Keltaisen kuutamon suolla 2008-09

  • 35 178
  • 204

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Meinaatko ettei Tapparan valmennus olisi antanut noille lahjakkuuksille peliaikaa vaikka päävalmentajana olisi ollut Kiira Korpi? Salmela oli lisäksi esittänyt lainassa ollessaan lupaavia otteita. Edelleen perusteluja?
Eli annetut näytöt ei kelpaa perusteiksi? No, sitten varmaan pakko tuomita Urama epäonnistuneeksi. Paska valmentaja, kun ei osaa futistakaan pelata! Osaakohan se tapella?
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eli annetut näytöt ei kelpaa perusteiksi? No, sitten varmaan pakko tuomita Urama epäonnistuneeksi. Paska valmentaja, kun ei osaa futistakaan pelata! Osaakohan se tapella?

Harmi ettet osaa keskustella sivistyneesti. Teit haasteen ja minulla olisi ollut aamuun asti aikaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lukkohan on jo nyt iso vitsi muiden silmissä, joten tuskin se paljon pahemmaksi voi mennä.

Kyllä voi! Nimittäin jos Uramalle nyt annetaan kenkää niin Lukkoa suurempaa vitsiä ei liigassa enää ole. Jos ensin puhutaan pitkäjänteisyyden puolesta ja tehdään kaikille valmentajille ja pelaajille pitkiä sopimuksia, ja sitten ennen ensimmäisen kauden loppua annetaan päävalmentajalle kenkää niin kyllähän viimeisetkin uskottavuuden rippeet on sen jälkeen menneet.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Harmi ettet osaa keskustella sivistyneesti. Teit haasteen ja minulla olisi ollut aamuun asti aikaa.
Ei vittu. Eli siis, minä tein haasteen? Missä?

Haukuit Uraman paskaksi valmentajaksi, koska ei ole hyvä pelaamaan itse jääkiekkoa tai jalkapalloa, ja ihmettelit, että mistä johtaa juurensa Uraman kehuminen hyvänä nuorten kehittäjänä. Vastasin tähän, että mm. Tapparan aikana Lehterän ja Enlundin ansiosta. Joku voisi väittää että Uramalla on myös ollut osansa Lukon A-juniorien kehittämisessä (yksi niistä taitaa olla se kolmas Raumalainen NHL-pelaaja).

Haluaisin nyt sinulta, haasteena perustelut sille, että miksi Urama ei ole hyvä valmentaja kehittämään nuoria pelaajia?
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä voi! Nimittäin jos Uramalle nyt annetaan kenkää niin Lukkoa suurempaa vitsiä ei liigassa enää ole. Jos ensin puhutaan pitkäjänteisyyden puolesta ja tehdään kaikille valmentajille ja pelaajille pitkiä sopimuksia, ja sitten ennen ensimmäisen kauden loppua annetaan päävalmentajalle kenkää niin kyllähän viimeisetkin uskottavuuden rippeet on sen jälkeen menneet.

No kyllä tämä kausi nyt katsotaan loppuun mutta sen jälkeen pohtisin kriittisesti onko Uramalla eväitä jatkaa. Mun mielestä ei ole, jos säälien kautta lähdetään kesälomalle. Vielä ei ole mitään menetetty mutta rehellisesti sanottuna heikolta näyttää.

Pitkän miinuksen Ralen perään voi jo nyt pistää täysin järjettömän pelaajasirkuksen pyörittämisestä. Pelaajamuutokset eivät ole tuoneet mitään lisäarvoa Lukon peliin.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tällä hetkellä tuon suvereenisti Uramaa paremman valmentajan luotsaama HPK on sijan Lukkoa korkeammalla.
Nyt kun Hifkilläkin on saman verran pelejä kun Lukolla niin Hpk on kaksi sijaa ylempänä. Ja pistekeskiarvolla myös Ilves ja Pelicans menee tohon väliin. Eli Hpk olisi kuudes ja Lukko kymmenes. On se mielestäni aika iso ero. Lukollakin taitaa olla isompi budjetti ja paperilla ainakin parempi rosteri
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Tuo riittänee todistusaineistoksi!
No niin kyllä riittääkin. Mitenköhän nuo NHL:n 60-vuotiaat valmentajat oikein mahtaa pärjätä valmentajana, kun tuskin enää kauhean hyvin jääkiekkoa pelaavat? Miksi ihmeessä sm-liigajoukkueen valmentajan pitäisi olla huippuluokan pelaaja pystyäkseen kehittelemään esimerkiksi taktiikoita? Ei noille junnupelaajille tarvitse enää opettaa luistelua tai muutakaan motoriikkaa. Valmennus on myös tiimityötä, fysiikkavalmentaja löytyy joukkueesta ja Eepi tuo 1000 liigamatsin kokemuksen tuohon porukkaan.

Edelleen odotan vastaustasi siihen, miksi Urama ei mielestäsi ole hyvä valmentaja kehittämään nuoria pelaajia?
 
Viimeksi muokattu:

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
No niin kyllä riittääkin. Mitenköhän nuo NHL:n 60-vuotiaat valmentajat oikein mahtaa pärjätä valmentajana, kun tuskin enää kauhean hyvin jääkiekkoa pelaavat? Miksi ihmeessä sm-liigajoukkueen valmentajan pitäisi olla huippuluokan pelaaja pystyäkseen kehittelemään esimerkiksi taktiikoita? Ei noille junnupelaajille tarvitse enää opettaa luistelua tai muutakaan motoriikkaa. Valmennus on myös tiimityötä, fysiikkavalmentaja löytyy joukkueesta ja Eepi tuo 1000 liigamatsin kokemuksen tuohon porukkaan.

Edelleen odotan vastaustasi siihen, miksi Urama ei mielestäsi ole hyvä valmentaja kehittämään nuoria pelaajia?

Vaikka ei minulle ole osoitettukkaan. Niin ainakin itselle on selvä että kokenut jääkiekon pelaaja tietää aika paljon enemmän kuin kirjoja lukenut ja jääkiekkoa seurannut henkilö. Pääasiassa sen takia että on itsekkin kokenut sen. Tietysti osaavan valmentajan "apupoikana" oleminen opettaa paljon. Mutta kyllä käytännön hommat opettavat helvetin paljon.

Eikös se mene niin että ne ketkä eivät osaa/pysty opettavat?


edit: on muuten tyhmä verrata vanhoja entisiä pelaajia kuin vajaa nelikymppistä miestä joka ei ilmeisesti osaa pelata jäkistä kauhean hyvin.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
edit: on muuten tyhmä verrata vanhoja entisiä pelaajia kuin vajaa nelikymppistä miestä joka ei ilmeisesti osaa pelata jäkistä kauhean hyvin.
Jaa. Mun mielestä on ihan vitun tyhmää heitellä tällaisia kommentteja, kun ei selkeästi edes tiedä Uraman taustaa jääkiekkoilijana. Ei siinä mitään, Lukkopuolella ei näköjään vaadita muutenkaan minkäänlaista näkemystä jääkiekkoon. Täti on setä kun sitä riittävän kauan huutaa moneen eri topikkiin riittävän suureen ääneen. Tämä viesti koskee myös muutamaa muuta nimimerkkiä kuin sinua, voitte ihan itse arvailla jotta ketä.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jaa. Mun mielestä on ihan vitun tyhmää heitellä tällaisia kommentteja, kun ei selkeästi edes tiedä Uraman taustaa jääkiekkoilijana. Ei siinä mitään, Lukkopuolella ei näköjään vaadita muutenkaan minkäänlaista näkemystä jääkiekkoon. Täti on setä kun sitä riittävän kauan huutaa moneen eri topikkiin riittävän suureen ääneen. Tämä viesti koskee myös muutamaa muuta nimimerkkiä kuin sinua, voitte ihan itse arvailla jotta ketä.

En itse tiedä Uraman futis/jäkis-taustoista. Sen takia kirjoitinkin "ilmeisesti". Sinä taidat tosin tietää? Jos tiedät niin voisit sitten oikasta nuo Repolaisen(?) kommentit.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sillä ei ole oikeasti helvetinkään merkitystä minkätasoinen pelaaja valmentaja on joskus ollut, ainoastaan sillä on merkitystä minkälainen valmentaja hän on. Ja mielestäni Rauli Urama on jo näyttänyt että hän on kykenevä valmentaja ja myös pelaajien kehittäjä. Maailma on täynnä hyviä valmentajia jotka eivät koskaan ole olleet ihmeellisiä pelaajia omassa lajissaan, ja samalla tavalla on olemassa entisiä huippupelaajia jotka ovat epäonnistuneet valmentajana ihan täydellisesti. Ja sitten on olemassa huippupelaajia jotka ovat onnistuneet myös valmentajina. Ei ole olemassa yhtä oikeaa tapaa tulla hyväksi valmentajaksi, valmentaminen ja pelaaminen on kaksi eri puolta samassa pelissä.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko,Colorado, Bayern München ja MYPA
Rautakorven aikana lukko sijoittui 4 ja Uraman ensimmäisellä kaudella lukko sijoittuu kuka tietää? Katsotaan nyt tämä kausi loppuun ja väitellään sitten! Tästä "ylimainostetusta" Rautakorvesta (toki hyvä valmentaja), mutta jos peilataan Lukko aikaa niin kuinka moni muistaa, että Lukko oli 4 tuona kautena? NO vastaan itse ja sanon, että vain harva Rauman ulkopuolella! Näin ollen on mielestäni sama onko kauden loputtua vaikka 6 tai vaikka nyt 4, kukaan ei muista tätä muutaman vuoden kuluttua! Ja vielä, on Lukolla mielestäni täydet mahdollisuudet vaikka paljon parempaankin tällä kaudella kuin nuo edellä mainitut sijat!
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei se pari kolme vuotta tuohon lisää välttämättä paljon vaikuta, jos ei sitten Mestikseen pudota.

Tuli mieleen semmoinen kysymys että pelkäätkö sinä ihan oikeasti Lukon putoavan Mestikseen, vaikkapa tänä keväänä? Meinaan kun tuohon toiseenkin ketjuun olit nyt illalla kirjoittanut suurinpiirtein näin: "Saarenheimoa ja Haatajaa voi olla vaikea motivoida karsintoihin..." (no ei se näköjään ihan sanasta sanaan noin ollut mutta tuo se ydin kumminkin oli).
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
En itse tiedä Uraman futis/jäkis-taustoista. Sen takia kirjoitinkin "ilmeisesti". Sinä taidat tosin tietää? Jos tiedät niin voisit sitten oikasta nuo Repolaisen(?) kommentit.
Urama pelasi jääkiekkoa Lukossa A-junnuihin asti, jolloin loukkaantuminen lopetti tosissaan pelaamisen. Tämän jälkeen Urama on pelannut vielä kakkosdivarissa, samalla kun opiskeli fysioterapiaa ja liikunnanohjaamista. Tämän jälkeen Urama on opiskellut kaikki jääkiekon valmentajatutkinnot, ja valmentanut Lukon junioreita, sekä junnumaajoukkueita. Tämän jälkeen monta vuotta liigajoukkueen kakkosvalmentajana ja nyt Tapparan kautta Lukkoon ykköseksi.

Kyllä mä väittäisin, että tossa on keskimääräistä liigavalmentajaa enemmän junnutoimintaa, näkemystä ja tutkintoa suoritettuna, vaikka pelaajaura ei nyt mikään suuri menestys ole ollutkaan. Mutta joo, edelleenpä odotan Repolaisen selvitystä siitä, miksi Urama ei ole hyvä nuorten kehittäjä.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuli mieleen semmoinen kysymys että pelkäätkö sinä ihan oikeasti Lukon putoavan Mestikseen, vaikkapa tänä keväänä? Meinaan kun tuohon toiseenkin ketjuun olit nyt illalla kirjoittanut suurinpiirtein näin: "Saarenheimoa ja Haatajaa voi olla vaikea motivoida karsintoihin..." (no ei se näköjään ihan sanasta sanaan noin ollut mutta tuo se ydin kumminkin oli).

En pelkää mutta Ässille voidaan kylläkin hävitä ja miksei Saipallekin. Olisi se kyllä koomisuuden huipentuma, jos yksi sarjan kalleimmista porukoista pelaisi Mestis jengiä vastaan. No onneksi tuolta ei juurikaan uhkaa ole.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Urama pelasi jääkiekkoa Lukossa A-junnuihin asti, jolloin loukkaantuminen lopetti tosissaan pelaamisen. Tämän jälkeen Urama on pelannut vielä kakkosdivarissa, samalla kun opiskeli fysioterapiaa ja liikunnanohjaamista. Tämän jälkeen Urama on opiskellut kaikki jääkiekon valmentajatutkinnot, ja valmentanut Lukon junioreita, sekä junnumaajoukkueita. Tämän jälkeen monta vuotta liigajoukkueen kakkosvalmentajana ja nyt Tapparan kautta Lukkoon ykköseksi.

Kyllä mä väittäisin, että tossa on keskimääräistä liigavalmentajaa enemmän junnutoimintaa, näkemystä ja tutkintoa suoritettuna, vaikka pelaajaura ei nyt mikään suuri menestys ole ollutkaan. Mutta joo, edelleenpä odotan Repolaisen selvitystä siitä, miksi Urama ei ole hyvä nuorten kehittäjä.

No itse en kauheasti ole Uramaan perehtynyt. Ja tiesin vaan tuosta Lukon junnutoiminnasta lähtien nuo hommat. Siis kun hän valmensi Lukon junnuja.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
1963 kirjoitti:
En pelkää mutta Ässille voidaan kylläkin hävitä ja miksei Saipallekin. Olisi se kyllä koomisuuden huipentuma, jos yksi sarjan kalleimmista porukoista pelaisi Mestis jengiä vastaan. No onneksi tuolta ei juurikaan uhkaa ole.

No hyvä.

Ässille todennäköisesti jopa hävittäisiinkin jos karsinnoissa vastaan jouduttaisiin, eikä SaiPastakaan helpolla selvittäisi. Vittuilua ja naureskeluahan tuo Lukkoa kohtaan lisäisi jos Mestiksen mestaria vastaan jouduttaisiin viimeiseen vaiheeseen, mutta siinä tapauksessa jos näin kävisi se olisi ihan oikeinkin. Ja ainakin minä siinä tapauksessa naureskelisin ja vittuilisin enemmän pelaajille kuin Ralelle.

Noinhan se muuten oli 1990-91. En tiedä sen aikaisista budjeteista, ei Lukkoa ainakaan minään rahaseurana silloin pidetty vaikka Keskista ja Järvenpäätä porukassa pelasikin, mutta niin vaan kaikkien yllätykseksi karsintasarjaan jouduttiin. Alkuvaikeuksien jälkeen, kun Lukko sisäisti mikä on homman nimi ei Kärpistä sitten enää vastusta ollutkaan.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mutta joo, edelleenpä odotan Repolaisen selvitystä siitä, miksi Urama ei ole hyvä nuorten kehittäjä.

A-junnuihin pääseminen on sitten joku meriitti? Täällä taitaa olla aika monta sellaista kirjoittajaa. En tosin itse mutta laita privaa jos haluat kuulla miksi kirjoitin noin.

Uramasta on tehty Raumalla joku Jeesus ja sateentekiä. Näyttöjä miehellä ei Lukossa ole ja niitä kaikki kädet ristissä toivoo.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Uramasta on tehty Raumalla joku Jeesus ja sateentekiä. Näyttöjä miehellä ei Lukossa ole ja niitä kaikki kädet ristissä toivoo.
Samoin USA:ssa Barack Obamasta on tehty kansan Messias ja sateentekijä, vaikka näyttöjä miehellä ei ole vielä juuri lainkaan, lupauksia kyllä. Ja neljän vuoden pesti kuten Ralellakin.

Taas tämä hieman ontuva vertaus, mutta korostaa sitä että eikö kärsivällisyys kuitenkin ole jonkinlainen hyve.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
A-junnuihin pääseminen on sitten joku meriitti? Täällä taitaa olla aika monta sellaista kirjoittajaa. En tosin itse mutta laita privaa jos haluat kuulla miksi kirjoitin noin.

Uramasta on tehty Raumalla joku Jeesus ja sateentekiä. Näyttöjä miehellä ei Lukossa ole ja niitä kaikki kädet ristissä toivoo.

Tuollainen loukkaantuminen voi pilata helposti uran. Olin itsekkin 5v sitten vuoden sängyssä jalkapaketissa. Tosin en ollut silloin tai sitä ennenkään millään jääkiekkoon liittyvällä uralla.

/sarcasm/
Suurin meriitti Uramalle on että Rautakorpi halusi hänet mukaansa
/sarcasm off/
 

Taustailija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin se vaan taitaa mennä että ne kenellä on varaa, ei ole varaa peluuttaa nuoria?

Tiedä sitten johtuuko se lopulta paineista, varman päälle tekemisestä, rohkeuden puutteesta vai peräti munattomuudesta?

Nuorten aika tulee, kun on pakko tai kun he ovat vastuuseen valmiita. Kyllä minä toivon, että se aika olisi kaudella 2009-2010...oman osani olen valmis maksamaan käymällä peleissä kaikesta huolimatta tai vaikka juuri siksi.
 

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Uramalla on hyvät meriitit nuorten maajoukkueiden valmentajana, 16-18v ikäluokissa. Nuorten valmennuksen Urama huipensi 18v.-kisojen MM-hopeaan.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
A-junnuihin pääseminen on sitten joku meriitti?
Ei! Se EI ole mikään meriitti! Kuten ei ole minkäänlainen meriitti VALMENTAJALLE edes NHL-ura, jos hän ei osaa valmentaa! Uramalle nuorten kehittämiseksi luettava meriitti on mm. tuo nuorten maajoukkueen valmentajanpesti, josta mm. hopea MM-kisoista. Tietysti tämä paskat sulle merkitsee, kun olet nyt jostain syystä saanut päähäsi, että Urama on paska valmentaja, kun ei ole pelaajataustaa.

Edelleen odotan selvitystäsi siitä, miksi Urama ei ole hyvä valmentaja kehittämään nuoria pelaajia.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Yhtenä pointtina. Onhan se helpompi valmentaa h*lvetin lahjakkaita junnuja mm-kisoissa (motivaatio tapissa) kuin jalostaa nuorista sitten noita h*lvetin hyviä pelaajia. Keitäs muita on ollut valmentamassa junnujen mm-kisoja, ovatko he tunnettuja nuorten jalostamisesta? Tarvitseeko olla hyvä junnujen jalostaja kun lyödään suomen parhaat junnut eteen ja tälläinen kisa edessä? Vai tarvitseeko olla vain hyvä valmentaja?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös