Kenttäkoostumukset kaudella 2022–2023

  • 304 149
  • 2 960

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
HIFK tänään:

Vesalainen- Jääskä -Pakarinen
Melart- Rantakari

Nättinen - Koivistoinen - Teissala
Kåsastul - Motin

Kaskimäki - Lundell Kasper - Seppälä
Larsson - Salin

Tallberg - Väänänen - Åsten
Luhanka

Taponen
Halonen

Paajanen ilmeisesti faijahommissa (onnittelut heille!) ja Berglund ja Dyk loukkaantuneita.

Itseäni harmittaa jotenkin erityisen paljon, että Dykin aikakausi meillä päättyi niihin muutamiin hajavaihtoihin vikassa Tappara-pelissä. Mutta minkäs teet, sådant är livet.

Tänään voisi ottaa sen maailman ensimmäisen voiton Nokia Areenassa. Ja pilata Kontiolan juhlat. Mitä en kyllä sinänsä haluaisi, mutta tässä pitää nyt puolensa valita, niin HIFK:n etu menee edelle.
Tänään 1. ja 2. ketjujen pitäisi tehdä tulosta jos mitallit halutaan.
 

Psykopaimen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viipurin Pauke
Näkyi Ilveksen konkariosasto olleen Levillä viime viikonlopun. Ja niinkuin se ei olisi pronssien suhteen vielä riittävän huono uutinen, että panostavat peliin oikein korkeanpaikan leirillä, niin olivat penteleet vielä palkanneet isojen pelien mentaalivalmentajankin mukaan. Pyörivät nimittäin samoissa porukoissa Hank Pikkaraisen kanssa.

Me ollaan hävitty tää peli.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Paajanen perheen parissa, Hirvonen kenties jo rapakon takana haistelemassa änäritunnelmaa, Dyk varmaan palannut isiensä maille ja Roy "jossain".

Ihan sama, hienoa että nuoriso saa jälleen peliaikaa ja kokemuksia. Kaskimäki ratkaisee tänään, Lundellin syötöstä!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Dyk olisi ollut vahvistus muutenkin kuin muutamassa hajapelissä, sopimus voisi jatkuakin. Hejppa.
Niille joita pronssipeli kiinnostaa, hauskaa peli-iltaa!

Joo, näin on. Kunnon pullopersesika, kun ei loukkaantuneena pelannut. Kannattaisi muutenkin vähän miettiä, milloin loukkaantuu ja miten. Toivottavasti joku nuori lupaava pelaaja ottaa tästä nyt opikseen.

Ei se pronssipeli itsessään ainakaan minua kiinnosta, mutta HIFK kiinnostaa. Katson siis siksi.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Dyk olisi ollut vahvistus muutenkin kuin muutamassa hajapelissä, sopimus voisi jatkuakin. Hejppa.
Niille joita pronssipeli kiinnostaa, hauskaa peli-iltaa!

Joo kiitos kovasti. Tämä on HIFK:n tämän kauden 72. peli SM-liigassa ja vaikka pronssipelin painoarvo omissakin kirjoissa on vähäinen, arvelen kuitenkin tälläkin kaudella katsoneeni vielä lähtökohtaisesti mitättömämpiä pelejä. Kiva se on vielä tähän kauden päätteeksi katsoa yksi peli, josta tappio ei juuri muuta mitään mutta josta voitto tuo kuitenkin ihan hyvän mielen lopuksi päivää. Ja kyllä mä sporttia noin yleisestikin tykkään seurata ja katsella.

Hauskaa iltaa myös kaikille niille, joita jääkiekko ja HIFK ei niin paljoa kiinnosta, että pelipäivänä joku muu askare vie voiton!
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Joo, näin on. Kunnon pullopersesika, kun ei loukkaantuneena pelannut. Kannattaisi muutenkin vähän miettiä, milloin loukkaantuu ja miten.
Oho. Taisin osua arkaan paikkaan. Tämän perusteella Toimistolla tehtiin virhe kun sopimusta ei jatkettu. Toivotaan silti, että ensi kauden joukkue on paremmin koottu kuin viime (tai joillekin kuluvan) kauden joukkue.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oho. Taisin osua arkaan paikkaan. Tämän perusteella Toimistolla tehtiin virhe kun sopimusta ei jatkettu. Toivotaan silti, että ensi kauden joukkue on paremmin koottu kuin viime (tai joillekin kuluvan) kauden joukkue.

Kenen sopimusta ei jatkettu? Dykille tehtiin viime keväänä 2 v. jatkolappu, joka olisi kattanut siis ensi kaudenkin. Joka nyt siis puretaan. Minulla ei ole tietoa, onko purku tapahtunut seuran vai pelaajan omasta toiveesta, mutta enpä ihmettelisi, jos aloite olisi tullut Dykiltä itseltään, kun ei oikein löytänyt tällä kaudella kunnon "omaa paikkaansa" jengissä. Ja kun huomioidaan, että saavat vaimokkeensa kanssa ensimmäisen lapsensa kesällä, kotiinpaluu tuttuihin ympyröihin on voinut olla pelaajan oma toive, eikä niinkään kenkää HIFK:lta.

Kommenttisi osui siinä mielessä arkaan paikkaan, että siedän epäreiluutta huonosti. Ja mä koen epäreiluna, että lähes puolet kaudesta loukkaantuneena olleen pelaajan kohdalla sanotaan, että olisi pelannut paremmin. Plus, että satun nyt vain pitämään Dykistä pelaajana, joten siksi mua harmittaa, ettei nyt pelaa kauden viimeisessä pelissä. Mutta sellaista se elämä on, pärjään kyllä.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisin kyllä toivonut, että lähtijät Paajanen, Dyk ja Hirvonen olisivat tänään pelanneet ja olleet mukana ottamassa voiton viimeisessä ottelussa. Lundellit eivät tunnu loppuvan kesken, mikäs siinä.

Ehkä tämä on enne, että Tejsal jatkaa, kun muuten hyökkäyksen "varmat" lähtijät on jätetty kokoonpanon ulkopuolelle ja Teissala mukana ainoana, jolla ei sopimusta ensi kaudelle IFK:hon ole... Tämä siis puhdasta haihattelua.
 
Viimeksi muokattu:

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ei se pronssipeli itsessään ainakaan minua kiinnosta, mutta HIFK kiinnostaa. Katson siis siksi.
Joo tämä, ja siis joulutauolla mietin, että meillä voi olla sellanen IFK-kausi tässä käsillä, että oikeesti sääleihin pääsy/pysyminen voi tehdä hemmetin tiukkaa. Eli suhteutettuna kauden vaiheisiin ja ongelmiin niin himmein mitali olisi ihan hyvä suoritus.

3-7 ja nimim. keskikaljalle vähän bisserahaa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo tämä, ja siis joulutauolla mietin, että meillä voi olla sellanen IFK-kausi tässä käsillä, että oikeesti sääleihin pääsy/pysyminen voi tehdä hemmetin tiukkaa. Eli suhteutettuna kauden vaiheisiin ja ongelmiin niin himmein mitali olisi ihan hyvä suoritus.

3-7 ja nimim. keskikaljalle vähän bisserahaa.

Mä olen aidosti sitä mieltä, että kun katsotaan koko kautta, HIFK:n sijoitusta voi pitää jopa erinomaisena. Varsinkin, jos nyt satutaan vielä voittamaan pronssia. Nelossijasta suoritus hyvä +. Eikä tässä ole kysymys siitä, että "tyydytään johonkin" ynnämuut sijoituksiin, vaan yksinkertaisesti siitä, että sinne jäi taakse aika monta kovaa jengiä. Joko paperilla tai kaukalossa. Mulle TOP4-sijoitus on minimitavoite ja sen jälkeen peli kertoo. Ja yleensä parempi lopulta voittaa. Siihen pelaamiseen vaikuttaa niin moni asia, eikä kaikkein pienin tekijä ole onnistumiset ja niiden merkitys pelaajalle. Pelicans on tästä erinomainen esimerkki.

Ainoa enemmän vituttava asia oli se, että ei päästy pelaamaan parhaalla mahdollisella kokoonpanolla Tapparaa vastaan. Jos Jääskä, Melart ja Koivistoinen eivät olisi sairastuneet, jos Dyk ja Berglund olisivat pysyneet ehjinä, jne... Mun tietojeni mukaan sairastelua oli joukkueessa monilla muillakin kuin vain noilla em. pelaajilla, joten aivan turhaa tasoitusta tässä nyt annettiin. On henkisesti aika raskasta jengillekin, kun kokoonpano elää koko ajan suunnittelemattomasti ja erityisesti silloin, kun poissaolot iskee kärkiukkoihin.

Toivottavasti tämän kauden tärkein anti koko HIFK-yhteisölle on se, että maltti on valttia ja loppuun asti vedetään täysillä. Nothing is over, until it really is over.
 

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minimi täyttyi tämän kauden osalta loppusijoituksen suhteen. Runkosarja oli arvosanaltaan seiska. Pleijjarit kasi ja olis voinut olla vaikka 8,5 jos ei olisi hävitty neljää viimeistä peliä. Eli koko kausi 7,5.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös