Kenttäkoostumukset kaudella 2022–2023

  • 305 030
  • 2 960

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olen muuten tullut miettineeksi Micke-Maxin poissaolon vaikutusta viimeisten minuuttien puppelointeihin. En ole mitään tilastoja katsonut, joten mutulla väitän, että kyllä on vaikutanut!
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Olen muuten tullut miettineeksi Micke-Maxin poissaolon vaikutusta viimeisten minuuttien puppelointeihin. En ole mitään tilastoja katsonut, joten mutulla väitän, että kyllä on vaikutanut!
Noi sulamisethan tuli Micken ollessa kokoonpanossa.

Tosisaan tänään tärkeä peli, syytän vain ja ainoastaan Peltosta, jos tunnetaso jää vajaaksi. Tunnetason ollessa kohdillaan en millään jaksa uskoa tappiota. Pelicans ei tosiaankaan tule olemaan kuuden parhaan joukossa runkosarjan päätteeksi, runkosarja sijoitusta turha kumarrella.
 
Viimeksi muokattu:

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Noi sulamisethan tuli Micken ollessa kokoonpanossa.

Tosisaan tänään tärkeä peli, syytän vain ja ainoastaan Peltosta, jos tunnetaso jää matalaksi. Tunnetason ollessa kohdillaan en millään jaksa uskoa tappiota. Pelicans ei tosiaankaan tule olemaan kuuden parhaan joukossa runkosarjan päätteeksi, runkosarja sijoitusta turha kumarrella.
Tässä sen näkee miten käy kun pelkällä mutulla mennään!
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Tosisaan tänään tärkeä peli,
Näitä loppukauden pelejä voisi kutsua meidän ”perseily playoffseiksi”. Jokainen piste on tärkeä jatkonpääsyn kannalta. Mutta kyllä tuolla kokooonpanolla pitäisi Pelicanat kyniä.

SM-Liiga voisi päivitellä meillä jo jonkinaikaa pelanneiden Vesalaisen, Royn, Berglundin ja Kåsastulin pelipaidat mistä sattuu paituleista, Stadin punaiseen kilpipaitaan.
 

Spartacus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noi sulamisethan tuli Micken ollessa kokoonpanossa.

Åsten on ollut viimeksi kokoonpanossa Tepsiä vastaan 13.1. Sen jälkeen ollaan yritetty hävitä tai hävitty lopussa Pelicansille, Jypille ja Kärpille. Sulamisissa Ilvestä ja KalPaa vastaan Åsten oli rosterissa. Joten on paha vetää tiukkaa analyysiä M-M vaikutuksesta johdon kestävyyteen.

Oli miten oli, niin hienoa että Muuli on taas pelikuntoinen!
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Åsten on ollut viimeksi kokoonpanossa Tepsiä vastaan 13.1. Sen jälkeen ollaan yritetty hävitä tai hävitty lopussa Pelicansille, Jypille ja Kärpille. Sulamisissa Ilvestä ja KalPaa vastaan Åsten oli rosterissa. Joten on paha vetää tiukkaa analyysiä M-M vaikutuksesta johdon kestävyyteen.

Oli miten oli, niin hienoa että Muuli on taas pelikuntoinen!
Mitenköhän sä ton Kärpät matsin lasket sulamiseksi? HIFK:han taisteli loppuhetkillä juuri niinkuin piti, tottakai vastustaja myllyttää lopussa ilman maalivahtia, eikä siinä mitään erikoista ole. Mä en tota sulamiseksi laske, sä voit sen toki laskea ja hokea nyt jokaisen voiton yhteydessä kuinka HIFK sulaa tai meinasi sulaa vähintään aina. Harvemmin jääkiekkossa johdolla oleva joukkue kiekolla peliä lopussa hallitsee. Vastustaja hyökkää riskillä, joka pakottaa toisen tarkkaan puolustuspelaamiseen. Tämä kuuluu jääkiekon lainalaisuuksiin. Mun mielestä HIFK on parantanut johtoasemassaan pelaamista paljon, eikä tollaisia loppuhetken notkahduksia ole nähty, sitten JYP-ohimatsin.
 

Spartacus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitenköhän sä ton Kärpät matsin lasket sulamiseksi? HIFK:han taisteli loppuhetkillä juuri niinkuin piti, tottakai vastustaja myllyttää lopussa ilman maalivahtia, eikä siinä mitään erikoista ole. Mä en tota sulamiseksi laske, sä voit sen toki laskea ja hokea nyt jokaisen voiton yhteydessä kuinka HIFK sulaa tai meinasi sulaa vähintään aina. Harvemmin jääkiekkossa johdolla oleva joukkue kiekolla peliä lopussa hallitsee. Vastustaja hyökkää riskillä, joka pakottaa toisen tarkkaan puolustuspelaamiseen. Tämä kuuluu jääkiekon lainalaisuuksiin. Mun mielestä HIFK on parantanut johtoasemassaan pelaamista paljon, eikä tollaisia loppuhetken notkahduksia ole nähty, sitten JYP-ohimatsin.
No oltiinhan siinä niin köysissä kuin olla voi, pelkkää vastaanottamista ja kiekon roiskintaa. Totta kai vastustaja tulee kovaa loppuun, kun on vain maalin peli, mutta ei se nyt mikään luonnonlaki ole silloin, että hallinta kuuluu totaalisesti tappioasemassa olevalle joukkueelle.

Enkä ole sanonut, että jokaisen voiton yhteydessä HIFK sulaa tai meinaa sulaa, mutta aika vahvat punaiset lasit pitää olla jos ei nähnyt tuota trendiä pelaamisessa. Nyttemmin peli on toki ollut vakaampaa ja hyvä niin.
 

MJKK1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Harvemmin jääkiekkossa johdolla oleva joukkue kiekolla peliä lopussa hallitsee. Vastustaja hyökkää riskillä, joka pakottaa toisen tarkkaan puolustuspelaamiseen. Tämä kuuluu jääkiekon lainalaisuuksiin
Mä olen pikkuisen eri mieltä tästä lopun, sanotaanko yleensä 3. erän vikasta 10 min, pelaamisesta.
Itsevarman joukkueen merkki se on, että ettei suostu puolustuspelaamiseen vaikka vastustaja sitä yrittääkin. Ymmärrän tämän ainoastaan silloin jos ollaan alivoimalla tai vastustaja ottaa kuudennen kenttäpelaajan.
Oikea tapa pelata on jatkaa omaa aktiivista hyökkäyspeliä, eikä passivoitua, vedellä rännikiekkoja, vedellä pitkiä, vetäytyä pelkästään puolustamaan.
Leijonissa on tässä kehitetty viime vuosina Jalosen aikana, samoin esim. Lukko, Kalpa ja Tappara pelaa aktiivisesti loppuun asti myös johtoasemassa. Henkistä kanttia vaan se vaatii pelata niin, eikä pelkää olla johtoasemassa ja häviötä.
Mua ei ainakaan haittaa pelattu häviö, mutta ärsyttää pelokas pelin loppu, jossa vastustaja suorastaan dominoi ja pitää meidän velliperseitä pilkkanaan.
 

Hattutemppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK tänään Raumalla:

Vesalainen - Jääskä - Pakarinen
Hirvonen - Koivistoinen - Teissala
Roy - Paajanen - Kaskimäki
Tallberg - Seppälä Åsten
Halttunen

Melart- Berglund
Luhanka - Rantakari
Kåsastul - Motin


Taponen
Halonen

Larsson siis tippunut pois.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei helvetti, iso tasonpudotus Larsson vs. Luhanka. Toivottavasti Luhanka pelaa vähemmän ja muut pakit vastaavasti isot minuutit.

Yhtään Larssonia väheksymättä, jos Luhanka pelaa lähelläkään omaa perustasoaan, kenttäpelissä pudotus ei ole kovin suuri, eikä tämän pitäisi näkyä kenttäpelissä juuri mitenkään. Luhanka on suoriutunut kokemattomaksi pelaajaksi ihan mallikkaasti, kun rooli on ollut oikein mitoitettu ja peliaikaa on kertynyt sen verran, että pysyy pelirytmissä kiinni. Joo, virheitä on sattunut, mutta niitä on sattunut ja tulemaan sattumaan kaikille muillekin, ihan huippupalkkaa nauttivista konkareista lähtien. Siksi en ymmärrä, miksi Luhanka on kirvoittanut näinkin negatiivisen viestin.

Sinänsä myös jännä, että Larssonin poissaolo koetaan nyt jotenkin käänteentekevänä asiana. Itse toki arvostan Larssonin varmaan korkeammalle kuin suurin osa muista palstalle kirjoittajista, mutta sekin on ennen kaikkea siksi, että tiedän hänellä pään kestävän tiukemmassakin paikassa ja arvostan kokemuksen korkealle, tasaisista peliesityksistä ja laadukkaasta perustekemisestä nyt puhumattakaan. Kun HIFK pärjäsi hyvin ilman hehkutettua Berglundiakin, HIFK pärjää varmasti (toivottavasti vain) yhden pelin ilman Larssoniakin. Larssonin jättämä aukko nyt vain pitää pystyä muiden paikkaamaan. Enkä näe syytä, mikseivät pystyisi.

5-5-pelissä puolustajien peliaika tullee jakautumaan tänäänkin ihan yhtä tasaisesti kuin aiemmissakin peleissä. Itse toivoisin joskus, että rohkeammin peluutettaisiin kärkipakkeja huomattavasti nykyistä isommilla minuuteilla, mutta HIFK:n loukkaantumishistorian tuntien, ymmärrän myös, ettei siihen ryhdytä kuin pakon edessä.
 

Psykopaimen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viipurin Pauke
Yhtään Larssonia väheksymättä, jos Luhanka pelaa lähelläkään omaa perustasoaan, kenttäpelissä pudotus ei ole kovin suuri, eikä tämän pitäisi näkyä kenttäpelissä juuri mitenkään. Luhanka on suoriutunut kokemattomaksi pelaajaksi ihan mallikkaasti, kun rooli on ollut oikein mitoitettu ja peliaikaa on kertynyt sen verran, että pysyy pelirytmissä kiinni. Joo, virheitä on sattunut, mutta niitä on sattunut ja tulemaan sattumaan kaikille muillekin, ihan huippupalkkaa nauttivista konkareista lähtien. Siksi en ymmärrä, miksi Luhanka on kirvoittanut näinkin negatiivisen viestin.

Sinänsä myös jännä, että Larssonin poissaolo koetaan nyt jotenkin käänteentekevänä asiana. Itse toki arvostan Larssonin varmaan korkeammalle kuin suurin osa muista palstalle kirjoittajista, mutta sekin on ennen kaikkea siksi, että tiedän hänellä pään kestävän tiukemmassakin paikassa ja arvostan kokemuksen korkealle, tasaisista peliesityksistä ja laadukkaasta perustekemisestä nyt puhumattakaan. Kun HIFK pärjäsi hyvin ilman hehkutettua Berglundiakin, HIFK pärjää varmasti (toivottavasti vain) yhden pelin ilman Larssoniakin. Larssonin jättämä aukko nyt vain pitää pystyä muiden paikkaamaan. Enkä näe syytä, mikseivät pystyisi.

5-5-pelissä puolustajien peliaika tullee jakautumaan tänäänkin ihan yhtä tasaisesti kuin aiemmissakin peleissä. Itse toivoisin joskus, että rohkeammin peluutettaisiin kärkipakkeja huomattavasti nykyistä isommilla minuuteilla, mutta HIFK:n loukkaantumishistorian tuntien, ymmärrän myös, ettei siihen ryhdytä kuin pakon edessä.
Tästä samaa mieltä. Omiin silmiin Luhanka on ollut ihanan näkymätön. Ekoissa peleissä tuli tyhmiä virheitä, mutta niiden määrä on vähentynyt jatkuvasti. Ja siitä ei voi ketään ristille raahata, että alussa jännittää tai että sopeutuminen kestää.

Aika paljon kokeneemmatkin pelimiehet hakeneet itseään alussa uudessa joukkueessa ja liigassa. Mun puolesta saa siis kasvaa korkoa ja välillä mokaillakin, kun olisi melkoinen budjetin keventäjä, jos kasvaisi mittapuut täyttäväksi peruspakiksi.

Se yllätti itseä, että hemmo on jo 23-vee. Mutta anyway, kyllä meidän rosterissa pitää olla jätkä, jonka nimi on Einari!
 

StadiForEver

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yhtään Larssonia väheksymättä, jos Luhanka pelaa lähelläkään omaa perustasoaan, kenttäpelissä pudotus ei ole kovin suuri, eikä tämän pitäisi näkyä kenttäpelissä juuri mitenkään. Luhanka on suoriutunut kokemattomaksi pelaajaksi ihan mallikkaasti, kun rooli on ollut oikein mitoitettu ja peliaikaa on kertynyt sen verran, että pysyy pelirytmissä kiinni. Joo, virheitä on sattunut, mutta niitä on sattunut ja tulemaan sattumaan kaikille muillekin, ihan huippupalkkaa nauttivista konkareista lähtien. Siksi en ymmärrä, miksi Luhanka on kirvoittanut näinkin negatiivisen viestin.

Sinänsä myös jännä, että Larssonin poissaolo koetaan nyt jotenkin käänteentekevänä asiana. Itse toki arvostan Larssonin varmaan korkeammalle kuin suurin osa muista palstalle kirjoittajista, mutta sekin on ennen kaikkea siksi, että tiedän hänellä pään kestävän tiukemmassakin paikassa ja arvostan kokemuksen korkealle, tasaisista peliesityksistä ja laadukkaasta perustekemisestä nyt puhumattakaan. Kun HIFK pärjäsi hyvin ilman hehkutettua Berglundiakin, HIFK pärjää varmasti (toivottavasti vain) yhden pelin ilman Larssoniakin. Larssonin jättämä aukko nyt vain pitää pystyä muiden paikkaamaan. Enkä näe syytä, mikseivät pystyisi.

5-5-pelissä puolustajien peliaika tullee jakautumaan tänäänkin ihan yhtä tasaisesti kuin aiemmissakin peleissä. Itse toivoisin joskus, että rohkeammin peluutettaisiin kärkipakkeja huomattavasti nykyistä isommilla minuuteilla, mutta HIFK:n loukkaantumishistorian tuntien, ymmärrän myös, ettei siihen ryhdytä kuin pakon edessä.
Asioita voi nähdä monella tapaa ja se on sallittua ;)
Aika monta ehdollistavaa seikkaa Luhangalle. Kokematon, rooli oikea ja peliaika oikein mitoitettu.
Larssonin kohdalla ei tarvitse näitä miettiä.
Ja on Luhanka kokematon muttei kovin nuori, 23 v.
Ekassa erässä Luhangan minuutin maltilliset.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Asioita voi nähdä monella tapaa ja se on sallittua ;)
Aika monta ehdollistavaa seikkaa Luhangalle. Kokematon, rooli oikea ja peliaika oikein mitoitettu.
Larssonin kohdalla ei tarvitse näitä miettiä.
Ja on Luhanka kokematon muttei kovin nuori, 23 v.
Ekassa erässä Luhangan minuutin maltilliset.

Tietenkin on monta ehdollistavaa asiaa, mutta jos olet peliä tänään katsonut, hyvin on pelannut. Toki yksi erä jäljellä vielä, mutta so far so good. Hyvin on Larssonia paikannut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös