Kenttäkoostumukset kaudella 2023–2024

  • 289 934
  • 2 869

FosaMasa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
PiTa, HIFK, Liverpool
Nelosketju on sarjan ehdotonta eliittiä. Tai ainakin toivon niin. Eihän sitä kukaan pelkällä nimellä pelaa.
 

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
Jääskä heitetty taas laitaan, väärä maalivahti pelaa ja Ikosta ajetaan väkisin sisään vaikkei pitäisi olla kokoonpanossa ollenkaan. Siinä miinukset, plussat Sundin ja Lehterän paluut.

Jääskä laidassa ei todentotta lupaa hyvää. Taposen alkukausi on ollut huono, mutta pelaa tänään nollat. Toivottavasti torjuntoja tulee enemmän kuin 25, silloin Roope on parhaimmillaan. Ikonen on jälleen kerran yksi ”sulka HIFKin hattuun” - pelaa hyvin muualla - ei saa mitään aikaiseksi HIFKissä - kategoriassa. Käsittämätöntä.

Peltosen ja Taposen suoriutumista pidin suurimpina jännityksen aiheina kauteen lähdettäessä. Ja onhan tässä saanut jännittää!
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tietyllä tavalla hyvä, että reagoidaan, mutta ei ole kovin hyvä merkki, että tässä vaiheessa kautta kaikki ketjut on taas räjäytetty uusiksi.

Minun mielestä oli pakko reagoida. Olisin itse reagoinut jo aikaisemmin. Ei tietysti jatkuva ketjuruletti ole hyvä, mutta itse olen vahvasti sitä mieltä, että jos kentällisessä on kemiaa, niin se näkyy jollain tasolla aika lailla heti. Aika (minun makuun liian) sinnikkäästi Peltonen on yrittänyt yhteisten kokemusten kautta löytää tehokkuutta. Peltonen reagoi viime viikon heikkoon tulokseen pisteiden valossa. Pelihän oli jo näyttänyt voitoista huolimatta, että ei oikein lähde, mutta voitot antoivat kärsivällisyyttä. Itse tuunaisin syyskaudella aika vahvastikin noita. Se menee oikeasti aika lailla niin, että alkuun riittää yksi suunnannäyttäjä kentällinen ja muut tulevat sitten, kun henkinen taakka kevenee kaikilta. Nytkin oltaisiin monta peliä voitettu enemmän, jos olisi edes yksi tuollainen tehonyrkki, kun JYP:llä on. Viime viikollakin jo yksi maali/peli enemmän olisi muuttanut tuota viikkoa jopa 9 pisteen viikoksi.
 

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
No ei kai niitä lukotettuja ketjuja tarvitse vielä olla olemassa, mutta oishan se kiva jos ois. Ja vähän tuntuu siltä, että ei hyökkäyspelin oveluuteen ja kuvioihin liittyvät ongelmat ratkea eri ketjuja kokeilemalla.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Minun mielestä oli pakko reagoida. Olisin itse reagoinut jo aikaisemmin. Ei tietysti jatkuva ketjuruletti ole hyvä, mutta itse olen vahvasti sitä mieltä, että jos kentällisessä on kemiaa, niin se näkyy jollain tasolla aika lailla heti. Aika (minun makuun liian) sinnikkäästi Peltonen on yrittänyt yhteisten kokemusten kautta löytää tehokkuutta. Peltonen reagoi viime viikon heikkoon tulokseen pisteiden valossa. Pelihän oli jo näyttänyt voitoista huolimatta, että ei oikein lähde, mutta voitot antoivat kärsivällisyyttä. Itse tuunaisin syyskaudella aika vahvastikin noita. Se menee oikeasti aika lailla niin, että alkuun riittää yksi suunnannäyttäjä kentällinen ja muut tulevat sitten, kun henkinen taakka kevenee kaikilta. Nytkin oltaisiin monta peliä voitettu enemmän, jos olisi edes yksi tuollainen tehonyrkki, kun JYP:llä on. Viime viikollakin jo yksi maali/peli enemmän olisi muuttanut tuota viikkoa jopa 9 pisteen viikoksi.
No, tämähän tässä on, että se yksi tehonyrkkihän löytyi Vesalaisen, Jääskän ja Raskin muodossa, kunnes Peltonen päätti rikkoa sen. Vastavaasti viime kaudella toimivaksi havaittua tehonyrkkiä ei ole edes kokeiltu kuin ehkä kerran yhdessä.

Toki olen samaa mieltä, että toimivia koostumuksia pitää hakea jos sellaisia ei ole vielä löytynyt, mutta kyllä tässä sopii ihmetellä, että miten taas olemme tilanteessa, jossa kohta kolmannes runkosarjasta on pelattu, eikä toimivia roolituksia ole vieläkään löytynyt, ketjuloton pyöriessä ottelusta toiseen?
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
No ei kai niitä lukotettuja ketjuja tarvitse vielä olla olemassa, mutta oishan se kiva jos ois. Ja vähän tuntuu siltä, että ei hyökkäyspelin oveluuteen ja kuvioihin liittyvät ongelmat ratkea eri ketjuja kokeilemalla.
Tämä. Jos pelitavan toteutuksessa on ongelmia, niin jatkuva ketjulotto ainoastaan pahentaa asiaa.
 

Battlefield

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Healthy scratch poislukien Lundell.
Loukkaantuneet: Ilari Melart (day-to-day), Micke Åsten (day-to-day), Miro Väänänen (1-2 viikkoa), Einari Luhanka (1-2 viikkoa), Kasper Lundell (1-2 viikkoa), Leo Komarov (3-4 kuukautta), Aron Kiviharju (4 kuukautta), Kasper Kotkansalo (toistaiseksi), Tomi Karhunen (toistaiseksi)
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sund kehissä, joka toivottavasti vakauttaa puolustuspeliä. Mielenkiintoiset ketjut, onko Vesalainen ja Lehterä tätä ennen ollut samassa ketjussa? Sen verran on ketjuja myllätty kauden aikana, ettei enää kaikkia voi muistaa.
 

Flaba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vesalainen ja Jääskä on pelannut erittäin hyvin yhteen, joten ymmärtää heidän yhdessäolon, mutta meneekö Yrjö hukkaan tuossa, jos pojat pelailee toisillensa.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Tavallaan olen samaa mieltä, että ei ketjuja kannattaisi hirveästi muokkailla koska kemian hakemisessa menee aina hetki.

Tässä voi olla se taustalla, että nyt yritetään hakea Lehterälle se kokoonpano millä jynssää homman oikeille raiteille. Olen harrastanut pientä masokismia ja kuunnellut Sihvosen kiekkokiuasta. Pitää Jääskää tässä merkittävässä roolissa miten saada Lehterästä paras irti (vrt. Tanus viime kaudella). Samalla sitten pitää saada tasapainoa muihinkin ketjuihin.

Jos ilves peliä ajattelee niin en välttämättä olisi muutoksia lähtenyt tekemään. Toisaalata pidän hyvänä asiana, että pelkkä hyvä peli-ilme ei riitä. Pitää saada myös tulos.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vesalainen ja Jääskä on pelannut erittäin hyvin yhteen, joten ymmärtää heidän yhdessäolon, mutta meneekö Yrjö hukkaan tuossa, jos pojat pelailee toisillensa.

Onhan siinä toisaalta ideaa, että paras pelinrakentaja ja paras maalintekijä pelaavat samassa ketjussa. Ja kun Jääskä on vähän sellainen ärhäkkä duunarityyppi, niin onhan tuossa klassisen tulosketjun ainekset kasassa. Saa nähdä toimiiko.
 

Silppuri

Jäsen
Nyt on sellainen koostumus että voidaan jotain odottaa hyökkäyspäähänkin. Tänään katkeaa Tale Tallbergin 47 ottelun maaliton putki niin että räksähtää.
Tämän innoittamana ja tilipäivä mielessäin menin katsomaan paljonko kerroin Talen maalille on. Oli 5, joten laitoin ennemmin Lukelle jonka maalikerroin oli 6.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
En pidä sanasta progressiivinen (ainakaan positiivisella konnotaatiolla), koska progressiota voi olla sivuttain tai jopa väärään suuntaan. Samalla tavalla ketjut räjäytettiin, mutta väärään suuntaan.

Miinukset:
- Jääskä laidassa
- Nättinen ja Ikonen samassa kentässä
- Nättinen ja Teissala eri kentissä
- Vesalainen ja Lehterä samassa kentässä

Olisin antanut tämän pelin Hoviselle, mutta toivottavasti sitten lauantaina on hänen vuoro. Pakkiparit ovat nyt kuitenkin niin hyvin kuin tässä tilanteessa voi olla, siitä plussa.
 

T.J.R

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Flyers
Vesalainen ja Jääskä on pelannut erittäin hyvin yhteen, joten ymmärtää heidän yhdessäolon, mutta meneekö Yrjö hukkaan tuossa, jos pojat pelailee toisillensa.
Eihän siinä tarvitse Jorin kun koskea kiekkoon sen verran, että antaa sen maagisen syötön näille veljeksille jotka sitten laittavat laattaa pussiin ja kädet kattoon.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Eihän siinä tarvitse Jorin kun koskea kiekkoon sen verran, että antaa sen maagisen syötön näille veljeksille jotka sitten laittavat laattaa pussiin ja kädet kattoon.
Toinen vaihtoehto on sitten, että laattaa lentää kotona pussiin ja hävitään 0-1 jatkoilla... Siinä ei voi kuin nostaa kädet ylös.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ainoastaan vaihtaisin Raskin ja Jääskän paikat, mutta olen kyllä äärimmäisen tyytyväinen näihin muutoksiin ta siihen, että uskalletaan lähteä kokeilemaan nyt jotain muuta. Ehkä Jääskästä kuitenkin Raskia enemmän odotetaan isoa pelaajaa HIFK:lle. Kolmonen on mielenkiintoisempi, kuin kakkonen.
Nättinen - Ikonen - Jääskä

On myös kentällinen joka pitäisi tsekata! Lähtisikö Ikosella rullaamaan Jääskän kanssa ihan eri tavalla. Jääskä tekee töitä kuten Rask myös mutta Jääskä on yllättävän fiksu kiekon kanssa ja ilman. Peliäly ei oikein ole ollut koskaan Raskin vahvuus.
 

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sund kehissä, joka toivottavasti vakauttaa puolustuspeliä. Mielenkiintoiset ketjut, onko Vesalainen ja Lehterä tätä ennen ollut samassa ketjussa? Sen verran on ketjuja myllätty kauden aikana, ettei enää kaikkia voi muistaa.
Sundin osalta kysymys kuuluu että millainen on pelituntuma tai paremminkin että kuinka äkkiä pääsee siihen rytmiin kiinni...

Vesalainen ja Lehterä oli samassa ketjussa kauden avauksessa porvoossa ja siitä ei tullut yhtään mitään. Molemmat haluaa luoda kiekolla vaikkakin Lehterä "paikallaan" ja Vesalainen liikkuen mutta siinä se ongelma on. Täälläkin on vaadittu Jorstille sellaisia ketjukavereita jotka käyttäisi Joria ns. syöttölautana ja Vesalainen ei tule sitä tekemään. Jompikumpi tossa ketjussa jää ilman kiekkoa ja silloin kyllä menee myös jompikumpi hukkaan.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sundin osalta kysymys kuuluu että millainen on pelituntuma tai paremminkin että kuinka äkkiä pääsee siihen rytmiin kiinni...

Vesalainen ja Lehterä oli samassa ketjussa kauden avauksessa porvoossa ja siitä ei tullut yhtään mitään. Molemmat haluaa luoda kiekolla vaikkakin Lehterä "paikallaan" ja Vesalainen liikkuen mutta siinä se ongelma on. Täälläkin on vaadittu Jorstille sellaisia ketjukavereita jotka käyttäisi Joria ns. syöttölautana ja Vesalainen ei tule sitä tekemään. Jompikumpi tossa ketjussa jää ilman kiekkoa ja silloin kyllä menee myös jompikumpi hukkaan.

No näin muistelin, ettei kaverit ole liigapeleissä pelannut samassa kentässä. Porvoon matsi meni multa ohi, kun en noita harkkapelejä viime vuosina ole juurikaan seurannut. No saa nähdä miten toimii tänään, pelituntuma varmaan molemmilla parempi, kuin harkkakaudella.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainoastaan vaihtaisin Raskin ja Jääskän paikat, mutta olen kyllä äärimmäisen tyytyväinen näihin muutoksiin ta siihen, että uskalletaan lähteä kokeilemaan nyt jotain muuta. Ehkä Jääskästä kuitenkin Raskia enemmän odotetaan isoa pelaajaa HIFK:lle. Kolmonen on mielenkiintoisempi, kuin kakkonen.

Vihdoin rikottiin myös Lehterä-Pakarinen duo, joka ei ole toiminut missään vaiheessa kautta. Jospa tämä muutos saisi molempien pelin lentoon?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: DrE
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös