Kenttäkoostumukset kaudella 2022–2023

  • 304 281
  • 2 960

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Roni Hirvonen

Tuota vähän aavistelinkin, mutta mielestäni tuo nimiväännös ei mene toisinpäin. Elkins oli hauskasti Hirvonen, mutta ei se tarkoita että Hirvonen olisi Elkins.

Senttereitä soisi olla enemmän, mutta tästä nyt on jauhettu kymmeniä vuosia, paitsi ehkä viime kaudella (tai silloinkin, mutta liittyen tähän meneillä olevaan kauteen). Sentteritilanteen pitäisi aina olla sellainen kuin viime kaudella.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jos Hirvonen pelaa niin hyvin kuin pelasi sentterinä sen kolmannen erän eilen, niin voi jatkaa. Pelasi musta paremmin keskellä kuin laidalla. Oli paremmin pelin sisällä ja sai kiekkoa enemmän ja loi vaarallisia paikkoja. Ehdottomasti Roni keskelle ja Pakarinen laitaan.

Oma veikkaus perjantaille:

Vesalainen-Koivistoinen-Pakarinen
Nättinen-Hirvonen-Teissala
Tallberg-Paajanen-Dyk
Kaskimäki-Åsten/Seppälä-Åsten/Seppälä

Aika rikkinäisen mäntän mopo olis toikin, mutta paras mahdollinen!
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Tuota vähän aavistelinkin, mutta mielestäni tuo nimiväännös ei mene toisinpäin. Elkins oli hauskasti Hirvonen, mutta ei se tarkoita että Hirvonen olisi Elkins
Se, että sinä olet mielestäsi oikeassa ja eri mieltä, yllättää myös Juha Miedon ja Pepe Willbergin.
Mahtaa olla raskasta, ei niinkään sinulle, mutta ympäristöllesi, elää elämäänsä siten, että on joka päivä viisain kaikista.
Kanssaihmisten sivuuttaminen ja ylenkatsominen kuuluu kuvaan myös.
Kuten lainaukseen vastaamatta jättämisen perusteella voimme huomata.
Onnea, Helsingforce, olet besserwisser.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Se, että sinä olet mielestäsi oikeassa ja eri mieltä, yllättää myös Juha Miedon ja Pepe Willbergin.
Mahtaa olla raskasta, ei niinkään sinulle, mutta ympäristöllesi, elää elämäänsä siten, että on joka päivä viisain kaikista.
Kanssaihmisten sivuuttaminen ja ylenkatsominen kuuluu kuvaan myös.
Kuten lainaukseen vastaamatta jättämisen perusteella voimme huomata.
Onnea, Helsingforce, olet besserwisser.

Olin jo vastannut ensimmäiseen viestiin, jossa vastattiin kysymykseeni, joten en huomioinut kahta muuta vastausta, joissa toistettiin sama. Tai, oletin että toistettiin pelkkä pelaajan nimi, mutta nyt kun luin viestisi tarkemmin niin huomasin siinä sanovasi myös, että hassuttelit. Pahoitteluni, etten huomannut sinun kirjoittaneen, että hassuttelit tai edes, että olit sama kirjoittaja joka tuon nimiväännöksen keksi. Minulle ei ollut tärkeää kuka sen kirjoitti, kun puhuin itse asiasta. Eikä kyseessä ollut kuka on oikeassa tai väärässä, en vain pitänyt nimiväännöstä automaattisesti toimivana toiseenkin suuntaan. Ei sen kummempaa, eikä lainkaan henkilökohtaista.

Sinulla on väärä käsitys minusta, kanssaihmisten sivuuttaminen ja ylenkatsominen eivät ole lainkaan minunlaistani käyttäytymistä. Olen kyllä mielestäni melko viisas, mutten suinkaan ainoa ympäristössäni, enkä myöskään viisain kaikista. Tiedän elämänkokemuksestani minkälaiset ihmiset ovat aidosti raskaita ympäristölleen, enkä ole yksi heistä.

Jos oli eilen puhetta Tapparan osalta liittyen Törmäsvideoon koulukiusaamisesta, pitäisin tätä lainaamaani viestiä ja siitä tykänneitä (@BOL @HJL @Jan_Peter @PuukäsiPakki ) yhtä lailla kiusaajina. Aivan turhaa ja ilkeää toisen kirjoittajan persoonaan hyökkäämistä, kun oma kirjoitukseni koski nimiväännöstä eikä ihmistä kirjoituksen takana. Onnea ylläoleville, olette kiusaajia.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Pelasiko Rondo Elkins sentteriä Väänäsen ulosajon jälkeen?
Olin niin jännittynyt, etten muista.
Kuten moni on vastannut niin kyllä Hirvonen pelasi jatkoajalla sentterinä.

Vieruskavereiden kanssa naurahdettiin että kaksi runkosarjaa,about kymmenkunta playoff-matsia, Jääskän loukkaantumisen ja Väänäsen ulosajon verran se otti että valmistui sentteriksi.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos oli eilen puhetta Tapparan osalta liittyen Törmäsvideoon koulukiusaamisesta, pitäisin tätä lainaamaani viestiä ja siitä tykänneitä (@BOL @HJL @Jan_Peter @PuukäsiPakki ) yhtä lailla kiusaajina. Aivan turhaa ja ilkeää toisen kirjoittajan persoonaan hyökkäämistä, kun oma kirjoitukseni koski nimiväännöstä eikä ihmistä kirjoituksen takana. Onnea ylläoleville, olette kiusaajia.

En ota kantaa mihinkään muuhun eikä mulla ole mitään biiffejä (ainakaan omasta mielestäni) yhdenkään nimimerkin kanssa, mutta tämä lainaamani kohta on kyllä aivan ultimaattista paskaa ainakin siltä osin, kun sillä viitataan muhun koulukiusaajana. Selaapa omaa viestihistoriaasi, miten sä olet esimerkiksi mulle vastaillut ja mene itseesi. Ja tämä on nimenomaan se syy, miksi minä tuosta viestistä tykkäsin. Luulisi, että jos sä itse kirjoitat alentavasti muista, et sitten olisi ensimmäisenä itkemässä koulukiusaamisesta. Ja kyllä, minä tiedän, että minäkin "olen rasittava itsensä muiden yläpuolelle nostava pohjoiskorealainen Officen kätyri ja erityisesti Salmelaisen persettä nuoleva fanityttö, joka on vähän parempi HIFK:n kannattaja ja jolle on tärkeintä pitää vain hauskaa katsomossa eikä tuloksella ole merkitystä", mutta pystyn nyt jotenkin elämään sen kanssa.

Maailmassa on ihan oikeaa kiusaamista ja tällaiset kommentit koulukiusaamisesta on ihan erityisen suuri perseennäyttö niille, joita ihan oikeasti kiusataan tai on kiusattu.

Mutta tämä asia on nyt osaltani tässä.

EDIT:
Enkä todellakaan viittaa lainaamaani kirjoittajaan kohdassa "olen rasittava itsensä muiden yläpuolelle nostava pohjoiskorealainen Officen kätyri ja erityisesti Salmelaisen persettä nuoleva fanityttö, joka on vähän parempi HIFK:n kannattaja ja jolle on tärkeintä pitää vain hauskaa katsomossa eikä tuloksella ole merkitystä", vaan ennemminkin siihen, että eipä ole paljon tuollaisten kommenttien jälkeen näkynyt syyttelyitä koulukiusaamiseta hänenkään suunnaltaan.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Jos oli eilen puhetta Tapparan osalta liittyen Törmäsvideoon koulukiusaamisesta, pitäisin tätä lainaamaani viestiä ja siitä tykänneitä (@BOL @HJL @Jan_Peter @PuukäsiPakki ) yhtä lailla kiusaajina. Aivan turhaa ja ilkeää toisen kirjoittajan persoonaan hyökkäämistä, kun oma kirjoitukseni koski nimiväännöstä eikä ihmistä kirjoituksen takana. Onnea ylläoleville, olette kiusaajia.
Hassua, että tämä kulkee vain yhteen suuntaan. Omalta näppäimistöltä saa suoltaa mitä vaan faktana, lainailla väärin ja ristiin ja täytyy olla pakkomielteisesti aina oikeassa. Kun joku siitä ehkä vähän jopa loukkaantuu ja asiasta mainitsee, heitetään uhrin viitta päälle. Ja viestien tykkääjät muuttuvat kiusaajiksi.

Olen selkeästi kiusannut täällä monia muitakin. Omalta osaltani voin sanoa, ettei aina tunnu hyvältä olla positiivari/posetiivari/joku muu vielä halventavampi nimitys. Enpä silti pidä esimerkiksi lainaamaani nimimerkkiä kiusaajana, vaikka tuolla logiikalla pitäisi. Olen kyllä kirjoittanut asiasta lyhyesti.

Kaikkea outoa sitä joutuukin lukemaan...
 

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Palstaa lukemalla muodostuu näkemys että Jääskä voisi olla kaukalossa perjantaina. Toivottavasti tämä ei ole toiveajttelua. Jos Jääskä uupuu niin sitten varmaan mennään keskushyökkääjillä Koivistoinen, Hirvonen, Paajanen ja Åsten kuten jotkut jo ovatkin kirjoittaneet.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Hassua, että tämä kulkee vain yhteen suuntaan. Omalta näppäimistöltä saa suoltaa mitä vaan faktana, lainailla väärin ja ristiin ja täytyy olla pakkomielteisesti aina oikeassa. Kun joku siitä ehkä vähän jopa loukkaantuu ja asiasta mainitsee, heitetään uhrin viitta päälle. Ja viestien tykkääjät muuttuvat kiusaajiksi.

Olen selkeästi kiusannut täällä monia muitakin. Omalta osaltani voin sanoa, ettei aina tunnu hyvältä olla positiivari/posetiivari/joku muu vielä halventavampi nimitys. Enpä silti pidä esimerkiksi lainaamaani nimimerkkiä kiusaajana, vaikka tuolla logiikalla pitäisi. Olen kyllä kirjoittanut asiasta lyhyesti.

Kaikkea outoa sitä joutuukin lukemaan...

Jos ei nyt verrattaisi kanoja omenoihin. Minua haukuttiin täysin kohtuuttomasti ympäristölleni raskaaksi egoistiksi joka sivuuttaa ja ylenkatsoo muita. Koska en huomannut yhtä viestiä, tai koska en ymmärtänyt jonkun lempinimen mainioutta. En ole haukkunut muita ihmisiä, ja jos olen jonkun lainauksen tehnyt väärin ei se mitenkään vertaudu.

Enkö muka saa loukkaantua noin törkeistä henkilöön kohdistuneista väitteistä? Kyllä saan, ne ovat törkeitä ja virheellisiä. Ja sellaisen kiusaamisen tykkääjät ovat niitä ympärillä ringissä seisovia, jotka ovat kiusaajan puolella ja kannustavat kiusaamiseen.

Vahvasti yhteen suuntaan kulkee tämä henkilöön kohdistuva ilkeys. Toiseen suuntaan ei kulje kuin asioihin kärkkäästi kantaaottavia mielipiteitä, en ole määritellyt ketään toista ihmistä sairaaksi (minua on), ympäristölle raskaaksi, ylenkatsovaksi, besserwisseriksi tai muutakaan negatiivista.

Millä lailla positiiviseksi määritteleminen on halventavaa? Jos pitää mielipidettä lapsenuskoisena, se kohdistuu mielipiteeseen eikä siinä haukuta suoraan ihmistä naiiviksi. Posetiivari-sanaa en muistaakseni ole käyttänyt koskaan ja positiivari on kai aika positiivinen sana (ehkä pitäen sisällään että on turhan positiivinen, mutta kuitenkin)?.


Itse kenttäkoostumuksiin liittyen, en hajottaisi ykkösen lisäksi myöskään kakkosketjua, ellei ole aivan pakko, eli en laittaisi Hirvosta keskelle, ellei ole pakko. Mutta jos Jääskä ei pelaa viikonloppunakaan, niin sitten kenties.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Asettumatta kenenkään puolelle, on toi muiden ivaaminen ties miksi todella väsyttävää luettavaa. Asioista voi ja pitääkin olla eri mieltä, mutta turha täällä on mennä henkilökohtaisuuksiin.

Mun mielestä on kuitenkin erittäin hienoa, että HIFK pelaa jääkiekkoa vielä huhtikuussakin, joten ei tämä kausi kokonaisuudessaan ole ainakaan ihan pieleen mennyt. Nautitaan siitä. Ja toiveena olisi saada Jääskä mukaan seuraavaan matsiin täydessä iskussa.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Mun mielestä on kuitenkin erittäin hienoa, että HIFK pelaa jääkiekkoa vielä huhtikuussakin

Tähän kiteytyy omat ajatukset. Olin itse viime kesästä alkaen harvinaisen negatiivinen tällä palstalla, mutta se johtui puhtaasti kaikista uhkakuvista, joita joukkueen ympärillä näin. Luonnollisesti negatiivisuus kasvoi syksyllä. Nyt joukkue punnertanut neljän sakkiin, niin eihän tässä voi enää kuin sallia itselleen kiekosta nauttimisen. Puolivälierät olivat aika paineessa seuraamista, mikä johtui vaan todella kovasta halusta saada tämä jengi neljän joukkoon. Nyt Tapparan kimppuun ja aion nauttia joka hetkestä, vaikka sarjassa kävisi miten.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä on kuitenkin erittäin hienoa, että HIFK pelaa jääkiekkoa vielä huhtikuussakin, joten ei tämä kausi kokonaisuudessaan ole ainakaan ihan pieleen mennyt. Nautitaan siitä. Ja toiveena olisi saada Jääskä mukaan seuraavaan matsiin täydessä iskussa.

Tässähän on fiilikset kuin menneiden vuosien suomalaisilla arvokisaurheilijoilla konsanaan: Kisaraja ylitettiin rimaa hipoen ja maailman kärki on äärrrrrrimmmmäisen kaukana, mutta ei tässä mitään häpeillä tarvitse. Arvokisa-asut on saatu, passit leimattu ja nyt vaan lähdetään paineetta ja rennosti kisaamaan, tehdään parhaamme ja katsotaan, mihin se lopulta riittää. Jos ei muuta, niin saadaan ainakin kivoja kokemuksia, mitä muistella kiikkustuolissa ja päästään aistimaan suuren urheilujuhlan tuntua.

Tai jotenkin noin :).

Jääskää tarvitaan paitsi pelillisesti, myös sielullisesti.
 
Mielipiteet ovat mielipiteitä, eli jokaisen olisi syytä suhtautua niihin ei-vihamielisesti myös silloin, kun eivät vastaa omia mielipiteitä. Tai ainakaan ei ole aiheellista hyökätä mielipiteiden takia niiden esittäjän kimppuun.

Ja jos nyt on ihan pakko vääntää jonkun toisen kirjoittajan kanssa, niin tehkää se yksityisviesteillä - ihan vaan muidenkin lukijoiden huomioon ottamiseksi.

T: Modet
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Jos Jääskä ei pysty perjantaina pelaamaan, niin eikö Seppälää voisi peluuttaa kakkosketjun keskellä ja Kaskimäkeä sitten nelosen keskellä, kahden konkarin eli Tallbergin ja Åstenin kanssa.

Tapparan tasoista jengiä vastaan ei pärjätä sillä, että ykköskentän tehot menetetään Pakarista sentterinä peluuttamalla. Vesalaisen ja Pakarisen tehoja tarvitaan, mikäli aiotaan jatkoon mennä.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jos Jääskä ei pysty perjantaina pelaamaan, niin eikö Seppälää voisi peluuttaa kakkosketjun keskellä ja Kaskimäkeä sitten nelosen keskellä, kahden konkarin eli Tallbergin ja Åstenin kanssa.

Tapparan tasoista jengiä vastaan ei pärjätä sillä, että ykköskentän tehot menetetään Pakarista sentterinä peluuttamalla. Vesalaisen ja Pakarisen tehoja tarvitaan, mikäli aiotaan jatkoon mennä.

Miksei keskushyökkääjät voi olla Koivistoinen, Hirvonen, Paajanen ja Seppälä?

Hirvonen toimi hyvin kakkosketjun keskellä maanantaina ja Seppälä on pelannut nelosen keskellä monta peliä.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Miksei keskushyökkääjät voi olla Koivistoinen, Hirvonen, Paajanen ja Seppälä?

Hirvonen toimi hyvin kakkosketjun keskellä maanantaina ja Seppälä on pelannut nelosen keskellä monta peliä.
Voi ne näinkin olla, mutta kuka ottaa tällöin Hirvosen paikan kakkosketjun laidalla? Kaskimäki, Roy?
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Voi ne näinkin olla, mutta kuka ottaa tällöin Hirvosen paikan kakkosketjun laidalla? Kaskimäki, Roy?

Jatkoajalla se taisi olla Nättinen-Hirvonen-Teissala.

Musta Hirvonen oli parempi keskellä kuin laidalla. Ollut aika näkymätön laidalla. Nyt sai kiekkoa enemmän, niin oli paljon vaarallisempi.

Jos Jääskä ja Väänänen on poissa, niin tämä voisi myös toimia:

Vesalainen-Koivistoinen-Pakarinen
Nättinen-Hirvonen-Teissala
Kaskimäki-Paajanen-Dyk
Tallberg-Seppälä-Åsten
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös