Kenen nimikirjoituksia sinulla on?

  • 22 232
  • 158

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en keräile nimmareita. Tosin joskus ihan penskana tuli pyydettyä joiltakin lätkäpelaajilta. Kyllä mä vieläkin olen nimmarin ottanut jos esim joku bändi tai laulaja on joissakin kaupoissa jakanut nimmareita kortteihin tai muuta vastaavaa, mutta en mä oikein viitsi mennä erikseen pyytämään johonkin paperiin.

Täällä hesassa ja varmaan muissakin isoissa kaupungeissa on paljon tapahtumia joissa näkee julkkiksia, ja kadullakin niitä kävelee vastaan tosi usein. Jossain maalla voi olla vähän harvinaisempaa nähdä "julkkis".
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Derian Hatcherin nimmari, kyseisen pelaajan kortissa. Joskus kaverilta sniikkasin kun sitä ei kiinnostanut pätkääkään.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Muistatteko edesmenneen legendaarisen Eki-sedän? Se mies ehti elämänsä aikana tavata "muutaman" julkkiksen ja nimmareita taisi kertyä sellaiset 10-15.000 : ) Pahaa teki katsoa, kun kokoelma huutokaupattiin erittäin pahasti alle todellisten arvojen. Kymppiuutiset tuosta muutama vuosi sitten raportoi.

Allekirjoittanut ei myöskään keräile nimmareita, mutta aina jos on paikka ollut ottaa jonkun tunnetun ihmisen kädenjälki, olen sen yleensä ottanut. Helmi löytyy Suomen maajoukkueen virallisesta lippiksestä, 2001 Selänteen karting tapahtumassa Tattarisuolla oli Salt Lake Cityn leiriryhmä paikalla ja tuli kerättyä lippikseen seuraavat nimmarit -->

Jari Kurri
Teemu Selänne
Jere Lehtinen
Ville Peltonen
Jarkko Ruutu
Olli Jokinen
Juha Ylönen
Jani Hurme
Toni Lydman
Timo Pärssinen
Tony Virta
Janne Laukkanen
Ossi Väänänen
Ari Sulander
Jukka Hentunen
Antti-Jussi Niemi
Toni Sihvonen
Jarno Kultanen
Hannu Aravirta
Hexi Riihiranta
Jari Kaarela
Kalervo Kummola

Lisäksi kokoelmista löytyy Darren McCartyn nimmari, Pirjo Mannisen, Juha Kankkusen, Mika Häkkisen, Jari Kurri 17 kirjassa Jarin nimipäivänä kirjoitettu nimmari + kirjan kirjoittaja Ari Mennander, kymmeniä ex & nyk HIFK pelaajia, Tumppi Varonen (kirjassa + levyssä, mutsi on Tumpin työkaveri)... siinä mitä tuli ensin mieleen. Ja ei, en siis keräile nimmareita : )
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Janina Frostellin ja Raimo Lintuniemen. Tuosta ei enää taso parane.
 

Vimes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Jari "Kala" Puikkosen ainakin. Olihan noita enemmänkin joskus mutta enpä ole sitä kansiota vähään aikaan nähnyt. Harmi.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Ässät 1998-1999 (juliste) koko joukkue
Ässät 2004-2005 (juliste) koko joukkue
.
.
.
Juha Mieto
Juha Kankkunen
Larry Bounds
Kirsi Ranto
.
.
Enpäs muista enempää.
 

Keba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, KalPa
en ole itsekään mikään keräilijä mut tämmösiä on tarttunu:

Theo Fleury
Joe Sakic
Teemu Selänne
Christian Ruuttu
Al McInnis
Jeremy Roenick
Mika Häkkinen

nuo nyt tuli helposti mieleen.. ainiin ja sit sokerina pohjalla Kake Randelin
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
HPK:n kaulaliinaan tuli saatua nimmarit "kulta-yönä" ainakin Jukka Jaloselta, Jari Sailiolta, J-P Laamaselta, Kaspars Astashenkolta, Ville Leinolta.

Muuten en ole niin perustanut nimmareitten päälle, eli muita ei ole.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Nykyään tulee harvemmin pyydettyä, lähinnä keikoilla levyn kanteen ym. Jukuri pelaajien kuittaukset tulee pelipaitaan haettua myös.

Viimeisimmät taitavat olla Diablo, Machine Men ja Twilight Guardians levyjen kanteen. Jukurien kultajuhlissa kausikortiin Jaakko Suomalainen, Ari Kovanen, Harri Suutarinen ja Tero Kettunen sainaukset.

Eilen Charonin keikalla nimmarit biisilistaan.
 
Viimeksi muokattu:

tuplapukki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oltiin joskus 90-luvun alkupuolella Pariisissa jollain työmatkalla;
Lentokentän terminaalissa sitten nähtiin Jari Kurri, jolta nais-
puolinen kollegani päätti hakea nimmarin. No muuta paperia ei
ollut käsillä kuin lentolippu joten eiku nimmari siihen. Ylpeänä,
tyytyväisyydestä hyristen hän näytteli nimmaria ja lupasi toi-
mittaa sen sukulaispojalleen jahka Suomeen päästään.
Tietysti oli ottanut nimmarin siihen osaan joka portilla repäis-
tiin pois ( en tiedä vieläkö näin tehdään, silloin ainakin ). Oli
muuten karu ilme
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Trojka Petrova, samalla paperilla, pelipaikkojen mukaisessa järjestyksessä. Naureskelivat kun pikku-pojalle oli erityisen tärkeää että tulee oikeassa järjestyksessä.

Paljon muitakin löytyy, mutta toi on se joka on tärkein.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Eipä löydy kuin yksi, ja sekin on joltain 90-luvulta peräisin. Nimittäin Tomi Markkolan valokuva nimikirjoituksen kera. Ilmeisesti jokin laulaja?
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Mulla on Chelsea Zinnin nimmari ja sen lisäksi SaiPan pelaajien nimmareita on useita kymmeniä..
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Haa, pitäisikin kaivaa nimmarivihkoja esiin jostain. Tuohan oli mukava harrastus, jota nykypenskat tuskin harrastavat?

Nimmaribongauksia kertyi enemmän ja vähemmän eksoottisia. Ehdottomasti eksoottisimpiin kuulunee jollain messuilla Valion maitotytöltä pyydetty puumerkki. Tai sitten se, kun marssittiin Sotkamon Kesporttiin ja saatiin Tapio Piipposelta nimmaroidut postikortit. Hauskaa oli myös se, kun Litti kehui kerran jalkapalloaiheista kynääni, radikaalia taas kun sama mies hävityn pelin jälkeen totesi nappuloille rehellisesti "ihan paska peli".

Vastentahtoiselta Saku Koivulta sain nimmarin, kun olin jo siinä iässä venähtänyt sitä pidemmäksi, eikä se päässyt muuten ohi. Lätkäkortteihinhan noita tuli muutenkin keräiltyä silloin joskus. Löytyy Myllystä Sharks-paidassa, Forsbergin rookiekorttia, Kenkä-Siekkinen JYPistä ja ehkä todellisena helmenä uniikki taideteos alá Mats Sundin. Oli juuri vääntämässä nimmaria korttiini tussilla, kun kaveri päätti aloittaa erään tutun laulun siinä selän takana. Setä-Mats käänsi päätään ja veti samalla tyylikkään tussiviivan koko kortin matkalle.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Lähes koko Kerhon tämän kauden joukkueiden pelaajien nimmarit pelipaidasta löytyy. Lisäksi Hpk-huivista löytyy ainakin Jalosen ja Astashenkon nimmarit. Ja mainittakoon että Jukka Jalonen on nimenomaan kätellyt minua! Matti Vanhasenkin olen livenä nähnyt mutta ei jostain kumman syystä tullut ekana mieleen kysyä nimmaria. Tämä kun tapahtui sillon kun Vanhanen oli meille puhumassa koulullamme tapahtuneen tragedian jälkeen...
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksi helmi pitää 60-luvun tsekki-idolieni lisäksi nimetä: Tokion (1964) olympialaisten Suomen koripallomiesten joukkue. Koko kööri - Pilkku Pilkevaara, Liimon veljekset yms. Käsittämätön menestys btw, sijalla 11.
 
Suosikkijoukkue
- Raipe - All Mighty CCCP
Vähän OT mutta Sex Pistolsin kitaristi Steve Jonesilta saatu nimikko-plektra on tossa kehyksissä pöydällä.
 

d2uce

Jäsen
Jojo-mestari Marion nimmari oli joskus, mutta olen tainnut sen jo hukata. Harmi.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Löytyy mm. nimismiehen allekirjoitus paperissa jossa kerrotaan ajo-oikeuden tilapäisestä peruuttamisesta törkeän liikenteen vaarantamisen vuoksi vuodelta 1995.

Jos julkimoita listata pitää niin aikojen takaa löytyy ainakin Blues Brothers -bändin jäsenten nimmarit (sattuneesta syystä Jake ja Elwood tosin puuttuvat) sekä Marillionin nimmarit (ilman Fishiä joka ei silloin enää bändissä ollut, tämän Steven Hogarthin nimmaria en edes huolinut).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös