Kenen nimikirjoituksia sinulla on?

  • 22 232
  • 158

scholl

Jäsen
Itse en nimmareita keräile. Joskus kymmenvuotiaana taisin ottaa Hankirallin maalissa kisan voittajan Lasse Lammen nimmarin johonkin blokkiin, kun hän Lanciallaan paikalle pyyhälsi. Mutta se siitä.

Aika paljon formulakuskeja näyttää nimmarilistalla ihmisillä täällä olevan, mutta onkohan kellään esim. Penan tai Frankin nimmareita? Onko älätönipenajengillä ehkä mahdollisesti joku sängynlevyinen vähintään puoli metriä korkea penanimmari seinällä, jonka yläpuolella on luonnollisesti penakuva, joten kun aamulla heräävät, näkevät heti ensimmäisenä penan?
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Pataprinsessa
Sami Hyypiä ja ihan itse hankittuna. Oli muuten pitkä mies =)

Viime kaudella, kun oli vielä futiksessa paikallismatseja pyysi kaverini about tunti matsin jälkeen aika monen promillen humalassa finnairin stadiumin raflan baaritiskillä Hyypiän nimmarin käteensä.
Oli muuten
a) suht tyhmä teko
b) Hyypiä selvinpäin oleva jännittäjä
c) oltiin aikamoiset pleksit, joten ilta loppui aika totaalisesti matsiin.
Itse sen sijaan keskityin Jenni Anttilan kanssa jutusteluun, ei Hyypiä jotenkin maistunut.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Viestin lähetti scholl
Itse sen sijaan keskityin Jenni Anttilan kanssa jutusteluun, ei Hyypiä jotenkin maistunut.

Niin, enään pitäisi tietää, kuka on Jenni Anttila.

Täältä tähän
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ronnie James Dio nimmari löytyy johon hevin pikkujättiläinen on myös rustannut että "magic". Myös Steve Morse, Ian Gillan ja Roger Glover joutuivat kerran signaareemaan pari levyäni.
 

Trabant

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Blackhawks, Newcastle United
Jukka Tammi 20 euron setelissä meikkikynällä kirjoitettuna. Saatu edellislauantaina neljän aikaan aamuyöllä tamperelaisessa kebab-ravintolassa. Sekä nimmarin pyytäjä että antaja olivat humalassa...
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Urheilijoiden nimikirjoituksia on niin koti- kuin ulkomaisilla kielillä, mutta kokoelman varsinainen helmi on Sepi Kumpulaisen nimmari. Siitä en luovu koskaan.

EDIT: Semminkin, kun samassa paperissa Kumpulaisen nimikirjoituksen vieressä on Anja Niskasen nimikirjoitus. Jos joku ei nyt tiedä/muista, kuka on Anja Niskanen, niin ei voi mitään.
 
Viimeksi muokattu:

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
Viestin lähetti Maple Leaf
Urheilijoiden nimikirjoituksia on niin koti- kuin ulkomaisilla kielillä, mutta kokoelman varsinainen helmi on Sepi Kumpulaisen nimmari. Siitä en luovu koskaan.
Minulta löytyy myös Sepin nimmari kaverin tupakka-askista repäistyyn pahviin piirrettynä. Jotta anti-kliimaksi olisi täydellinen, tulkitsin vielä junttimaisesti Sepille tämän omaa tuotantoa Kappelin kusilaareilla.
Mainittakoon lisäksi, että jos olisin ollut nainen ja minulla olisi ollut kaula-aukosta ulostyöntyvät tissit, olisi niissä todennäköisesti ollut tuota iltaa seuraavana aamuna erään helsinkiläisen kiekkopomon nimmari.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Kaikenlaisia nimmareita on vuosien varrella tarttunut matkaan, enemmän tai vähemmän puolivahingossa. Mm. taannoin eräällä Tampereen reissulla tarttui mukaan Simo Frangenin, Pelle Miljoonan, Ilmari Saarelaisen, Hannele Laurin ja Reidar Palmgrenin nimmarit.

Helmenä kuitenkin #50 Martin Spanhel.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Maple Leaf
EDIT: Semminkin, kun samassa paperissa Kumpulaisen nimikirjoituksen vieressä on Anja Niskasen nimikirjoitus. Jos joku ei nyt tiedä/muista, kuka on Anja Niskanen, niin ei voi mitään.

Jummi. Saanko sinun nimikirjoituksesi? Menee idolisoinnin puolelle kohta - vau mikä valikoima :)

Niin, ja minultahan löytyy siis Vaclav Nedomansky ja Vlado Dzurila.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Teemu Selänteen, Paul Kariyan, Roman Turekin, Jari Kurrin ja Hannu Kapasen, näin hokimiehistä.

Muut on jääneet aika vähille. No kesällä sain Palefacen nimmarin... Kun ei ollut paperia niin käteenhän se piti pyytää, tuli koko käsivarren kokoinen. Nimmari on ikuistettu useaan valokuvaan, kun pitäähän nyt joskus suihkussa käydä.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Noh, vastataan nyt tähänkin. Toisaalta en oikein ymmärrä, kuka tällaista ketjua viitsii lukea, vai tekeekö joku jotakin omituista tutkimustyötä tällä tavalla?

Olen viettänyt osan lapsuudestani Englannissa ja moni näistä nimmareista on isäni/äitini jättämää perintöä:

- Ingrid Bergman
- Alfred Hitchcock
- Gary Cooper
- Paavo Nurmi
- Grace Kelly
- Pele
- Paavo Nurmi
- Antti Kalliomäki
- Mona-Lisa Pursiainen
- Kirka
- Muska
- Hector
- Pave Maijanen
- Jussi Parviainen
- Niilo Tarvajärvi
- Benny Hill
- Rod Stewart
- Agnetha Fältskog
- Bryan Ferry
- Noddy Holder
- Suzi Quatro
- Andy Scott
- Juice Leskinen
- Mikko Alatalo
- Jarno Saarinen
- Väinö Linna
- Reino Lehväslaiho
- Günther Rall
- Marion Rung
- Tony Halme
- Paolo Rossi
- Nina Holmen
- Albert Järvinen
- Cisse Häkkinen
- Remu Aaltonen
- Ile Kallio
- Janne Louhivuori
- Ace Frehley
- Matti Ranin
- Ansa Ikonen
- Raakkel Linnanheimo
- Tauno Palo
- Esko Salminen
- Marja Korhonen
- Helge Herala
- Edwin Laine
- Jörn Donner
- Spede Pasanen
- Vesa-Matti Loiri
- Riitta Väisänen
- Lola Odusoga
- Carl Brewer
- Pekka Rautakallio
- Juha Rantasila
- Lalli Partinen
- Heikki Riihiranta
- Frank Neal
- Seppo Pakola
- Carey Wilson
- Matti Murto
- Stig Wetzell
- Matti Hagman
- Arto Jokinen
- Esa Peltonen
- Ville Peltonen
- Esa Tikkanen
- Tony Arima
- Ari Lähteenmäki
- Anssi Melametsä
- Darren Boyko
- Johan Davidsson
- Pertti Lehtonen
- Simo Saarinen
- Kimmo Kuhta
- Kimmo Heino
- Pentti Matikainen
- Matti Keinonen
- Juhani Tamminen
- Timo Jutila
- Raimo Helminen
- Wayne Gretzky
- Brian Leetch
... jne.
 

Vaicci#63

Jäsen
Lätkäpelaajien nimmareita on tullut kerättyä (lähinnä SaiPa-pelureiden) mutta kaksi arvokkainta aarrettani ovat Joe Satrianin ja Steve Vain nimikirjoitukset. Backstagelle asti en sentään päässyt mutta tulipa silti saatua nuo :)
 

Ipa9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Montreal Canadiens
Liverpool FC
Kiekkokorteissa niitä on melkoinen määrä ja ihan nimimiehienkin.

Mutta jos keskitytään itse pyydettyihin, niin arvokkain lienee Franz "der Kaiser" Beckenbauerin nimikirjoitus, jonka sain joskus 80-luvun lopulla Suomi - Neuvostoliitto jalkapallomaaottelun katsomossa istuessani. Keisari oli vakoilumatkalla, sillä joukkueet pelasivat Saksan kanssa samassa karsintalohkossa. Tilastonikkarit voinevat helpostikin tarkistaa vuoden.

Suurin osa muista itse pyydetyistä nimikirjoituksista koostuu 80-luvun suomalaisista pääsarjatason pelaajista jääkiekon ja jalkapallon saralta.

Kurjositeettinä mainittakoon, että viimeisin hankkimani nimikirjoitus on Sari Multalan, kun kuvittelin hänen mahdollisesti olevan ainoa Ateenasta kultaa tuova suomalainen.
Noh, kultaa ei tullut, mutta nimikirjoituksen arvoa se ei silti ratkaisevasti vähennä.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei kenenkään, eikä tule ikinä olemaankaan. Pakko kai tunnustaa, että joskus pentuna joidenkin nimikirjoituksia tuli haalittua, mutta tallessa niistä ei liene enää yksikään. Ja jostain joku löytyy, niin roskikseen lähtee heti, sillä niin turhaa puuhaa nimmareiden hankkiminen mielestäni on.

Itse en ole ikinä palvonut ketään henkilöä, enkä tule palvomaankaan. Arvostan ja kunnoitan monia ihmisiä, mutta kenenkään puumerkistä en ole kiinnostunut. Paitsi ehkä pomon työsopimus/-todistusasioissa.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onhan noita jotain nimmareitakin tullut joskus haalittua. Joskus tapana oli pyytää/napata ilmasta rumpukapuloita eri keikoilta, mutta ei ole hajuakaan enää, että missä nuo kaikki ovat. Mukana taisi olla mm. Coal Chamberin ja HIMin rumpaleiden puukepit.

No, nämä nimmarit löytyy ainakin:

Saku Koivu
Ville Peltonen
Jarmo Myllys

kaikki vuodelta 1995, mestaruuden jälkimainingeissa.

Jari Kurri
Esa Tikkanen

Sattuivat samaan pöytään kaljateltassa joskus. Paikkana Pori Jazz.

Jari Korpisalo
Kari Takko

Joskus jossain pyydetty. Korpin nimmari on vanhan lätkämailan varressa tietääkseni edelleen.

Dave Mustaine
David Ellefson
Nick Menza
Marty Friedman

Nummirockissa 1997 tuli poppoo tavattua ja nimmarit löytyy ainakin kaksista kyseisen yhtyeen albumisleeveistä. Tästä edelleen aika ajoin reteilen kavereille ja kyllähän ne levyt komeammilta nimmareiden kera näyttääkin.
 

Calder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, K-Vantaa, Buffalo, HämPy
Nimmarit jotka löytyy, tai ainakin joskus ollut:

Ari Sulander, Tero Lehterä, Pekka Tuomisto, Darren Boyko, Petri Ylönen, Antti Niemi, JJ Lehto
 

Ronning #7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Canucks
Jari Kurri
Reijo Ruotsalainen

Jari Litmanen
Joonas Kolkka
Sami Hyypiä

Teddy Sheringham

Didier Deschamps
Christian Karembeu
Liliam Thuram
Fabien Barthez
Marcel Desailly
 
Suosikkijoukkue
Slovenia & muut sympaattiset
Pienempänä olin kerran Lahdessa katsomassa salpausselän kisoja kuten aina. Siellä sitten olin kilpailujen välissä hiihtomuseossa. Sitten enoni sanoi "kato kuka tuolla on". Käänsin pääni ja nurkassa seisoi jo valmiiksi nimikirjoituksiaan jakeleva MATTI NYKÄNEN! Meikä sitten meni ja haki nimmarin. Olin niin innoissani että kynäni jäi Matille, ties ketä on silläkin kynällä sittemmin hakattu.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei varmasti ole enää tallessa, mutta pienenä sain Jokerien mestaruusjuhlissa Timo Saarikosken ja Timo Norpan nimmarit. Oli silloin kova juttu nuorelle kannattajalle. Teemu Selänteen nimikirjoitus taisi olla myös jostain saatuna.

En juurikaan enää nimikirjoituksista välitä, tosin teekkarihaalariin niitä on kännipäissään tullut pyydettyä. Löytyy ainakin Tiktakin tyttöjen, Irinan, Toni Wirtasen, Samuli Putron ja Zarkus Poussan. Toissa vuoden Goomin jälkeen aika monelta löytyy mun nimmari haalareista. Suurin osa jopa vielä suostui siihen, että kirjoitan. Pitkä tarina joka ei mihinkään liity, kaikkea sitä kännissä tekeekin.
 

Jokke

Jäsen
Jari Korpisalo, Timo Jutila, Ellen Jokikunnas, Lola Odusoga, Tuuli Matinsalo, Jukka Rautakorpi, Josef Boumedienne. Noi nyt tulee heti mieleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös