Kenttäkoostumukset kaudella 2022–2023

  • 304 697
  • 2 960

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Olen tältä keskustelupalstalta saanut viime aikoina lukea mm. seuraavanlaisia vaatimuksia kokoonpanoon liittyen:
- Taponen byyriin
- Halttuselle kunnolla vastuuta
- Teissalalle vastuuta
- Junnuille yleisesti lisää vastuuta
- Dyk poppareille
- Lyytinen poppareille
- Tallberg vittuun kahdesta ensimmäisestä kentästä

Oliko tässä nyt näillä käytössä olevilla palikoilla vielä jotain sellaista fänien toivomaa, jota valmennusjohto ei tämän päivän kokoonpanoa laatiessaan olisi huomioinut?

Kaskimäen poissaolo voitaneen laskea sellaiseksi, mutta annan itseni ymmärtää, että loukkaantumisen jälkeen jäbää peluutetaan aluksi säästeliäästi.
Salin ylivoimalle. Muuta en nyt keksi.
 

jjhockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Pääkkäri, HIFK
Jos (huom. jos) peli pysyy tiukkana 3.erän lopulle, niin VP tiivistää tunnetusti kolmeen ketjuun ja penkille jää Teissala, Halttunen ja Seppälä, joka meinasi Kuopiossa lopun jäähyllä poistaa sen yhdenkin pisteen. Tosin eipä Salinkaan pelannut Kuopiossa viimeisen viiden minuutin aikana.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Olen tältä keskustelupalstalta saanut viime aikoina lukea mm. seuraavanlaisia vaatimuksia kokoonpanoon liittyen:
- Taponen byyriin
- Halttuselle kunnolla vastuuta
- Teissalalle vastuuta
- Junnuille yleisesti lisää vastuuta
- Dyk poppareille
- Lyytinen poppareille
- Tallberg vittuun kahdesta ensimmäisestä kentästä

Oliko tässä nyt näillä käytössä olevilla palikoilla vielä jotain sellaista fänien toivomaa, jota valmennusjohto ei tämän päivän kokoonpanoa laatiessaan olisi huomioinut?

Kaskimäen poissaolo voitaneen laskea sellaiseksi, mutta annan itseni ymmärtää, että loukkaantumisen jälkeen jäbää peluutetaan aluksi säästeliäästi.
Vielä kun ne junnut saisivat sitten pelatakin eivätkä lentäisi vilttiin siitä että melkein tekivät jonkun virheen. Tähän liittyen se vaatimus ettei pelata enää yhtään ottelua jossa Kapteeni Kiikari ja Åsten vetävät joka toista vaihtoa kun pitäisi saada maaleja aikaan. Ja Kapteeni Kiikarilla ei kuulu olla mitään asiaa ylivoimille.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mitä lisäarvoa oikeasti uskot tuovasi sillä, että joka pelin kokoonpanon tultua ilmoitat tähän ketjuun, kuinka kokoonpano on mallia SaiPa. Tässä keskustellaan kenttäkoostumuksista eikä pelipäivänä voi tulla yllätyksenä, että meillä on käytössä nyt nämä pelaajat.

Koska eihän sitä koskaan voi posiakaan antaa vaikkapa siitä, että Tapsa jatkaa byyrissä, Teissala on kokoonpanossa ja Halttunen saa mahdollisuuden ykkösketjussa.
En varmaan yhtään enempää lisäarvoa kuin sinä sait tällä omalla moderoinnillasi. Tästä päästä ikuiseen kiistanaiheeseen täällä. Se, että sinä tyydyt tällaiseen välikauteen IFKssa mukisematta on minulle ihan ok, mutta älä tule ihmettelemään, kun se ei kaikille mene kritiikittä läpi.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Olen tältä keskustelupalstalta saanut viime aikoina lukea mm. seuraavanlaisia vaatimuksia kokoonpanoon liittyen:
- Taponen byyriin
- Halttuselle kunnolla vastuuta
- Teissalalle vastuuta
- Junnuille yleisesti lisää vastuuta
- Dyk poppareille
- Lyytinen poppareille
- Tallberg vittuun kahdesta ensimmäisestä kentästä

Oliko tässä nyt näillä käytössä olevilla palikoilla vielä jotain sellaista fänien toivomaa, jota valmennusjohto ei tämän päivän kokoonpanoa laatiessaan olisi huomioinut?

Kaskimäen poissaolo voitaneen laskea sellaiseksi, mutta annan itseni ymmärtää, että loukkaantumisen jälkeen jäbää peluutetaan aluksi säästeliäästi.
Jos Tobias olisi fiksu niin antaisi valmennukselle heti kenkää. Kyllä kannattajat tietävät miten homma toimii ja mikä ei.
Klo11:00 Tobias tulee lukemaan viimeiset viritykset illalle ja ketä pelaa. Vierasotteluihin joukkue ilmoitetaan jo klo08:00 jotta kaikki ehtii bussiin.
Eiköhän Tobias tuo kohta sisään uuden sentterin joka on juuri tippunut NHL leireiltä ja matkalla kohti AHL
 
J

Just-Ice-Hockey

Katsoin illan kokoonpanot ja pakko on todeta, että itkettäisi, jos ei naurattaisi. Taposen jatkolle iso peukku, samoin Halttusen paikalle ykkösessä. Erikoisbonus Jääskä-Koivistoinen kaksikon yhdistämisestä. Imo Ville on nyt kasannut melkolailla parhaan mahdollisen kokonaisuuden käytettävissä olevasta materiaalista. Toivottavasti Salmelainen sen sijaan ymmärtää edes hävetä. Nyt ei edes maaginen kaiken korjaava lite bättre taida riittää.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minustakin ensimmäistä kertaa tänä kautena kokoonpano näyttää näillä pelaajilla (jokseenkin) siltä, miltä sen kuuluukin. Ja hätäisimmille totean heti tarkennuksena, että kokoonpano on aivan karsea - nyt käytettävissä olevat pelaajat on ainoastaan järjestelty (jokseenkin) järkevästi.

Vielä, kun saadaan Kaskimäki ja Nättinen kuntoon, niin poppariosastolle tulisi saada kaksi kolmikosta Åsten, Karvinen & Tallberg.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Hyvä kokoonpano tai no paras pitkään aikaan näillä pelimerkeillä. Ensimmäisenä katsoin maalivahdin ja onneksi siellä on Taposen nimi. Eiköhän Tapsa nappaa nyt sen ykköstorjujan paikan.

Halttusen paikalle ykkösessä myös posia ja Koivistoinen-Jääskä-parin yhdistäminen maistuu myös.

Eiköhän tästä ihan tasainen peli saada aikaiseksi, vaikka Kärppien kokoonpano on kyllä kaksi valovuotta meidän vastaavaa edellä. IFK:lla on yleensä ollut pienempiä vastaan vaikeuksia, mutta nämä Kärpät-pelit ovat yleensä sujuneet yläkanttiin.

Mutta on tää vaan masentavaa, että IFK-Kärpät-peliin lähtökohta on se, että pisteeseenkin olisi tyytyväinen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos (huom. jos) peli pysyy tiukkana 3.erän lopulle, niin VP tiivistää tunnetusti kolmeen ketjuun ja penkille jää Teissala, Halttunen ja Seppälä, joka meinasi Kuopiossa lopun jäähyllä poistaa sen yhdenkin pisteen. Tosin eipä Salinkaan pelannut Kuopiossa viimeisen viiden minuutin aikana.

Jos olet katsonut pelejä, missä HIFK on tiivistänyt kolmeen kenttään, olet saattanut jopa huomata, että peli on itse asiassa parantunut. Olen antanut itselleni kertoa, että kolmella kentällä pelaaminen on pelaajille usein jopa helpompaa, kun kaikki pysyvät pelirytmissä paremmin kiinni. Epistä tietysti niille, jotka eivät kentälle pääse, mutta sellaista se joskus on. Nuori Suomet sitten muissa peleissä. Aika usein nuorilla on just puolustamisessa ne suurimmat puutteet, joten ei kai se oikeasti ihme ole, että huonoiten puolustavat eivät pääse kentälle silloin, kun pelejä ratkotaan nimenomaan puolustamalla.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja Leijonat
Jos olet katsonut pelejä, missä HIFK on tiivistänyt kolmeen kenttään, olet saattanut jopa huomata, että peli on itse asiassa parantunut. Olen antanut itselleni kertoa, että kolmella kentällä pelaaminen on pelaajille usein jopa helpompaa, kun kaikki pysyvät pelirytmissä paremmin kiinni. Epistä tietysti niille, jotka eivät kentälle pääse, mutta sellaista se joskus on. Nuori Suomet sitten muissa peleissä. Aika usein nuorilla on just puolustamisessa ne suurimmat puutteet, joten ei kai se oikeasti ihme ole, että huonoiten puolustavat eivät pääse kentälle silloin, kun pelejä ratkotaan nimenomaan puolustamalla.
Kannattajien näkökulmasta sääli, että urheilujohdon ja valmennuksen puolella Nuori Suomi -henki elää ja tet-harjoittelijat saavat jatkaa hamaan tappiin saakka ilman tulosvastuuta.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Kannattajien näkökulmasta sääli, että urheilujohdon ja valmennuksen puolella Nuori Suomi -henki elää ja tet-harjoittelijat saavat jatkaa hamaan tappiin saakka ilman tulosvastuuta.
Tämä pätee osin sekä junioripuolella, että ammattilais-sarjassakin.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se, että sinä tyydyt tällaiseen välikauteen IFKssa mukisematta on minulle ihan ok, mutta älä tule ihmettelemään, kun se ei kaikille mene kritiikittä läpi.
Et sitten ilmeisesti ymmärrä lukemaasi? Joukkueen rakentamista, Tobbaria ja yksittäisiä pelaajia koskevissa ketjuissa keskustellaan joukkueen rakentamisesta, kuten pitääkin, mutta miksi sama keskistelu pitää väkisin tuoda kaikkiin muihinkin ketjuihin? Ja mistä kuvittelet minun tyytyvän heikosti suorittavaan IFK:hon? Ja mikä ihmeen välikausi? Okei, joka ikinen kausi syys-lokakuussa on jo kaikki on paskaa paitsi kusi -osastolle selvää, että tästä tulee välikausi. Useana ”välikautena” IFK on mennyt finaaliin, mutta negapetterit ovat onneksi jo lokakuun alussa tienneet, että nyt on välikausi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Useana ”välikautena” IFK on mennyt finaaliin
Miten määritellään "useat"? HIFK on ollut 2000-luvulla finaaleissa kaksi kertaa ja muistaakseni molemmilla kerroilla suorittivat ihan tasaisen hyvin koko kauden. 2016 vieläpä voittivat runkosarjan. En saa siltikään näistä mitään "useita" kertoja.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Et sitten ilmeisesti ymmärrä lukemaasi? Joukkueen rakentamista, Tobbaria ja yksittäisiä pelaajia koskevissa ketjuissa keskustellaan joukkueen rakentamisesta, kuten pitääkin, mutta miksi sama keskistelu pitää väkisin tuoda kaikkiin muihinkin ketjuihin? Ja mistä kuvittelet minun tyytyvän heikosti suorittavaan IFK:hon? Ja mikä ihmeen välikausi? Okei, joka ikinen kausi syys-lokakuussa on jo kaikki on paskaa paitsi kusi -osastolle selvää, että tästä tulee välikausi. Useana ”välikautena” IFK on mennyt finaaliin, mutta negapetterit ovat onneksi jo lokakuun alussa tienneet, että nyt on välikausi.
Nega Petteri tääl kyselee, että montako kertaa on "useasti". 20 vuoden aikana muistaakseni on menty kahdesti finaaliin.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sentteriosasto on kyllä maaginen: kaksi (joskin alisuorittavaa) VL-sentteriä, voimalaituri ja 5 aikuisten peliä pelannut junnu.

Jotkut saattavat muistaa eläneensä aikoja, kun IFK lähti kauteen Granlund-Hirschovits/Ramstedt-Wirtanen-Liivik -sentteriosastolla.
 
Viimeksi muokattu:

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
En varmaan yhtään enempää lisäarvoa kuin sinä sait tällä omalla moderoinnillasi. Tästä päästä ikuiseen kiistanaiheeseen täällä. Se, että sinä tyydyt tällaiseen välikauteen IFKssa mukisematta on minulle ihan ok, mutta älä tule ihmettelemään, kun se ei kaikille mene kritiikittä läpi.

Mä oon yrittänyt opetella hyväksymään sen että me kaikki nähdään täällä palstalla asioita eri tavalla ja se on varmaan sisällön tuoton kannalta jopa hyvä asia. Muakin vituttaa välillä niin turha mun on tunteenpurkauksistakaan alkaa jeeeustelemaan. Ainakin yritän olla jeesustelematta. Välillä vituttaa niin paljon että tulee kuitenkin sanottua jotain turhaa..

Sun kohdalla mä en vaan ymmärrä että miksi sä kirjoitat nuo samat viestit aina 20 kertaa päivässä, päivästä toiseen, viikosta toiseen.. Mulle on ainakin tullut sun viesti jo selväksi. Osasta sun kritiikkiä olen jopa samaa mieltä, joten voit uskoa että ne on huomattu. Sä oot fiksu kaveri ja tuottanut paljon hyvääkin tänne palstalle, joten mä lukisin niin mielelläni välillä sun muitakin ajatuksia kuin vain tätä yhtä ja samaa.
 

Psykopaimen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viipurin Pauke
Käpykaartin marssijärjestys näyttää oikein hyvältä siihen nähden minkälaista soturia siihen on kasarmilta kaivettavissa. Toki surkea juttu, jos Kaskimäki meni päreiksi heti uudestaan, kun lyhyellä otannalla oli juuri sitä, mitä tarvittaisiin.

Aika hätkähdyttävää laittaa tuo rosteri Kärppien vastaavan rinnalle. Aika lujaa me tiputtiin kyydistä yhden vuoden aikana kilpavarustelussa!

Toki melkein kaikki Kärppien pelit nähneenä täytyy sanoa, että Turunen kantaa yksin reppuselässä tuota kolmosketjua. Ja hyvin kantaakin. Hävyttömän hyvä ja monipuolinen urheilija.

Jännä peli tulee silti. Kärppiä vastaan oletan hyökkkäämisen olevan helpompaa, kuin pikkuseuroja vastaan, koska ne yrittää ihan oikeasti pelata kiekkoa. Niinpä meidän hyökkäyosasto, jolla käsien paikalle on tupsahtanut kakkosnelosia saa enemmän tilaa.

Ja jos epäilette mielenterveyttäni (aiheesta), niin katsokaa Kärppien päästämiä maalimääriä. Ilmeisesti Marjamäki aikoo tehdä pelille sen, mitä Reiska-eno lentopallomailallaan kesämökillä hyttyselle vasta kevään puolella. Ja ehtiihän sitä, nyt saa näköjään hyökätä ja tuottaa viihdettä ja onnistumisia.

Esim. Ville Koivusella aika sementoitu paikka kakkosen laidalla aika hentoisin tehoin, koska nuoresta prospektista kasvatetaan vastuuta antamalla kovaa pelimiestä tuttujen ketjukaverien kanssa.

Oikein hirvittäisi ajatella, jos Turunen saisi sentterikseen Kunykin ja toiselle laidalle Ville Leskisen tai vaikka sen yhden pitkän sedän jostain radan varresta.

Mutta hei, kannustetaan omia ja hoidetaan taas faneina oma ruutu. Sitten voi rauhallisemmin mielin kuolla ketutukseen illemmalla.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten määritellään "useat"? HIFK on ollut 2000-luvulla finaaleissa kaksi kertaa ja muistaakseni molemmilla kerroilla suorittivat ihan tasaisen hyvin koko kauden. 2016 vieläpä voittivat runkosarjan. En saa siltikään näistä mitään "useita" kertoja.
No ehkä pientä värikynää käytin tässä kohtaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mä oon yrittänyt opetella hyväksymään sen että me kaikki nähdään täällä palstalla asioita eri tavalla ja se on varmaan sisällön tuoton kannalta jopa hyvä asia. Muakin vituttaa välillä niin turha mun on tunteenpurkauksistakaan alkaa jeeeustelemaan. Ainakin yritän olla jeesustelematta. Välillä vituttaa niin paljon että tulee kuitenkin sanottua jotain turhaa..

Sun kohdalla mä en vaan ymmärrä että miksi sä kirjoitat nuo samat viestit aina 20 kertaa päivässä, päivästä toiseen, viikosta toiseen.. Mulle on ainakin tullut sun viesti jo selväksi. Osasta sun kritiikkiä olen jopa samaa mieltä, joten voit uskoa että ne on huomattu. Sä oot fiksu kaveri ja tuottanut paljon hyvääkin tänne palstalle, joten mä lukisin niin mielelläni välillä sun muitakin ajatuksia kuin vain tätä yhtä ja samaa.
Erittäin hyvin sanottu ja kiitos komplimentista- se lämmittää erityisesti sinun!

Varmasti on jäänyt levy päälle. En sitä kiellä, mutta itse koen, että ainoa tapa saada tämä homehtunut seura heräämään on jatkuva kritiikki ja mielellään joka suunnasta vaikka sitten toistamalla. Voin luvata, että kehuja tulee, kun on sen paikka. Pomminvarmasti. Tällä kaudella ne kehun aiheet ovat hyvin vähissä. Mielestäni joku taisteleminen ja taklaaminen ovat perusasioita, joten en saa niistä itse ainakaan mitään iloa. Varsinkin, kun ne eivät näy tuloksessa mitenkään erityisesti.
 

jjhockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Pääkkäri, HIFK
Jos olet katsonut pelejä, missä HIFK on tiivistänyt kolmeen kenttään, olet saattanut jopa huomata, että peli on itse asiassa parantunut. Olen antanut itselleni kertoa, että kolmella kentällä pelaaminen on pelaajille usein jopa helpompaa, kun kaikki pysyvät pelirytmissä paremmin kiinni. Epistä tietysti niille, jotka eivät kentälle pääse, mutta sellaista se joskus on. Nuori Suomet sitten muissa peleissä. Aika usein nuorilla on just puolustamisessa ne suurimmat puutteet, joten ei kai se oikeasti ihme ole, että huonoiten puolustavat eivät pääse kentälle silloin, kun pelejä ratkotaan nimenomaan puolustamalla.
Lähes joka pelissä ja se on oikein, jopa pakotettua.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En sitä kiellä, mutta itse koen, että ainoa tapa saada tämä homehtunut seura heräämään on jatkuva kritiikki ja mielellään joka suunnasta vaikka sitten toistamalla.

No, miten on mennyt? Noin niinku omasta mielestäsi. ONKO VAIKUTUSTA?!? :)
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Et sitten ilmeisesti ymmärrä lukemaasi? Joukkueen rakentamista, Tobbaria ja yksittäisiä pelaajia koskevissa ketjuissa keskustellaan joukkueen rakentamisesta, kuten pitääkin, mutta miksi sama keskistelu pitää väkisin tuoda kaikkiin muihinkin ketjuihin? Ja mistä kuvittelet minun tyytyvän heikosti suorittavaan IFK:hon? Ja mikä ihmeen välikausi? Okei, joka ikinen kausi syys-lokakuussa on jo kaikki on paskaa paitsi kusi -osastolle selvää, että tästä tulee välikausi. Useana ”välikautena” IFK on mennyt finaaliin, mutta negapetterit ovat onneksi jo lokakuun alussa tienneet, että nyt on välikausi.
Lukutaitoni huomattavasti paremmalla tasolla kuin sinun laskutaitosi vaikka Kiffen hengessä tuon ilmeisesti heitit. Minähän kirjoitin, että meidän tämän päivän kokoonpano muistuttaa minusta SaiPan kokoonpanoa, eikä Eurooppalaisen suurseuran. Lisäksi totesin, että vastustajan kokoonpano on mielestäni sillä tasolla kontra meidän, että heidän kolme ensimmäistä ketjua menisi meillä ykkösenä. Eikö tämä liity tämän ketjun aiheeseen? Se, että viestin sävy ja kuitti Salmelaiselle eivät sinua miellytä niin se on asia erikseen.

Tämä menee kyllä ohi aiheen (kiitos myös allekirjoittaneen), mutta eikö silloin ole kyse välikaudesta, kun rivikatsojakin näkee jo keväällä 2022 materiaalista, ettei sillä pelata mestaruudesta. Samaan aikaan seuran UTJ ja valmentaja kuitenkin puhuvat mestaruudesta. Sanat ja teot eivät kohtaa. Se siitä OTsta.

Lupaan olla ensimmäisenä lapa pystyssä virheen merkiksi, jos tästä paskasta tulee konvehti. Kehuja myös annan, kun on syytä. Minähän olen luvannut muuntautua posipetteriksi, jos/kun IFK menee TOP4 tällä kaudella ja jos ei niin @BOL muuntautuu negapetteriksi. Lupaan tällä puheella olla vapaaehtoisesti tupla-ajan, jos tällä kaudella oikeasti ollaan TOP4 eli otan vetomme ulkopuolelta lisäkuukauden.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös