Mainos

Kellojen siirto

• 241 046
  • 1 858

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Olisi ollut hienoa, jos tämä kellojen siirto olisi ollut se viimeinen. No, ehkä vuoden päästä on tehty kyseinen järkipäätös.
Samaa mieltä. Ensiviikkoa menee kyllä sumussa kun joutuu tuntia aikaisemmin heräämään, mutta äkkiähän siihen tuttuu. Kiva juttu, että ulkona on sitten valoisempaa myöhemmälle iltaa, mutta toki valo luonnostaankin lisääntyy juhannusta kohti. Tämän kellojen siirtelyn saisi kyllä lopettaa saman tien.

Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Ei odota "virkamiesten pöydillä", vaan EU-mailla ei ole yhteistä kantaa asiaan. Osa vastustaa kesäaikajärjestelyn poistamista, jolloin ratkaisu ei etene.
No sitten saamme todennäköisesti odottaa vieläkin pidempään

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Juu, pikku juttuhan tämä on meneillään olevien rinnalla.

Mutta, joka tapauksessa näin omalla kohdalla siirto kesäaikaan oli taas erittäin helppo. Vaikka aamuvuoroon kuuteen pitikin herätä. Eilen illalla kellot siirtäen hyvissä ajoin ja hyvissä ajoin maatekin. Muuta ihmeellistä ei tullut huomattua. Aamu sarasti jo ennen seiskaa ja nyt on taas valoisampaa illalla.

Henk. koht. mielipide on vahvasti pysyvän kesäajan kannalla, mutta jos ei kelpaa jatkukoon sitten kellojen siirtely. Johan sitä seitsemän kuukautta vuodesta ollaan kesäajassa. En tee mitään valoisalla ajalla joskus aamuyöstä neljän aikaan.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tällä hetkellä kellojen siirto ei vaikuta elämään kyllä mitenkään. Jokainen päivä ja jokainen tunti on ihan samanlainen. Tunti sinne tänne.

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tällä hetkellä kellojen siirto ei vaikuta elämään kyllä mitenkään. Jokainen päivä ja jokainen tunti on ihan samanlainen. Tunti sinne tänne.

Tämä kyllä tällä kertaa, karanteeni tekee osuutensa, rytmi heittelee muutenkin. Muuten kyllä pakko todeta, että illan hämärtyminen aiemmin itselle helpompaa.

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Itse ihmettelen "kummasti", että miksi tästä vaahdotaan 2 x vuodessa. Keväällä kun kellot siirtyy tunti kohti Jussia ja syksyllä kun Jussista pois päin saman tunnin? Ei se tunti nyt jumalauta voi hetkauttaa mitenkään.
Itse on tullut 10 vuotta tehtyä ns. vuorotyötä. Nukkumaan menoajat ovat ihan laidasta laitaan. Joku ilta nukkumaan vaikka 23 ja taas toisaalta aamulla 5:ltä tai 7:ltä. Joku yö nukun 6 tuntia ja toisena 3 h.
Itseäni ei letkauta mitenkään toi siirtely. Ja ei se nyt jumalauta voi sun rytmiä sotkea 2 viikon ajaksi? Jos se ny on ongelma et kellot siirtyy eteenpäin, ni käy nukkuun vaikka tuntia aiemmin. Kuten sanoin omat nukkumiset vaihtelee. Saatan vetää 2 vuorokautta putkeen ja nukun sinä aikana alle 6 tuntia. Ei ainakaan vielä ole ollut ongelma. Se seuraavanakin "yönä" nukun jonkun 6 h.
Joka vuosi saa kahdesti samat jutut kertoa täällä. Joskus nuorempana kun tuli itsekkin tehtyä vuorotyötä, ei tuo kellojen siirtely kauheasti vaikuttanut. Nykyään kun elää ympäri vuoden "kahdeksasta-viiteen", niin vaikutus on ihan helvetin suuri. Myös kun vuorokausirytmi on muotoutunut hyvin tarkaksi, ei tuo tuntia aiemmin nukkumaanmeneminen auta mitään, sitten pyörii ylimääräisen tunnin sängyssä.

Vaikka en tuota viestiä kirjoittanut mihin vastasit, niin vastasin nyt silti. Mutta vuorolisät voisi hyvinkin poistaa, kun tuo vuorotyö ei ilmeisesti sinullekkaan mikään ongelma ole.

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Vaikka en tuota viestiä kirjoittanut mihin vastasit, niin vastasin nyt silti. Mutta vuorolisät voisi hyvinkin poistaa, kun tuo vuorotyö ei ilmeisesti sinullekkaan mikään ongelma ole.

Mainitaan nyt että työskentelen alalla jossa ei ole mitään vuorotyölisiä... Eli en nauti sellaisista

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Vähän jopa harmittaa kun joutuu nyt olemaan etätöissä, eräs hermoheikko työkaveri nimittäin tulee sekoilemaan tämän kellojen siirron suhteen seuraavat pari viikkoa kun on rytmit ihan sekaisin ja koko ajan hirveä kiire joka paikkaan kun kelloa siirrettiin tunnilla eteenpäin. Sitä oli omalla tavallaan ihan viihdyttävää seurata.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Itse ihmettelen "kummasti", että miksi tästä vaahdotaan 2 x vuodessa. Keväällä kun kellot siirtyy tunti kohti Jussia ja syksyllä kun Jussista pois päin saman tunnin? Ei se tunti nyt jumalauta voi hetkauttaa mitenkään.
Muuten ihan samaa mieltä, mutta kyllä niitä viisareita syksylläkin siirretään Jussia kohti eikä siitä poispäin.

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Vähän jopa harmittaa kun joutuu nyt olemaan etätöissä, eräs hermoheikko työkaveri nimittäin tulee sekoilemaan tämän kellojen siirron suhteen seuraavat pari viikkoa kun on rytmit ihan sekaisin ja koko ajan hirveä kiire joka paikkaan kun kelloa siirrettiin tunnilla eteenpäin. Sitä oli omalla tavallaan ihan viihdyttävää seurata.

Ootko Lempäälän kierrätyskeskuksessa töissä?

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Eiköhän ne pahimmat kellojen siirto -öyhöttäjät ole siirtyneet koronaketjuun panikoimaan ja kertomaan kuinka tätä elämää kuuluu elää.

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Multa meni kyllä ihan ohi koko kellojen siirto. Ihmettelin vaan sunnuntai-aamuna kun olin nukkunut kymmeneen vaikka yleensä olen ennen kahdeksaa jo pystyssä. Tätä ihmettelin vaimollekin ääneen ja hän sitten totesi jotta kelloja oli siirretty.

Eipä tämä nyt mitään häiriöitä ole aiheuttanut omassa päässä. Tässä himassa kökkiessä sillä nyt ei juuri niin väliä ole mitä se kello on.

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minun työkoneeni kello on ihan tiltissä, saatana, enkä osaa sitä vaihtaa näyttämään oikein kun valehtelemalla että olen tällä hetkellä Bakun aikavyöhykkeellä. Jos sanon että olen Helsingissä, kello näyttää tuntia vähemmän, jos laitan täpän pois että älä automaattisesti vaihda kesä/talviaikaa, niin kello perkele näyttää 2 tuntia vähemmän. Minä olin talvisodassa aikoinaan niin hiihdin ilman suksia 600 kilometriä luoti keuhkoissa ja kranaatinsirpale päässä, mutta silti tiesin sekunnilleen paljonko kello on, miksei nämä nykyajan härpäkkeet osaa mitään ei tästä mitään tule kaik on männy helsingin herrat takseilla ajelee.

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Omalla kohdalla ei kellojen siirtely ole ikinä ollut mikään ongelma, varsinkin nykyään kun suurin osa kelloista siirtyy itsestään. Väsymyksen suhteen ei tunnilla ole itselleni ollut juurikaan merkitystä. Nyt on myös noin vuoden ollut vauva talossa eikä tässäkään ole suurempaa ongelmaa ollut. Jollain tasolla ymmärrän, jos perheessä on esim. useampia päiväkoti- tai alakouluikäisiä lapsia niin saattaa vielä maanantai ja ehkä tiistai olla aamujen osalta vähän haastavampia.

Se, että jollain menee tästä elämä sekaisin viikoiksi tai kuukausiksi tuntuu kyllä oudolta. Tukholman risteilyjä tuskin paljoa tehdään ja parin viikon lomamatkasta Amerikan mantereelle tai Aasiaan olisi varmaan aika järkyttävät seuraukset. Turha tässä kuitenkaan väheksyä tilannetta niiden osalta, joille tämä vakavia oireita aiheuttaa ja toki taustalla voi olla jotain muutakin sairautta. Täytyy olla tyytyväinen, että itse ei tästä pahemmin kärsi.

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Itse ihmettelen "kummasti", että miksi tästä vaahdotaan 2 x vuodessa.

En ole vaahdonnut koskaan, muuten kuin että on ihan mielenköyhää rumpata edes takaisin. Itselleni kesäaikaan siirtyminen on perseestä ja hyvä sulle jos ei ole. Kyllä minulla menee varmasti se pari viikkoa ennen kuin rytmi on tolkuissaan. Kun kesästä siirrytään talveen niin siinä ei ole mitään ongelmaa ollut koskaan.

Mutta sinulla ei rivien välistä lukien ehkä ole päiväkoti-ikäisiä lapsia. Niillehän on helppo sanoa kahdeksalta että nyt nukut jos kello on edellisenä iltana ollut samaan aikaan seitsemän. Ihan yhtä helppo on aamulla sanoa että herää nyt puoli seitsemän kun olet viimekin viikolla herännyt samaan aikaan. Aamulla oli väärät sukat, väärät housut, väärä haalari ja nuhakin.
Kyllä siitä sitten päiväkotiin päästiin ja töihinkin ja onhan tämä ongelmana aika mitätön, mutta myöskin ihan yhtä turha.

EI ole mitään väliä kumpaa aikaa mennään kunhan ei rumpata. Perkele.

Hexa

Jäsen
Kuulostaa ihan Kummelin käsikirjoitukselta.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Taas se tapahtui. Kellot siirtyivät eteenpäin, unirytmi reagoi väärään suuntaan. Normaaliajassa mitattuna herään nyt viideltä enkä seiskalta. Ei haittaa, olen aamuihminen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy