Tämä minua on alusta pitäen tässä asiassa mietityttänyt, kun Vanhanen ei missään ole sanonut jättävänsä pääministerin virkaa, että mihin perustuu tämä vallitseva olettamus siitä, että mikäli puolejohtaja vaihtuu, vaihtuu myös pääministeri ikään kuin automaationa?Lehtomäki-Kiviniemi on varmaan aika selkeä lähtökaksikko, kun oikeastihan sitä pääministeriäkin pitäisi vaihtaa samalla.
Tämä minua on alusta pitäen tässä asiassa mietityttänyt, kun Vanhanen ei missään ole sanonut jättävänsä pääministerin virkaa, että mihin perustuu tämä vallitseva olettamus siitä, että mikäli puolejohtaja vaihtuu, vaihtuu myös pääministeri ikään kuin automaationa?
Pitäisikö olla huolestunut siitä että 37% haluaisi nähdä Paven tai Annelin seuraavana pj:nä vai voiko tästä lukea jotain kansan syvien rivien kevyttä vittuilua?
Kepulaiset tuskin hirveesti äänestelee IS:n nettisivuilla joten onneksi tällä äänestyksellä ei ole hirveästi uskottavuutta.
Minä äänestin Annelia.
Minä äänestin Annelia.
Nauratti, kun ainaski aamu-tv:ssä todettiin päivän "uutispommin" olevan se, että Vanhanen ei jatka hommassaan. Olipahan surkea pommi. Aikansa kutakin.
Kyllä se oli todellinen pommi, kun aikaisemmin Vanhanen on ilmoittanut aivan muuta. Lisäksi kun tällaisesta vetäytymisestä ei ole ollut mitää viitteitä, oli se todellakin uutispommi.
No, miten se nyt ottaa. Voitaneen pitää yllä myös tätä näkemystä, että asia tuli yllätyksenä ja pyytämättä, mutta jo vuoden 2008 alkupuolella keskustassa alkoi tulla mitta täyteen kannatuskehitykseen ja erityisesti kentän paineita johtoa kohtaan syntyi rakennemuutosten hoitamisesta, tyyppiesimerkkinä Kemijärvi.
Pekkarinen ilmoittautui tänään mukaan. Tässäkö on Suomen pääministeri ensi kesän jälkeen? Vaikea kuvitella, mutta mahdollista se on.Kyllä Pekkarisen Mauri olisi ihan ehdottomasti minun valintani.
Tänään ratkeaa.
Voi vain kuvitella sitä kieroilun määrää, jota kolmisen tuhatta ihmistä suhteellisen pienessä tilassa tänään harjoittaa.
Sattuuko joku tietämään, kumpaa äänestetään ensin? Näillä kahdella vaalilla kun on huomattava merkitys myös toisiinsa nähden.
klo 14.00 Keskustan puheenjohtajan, varapuheenjohtajien
ja puoluesihteerin vaali
Ihme täytyy tapahtua, ettei Kiviniemi ja Mauro olisi toisella kierroksella. Mutta se, paljonko Väykkä saa ääniä, voi olla ratkaisevaa, sillä ne äänet menevät toisella kierroksella Maurolle.Näin sanotaan keskustan omassa aikataulussa, ota tuosta sitten selvää.
Väyrynen muuten voitti tekstariäänestyksen ylivoimaisesti..