Keltaisen kuutamon suolla 2008-09

  • 34 970
  • 204

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Rokulta hyvä kirjoitus johon ei ole lisättävää. Tunteet välillä kuohahtaa kannattajalta ja se lienee normaalia. Eiköhän se aurinko vielä paista joskus tänne tunkiollekin!
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tappiot ottavat mua ihan yhtä paljon päähän kuin muitakin, ja virheitä Urama on varmasti tehnyt tällä kaudella eikä suinkaan ole täydellinen, mutta en usko että Lukko tämän paremmin olisi pelannut vaikka valmentajana olisi kuka tahansa.

Tästä olen kyllä täysin eri mieltä. Olen aivan varma, että moni valmentaja saisi tuon porukan pelaamaan paljon paremmin. Esimerkiksi Rautakorpi ja Tihonov sai porukan lentoon heti päivästä numero 1. Tihon toisella kaudella oli hiukan vaikeuksia mutta siitä huolimatta mentiin runkosarjassa kuuden joukkoon. Pitää myös muistaa, että Tihon kausilla rosteri oli paljon nykyistä halvempi.

Miksi haluat lyödä päätä seinään 3 vuotta, jos homma ei toimi. Kuten Sihvonen kirjoitti, viimeistään syksyllä on miestä vaihdettava, jos homma ei muutu radikaalisti. Kai sinäkin muistat Tuomen ja Lehkosen ajan jolloin sitä hedelmää odoteltiin turhankin pitkään vaikka mitään valoa ei ollut näkyvissä. Haluatko tehdä tämänkin virheen uudelleen? Ei ne asiat parane, jos se pää työnnetään pensaaseen ja odotellaan parempaa tulevaisuutta, kun pitäisi toimia. Itse ilmoittaisin jo nyt Uramalle, että jos ei puolivälieriin päästä, niin kaveri voi ruveta etsimään töitä. Ei tuo homma mikään suojatyöpaikka voi olla.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko,Colorado, Bayern München ja MYPA
Olen vielä jokseenkin ollut kiinnostunut 1963 kirjoituksista, mutta nyt alkaa olemaan jo niin paskan jauhamista kuin vain voi olla! Muistaakseni Ralen kanssa tehtiin 4vuoden sopimus jonka tarkoituksena on vieda Raumalaista jääkiekkoa eteenpäin! Nyt on menossa ensimmäinen vuosi, joten emme voi mitenkään tietää kuinka homma onnistuu, sillä tällähän hetkellä Rale tekee ensimmäistä vuotta töitä akatemiapelaajien kanssa. Tämän homman hedelmiä aletaan korjata vasta 3 ehkä 4 kaudella, mutta heidän aikansa ei ole vielä. Täällä on kovasti huudeltu miksei Urama peluuta Rajalaa, Palolaa ym nuoria, syy on hyvin yksinkertainen, Rale näkee ettei kyseiset pelaajat vielä ole valmiita liigajäille luulen, että Urama näkee ammattilaisena koska pelaaja on valmis ja mihin! Toki omasta mielestänikin olisi voinut muutaman pelin antaa pelata, mutta mielestäni on parempi pelata suuressa roolissa A kuin istua toimettomana penkin päässä pureskelemassa tuppia! Olen puhunut!
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä mystinen Uraman taito kehittää junnuja kaipaisi nyt jo vähän perusteluja? Rale on itse täysin paska pelaamaan jääkiekoa ja futista. Puhumalla teoriaa se opettaa pelaajia vai?
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Täällä on kovasti huudeltu miksei Urama peluuta Rajalaa, Palolaa ym nuoria, syy on hyvin yksinkertainen, Rale näkee ettei kyseiset pelaajat vielä ole valmiita liigajäille luulen, että Urama näkee ammattilaisena koska pelaaja on valmis ja mihin!

Miksi tuo kyseinen ammattilainen ei saa laadukasta materiaalia pelaamaan tasollaan? Miksi pelaajia ei kiinnosta pelaaminen alkuunkaan? Miksi selitykset kulkee aina samaa rataa tyyliin ei ollut halua voittaa jne.

Voisitko vielä kerran kertoa mistä projektista nyt on kyse? Lukkohan on vaihtanut puoli joukkuetta ja toinen puoli vaihtuu ensi kaudeksi. Kuinka paljon Rale on kehittänyt akatemiapelaajia? Mistä sinulle on tullut käsitys, että ensi vuonna pärjättäisiin paremmin? Palaa nyt hyvä mies maanpinnalle. Ei meillä ole mitään evidenssiä, että jatkossa menisi paremmin, päinvastoin.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eri valmentajien vertaileminen eri aikakausina ja eri joukkueiden peräsimessä on aika heikoilla hangilla kävelyä. Toki vertailuja on mukava tehdä, ei siinä mitään. Ei Rautakorvenkaan kulku finaaleihin tällä kaudella ole niin itsestään selvää kuin vanhoista meriiteistä voisi luulla. Hävisivät juuri muuten sarjajumbo Saipalle.. Tasaista on. Kaikki on siis mahdollista.

Mielenkiinnolla odotan miten Toivolan opit purevat ensi kaudella Lahdessa. Vanhoista Lukko-valmentajista Lehkonen on kaiketi pärjännyt ihan hyvin divarissa, ja nyttemmin Jokereissa kakkosena. Tihonovin Sveitsin Waterloon jälkeisistä meriiteistä ei ole tietoa. Koivu ei ole tainnut haalarihommissa ollakaan enää Lukko-keväänsä jälkeen. Sai vissiin tarpeekseen.. Tolvasesta ei ole tainnut kukaan kuulla mitään.

Kohti kevättä siis. Toivotaan ja uskotaan että edes toinen Tepsu-peli voitetaan. Muuten ollaan ihan oikeasti kusessa. Tummankeltaisessa, väkevässä ja haisevassa sellaisessa. Siinä sitten onkin mukava rypeä oikein porukalla.

Ja Hade ja Laaksonen voisivat tulla ruotsista edes suht ehjänä takasin..
 

zamuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tästä olen kyllä täysin eri mieltä. Olen aivan varma, että moni valmentaja saisi tuon porukan pelaamaan paljon paremmin. Esimerkiksi Rautakorpi ja Tihonov sai porukan lentoon heti päivästä numero 1. Tihon toisella kaudella oli hiukan vaikeuksia mutta siitä huolimatta mentiin runkosarjassa kuuden joukkoon. Pitää myös muistaa, että Tihon kausilla rosteri oli paljon nykyistä halvempi.

"Sitoutumisen mestarin" tukka-Jukan kaipaamista ja kehumista en Lukko-fanien näkökulmasta ymmärrä. Äijän aikakaudella ei todellista menestystä tullut edes huippurosterilla, ilman Vokounin imurointeja "huikea" nelossijakin olisi jäänyt ottamatta (nolla voittoa maalivahtia peluuttaneita joukkueita vastaan muissa pudotuspeliotteluissa kahden kauden aikana).

Tällä hetkellä tuon suvereenisti Uramaa paremman valmentajan luotsaama HPK on sijan Lukkoa korkeammalla. Lukon ja HPK:n pelaajahankintaresurssit ovat suunnilleen samaa luokkaa, HPK:lla on toki selvästi enemmän menestymisen kulttuuria organisaatiossaan.

Tihonovin aikaan oli tunnetta touhussa, siitä iso plussa. Kannattaa nyt muistaa, että muillakin joukkeilla oli nykyistä halvemmat rosterit ~10 vuotta sitten. Lukon budjetti oli silloinkin suhteellisesti suunnilleen samalla tasolla muihin verattuna.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Perusteita haluaisin edelleen kuulla Uraman kyvyille kehittää junnuja? Siellä on valmennustiimissä helvetin lahjakkaat palloiljat Hämäläinen ja Elo, mutta Uraman kykyä neuvoa ketään eteenpäin pyrkivää nuorta epäilen.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miksi haluat lyödä päätä seinään 3 vuotta, jos homma ei toimi. Kuten Sihvonen kirjoitti, viimeistään syksyllä on miestä vaihdettava, jos homma ei muutu radikaalisti. Kai sinäkin muistat Tuomen ja Lehkosen ajan jolloin sitä hedelmää odoteltiin turhankin pitkään vaikka mitään valoa ei ollut näkyvissä. Haluatko tehdä tämänkin virheen uudelleen? Ei ne asiat parane, jos se pää työnnetään pensaaseen ja odotellaan parempaa tulevaisuutta, kun pitäisi toimia. Itse ilmoittaisin jo nyt Uramalle, että jos ei puolivälieriin päästä, niin kaveri voi ruveta etsimään töitä. Ei tuo homma mikään suojatyöpaikka voi olla.

Mä olen ajatellut että jospa nyt olisin kerrankin pitkäjänteinen, kun sitä tässä on muutenkin puolin ja toisin hoettu kun Rauli Uraman kanssa neljävuotinen sopimus tehtiin. Yleensä en missään hommassa riittävää pitkäjänteisyyttä osoita, mutta kun sitä Lukon mitalia on jo kohta 13 vuotta odotettu (ja mestaruutta 46 vuotta) niin mitäpä tässä kärvistelyssä enää tekee pari kolme lisävuotta?

En osaa sanoa mistä johtuu, mutta minulla on koko ajan, jo ajalta ennen sarjan alkua, ollut semmoinen merkillinen fiilis että tämä ei ole Lukon kausi. Okei, joukkuetta on vahvistettu sen jälkeen sellaisilla pelaajilla etten olisi ikipäivänä uskonut (Laaksonen, Lindgren ja miksei Tukonenkin) mutta ei minulle siltikään missään vaiheessa ole täysi luottamus tähän joukkueeseen ollut.

Mutta sen sijaan verrattuna Ikan ja Tuomen aikoihin, niin nyt minulla on joku kumman luottamus valmentajaan että Rale on se koutsi jonka aikana Lukko seuraavan SM-liigamitalin voittaa. Ei se tapahdu tällä kaudella, mutta kolmen seuraavan kauden aikana se tulee tapahtumaan...

Voi olla että luotan ihan väärään mieheen, mistäs sitäkään tietää, eikä Lukko Ralenkaan aikana mitalia pokkaa.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Mitäs tämä kausi on tähän hetkeen mennessä "hyödyttänyt" Lukkoa?
Kauhean moni pelaaja ei ole nostanut tasoaan, äkkiseltään Tuomainen tulee mieleen. Honkaheimo on ruvennut pikkuhiljaa taas Honkaheimoksi.
Mitäs ensi kausi mahtaa tuoda uutta? Jos pelaajat harjoittelevat Uraman kanssa koko kesän, niin ensi kaudeksi on pakko nähdä tasonnosto junnuilta sekä Tuomaiselta ja Mustoselta. Viime kesä taisi mennä kuntopohjaa luodessa. Mutta nyt sen pitäisi olla täysin kunnossa ja voidaan keskittyä pelaajien kehittämiseen. Mutta miten mahtaa käydä?

Keitäs junnuja Urama on muuten nostanut huipulle? Lehterä ja Enlund? Lehterä varsinkin oli jo "suuri lupaus" ja Enlund taitaa vajota varjoihin aina jos Lehterä ei heitä kiekkoa lapaan. En ole kyllä vähään aikaan heitäkään seurannut.

Koskas otetaan Lukkoon valmentaja jonka pelikirja olisi kaikessa yksinkertaisuudessaan:
-Pelataan kiekko aina maalille
-Mennään hakkaamaan kiekkoja sisään
-Pidetään oma maalinedus puhtaana ja suojellaan omaa maalivahtia

Sitten tuosta voisi lähteä rakentelemaan kaikkea monimutkaisempaa.

Jotenkin tuossa "pelikirjassa" (en muuten tykkää yhtään käyttää tuota sanaa) jota Urama nyt käyttää tuntuu olevan hyvinkin keskeisiä asioita että:
-Pelataan kiekko kulmaan ja odotetaan että josko se saataisiin ehkä jopa maalille
-Varotaan fyysistä kontaktia, varsinkin omalla ja vastustajan maalinedustalla.
-Aina hyökkäykseen lähdettäessä kierretään oman maalin takaa ja varmistetaan että jokainen (niin omat kuin vastustajat) ehtivät varmasti omille paikoillensa (Laaksonen tätä rikkoo turhan usein ja tuntuu yrittävän pelata, vilttiin ehkä?)
 

Graves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä olen ajatellut että jospa nyt olisin kerrankin pitkäjänteinen, kun sitä tässä on muutenkin puolin ja toisin hoettu kun Rauli Uraman kanssa neljävuotinen sopimus tehtiin. Yleensä en missään hommassa riittävää pitkäjänteisyyttä osoita, mutta kun sitä Lukon mitalia on jo kohta 13 vuotta odotettu (ja mestaruutta 46 vuotta) niin mitäpä tässä kärvistelyssä enää tekee pari kolme lisävuotta?

Tätä samaa olen pohtinut. Muutenkin hyvä kirjoitus minun mielestä.

Lähtökohtaisesti Urama oli keväällä paras mies hommaan, vai tuleeko mieleen parempia? Hän on taitonsa todistanut Tapparassa.

Minusta nyt vaan vaaditaan pitkämielisyyttä ja varsinkin rohkeutta asettua Lukon taakse, vaikka homma tuntuu tällä hetkellä kusevankin. Kannattajat on se kuuluisa kuudes kenttäpelaaja, välillä se tuntuu unohtuvan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä mystinen Uraman taito kehittää junnuja kaipaisi nyt jo vähän perusteluja? Rale on itse täysin paska pelaamaan jääkiekoa ja futista. Puhumalla teoriaa se opettaa pelaajia vai?

Aika moni huippuvalmentaja on ollut itse ihan paska pelaajana, jotkut eivät ole jopa pelanneet ollenkaan itse.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miksi haluat lyödä päätä seinään 3 vuotta, jos homma ei toimi.

Onko homma toiminut viime vuosina kun valmentajaa on vaihdettu jatkuvasti? Rautakorpea täällä on kovasti kehuttu vaan ei tullut yhtään mitalia hänenkään aikana. Että olisikohan nyt ihan oikeasti aika katsoa tuokin vaihtoehto että kokeiltaisiin pitkäjänteisyyttä, ja annettaisiin valmentajalle työrauha vaikka välillä vähän vaikeampia hetkiä olisikin? Kuten Roku tuossa kirjoittikin niin mitä joku pari vuotta enää tässä merkitsee kun mitalia on jo joka tapauksessa odotettu toistakymmentä vuotta.

Ja ei Urama minusta ihan kelvotonta työtä ole tehnyt, joskaan ei ole täydellisesti onnistunutkaan. Mutta minusta tämä on ihan turhaa panikointia jos tässä vaiheessa aletaan vaatia valmentajan vaihtoa. Tämän kauden liiga on ollut huipputasainen ja Lukko ei todellakaan ole ainoa joukkue jonka otteet on olleet vuoristorataa. Esim. alkukaudesta suvereenisti hallinnut JYP on ollut joulun jälkeen Lukkoa huonompi. Kaikki on vielä mahdollista tälläkin kaudella ja mitään ei olla vielä menetetty.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt oli kyse nuorten kehittämisestä.

No ei sekään nuorten kehittäminen vaadi yhtään enempää sitä että valmentajan pitäisi olla itse hyvä pelaaja joten en ymmärrä yhtään mitä oikein ajat takaa. Kyllä valmentaja voi olla hyvä työssään ilman että on itse ollut huippupelaaja, tai edes välttävä pelaaja. Ja tämä koskee ihan kaikkea valmennusta.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No ei sekään nuorten kehittäminen vaadi yhtään enempää sitä että valmentajan pitäisi olla itse hyvä pelaaja joten en ymmärrä yhtään mitä oikein ajat takaa.

Vedetään nyt mutkat suoriksi jotta ymmärrät pointtini. Miten opetat lapsesi luistelemaan jos et osaa itse luistella? Lukemalla kirjastako ja sitten jään ääressä hokemalla potku-liuku potku-liuku?
 

Korinekki

Jäsen
Virheitä Urama on varmasti tehnyt tällä kaudella eikä suinkaan ole täydellinen, mutta en usko että Lukko tämän paremmin olisi pelannut vaikka valmentajana olisi kuka tahansa.
Tällä materiaalilla pitäisi olla kuuden joukossa saletisti. Oikeasti paremminkin, mutta vähintään tuo. Rauman Lukko pelaisi olisi tällakin pelaajarummalla siellä, jos joukkueen valmentaja olisi saanut ryhmän pelaamaan niin kuin sen pitäisi pelata. Rautakorpi tai Summanen peräsimeen niin Lukko pelaisi saletisti mitaleista.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Vedetään nyt mutkat suoriksi jotta ymmärrät pointtini. Miten opetat lapsesi luistelemaan jos et osaa itse luistella? Lukemalla kirjastako ja sitten jään ääressä hokemalla potku-liuku potku-liuku?
Ei helvetti. Jätkä kyllä osoittaa asiantuntemuksensa (sekä kiekosta että lastenkasvatuksesta) tällä kommentilla. Tuskinpa Lukon liigajoukkueen treeneissä Urama joutuu opettamaan luistelua tai lämäämistä. Käy joskus katsomassa mitä siellä treeneissä tehdään.

Mitkäs muuten on ylistämäsi Rautakorven ansiot pelajaana?
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei helvetti. Jätkä kyllä osoittaa asiantuntemuksensa (sekä kiekosta että lastenkasvatuksesta) tällä kommentilla. Tuskinpa Lukon liigajoukkueen treeneissä Urama joutuu opettamaan luistelua tai lämäämistä. Käy joskus katsomassa mitä siellä treeneissä tehdään.

Et sitten tajunnut pointtiani. Mikään yllätys se ei tosin ollut.

Mitkäs muuten on ylistämäsi Rautakorven ansiot pelajaana?

Missään vaiheessa en ole väittänyt ettei ilman pelaajauraa voi voittaa mestaruuksia. Kysytään nyt vielä kolmannen kerran perusteluja Uraman taitoon kehittää pelaajia?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kysytään nyt vielä kolmannen kerran perusteluja Uraman taitoon kehittää pelaajia?
Jori Lehterä, Jonas Enlund. Lisäksi vielä ei ihan junnuikäinen Anssi Salmela.

Siinä muutama nuori pelaaja, joista Urama kaivoi potentiaalin esille. Uskon, että kolmikosta Elo, Rajala & Palola 1-2 tulee nousemaan hyvälle liigatasolle Uraman valmennusaikana.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vaikka itkuketjussa ollaankin, niin pientä huumoria:

http://www.youtube.com/watch?v=snfKTqRvsiY

Uraman pelikirja ihan selvästi!
Uraman pelikirja ehkä, mutta ulkonäöllisesti tuo "valmentaja" muistuttaa enemmän kyllä Risto Dufvaa.

Kiihkeimmät fanit odottivat Ralesta varmasti samanlaista Messiasta Lukolle, kuin USA odottaa Obamasta maalleen Bushin ajan katastrofien jälkeen. Neljän vuoden pestillä mennään molemmissa tapauksissa. Nähtäväksi jää miten projektit etenevät :)
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jori Lehterä, Jonas Enlund. Lisäksi vielä ei ihan junnuikäinen Anssi Salmela.

Siinä muutama nuori pelaaja, joista Urama kaivoi potentiaalin esille.

Meinaatko ettei Tapparan valmennus olisi antanut noille lahjakkuuksille peliaikaa vaikka päävalmentajana olisi ollut Kiira Korpi? Salmela oli lisäksi esittänyt lainassa ollessaan lupaavia otteita. Edelleen perusteluja?
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mä olen ajatellut että jospa nyt olisin kerrankin pitkäjänteinen, kun sitä tässä on muutenkin puolin ja toisin hoettu kun Rauli Uraman kanssa neljävuotinen sopimus tehtiin. Yleensä en missään hommassa riittävää pitkäjänteisyyttä osoita, mutta kun sitä Lukon mitalia on jo kohta 13 vuotta odotettu (ja mestaruutta 46 vuotta) niin mitäpä tässä kärvistelyssä enää tekee pari kolme lisävuotta?

No voihan sitä näinkin ajatella. Syvällä on rämmitty viimeiset 13 vuotta eikä parempaa ole näköpiirissä. Ei se pari kolme vuotta tuohon lisää välttämättä paljon vaikuta, jos ei sitten Mestikseen pudota. Lukkohan on jo nyt iso vitsi muiden silmissä, joten tuskin se paljon pahemmaksi voi mennä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös