Kenttäkoostumukset kaudella 2023–2024

  • 289 372
  • 2 869

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
3. pari voisi hyvin olla

Lindbohm - Seppälä

Sitten kun Lindbohm täydessä tikissä.

Seppälä hoitaa hyvin puolustushommat ja Lindbohmille vapauksia hyökätä mutta luulen että yhteispeli toimii myös hyvin.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Ikosen tilanne kyllä kiinnostaa itseäkin. Nyt ollaan taas siinä tilanteessa, että Åsten on kolmosen sentteri, vaikka kokoonpanoon ei pitäisi olla asiaa kaikkien ollessa terveinä. Joten ihmetyttää että miksi Ikonen ei ole siinä?
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Ehdottomasti hyvä ratkaisu vetää Tapsalla viikon kolmaskin matsi, kun kerran homma kulkee. Ainakin ennakkoon ajatellen näin. Itse, vaikka Muulia rakastankin, niin kummastelen myös tuota Ikosen koirankoppia. Millähän perustein Muuli vetelee kolmosen keskellä ja Ikonen ei mahdu pelaavaan kokoonpanoon?
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
IFK tänään:

Nättinen - Lehterä - Marleau
Bourque - Martin

Vesalainen - Pakarinen - Jääskä
Sund - Motin

Kaskimäki - Åsten - Seppälä
Seppälä - Kotkansalo

Komarov - Väänänen - Pihlström
Lindbohm

Taponen
Hovinen

Voittavaa ei vaihdeta!
Ihan järkevä pitää voittavat ketjut kasassa, mutta jännä tuo Pakarisen peluuttaminen sentterinä vaikka Jääskä on samassa ketjussa.

Yrittäisin mennä mahdollisimman pienillä muutoksilla myös siinä vaiheessa kun sairastupa tyhjenee siten, etteivät kaikki ketjut mene uusiksi. Esim. kolmonen muotoon Kaskimäki - Koivistoinen - Rask, muiden pysyessä ennallaan.

Nyt kun nelosketju on ollut nykyisessä muodossaan suorastaan loistava, niin jännä nähdä, että mihin Ikonen laitetaan. En jaksa uskoa, että hän istuu rotaatiossa koko loppukautta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Onhan se Luhanka muuten kunnossa, jotta edes 1 pakki rotaatiossa? Vai pelataanko kädestä suuhun joka kierroksella ilman reserviä.

Jos on kunnossa, ni ens viikosta lähtien vois sitäkin peluuttaa välillä, niin ei tule liian pitkää taukoa. Mestiksessä ei oo saanu varmaan rampata enää 15.2 jälkeen.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan järkevä pitää voittavat ketjut kasassa, mutta jännä tuo Pakarisen peluuttaminen sentterinä vaikka Jääskä on samassa ketjussa.

Minun täytyy nyt kyllä uida vastavirtaan teidän kanssa viime aikojen havaintojeni perusteella. Tuota edelliskauden tehoketjua Vesalainen - Jääskä - Pakarinen on käytetty tietyissä jaksoissa tällä kaudella, eikä ole millään oikein ole lähtenyt lentoon.

Nyt Iiro on laitettu keskelle, ja mielestäni tuohon ketjuun on saatu eloa eri tavalla. Koen, että enemmän ollaan kakkosketjun kanssa päästy tekemään hyökkäyssuuntaan näillä roolituksilla tuon Härän ja Jäkyn päikseen vaihdon jälkeen. Varsinkin Pakarinen on herännyt henkiin.

Mulle on ainakin ihan se ja sama miten päin ne nimet sieltä Liigan sivuilta on luettavissa, jos peli kulkee. Näillä mennään.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Minun täytyy nyt kyllä uida vastavirtaan teidän kanssa viime aikojen havaintojeni perusteella. Tuota edelliskauden tehoketjua Vesalainen - Jääskä - Pakarinen on käytetty tietyissä jaksoissa tällä kaudella, eikä ole millään oikein ole lähtenyt lentoon.

Nyt Iiro on laitettu keskelle, ja mielestäni tuohon ketjuun on saatu eloa eri tavalla. Koen, että enemmän ollaan kakkosketjun kanssa päästy tekemään hyökkäyssuuntaan näillä roolituksilla tuon Härän ja Jäkyn päikseen vaihdon jälkeen. Varsinkin Pakarinen on herännyt henkiin.

Mulle on ainakin ihan se ja sama miten päin ne nimet sieltä Liigan sivuilta on luettavissa, jos peli kulkee. Näillä mennään.

Loogisuus, jonka itse tuosta löydän: Veslainen ja Jääskä koittavat pelata hyökkäyalueella lyhyillä etäisyyksillä ja rakentavat maalipaikkoja. Pakarinen pelaa hieman alempana ja tästä syystä loogista, että pelaa sentterinä pakkien apuna
 
Viimeksi muokattu:

F#21

Jäsen
Loogisuus, jonka itse tuosta löydän: Veslainen ja Jääskä koittavat pelata hyökkäyalueella lyhyillä etäisyyksillä ja rakentavat maalipaikkoja. Pakarinen peöaa hieman alempana ja tästä syystä loogista, että pelaa sentterinä pakkien apuna
Ja Jääskällä sekä Vesalaisella on hiukan parempi liike verrattuna Pakariseen. Varsinkin pääsevät tuolta kulmista nopeammin pois. Pakarinen on kyllä kova vääntäjä siellä, mutta hiukan hitaanlaisesti toimii kiekon ja käännösten osalta.

edit. Tosin nykypäivänä tuo hyökkäsalueen peli on usein pelipaikatonta, niin voisi se Pakarinen sentterinäkin siellä möyriä, tai toistepäin Jääskä. Mutta kuitenkin, Pakarinen antaa noille veljeksille hiukan enemmän vapauksia hyökkäyspäässä ja tasapainottaa siten ketjua, kuten kirjoititkin.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Minun täytyy nyt kyllä uida vastavirtaan teidän kanssa viime aikojen havaintojeni perusteella. Tuota edelliskauden tehoketjua Vesalainen - Jääskä - Pakarinen on käytetty tietyissä jaksoissa tällä kaudella, eikä ole millään oikein ole lähtenyt lentoon.

Nyt Iiro on laitettu keskelle, ja mielestäni tuohon ketjuun on saatu eloa eri tavalla. Koen, että enemmän ollaan kakkosketjun kanssa päästy tekemään hyökkäyssuuntaan näillä roolituksilla tuon Härän ja Jäkyn päikseen vaihdon jälkeen. Varsinkin Pakarinen on herännyt henkiin.

Mulle on ainakin ihan se ja sama miten päin ne nimet sieltä Liigan sivuilta on luettavissa, jos peli kulkee. Näillä mennään.
Pakarinen on ollut oikein hyvä muutoksen jälkeen, sitä en kiistä. Sitä en osaa sanoa, että johtuuko parantuneet otteet kyseisestä muutoksesta vai siitä, että koko joukkueessa vallitsee tällä hetkellä hyvä flow-tila. Ja toki jos homma toimii, niin miksipä tuota muuttamaankaan. Tämä oli ehkä enemmänkin sellainen yleinen huomio.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakarinen on ollut oikein hyvä muutoksen jälkeen, sitä en kiistä. Sitä en osaa sanoa, että johtuuko parantuneet otteet kyseisestä muutoksesta vai siitä, että koko joukkueessa vallitsee tällä hetkellä hyvä flow-tila. Ja toki jos homma toimii, niin miksipä tuota muuttamaankaan. Tämä oli ehkä enemmänkin sellainen yleinen huomio.

Joo siis en mäkään tarkoita, että olisi kiveen hakattu se, että ketjun toimiminen välttämättä johtuisi tuosta muutoksesta.

Kunhan tuli vain nyt tuosta sun viestistä oma asia mieleen. Reagoidaan sitten, kun ollaan taas parin matsin tappioletkussa.. *hymiö*

Lisätään tähän nyt vielä Iiron tilastot edelliseen viiteen peliin; 4+3=7 ja +5

Tätä edeltäneet viisi matsia; 0+0 ja -4
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo siis en mäkään tarkoita, että olisi kiveen hakattu se, että ketjun toimiminen välttämättä johtuisi tuosta muutoksesta.

Kunhan tuli vain nyt tuosta sun viestistä oma asia mieleen. Reagoidaan sitten, kun ollaan taas parin matsin tappioletkussa.. *hymiö*

Lisätään tähän nyt vielä Iiron tilastot edelliseen viiteen peliin; 4+3=7 ja +5

Tätä edeltäneet viisi matsia; 0+0 ja -4

Tätä samaa vastausta olin Kantorille myös laittamassa, että jos kaveri painaa sentterinä 4+3 viiteen peliin, niin ei kai sitä siitä kukaan lähde pois vaihtaa.

Voi voi kun saataisiin vielä Jääskä ja Vesalainen tehojen puolesta edes lähelle heidän oikeaa tasoaan ja Koivistoinen pois telakalta.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minun täytyy nyt kyllä uida vastavirtaan teidän kanssa viime aikojen havaintojeni perusteella. Tuota edelliskauden tehoketjua Vesalainen - Jääskä - Pakarinen on käytetty tietyissä jaksoissa tällä kaudella, eikä ole millään oikein ole lähtenyt lentoon.

Nyt Iiro on laitettu keskelle, ja mielestäni tuohon ketjuun on saatu eloa eri tavalla. Koen, että enemmän ollaan kakkosketjun kanssa päästy tekemään hyökkäyssuuntaan näillä roolituksilla tuon Härän ja Jäkyn päikseen vaihdon jälkeen. Varsinkin Pakarinen on herännyt henkiin.

Mulle on ainakin ihan se ja sama miten päin ne nimet sieltä Liigan sivuilta on luettavissa, jos peli kulkee. Näillä mennään.

Viime keväänä se oli meidän paras ketju, mutta nyt ei toimi. Laittaisin Koivistoisen kakkosen keskelle kun hän palaa ja Vesalaisen kolmoseen.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tätä samaa vastausta olin Kantorille myös laittamassa, että jos kaveri painaa sentterinä 4+3 viiteen peliin, niin ei kai sitä siitä kukaan lähde pois vaihtaa.

Voi voi kun saataisiin vielä Jääskä ja Vesalainen tehojen puolesta edes lähelle heidän oikeaa tasoaan ja Koivistoinen pois telakalta.
Kuten sanottua, en itsekään olisi muuttamassa mitään (ennen sairastuvan tyhjenemistä), vaan kunhan yleisesti pohdin Pakarista sentterinä vaikka samassa ketjussa pelaa myös Jääskä. Nythän joukkueen peli on löytynyt kun keskikaistasta ainoastaan puolet ovat oikealta pelipaikastaan keskushyökkääjiä, mikä on vähintäänkin huomionarvoinen asia.

Toki eihän Jääskäkään mikään puhdas sentteri ole.
 

JKKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen aistivani näissä pelipaikkavalinnoissa sellaista henkeä, että laitureilla pitää luistimen liikkua ja sentterillä riittää vähän verkkaisempikin vauhti.

Tätä puoltaa Koivistoisen asettaminen laitaan ja Pakarisen keskelle. En sano että tämä on ainoa muuttuja, tai edes tärkein, mutta tämänkin päivän kokoonpanoa kun katsoo niin ei tuota keskikaistaa voi miksikään polkukoneiksi sanoa.

Laitureilta puolestaan liikettä löytyy pl. Komarov. En olisi edes mitenkään superyllättynyt jos Leksa sitäkin paikkaa vielä ennen pudotuspelejä kokeilisi.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
IFK - KooKoo klo 19:30

IFK tänään:

Nättinen - Lehterä - Marleau
Bourque - Martin

Vesalainen - Pakarinen - Jääskä
Sund - Lindbohm

Kaskimäki - Koivistoinen - Seppälä
Seppälä - Kotkansalo

Komarov - Väänänen - Pihlström
Motin

Taponen
Hovinen
VAHVA KOKOONPANO.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Kokoonpano lähenee parasta käytettävissä olevaa. Mutta onko ennakkosuosikin viitta liian raskas kantaa? Alkuillasta olemme viisaampia.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Norja vs Suomi
  • 18.00
  • 11.00
  • 1.12
USA vs Slovakia
  • 1.30
  • 6.40
  • 7.25
Saksa vs Ruotsi
  • 10.00
  • 7.00
  • 1.20
Sveitsi vs Tshekki
  • 2.56
  • 4.30
  • 2.28
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös