Kenttäkoostumukset kaudella 2022–2023

  • 305 090
  • 2 960

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Palola puuttuu joten olisiko hän seuraava kappale jatkuvuutta joka jatkaa toisaalla? Toivon että näin olisi.

Kaskimäki ei tosin kyllä paikkaa häntä, ei edes nopeudessa mutta ei myöskään tuloksenteossa.

Kun Palolalla ei ole kulkenut niin luulen että jos jatkaisi jengissä niin häntä nimenomaan pitäisi peluuttaa jos halutaan että herää.

Kaskimäki oli kuitenkin Ruotsissa meidän yksi parhaista ellei paras hyökkääjä ja tekikö kolmeen peliin siellä 2+1? Sitten tuli loukkaantuminen.

Kyllä mä odotan vesi kiellä sitä, kun "Kaskis" pääsee takaisin siihen Ruotsin rytmiin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Palola taisi ottaa Lahdessa osumaa päähän.

Kyllä se Utusen töötti mun mielestä numeroihin tuli. Mä luulen tosin muutenkin, että Palola ei ole ollut ihan 100% kunnossa, kun oli viime pelissäkin 13. hyökkääjä. Pääasioiden kanssa ei kyllä kannata pelleillä yhtään.

Halosella iso näytönpaikka tänään. Puolustuspelaaminen on nykyisin hyvin erilaista kuin Nipen aiemmissa peleissä ja toivotaan, että se jeesaa myös Nippeä. Itse toivon, että Halonen pystyisi pelaamaan mahdollisimman rennosti ja kenttäpelaajilta tulisi tukea myös maalien muodossa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Jaahas, Halonen maalissa tänään. Tarkoittaa että HIFK:n pitää tehdä vähintään kolme maalia voittaakseen, kun Halonen antaa ainakin sen kaksi eteen. Ehkä pelin katsomisen sijaan valitsenkin tänä iltana pihalehtien haravoinnin sateessa.
Ei tarkoita. Suurin syy Taposen torjuntaprosentille ja pmk:lle on HIFK:n hyvä viisikkopuolustus. Halonen tulee päästämään tänään 0-2 maalia.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Kyllä se Utusen töötti mun mielestä numeroihin tuli. Mä luulen tosin muutenkin, että Palola ei ole ollut ihan 100% kunnossa, kun oli viime pelissäkin 13. hyökkääjä. Pääasioiden kanssa ei kyllä kannata pelleillä yhtään.

Halosella iso näytönpaikka tänään. Puolustuspelaaminen on nykyisin hyvin erilaista kuin Nipen aiemmissa peleissä ja toivotaan, että se jeesaa myös Nippeä. Itse toivon, että Halonen pystyisi pelaamaan mahdollisimman rennosti ja kenttäpelaajilta tulisi tukea myös maalien muodossa.
Näytti vähän siltä että olisi kolauttanut päänsä johonkin kun oli itse huonossa asennossa kun taklaus tuli. Ei siinä Utusen taklauksessa mitään niin ihmeellistä ollut sinällään.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Taponen day-to-day loukkantuneena eli toivottavasti ei ole kuitenkaan pidempi loukki, koska sitä tää jengi ei nyt kestäisi. Joka tapauksessa se kunnollinen tandemi tarvitaan.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mä luulen että Halonen pelaa tänään kauden parhaan pelinsä. Vaikka Taponen on ollut maalilla käänteentekevä pelaaja, on tämä toimiva puolustus tullut minusta vahvasti myös hyökkäyspelin kustannuksella.

Uskon myös tähän. Tosin nukahduksia Roope on paikannut loistavasti, on ottanut aika tukun isoja torjuntoja.
 

Juubelii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aivan hirveä kokoonpano, jälleen kerran. Varsinkaan kahdesta jälkimmäisestä koostumuksesta en löydä järjen hiventäkään - tuskin niistä ainakaan saadaan apuja ongelmista akuuteimpaan eli maalintekoon.
Kuulostaa hyvältä jinxaukselta. Sopii siis odottaa 3. ja 4. kentiltä maaleja tänään.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Taponen day-to-day loukkantuneena eli toivottavasti ei ole kuitenkaan pidempi loukki, koska sitä tää jengi ei nyt kestäisi. Joka tapauksessa se kunnollinen tandemi tarvitaan.

Toisaalta Taposen loukkaantuminen voi johtaa puuttuvan veskarin hankintaan. En toki toivo että on yhtään matsia pois, tämä vain tällaisena vaihtoehtoisena näkökulmana asiaan.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taponen day-to-day loukkantuneena eli toivottavasti ei ole kuitenkaan pidempi loukki, koska sitä tää jengi ei nyt kestäisi. Joka tapauksessa se kunnollinen tandemi tarvitaan.
Taponen sairaana, ei loukkia. Halosella tänään varmasti jopa uran kannalta iso peli edessä. Ei helppo peli tiedossa, tiukka puolustus ja vähäinen määrä laukauksia.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Halonen siis tolppien välissä. Nyt on kova paikka mihin joutuu. Itse sanoisin ihan kylmästi että tämä viikko näyttää että jatkaako mies enään stadissa. Tulos taikka ulos. Nyt tarvitaan maalivahdilta apuja, tuo hyökkäys ei tule maaleja mättämään. Roope antoi mahdollisuuden taistella voitosta. Nyt Haloselta vaaditaan samaa. Jos ei onnistu niin uutta miestä sisään..
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ei vittu mikä koonpano. Mites eurooppalainen suurseura projekti tobbe sujuu noin omasta mielestä, 5 vuottahan tässä on jo jumpattu.

Joo kyllä, ja hyökkäyksestähän ei ole pois kun Olli Palola ja Otto Karvinen. Pakisto nyt ihan ok, kunhan saadaan se Lyytisen upgrade.

Oikeestihan tota settiä pitäis jotenkin pystyä vahvistamaan useammallakin kovalla vahvistuksella, mutta mites se sitten käytännössä meneekään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Pakisto ei ole Ok niin kauan kun Rantakari on kokoonpanossa.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
En tiedä olenko yksin mielipiteeni kanssa ja oon tsiigannu viime pelit lähinnä sivusilmällä (kuka voi syyttää?), mutta toi Åsten-Seppälä-Dyk -ketju on ollut itseasiassa suhteellisen hyvä. Saavat painetta ja tilanteita vastustajan päätyyn.
Et ole yksin mielipiteesi kanssa, koska toihan on ollut meidän selkeästi paras ketju ja ainoa jonka voi sanoa toimineen. Tähänhän ne HIFK:n hyökkäyspelin ongelmat juurikin kiteytyvät, kun mikään muu kolmikko ei saa mitään järkevää tai peliä edistävää aikaiseksi.

Oikeasti Muuli on ollut meidän paras hyökkääjä ja mitään häneltä pois ottamatta, kertoo se totaalisesta epäonnistumisesta oletettujen tulosyksiköiden osalta.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Joo ja ei.

Muuli on ollut roolissaan todella hyvä, mutta enemmän se kertoo mielestäni tuosta anti-jääkiekosta jota Peltosen ryhmä peluuttaa läpi joukkueen.
Anti-jääkiekosta tuli mieleeni, että olin syyslomalla Oulussa ja kävin katsomassa Kärpät-Ässät -pelin. Kotijoukkue karvasi hikisesti puolesta kentästä ja Ässät olivat aktiivisempi ja pitkiä aikoja parempi. Kun katsoo Kärppien kokoonpanoa ja millaista jääkiekkoa voisivat pelata, olin ällistynyt, mykistynyt ja pettynyt. IFK:n puukädet sentään pyrkivät pelaamaan.

Kärpät tietenkin voittivat, mutta eipä katsomossa rintaa röyhistelty. Ekassa erässä maali, kaksi ja puoli erää kyttäilyä ja vika tyhjiin.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Joo ja ei.

Muuli on ollut roolissaan todella hyvä, mutta enemmän se kertoo mielestäni tuosta anti-jääkiekosta jota Peltosen ryhmä peluuttaa läpi joukkueen.
Juu, totta sekin. Eihän tuo rosteri todellakaan ole niin huono, että joka ilta saa jännittää edes sen yhden maalin tekemistä.

Salmelainen ansaitsee kritiikkinsä, mutta samoin valmennus on flopannut yhtä lailla ja tästä syntyy kokonaisuus, jota on aikalailla mahdoton korjata enää tällä kaudella.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Joo kyllä, ja hyökkäyksestähän ei ole pois kun Olli Palola ja Otto Karvinen. Pakisto nyt ihan ok, kunhan saadaan se Lyytisen upgrade.

Oikeestihan tota settiä pitäis jotenkin pystyä vahvistamaan useammallakin kovalla vahvistuksella, mutta mites se sitten käytännössä meneekään.
Viiksimies olisi ihan ok korvata myös jollain oikeasti kiekollisella pakilla?

Turhaa haihattelua.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
En tiedä olenko yksin mielipiteeni kanssa ja oon tsiigannu viime pelit lähinnä sivusilmällä (kuka voi syyttää?), mutta toi Åsten-Seppälä-Dyk -ketju on ollut itseasiassa suhteellisen hyvä. Saavat painetta ja tilanteita vastustajan päätyyn.
Et ole yksin, meitä kaltaisiasi on monia.
Ja se kertoo siitä, että siinä on yks Liigan kovimmista nelssoneista.
Mut tulosyksikkö saisi olla joku muu linja.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Sanokaa joku viisaampi, joita teitä on täällä paljon, että miksi Otto Salin ei saa koittaa ylivoimalla?
On aivan vitun oksettavaa katella tota Rantakarin välinpitämätöntä olemusta ylivoimalla. Ja Kotkansalosta tuskin mitään tarvitsee sanoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös