Kenelle jatkoa?

  • 41 582
  • 197

Slite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Viestin lähetti Cracked Ice
HN:n kanssa sinänsä samaa mieltä, mutta totean kuitenkin että on jokseenkin helppoa kirjoittaa sanat: Ykkössentteri ja Ratkaisija. Ihan yhtä helppoa ei ole löytää näihin työtehtäviin oikeat toteuttajat.

Lisäisin tähän vielä sen verran että yksi todella hyvä puolustava puolustaja olisi tarpeellista löytää Murphyn aisapariksi, tai vaihtoehtoisesti Murphyn roolia olisi tarkennettava. Jääskeläinen on kehittynyt, mutta ei ole tarpeeksi hyvä kyetäkseen kompensoimaan Coryn puutteellista oman pään pelaamista.
 

ex-jokipoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko kellään käsitystä onko realistista ajatella, että Pasi Saarinen olisi houkuteltavissa takaisin lupaamalla isompaa roolia kuin HIFKissä? Saarinen-Murphy tai Saarinen-Koistinen kuulostaisivat aika mukavilta top-4 pareilta. Uskon, että Saarinen pystyisi tekemään Raipen tai mahdollisen uuden ykkössentterin syötöistä aika kasan maaleja, ainakin enemmän kuin Jääskeläinen.
 

Slite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Hahmottelemasi skenaario on toki mahdollinen siinä tapauksessa, että tuollainen ykkösnyrkki todellakin löytyisi. Olen vain vuosien saatossa tullut yhä skeptisemmäksi sen suhteen, että niin vielä jonakin päivänä tapahtuu. Onko sinulla sellainen käsitys (ei tarvitse tuoda esiin mitään nimiä), että isoja kaloja olisi nyt mahdollista saada haaviin?

Tämä on tietysti itsestään selvää, mutta olisi erinomaisen tärkeää saada ylivoima toimimaan ensi kaudella paljon nykyistä paremmin. Mielestäni olemme antaneet ylivoimapelissä aivan liikaa tasoitusta muille siitä lähtien, kun Jani Nikko lopetti uransa.
 
Pelaajabudjetti on luonnollisesti vielä auki.

Organisaatiossa elää kuitenkin vankkumaton halu rakentaa ensi kaudeksi todella kilpailukykyinen joukkue, ja siihen on olemassa hyvä pohjakin. Sykoran ja Jamalaisen vetämä joukkue on pelimiehelle aivan eri tason tavoite kuin edellisten kausien Ilves.

Tärkeintä kuitenkin on se tosiasia, että Ilveksen budjetissa kausarimyynti merkitsee enemmän kuin monella muulla tiimillä, ja siinä osastossa tuli Selin-kausien ansiosta pahaa takapakkia, mutta nämä tämän kevään loppuunmyydyt hallit ja komeat, yleisöön menevät taisteluottelut tuovat tältä osastolta mukavasti lisää resursseja.

Uuteen toimitusjohtajaan, joka minulle on täysin kirjoittamaton lehti, luotetaan organisaatiossa toisin kuin Urheilulehdessä (ks. viime viikon tökerö artikkeli "Ilves Turmion Tiellä!") - ja nimenomaan urheilumarkkinoinnin ammattilaisena.
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos saan tulla heittämään oman osani tähän soppaan niin ihme on jos Shayne Toporowskille ei tarjota diiliä. Mies oli Ilvekseen siirryttyään todella hyvä. Toisaalta älkää tehkö diiliä mulle kelpais kyl :)
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tää nyt ei ihan sovi otsikkoon mutta tietääkö kukaan miksi Tapani Salo kritisoi aika rankasti päivän aamulehdessä Sykoraa?
Onko kavereilla jotain kaunaa keskenään?
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Viestin lähetti mixu

Onko kavereilla jotain kaunaa keskenään?

Tämä on sitten täysin mutua mutta voisiko kyseessä olla Sykoran "mediahiljaisuus".
Valmentajamme kun on koko kauden keskittynyt hommiinsa ja jättänyt kommentoinnin Immulle.
Voi olla toimittajan egolle kova pala kun haastista ei heru.
Mene ja tiedä...
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Höpö höpö.. Sykoralta saa aina haastattelun kun sitä pyytää.

En minäkään ymmärrä puolustajien sosiaalipeluutusta. Astashenko oli loukkaantuneena, mutta sillä virhemäärällä mitä Tomi Källarsson teki ensimmäisessä erässä torstaina, ei tarvitsisi pukeakaan enää toiseen.

Hain lehden laatikosta vasta nyt, kun oletin että siellä olisi ollut joku oikein tykitys, mutta eipä näyttänyt. Ihan normaalia kritiikkiä. Kyllä siellä Helsingissä ollaan herkkähipiäisiä arvosteluille..
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Viestin lähetti dude
Höpö höpö.. Sykoralta saa aina haastattelun kun sitä pyytää.

Äläs nyh höpöttele siellä.
Kyllä mä tiedän kuinka mukava heppu Sykora on ja haastiksen saa aivan varmasti pyytämällä.

Olin ehkä hieman epäselvä, meinasin tätä Salon juttua ihan yksittäisenä tapauksena.
esim. Toimittaja menee juuri pelin jälkeen tms. huutelemaan haastattelua ja jos juuri silloin ei sovi=herkkänahkainen toimittaja kirjoittaa ilkeän jutun lehteen.

Viestin lähetti dude
Ihan normaalia kritiikkiä.

Niinpä niin, paljon melua tyhjästä.

nim. olisi pitänyt lehti lukea ennen kommentointia asiaan.

ps. Salon herkkänahkaisuudesta mulla ei ole mitään tietoa.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Salo on hiukan ns. herkkähipiäinen veijari joka pitää lisäksi itseään todellisena vanhana kehäkettuna. Joskus vain näyttää hänellä menevän kirjoittelut " ylimieliseksi".
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti TBK
Viitakoski ei jatka Ilvkesessä, suuntaa kahden vuoden sopimuksella Ruotsiin.

Onneksi.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Minä olisin kyllä mielelläni seurannut Viitakosken pelejä kotimaassa, vaikkakin sitten Ilveksessä.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Jaaha, ensimmäinen siirtoajatus ilmoille. Onhan tätä osannut Viitakosken osalta odottaa, ei siinä mitään. Ymmärrettävää valita Ruotsi, sillä palkkataso on eri kuin täällä meillä.

Mutta kyllä olo on hiukan kaksijakoinen, toisaalta hän on pelannut kohtuu hyvän kauden . Mutta play-offit menikin sitten totaalisesti pieleen. En kuitenkaan voi unohtaa hänen panostaan joukkueelle tänäkään kautena. Usein peli kulki hyvin yhteen Raipen kanssa.

Mutta en ole ollenkaan valmis lynkkaamaan häntä, kuten tuossa ns asiantuntija DUDE on valmis tekemään. Eikös vaan DUDE, että antaa mennä lapsi pesuveden mukana ikkunasta pihalle. Ei me tuollaista tarvita, eihän.

Voi kettu kuinka pateettista potaskaa sinulta. No, taidatkin olla enemmän näitä halveksimiasi glory huntereita, vai....
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
No niin. Nyt on sitten edessä korvaajan etsiminen Viitakoskelle. Ei ole helppo tehtävä. Olisi mahdoton jos Vesku olisi pelannut kuten 34 maalin kaudellaan. 21 maalin tekijän löytäminen on mahdollista. Rouhijaosasto meillä on niin vahva jos Topo jatkaa, että sen suhteen ei korvaajaa tarvita.
 

Prosessori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse en kyllä henkilökohtaisesti jaksaisi enää päivääkään katsella Viitakosken tahmaamista, jota on jatkunut jo kahden kauden verran. Liian yksipuolinen pelaaja. Samalla rahalla saa varmaankin pelinälkää uhkuvan snaipperin jostain.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti SherwoodinHartsa


Voi kettu kuinka pateettista potaskaa sinulta. No, taidatkin olla enemmän näitä halveksimiasi glory huntereita, vai....

Henkilökohtaisesti olen ollut jo useamman vuoden sitä mieltä, että V. Viitakoski on ihan hyvä maalintekijä, mutta muuten täysin mitäänsanomaton jääkiekkoilija. Ei osaa antaa hyvää syöttöä, eikä puolusta. Illuusio Veskun hyvästä puolustuspelistä perustuu johonkin 90-luvulle, ei vuoteen 2004.

Mutta sinähään Hartsa toki tiedät olenko glory hunter vai en..
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Dude, kuten huomaat kysyn sinulta oletko vai et, tuskin kannattaa minulta asiaa tiedustella. Oin vain utelias, en sen ihmeempää.

Jos asia sinua vaivaa niin minkäs minä sille voin.

Olen vain itse sattunut pitämään Viitakosen pelityylistä. Hän kun on nitä harvoja jotka pistävät itsensä likoon maalille noustessaan.

Viimeisten liki 30 vuoden aikana, mitä olen Hakametsässä käynyt , noita työn raskaan raatajia ei Ilvekseen ole liiemmälti siunaantunut. Mutta jos ensi kaudeksi sitten.

Mutta ainakin yhtä suuri ongelma on näköpiirissä sentterien kohdalla. Itse en usko että Jesse Niinimäki on sateentekijä siinä asiassa. Pitkä tauko ja alkukauden tuittuilut yhdessä saattaavat olla liian kova yhdistelmä.

Mutta katsellaan ja kuunnellaan, mitä joukkueen tiimoilta kuuluu.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Viestin lähetti SherwoodinHartsa
Mutta ainakin yhtä suuri ongelma on näköpiirissä sentterien kohdalla. Itse en usko että Jesse Niinimäki on sateentekijä siinä asiassa. Pitkä tauko ja alkukauden tuittuilut yhdessä saattaavat olla liian kova yhdistelmä.

Kenties näköpiirissä, mutta ei vielä ensi kaudeksi. Kun Leinolla ja Suvannolla on sopimukset ja Raimo sen tehnee, ei sentteriosasto ainakaan radikaalisti heikkene ensi kaudeksi. Kun siis lähtökohtana on se mikä oli tilanne Niinimäen loukkaantumisen jälkeen. Siinä määrin heikko Vorel runkosarjassa oli.

Niinimäestä ei tulevaisuudessakaan ole sateentekijää Ilvekselle, pelasi hän sitten ensi kaudella Ilveksessä tai ei. NHL korjaa vähintään kymmeneksi vuodeksi hyvin pian. Ellei sitten joukkuemäärä vähene radikaalisti. Niinimäki kuitenkin taitaa tulevaisuudessa olla sentteri, joka elää paikasta ykkös- tai kakkosketjussa. Jos sitä ei NHL:stä aukea, saattaa Ilves hänestä hyötyä. Epäilen kuitenkin vahvasti, että Jesse Ilveksessä tulisi urallaan kovin montaa kautta pelaamaan. Toivottavasti muutamia kuitenkin. Viihdyttävä pelaaja ilman muuta.

Loppujen lopuksi sentteriosaston vahvistaminen tähän kauteen verrattuna on Ilvekselle kenties helpoin tehtävä. Toki olisi eduksi, että sitä pystyttäisiin vahvistamaan parikin pykälää. 50 pistettä tekevä taitava sentteri Vorelin tilalle olisi enemmän kuin loistavaa. Kuitenkin väittäisin, että suurempi huolenaihe hyökkäyspäässä tällä hetkellä on se, että laituriosastolle löydetään se yksi tärkeä ratkaisija, joka kykenee ratkaisuihin tiukoissakin paikoissa. Jos löytyy molemmat ja saadaan vielä jotain huhuissa esiintyneen Joonas Vihkon tapaista lisäksi, voidaan ensi kaudella olla todella korkealla. Uuteen ykköseen Topo toiseen laitaan ja kaksi uutta äijää. Leinon nykyinen ketju toiseksi ketjuksi ja Raimo laidoillaan Eki ja vihkontapainen kolmanneksi: Kuulostaa helvetin hyvältä, ainakin tällä hetkellä.

Kuitenkin ihan ensimmäinen asia, mikä pitää saada kuntoon on puolustus. Hyvä kolmikko on sopimuksen alla, mutta heille tarvitaan toinen kolmikko seuraksi. Nykyisistä sopimuksettomista pelaajista ainoastaan Laamanen on sellainen, jonka itse suostuisin näkemään kolmessa ensimmäisessä parissa. Laamanenkaan ei pelillisesti kuitenkaan ole kolmen ensimmäisen joukossa, jotka ottaisin. Hinta/laatusuhde on sitten asia erikseen. Jos se on Laamasella kohdallaan, signattakoon. Puolustavia puolustajia tarvitaan vähintään se yksi. Pettinen ykköstoiveena täällä päin. Laurila nelospariin/seitsemänneksi pakiksi, jos sinnekään. OK, löytyy potentiaalia jossain määrin, se myönnettäköön. Mutta jos verrataan potentiaalia Rönnbergin, Kuukan ja T. Niemen potentiaalin, niin viimeiseksi jää listalla.
 

Slite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Kunnollinen maalintekijä on pakko löytää; hänen olisi lisäksi oltava rightin puolen pelaaja, jotta hän voisi ampua rutkasti ylivoimamaaleja suoraan Raimon tai Jessen syötöistä (tai viivalta yhdellä kosketuksella laitaan jatketusta syötöstä).

Jussi Tarvainen on varmaankin parhaita esimerkkejä siitä pelaajatyypistä, joka tuohon kuvaukseen sopii. Hänenkaltaisensa pelimies olisi siis syytä löytää. Hivenen laiskanpulskeakin saa minusta olla, kunhan vaan laittaa tarpeeksi mustaa sisään.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Viitakosken Ruotsiin lähtö varmistui Kiekko-Aamulehdessä sitten oikein miehen omalla kommentilla varustettuna.

Brynäs ja kaksi vuotta.

Samoin Vidgrenin Ilves-sopimus vahvistettiin, tosin ilman sitaattia miltään taholta.

Jalo ilmoitti toisessa jutussa, että tshekkejä ei enää oteta vaan katseet ovat Pohjois-Amerikassa. Sitaatin kanssa mainittiin neuvotteluista Snellmanin kanssa ja ilman sitaattia kiinnostuksesta Toporowskin, Astashenkon ja Peltomaan palveluksiin.


Lumme ja Vorel olivat puheissa Jalon sitaatin kanssa. (ympäripyöreyksiä molemmista)
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Viestin lähetti Mane
Jalo ilmoitti toisessa jutussa, että tshekkejä ei enää oteta vaan katseet ovat Pohjois-Amerikassa. Sitaatin kanssa mainittiin neuvotteluista Snellmanin kanssa ja ilman sitaattia kiinnostuksesta Toporowskin, Astashenkon ja Peltomaan palveluksiin.

Taisi olla perinteistä paskan jauhantaa. Kun kerran seuraavalla kaudella saa pelata vain 4 ulkomaalaista ja Ilveksellä on jo sopimus Murphyn kanssa. Jäljelle jää 3 paikkaa, joten;

"pari kanukkia"
Toporowski
Astashenko
Vorel (sopimus jo)

1+1=?

Ja en ainakaan haluaisi nähdä, että kaikki 4 paikkaa käytetään samantien. Syksyllä saattaa lakon takia olla koviakin pelimiehiä tarjolla, joten oma ehdotus on että ulkomaalaisiksi nyt:

Murphy
Toporowski
"kanukki"

Eli Vorelin sopimus purettaisiin ja Astashenko saa etsiä uuden työpaikan. Lisäksi "kanukin" tulisi olla Metropolitin tasoinen eli lähes NHL-kelpoinen. Ehkäpä sellainen jota pieni koko rajoittaa tai muuten ei ole seuran kanssa hyvissä väleissä. Esimerkiksi Denis Hamel tai Jamie Wright. Tietysti vielä taitavampi pelaaja olisi parempi, mutta onko sellaisia saatavilla?
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Juuri tämän vuoksi onkin aina hyvä eritellä mitkä asiat on esitetty sitaatin kanssa ja mitkä pelkästään toimittajan suulla.

Jos kaksikosta Astashenko-Vorel edes toinen pelaa Ilveksessä loppu-uransa aikana olen yllättynyt.



Ilves tarvitsee ykkössentteriä (olettaen, että Niinimäki lähtee) ja maaleja tekemään pystyvää laitahyökkääjää. Näitä on kotimaista vaikea löytää. Viitakosken vääntövoiman voi sen sijaan korvata halvemmilla pelaajilla

Mielestäni Toporowskistakin voisi huoletta ulkomaalaisuuden vuoksi luopua, jos vaikkapa Toni Mäkiaho olisi saatavilla sen sijaan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Mr. Smith


Lisäksi "kanukin" tulisi olla Metropolitin tasoinen eli lähes NHL-kelpoinen. Ehkäpä sellainen jota pieni koko rajoittaa tai muuten ei ole seuran kanssa hyvissä väleissä. Esimerkiksi Denis Hamel tai Jamie Wright. Tietysti vielä taitavampi pelaaja olisi parempi, mutta onko sellaisia saatavilla?

Mun mielestä Jamie Wright ei ole tarpeeksi hyvä Ilvekselle.Voin ol-
la 100%:sesti väärässä,mutta silloin kun minä olen hänet nähnyt
ehkä kerran kaks pelaavan Dallasin paidassa hän ei ole ollut tar-
peeksi hyvä. ;)
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Ulkkarien osalta Murphyhan nyt jää, kun kerta sopimuskin on.
Muille voi sanoa kiitos ja näkemiin.
Tilalle otetaan "Derek Mayer" ja "Dale McTavish".
Tällöin jää vielä yksi paikka täytettäväksi mahdollista jatkoa ajatellen.

Derekin pitää olla kovaotteinen pakki, joka pystyy ylivoimapelaamiseen, vaikkapa vain kakkosparissa. Vedon pitää olla todella kova, näin saadaan toinen pelote viivaan Murphyn lisäksi. 15 maalia, 80 minuuttia jäähyjä. Kelpaisi minulle.

Dalen pitää olla ykkösketjun kamaa. Mies joka iskee maalin nopealla laukauksella. Lähtee paikasta kuin paikasta tarkasti ja aina maalia kohti.
Alle 20 maalia on pettymys.

Kauden mittaan voidaan sitten katsoa, millä osa-alueella tarvitaan lisää vahvuutta ja täydennetään tarpeen mukaan.
Muitten pelaajien miettimistä myöhemmin. Ulkomaalaiset ovat tärkeimpiä, heitä pitää lähteä nyt jo metsästämään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös