Kenestä Keskustan uusi puheenjohtaja?

• 11 278
  • 102

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Olen sitä mieltä että tässä tilanteessa Kiviniemi oli paras valinta puheenjohtajaksi. Uskon että herättää paljon enemmän luottamusta niissä äänestäjissä jotka ovat herkkiä vaihtamaan puoluetta verrattuna jos Pekkarinen olisi puolueen johtaja.

Lehtomäki teki fiksusti kun ei lähtenyt mukaan, sillä kaikki merkithän viittaavat kepun vaalitappioon ensi vuonna. Kiviniemi on tällainen välivaiheen johtaja, jonka tarkoitus on minimoida vaalitappio. Seuraavassa puoluekokouksessa Lehtomäki ottaa sitten paikkansa.

Itse odotan mielenkiinnolla minkälaista linjaa uusi puoluesihteeri rupeaa vetämään. Demareitten Junger on aika vahva valtti tällä hetkellä mediapelissä. Saa nähdä lähteekö/uskaltaako Laaninen lähteä samanlaiselle linjalle vai vetäytyykö Kiviniemen taakse.

Fordél

Jäsen
Itse odotan mielenkiinnolla minkälaista linjaa uusi puoluesihteeri rupeaa vetämään. Demareitten Junger on aika vahva valtti tällä hetkellä mediapelissä. Saa nähdä lähteekö/uskaltaako Laaninen lähteä samanlaiselle linjalle vai vetäytyykö Kiviniemen taakse.

Laanisella on kova kokemus median kanssa toimimisesta, joten tällä osastolla Keskusta ei varmasti häviä SDP:lle. Laaninen varmasti hallitsee mediapelin vaikkakaan ei itse ole yhtä värikäs ja mediaseksikäs persoona kuin Junger. Kiviniemi saa siis varmasti esiintyä mediassa selkeänä johtajana mikäli vain persoona siihen riittää ja Laaninen vetäytyy varmasti taka-alalle. SDP:ssä lienee näkyvillä sekä Jutta että Mikael, joka sisältää melkoisesti riskejä vaikka toki myös mahdollisuuksia.

kovalev

Jäsen
Mitä kuitenkin vuoden 2007 vaalit opettivat, niin median arvioita poliittisesta tilanteesta ei tule arvostaa kovinkaan korkealle, jos siis kunnioittaa itseään ja muita. Lehtimiehethän julistivat varmana tietona jo ennen vaaleja, että kepun ja demareiden välinen kytkös myös henkilötasolla on kasvanut niin läheiseksi, että punamultaisen hallituksen jatkaminen on aivan selvä asia. Ja samaan aikaan kepu-Korhonen juoni erinäisiä kuvioita, jotka eivät välttämättä olleet parhaassa hallituskumppanin intressissä.

Tästähän on tietty sanontakin olemassa, ei se millään muotoa liity vain kepu-Korhoseen. Kysymyksessä on enemmän kepulainen mielentila kuin mikään yksittäiseen henkilöön, tämän arvoihin tai poliittiseen tilanteeseen liittyvä kysymys.
-94 syksyllä valtiovarainministeri kasasi silloisen oppositiojohtajan, tulevan pääministerin, kanssa tulevan sinipunahallituksen ohjelmaa.
Tähänkin on tietty sanonta olemassa - tai oikeastaan sanapari
Ei poliittisesta kieroilusta ole mitään värivapaata kenttää paitsi värisokeilla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy