Kenelle jatkopaperi, kuka saa vaihtaa maisemaa?

  • 11 908
  • 100

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Viestin lähetti Saimaalainen
(Siellä oli IFK:n pelaajat laittaneet Jeren viinaviikon jälkeen kalja -ja siideripulloja lätkäkamoihin hänen palattuaan treeneihin. Oli hymy aikas herkässä kun Jere taas niitä päälle veti)
Tuon hauskan tempauksen takana voi toki piillä pientä lempeää ojennustakin aiheesta, mistäs sen katsomopaikalta tietää.
 
Suosikkijoukkue
JOKERIT, D.I.F., Sergei Fjodorov
Re: Re: Joukkuehengestä

Viestin lähetti JHag
Tarkoitin snaipperiosaston vertailulla ja sen tuloksella, että mielestäni laitahyökkääjien maalintekopotentiaali on nykyisistä maalilukemista huolimatta enemmän HIFKin kuin Jokerien puolella.

Haluaisitko perustella a)millä logiikalla näet HIFK:n laitahyökkääjien maalintekopotentiaalin suurempana kuin Jokereiden? ketä pelaajia nostaisit omasta jengistäsi esiin kavereina joilla on potentiaalia nykyistä oleellisesti suurempiin maalimääriin? b)miten voit vakavissasi kutsua Arttu Luttista snaiperiksi. Riittääkö siis se että osuu kerran kolmesti Kisapuistossa ja loput 20 peliä on hiljaisempaa? c)Jarkko Ruutu=snaiper?

Mitä tulee Marko Jantuseen, niin omasta mielestäni hän oli snaiper 10 vuotta sitten Saku Koivun laiturina Turussa. Jokereissa tällä hetkellä kriteerit täyttää Dahlman. Varis oli parhaina päivinään (Oton siivellä) liigan paras tällä osastolla, mutta vuodet ovat vieneet aivan parhaan terän. Nykyään enemmän hyvä hyökkäyspään yleispelaaja. Kuusisto luukutti mestiksessä 35 häkkiä joka viittaa kyvykkääseen snaiperiin, mutta se siitä koska nyt puhutaan liigasta. HIFK:ssa näen Kuhdan pätevänä tälle osastolle, Pärssinen on liian yleispelaaja kategorioituaakseen snaiperiksi. Mitä muuten tarkoittaa termi snaiper?
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Eilisen pelin (HIFK - SaiPa) perusteella voin ymmärtää erään täälläkin kirjoittavan nimimerkin suhtautumista Kimmo Kuhtaan.
Minun silmissäni kaveri alkaa jo leijumaan. Onko kliffaa diivailla kun pääsee maajoukkueeseen, hei?
Ryhdistäydy Kimmo tai käy huonosti.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tällä hetkellä olen sen verran väsynyt katselemaan tuon joukkueen munatonta surffausta että hyökkääjien kohdalla ei ole yhtään sellaista kaveria joka olisi "koskematon".

Potuttaa eilinen matsikin kun pelataan kotona Saipaa vastaan ja on 5-3 ylivoimaa ja 5-4 ylivoimaa jatkuvalla syötöllä eikä mistään saada maalia.
 

bystander

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Mika Saukkosen lenkkikengät
Viestin lähetti mixu
Tällä hetkellä olen sen verran väsynyt katselemaan tuon joukkueen munatonta surffausta että hyökkääjien kohdalla ei ole yhtään sellaista kaveria joka olisi "koskematon".

Viiltävää teksti-tv -analyysiä jälleen kerran. Ai niin, määrittele munaton surffaus? Se, ettei saada paikoista maaleja?

Se on aina komea näky kun iso mies itkee, heh.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Viestin lähetti bystander
Viiltävää teksti-tv -analyysiä jälleen kerran. Ai niin, määrittele munaton surffaus? Se, ettei saada paikoista maaleja?

Se on aina komea näky kun iso mies itkee, heh.

Jos kotona pelataan Saipaa vastaan ja lukemattomista ylivoimista huolimatta hyökkääjät eivät saa maalin maalia niin se on munatonta surffausta ja ihan sitä itseään.
Oletko sitten itse tyytyväinen joukkueen tämän kauden esityksiin.
Kovimmat palkat ja silti olllaan liigan keskitasoa.
Lukko meni jo ohi sijoitus on komea seitsemän.
 

bystander

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Mika Saukkosen lenkkikengät
Viestin lähetti mixu
Jos kotona pelataan Saipaa vastaan ja lukemattomista ylivoimista huolimatta hyökkääjät eivät saa maalin maalia niin se on munatonta surffausta ja ihan sitä itseään.
Oletko sitten itse tyytyväinen joukkueen tämän kauden esityksiin.
Kovimmat palkat ja silti olllaan liigan keskitasoa.
Lukko meni jo ohi sijoitus on komea seitsemän.

Jaa, tehottomuus/käsien puute on minun päänsisäisessä käsitekirjastossani tarkoittanut eri asiaa kuin munattomuus, mutta ainahan sitä oppii uutta.

Esityksiin olen toki tyytyväinen. Pisteitä en tässä vaiheessa kautta jaksa laskeskella, vaan peliesitykset kentällä ovat ne, mitkä minulle ratkaisee. Heikko maalivahtipeli ja mailan puristaminen/kädettömyys tekopaikoissa vituttavat satunnaisesti, mutta vitutus yleensä unohtuu nopeasti. Jengin yritteliäiseen ja taklaavaan ilmeeseen, olen enemmän kuin tyytyväinen. Palkoista en osaa sanoa, kun en ole kavereiden kuitteihin käsiksi päässyt, eikä oikeastaan kiinnostakaan.

Mutta jos noin kovasti ahdistaa niitä telkkarin pikseleitä tuijottaa, niin aina voi loikata pasilan temppukerhon kelkkaan. Pisteitä ropisee suorastaan hivelevillä peliesityksillä. Faneilla on hassut hatut ja hallista saa hespurkerin tuotteita.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Penalla on minun luottamus näissä(kin) asioissa. Jos katsotaan keitä täältä on viimeaikoina ulostettu, niin harvanpa perään on jääty itkemään:

Grünn pelaa aneemisesti JYPin nelosessa, eilisessä Saipamatsissa kaarteli muutama pelaaja tuttu nimi selässä ihan turistina eikä Pelicanskaan juuri vahvistunut Lambergista tai Varakkaasta. Nielikäinen, Honkanen, Heiskanen ja Mäkkäri ovat tietysti monen mielestä HIFK-näköisiä, mutta kolme nelosketjua on jo vähän liikaa. Summa summarum: toistaiseksi on pääosin ihan onnistuneesti osattu luopua oikeista kotimaisista pelaajista. Ulkkaripuolella on ollut enemmän toivomisen varaa.

Tietysti olisi hauskaa jos kaikki menestyneet pelaajat aina jäisivät HIFKiin kuin kärpäspaperiin, vaan taitaapa olla epärealistista. Etenkin Eavesin kaudella rosterissa oli monia hyviä pelaajia (esim. ruotsalaiset) joille olisin suonut vähän paremman näyttöpaikan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jokerit Forever: Tehdään niin, että ratkaistaan kiista perinteiseen Jatkoaika-henkeen. Sovitaan, että HIFKin laitahyökkääjissäei ole enempää maalintekopotentiaalia kuin Jokerien laitahyökkäjissä. Lisäksi voidaan sopia, että maalivahtipelissä ei ole eroa joukkueiden välillä, ei myöskään puolustuksissa tai valmennuksessa. Kuka tahansa kummastakin joukkueesta voi vaihtaa paikkaa naapurivastineensa kanssa ilman vaikutuksia. Näin se menee mukavammin, eikä ahdista yhtään! PS. SDP:n jäsenkirjasi on saapunut, se on noudettavissa Ylen vastaanotosta.

Kuullut ikinä isoista linjoista?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Nyt on taas vakiopessimisteillä asiaa. Kaikki on päin vittua, ennen oli kaikki paremmin. Valitus on niin kokonaisvaltaista, että siitä on vaikea saada kunnon otetta, mutta jotenkin näin se kai menee:

Pelaajat:

-kaikki hankintamme ovat epäonnistuneet, kaikkien muiden hankínnat ovat onnistuneet

-olemme päästäneet pois vääriä pelaajia

Pelityyli:

-emme rymistele tarpeeksi, meillä ei ole tunnetta, kaikki toiset rymistelevät ja kaikilla toisilla on paljon tunnetta

Pisteet:

-emme saa tarpeeksi pisteitä, emmekä pääse edes säälipleijareihin, pääsyynä tähän ovat pelaajat, pelityyli ja valmennus, jotka ovat kaikki huonompia kuin kaikilla muilla

-ennen otettiin väkivaltakiekolla aina vain voittoja, siksi HIFK onkin ollut Suomen mestari vuosina 1978 - 2003, nyt on huonompi meno

Halleluja! Ei muuta kuin kausareita polttamaan. Kyllä Ikan / Mällin / Alpon aikaan oli aivan toisin, kuten on nähtävissä Jatkoajan viestihistoriasta.

Näin pitäisi olla:

-hakataan kaikki aina ja joka matsissa sekä fyysisesti, psyykkisesti että pisteissä

-otetaan 200 min / matsi jäähyjä, tehdään keskimäärin 10 maalia ja päästetään korkeintaan 1 maali

-johdetaan liigaa aina syksystä kevääseen ja viedään pleijarit puhtaasti

-maajoukkueeseen valitaan vain HIFKin nykyisiä tai ex-pelaajia

-tarkemmin ajatellen; pelataan koko liiga ihan yksin kun kukaan muu ei tajua mistään mitään!

Terveisiä DDR:stä. Ei kun HIFKistä.
 

Balderis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk + Edmonton Oilers
Mikä keskustelupalsta tämä olisi jos ei porukka kertoisi mielipiteitään? Mielipiteitähän on yhtä monta kuin persreikiäkin, jokaisella omansa. Mitä sitten jos olen sitä mieltä että ollaan päästetty "vääriä pelaajia" pois tai hankittu "vääriä pelaajia"?
Sehän on mun mielipide! Ei kannata ottaa herneitä nenään jos täällä kritisoidaan meille kaikille rakasta jääkiekkoseuraa. Henkilökohtaisesti mua vituttaa eniten se että olemme olleet "Stadin Kakkosia" viimeisen 14 vuoden aikana turhan usein. Kaudet 1997-1998, 1998-1999 ja 2003-2004 tekevät poikkeuksen tähän.

Joten annetaan kaikkien kukkien kukkia näillä palstoilla.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti JHag
Nyt on taas vakiopessimisteillä asiaa. Kaikki on päin vittua, ennen oli kaikki paremmin. Valitus on niin kokonaisvaltaista, että siitä on vaikea saada kunnon otetta, mutta jotenkin näin se kai menee:...


Sä unohdit tuon markkinoinnin, muusikin, kaukalon koon, pleksien aine, pukukoppien ahtauden ja liian pienen kahvion ja sit se turha paloposti, joka tekee vain yv-maaleja ja nekin väärin. ;-)
Mitään ne ei osaa ...tana.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Balderis
Mikä keskustelupalsta tämä olisi jos ei porukka kertoisi mielipiteitään?

Hieno keskustelupalsta!

Viestin lähetti Balderis
Mitä sitten jos olen sitä mieltä että ollaan päästetty "vääriä pelaajia" pois tai hankittu "vääriä pelaajia"?

Sitä että olet väärässä!

Viestin lähetti Balderis
Ei kannata ottaa herneitä nenään jos täällä kritisoidaan meille kaikille rakasta jääkiekkoseuraa.

Kyllä kannattaa!

Viestin lähetti Balderis
Joten annetaan kaikkien kukkien kukkia näillä palstoilla.

Vittu täällä mitään kukkia kaivata, turpaan kaikkia saatana!


Lepo vaan maafrend. Mielipide voi ilman muuta olla kuin persereikä, vaan ei kuin tuuliviiri. Jos tapaan keskustelijan, joka johdonmukaisesti sanoo, että HIFK pelaa huonosti ja kaikki on päin vittua, pitäisi saada pinnoja ja perustelee juttunsa pitäen samat perustelut läpi kauden, nostan hattua. Sehän tässä riepoo, että mukatoivotaan ähinää ja niittejä ja tappeluita ja sitten kun meille tuodaan tarjottimella esimerkiksi Vopatin suvereeni tappeluvoitto parhaassa mahdollisessa paikassa, inistään että ei saatu pisteitä kuitenkaan. Mitä siitä? Sekin on hyvä näkemys, että ei saatu pisteitä, mutta silloin kannattaisi olla all-the-way gloryhunter ja esiintyä reilusti vaan "menestys on tärkeintä" -korttia kantaen. Eikä tuuletella Jaken ja Marekin hankintaa ja valittaa 2 viikkoa sen jälkeen, että olisi pitänyt ottaa Pirnes ja Veijo Kääpiö alunperinkin. Niinkuin isot linjat jossain linjassa. Yritän itse pitää sen logiikan, että omien jätkien parannukset ovat aina HIFKin eduksi ja silloin on ollut kiva olla väärässä ja silloin voi aina myöntää, että olinpa ääliö. Kuten minä, joka toivoin Kiben häipymistä aikoinaan. Ja jos Jakke & Marek olisivat hiihdelleet muniinsa puhallellen 0+0, 0 min -lukemin, olisin todella tyytymätön, mutta en kehtaisi muuttaa sitä isoa linjaa(ni), että Jakke ja Marek piti jokatapauksessa ottaa jengiin. Niinpä en voisi kritisoida vaan kiittää HIFKin hankintaa siitäkin huolimatta, että huti tuli. Tältä pohjalta totean, että olen vitun iloinen siitä, että Harkinsille tehtiin diili tälle kaudelle, se oli pakkosauma. Stathosin toivoin vaihtoon jo viime kauden jälkeen. Samoin olen helvetin iloinen siitä, että Vopat osoittautui diilinsä arvoiseksi ja jostain perverssistä syystä turhautunut gooni mahtuu aina mun joukkueeseen ihan vaan irvistelemään. Varsinkin kun kaikki tietävät, että se osaa muutakin. HIFKin hankinnan (Penan) pitäisi joidenkin mielestä samaan aikaan ottaa kaikki vähänkin potentiaalilta haiskahtavat - ja jättää lisäksi tilaa rosteriin & budjettiin täydennyksille ynnä vaihdokkaille - eli suomeksi sanottuna joukkueen budjetin (toteutuvan) pitäisi olla noin nelinkertainen nykyiseen verrattuna.

Svante: Myös parkkipaikat on ihan perseestä, eilenkin oli liukasta.

edit: fiilausta
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
JHag

Tiedät varsin hyvin että budjettia ei tarvitse nostaa sillä nytkin se on liigan kärkeä.
Meidän edellä on monta joukkuetta joilla on huomattavasti pienempi budjetti.
Tällä hetkellä on vain tilanne se että kun kymmenestä miehestä yksi onnistuu niin sinä kuin moni muukin olette sitä mieltä että kaikki on hyvin.
Toisille se ehkä riittää että 2 ketjun hyökkääjä tekee 5 maalia kaudessa ja ottaa yhden kympin suunsoitosta mutta kaikille taas se ei riitä.

Kyllä kritiikkiä saa ja pitää esittää silloin kun homma ei toimi ja niin se menee kaikkialla yhteiskunnassa ja samoin urheilussa.
Ei se silti sitä tarkoita että oltais Hifkiä vastaan vaan mielummin päinvastoin.

Esimerkiksi se että useimpien nuorten kehitys on ollut Aravirran aikana pysähdyksissä tai jopa taantunut niin ei siitä ole kukaan kiekkotoimittaja mitään juttua tehnyt joten pakko sitten täällä itkeä.
Ei kukaan saa olla arvostelun yläpuolella.

Ja vielä se että kun Pirjetä tuli niin täällä hehkutettiin vaikka viime käynti jo oli sitä että hänestä ei ole vaikeuksissa olevan joukkueen nostajaksi.Kun hankitaa kritisointiin niin heti lyötiin takaisin että mikään ei riitä.Mutta en ymmärrä miksi ei Penttikään opi virheistä vaan tekee aina samoja mokia uudestaan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag

Lepo vaan maafrend. Mielipide voi ilman muuta olla kuin persereikä, vaan ei kuin tuuliviiri.

Mutta mita jos on perseessa tuuliviiri tai perse on kuin tuuliviiri:>

Toiseksi eniten vituttaa se etta vuodesta toiseen on liigan lahes kallein jengi ja tulos on yleensa heikohko lisaksi suureen aaneen huudellaan mestaruuksista sun muista.

Tehdaan selva linjanveto: ei edes haaveilla mistaan mestaruudesta, pudotetaan budjetti puoleen nykyisesta ja haalitaan jengiin kuriton sonnilauma* joka vain mylvii ja ajelee, yleensa viela ohi. Hommataan Vauhkoset,Makiahot ja kumppanit takaisin.

Vituttaa etta talla budjetilla ja nailla resursseilla ei kyeta rakentamaan mestaruudesta taistelevaa jengia.

*loistava kuvaus joukkueesta
Eniten vituttaa ne jotka eivat nae Ifkin nykyista maalivahtiongelmaa.
 

toimittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Kalkun rusakko

Toiseksi eniten vituttaa se etta vuodesta toiseen on liigan lahes kallein jengi ja tulos on yleensa heikohko lisaksi suureen aaneen huudellaan mestaruuksista sun muista.

Tehdaan selva linjanveto: ei edes haaveilla mistaan mestaruudesta, pudotetaan budjetti puoleen nykyisesta ja haalitaan jengiin kuriton sonnilauma* joka vain mylvii ja ajelee, yleensa viela ohi. Hommataan Vauhkoset,Makiahot ja kumppanit takaisin.

Vituttaa etta talla budjetilla ja nailla resursseilla ei kyeta rakentamaan mestaruudesta taistelevaa jengia.

Aivan. Hinta / laatu suhde on perseellään, ollut jo kolme vuotta ja pahenee vaan.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti JHag

Svante: Myös parkkipaikat on ihan perseestä, eilenkin oli liukasta.

No niin, Bogo olikin jäädyttänyt parkkipaikat eikä kaukaloa. Viddu, ei sekään mitään osaa! :)

Ihan oikeesti hei, niin kumpi omistaa pelaajaoikeudet, Oy vai RY?

Jan Calounista vielä. Mestaruuskauden viimeisen finaaliottelun jälkeen seisoskelin jäähallin takana poikani ja hänen kaverinsa kanssa. Pojat halusivat nimmareita. Pelaajia tuli ja meni ja fanejakin riitti. Jan Calounin tullessa ulos ryntäsivät fanit Pubin luo. Pubi vaan ei kirjoittanut yhtään nimmaria kenenkään paperille vaan meni istumaan omaan autoonsa.
Bob Halkidis antoi ottaa valokuvia poikien kanssa ja muut kaverit kirjoitteli minkä siinä kunnossa pystyivät. (Simo Saarinenkin "heitettiin" jonkun pakettiauton takaosaan makaamaan ja eikun menoksi).

Hetken odotettua menimme poikien kanssa Jan Calounin auton luokse jolloin Jan aukaisi ikkunan ja ojensi ystävällisesti kätensä ja otti paperit ja kynät vastaan ja raapusti nimmarin poikien paperiin sanoen jotakin ystävällistä englanniksi. Ikkuna kiinni eikä muille vieläkään mitään.


Edit: Sorry, mä luulin olleeni Caloun-ketjussa. :(
 
Viimeksi muokattu:

chico

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihme valitusta pelaajamateriaalista. Itse en löydä tämän hetken rosterista kuin kaksi virhearviointia ja nämä ovat Vopatin ja Stathoksen ylikalliit sopimukset. Kuitenkin molempien herrojen sopimukset saivat aikoinaan melkein poikkeuksetta suuret ylistykset. Ainakin itse iloitsin aikoinaan molempien sopimuksista.

Nyt vain näyttää siltä että IFK jää näiden takia NHL kilpavarustelusta muista jälkeen, vaikka IFK oli joukkue joka ehkä eniten ennen kautta laski työsulun varaan (osittain Santalan lähdöstä johtuen). Toivottavasti tammikuussa on varaa tehdä radikaaleja ratkaisuja ja ottaa uusi mv ja sentteri loppukaudeksi, vaikka Vopatista ja Stathoksesta ei päästäisikään eroon.

Esim Pirjetän hankinnan kritisoimista on vaikea ymmärtää. Ruudun loukkaantumisen jälkeen oli pakko ottaa toinen kotimainen sentteri. Kuka saatavissa olleista olisi ollut Pirjetää parempi?

Kokonaan toinen kysymys on sitten miksi Ara ei saa tällä hetkellä enempää materiaalista irti, mutta tästä onkin turhaa Penttiä syyttää.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
chico

Niin, ilmeisesti Jokinen olisi ollut saatavilla mutta hänelle ei voitu luvata ykkössentterin paikkaa koska sentteriosasto on jo monta vuotta ollut Suome kovin eikä Floridan ykkössentteri ja kapteeni ole mitään heidän rinnallaan.
No sitten hommattiin suuremman osan urastaan laidalla surffannut Lasse Pirjetä Hifkiin sentteriksi mutta tätähän ei saanut kritisoida.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Rusakko: Juurikin näin! Olen täsmälleen sitä mieltä, että a) joko heitetään lekkeriksi, sonneillaan ja otetaan Taubert, Willman ja Kuparinenkin kehiin ja pidetään hauskaa b) tehdään selväksi tavoitteeksi mestaruus/menestys ja annetaan sen ohittaa tyyliseikat. Otetaan Jortikka tai Jukka Koivu ja annetaan heidän hankkia joukkueellinen pieniä vilistäjiä, joilla Joonas Vihkosta poiketen on myös kädet. Tähän tyytyisi 97% tännekin kirjoittavista, jos mestaruus tulisi. Itse kuuluisin 3% vähemmistöön c) otetaan tavoitteeksi menestys, mutta ei millä tahansa tyylillä, taklataan ja kontaktoidaan jne. Tätä HIFK yrittää nyt ja se on vaikeinta. Tottakai.

Itse laittaisin nämä järjestykseen c), a) ja vitusti väliä jonka jälkeen b)

Tämä on valintakysymys ja jos joku arvon kirjoittajista luottaa muuhunkin kuin Jatkoajan ja/tai omaan asiantuntemukseen, niin kannattaa katsella esimerkiksi Veikkaajasta, Urheilulehdestä, Kiekkolehdestä etc. jääkiekon ammattitoimittajien analyysejä kaikista joukkueista. Ja pois se ininä, ettei ne mitään tajua. He tajuavat kiekosta varmasti enemmän kuin 70% kaikista Jatkoajan kirjoittajista ja tossakin vedin 30% kotiinpäin kunnon jatkoaikalaisena. Petteri Sihvonen ja Vesa Rantanen voivat olla vaikka mitä mulkvisteja, mutta heidänkin asiantuntemuksestaan maksetaan rahaa, joten he eivät kirjoittele tänne nickeillä Tiku ja Taku. Eniveis, yleinen käsitys on, että esimerkiksi HIFK uhraa pelityylinsä vuoksi mahdollisuuden menestykseen. Kyllä. Näin haluavat Aran esimiehet. HIFK on päättänyt ennen tätä syksyä siirtyä takaisin omalle vahvalle alueelleen eli kontaktikiekkoon. Eikä se ole edes salaisuus; Kife Heino julkisti asian em. Urheilulehdessä käyttäen näitä sanoja: "HIFKissä menestys on alisteinen pelityylille". Kovia sanoja SM-liigaseuran hallituksen jäseneltä ja seuran isolta taustavaikuttajalta vuonna 2004. Niinpä HIFK hakee prässipeliä, karvaa uhkarohkeasti, ajelee kun on paikka - kun oikeasti pitäisi pelata varman päälle ja kytätä vastustajan virheitä. Tilastojen mukaan siten voittaa pomminvarmasti useammin kuin HIFKin (ja osittain HPK:n) "kaikki tai ei mitään" -taktiikalla. Ja jos ette usko näitäkään puolueettomien toimittajien analyysejä, uskotte varmasti Jorma Vuoksenmaata eli miestä, joka tienaa rahaa vedonlyönnillä. Hänen analyysinsä liigajoukkueista oli luettavissa jokunen aika sitten ja juuri noin hänkin näki HIFKin tilanteen. Ihan Don Quijote -touhua se tulee olemaan, mutta uskon, että pidemmän päälle on viisaampaa hakea menestystä omannäköisellä kiekolla kuin "jalat jalat" -sirklauksella. Oma tyyli tuo tietyn pelaajatyypin, joka hamuaa NHL:ään, jälleen meille. Timonen, Rafalski, Davidson, Ruutu...tällaisia pelaajia jos halutaan, heille on tarjottava tietynnäköinen peliformaatti.

Mutta paskaaks tässä kiistelemään, pidetään hauskaa jokainen omannäköisensä kiekon parissa. Ja älä nyt viitti mixu olla lapsellisen jälkiviisas OJ:n suhteen. Ei OJ sen takia ohi mennyt, että Laiska tuli. OJ oli mennyt jo ohi silloin. Sori, kaikkia ei voi saada ja et voine olla pomminvarma siitä, että juuri ja nimenomaan OJ olisi loksauttanut palat paikoilleen. Jos hän olisi NIIN hyvä, hänen statuksensa olisi korkeampi kuin Floridan kapteeni. Jos haluamme pelaajan, joka on pomminvarma, tulikuuma ja ihan selkeä pisteidentekijä vaikean luonteen kera (HIFKin näköinen), niin meidän kannattaa hakata viimeiset pelimerkit Kovalchukiin tai Heatleyhin. Kaikki kunnia OJ:lle, mutta kiekkomessias hän ei ole, vai mitenkäs ne Sveitsin pelit menivätkään?
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag
Tähän tyytyisi 97% tännekin kirjoittavista, jos mestaruus tulisi. Itse kuuluisin 3% vähemmistöön

Mää ilmoittaudun sun kaveriks. Sitäpaitsi me vielä pärjätään tällä jengillä ja jopa tällä pelityylillä.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti Isaksson
Mää ilmoittaudun sun kaveriks. Sitäpaitsi me vielä pärjätään tällä jengillä ja jopa tällä pelityylillä.

Puhutko nyt tästä jengistä, vai tästä jengistä+huippumaalivahdista? Itse en oikein usko tuohon ensimmäiseen, en vaikka Ara asiat saisikin kuntoon. Jälkimmäiseen kylläkin.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti JHag
Kaikki kunnia OJ:lle, mutta kiekkomessias hän ei ole, vai mitenkäs ne Sveitsin pelit menivätkään?

Menikö perselleen? No siinä tapauksessa tervetuloa, koska täälläkin kaikki on perseestä :)
Minun tietojeni mukaan seuran johto ja myös kannattajat olivat tyytyväisiä ja olisivat halunneet pitää OJ:n ryhmässä.

Se, että joku on kova luu NHL:ssä ja tekee helvetisti pinnoja sekä on jonkun sortin liideri ei takaa, että olisi samanlainen sm-liigassa.
Täällä on saman niminen peli mutta pelataan toisilla säännöillä ja erikoikoisissa kaukaloissa ...
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
Viestin lähetti JHag
Otetaan Jortikka tai Jukka Koivu ja annetaan heidän hankkia joukkueellinen pieniä vilistäjiä, joilla Joonas Vihkosta poiketen on myös kädet. Tähän tyytyisi 97% tännekin kirjoittavista, jos mestaruus tulisi.


Sorry. Taitaa isompi prosenttiluku pienentyä. Itseäni suorastaan oksettaa nämä "jalatjalatjoukkueet". Täyttä paskakiekkoa. Mitään sellaista ei kaivata. Täytynee meikäläisenkin vaan luottaa Aravirtaan ja uskoa hänen pystyvän yhdistämään liikkeen ja fyysisyyden. S/M-liigan joukkueista HPK näyttää aina välillä olevan se joukkue, joka on parhaiten onnistunut tässä.
 

Jake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Viestin lähetti chico
Ihme valitusta pelaajamateriaalista. Itse en löydä tämän hetken rosterista kuin kaksi virhearviointia ja nämä ovat Vopatin ja Stathoksen ylikalliit sopimukset. Kuitenkin molempien herrojen sopimukset saivat aikoinaan melkein poikkeuksetta suuret ylistykset. Ainakin itse iloitsin aikoinaan molempien sopimuksista.
Tämä on täysin totta. Kun Vopatin ja Stathoksenkin sopimukset olivat katkolla, niin hallissahan kerättiin adresseja ainakin Vopatin jatkosopimuksen johdosta ja fanikatsomo mietti sanoja lauluun, jossa pyydettiin Davea jäämään IFK:hon. Fanien toiveet toteutettiin ja molemmille tehtiin kahden vuoden sopimukset. Stathoksen sopimuksen ensimmäisessä vuodessa ei ollut edes NHL-pykälää. Matikaista kehuttiin maasta taivaaseen ja fanit olivat onnesta soikeana. Nyt haukutaan Matikaista, kun on tehnyt sopimukset noin turhien ja kalliiden pelaajien kanssa.

Kyllähän Matikainen ehkä pari virhettä teki tehdessään sopimukset Daven ja Vopatin kanssa. Ensimmäinen oli sopimusten pituus ja toinen sopimusten arvo. Ja Stathoksen tapauksessa olisi kannattanut ensin katsoa playoffsit ja vasta sitten tehdä sopimus tai jättää tekemättä. Tosin Davella taisi silloin olla vientiä ja huhuiltiin jopa neuvotteluista Jokereiden kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös