Kellojen siirto

  • 226 746
  • 1 769

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Taas on se viikonloppu kun kelloja pitäisi siirtää. Kuulemma tunti eteenpäin. Harmittaako ketään muuta tämä alituinen kellojen roplailu? Autossanikin on prkl niin vaikeaa se kellon siirtäminen, että aina pitää tavata käyttöohjekirjaa.

Nelihenkisessä perheessä on muuten hämmästyttävä määrä kelloja. Rannekellot, seinäkellot, kelloradiot, herätyskellot, tietokoneen kello, videon kello, molempien autojen kellot jne.

Jos ei ne siellä EU:ssa muuta saa aikaan, niin päättäisivät nyt edes luopua kesä- ja talviajasta.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kova on taas työ kääntää kaikki kellot tunnilla eteen päin; kuitenkin käy niin, että joku kello unohtuu siirtää, ja sitten tulee myöhästyneeksi joskus jostain...
Toisaalta, kellojen siirtämisellä on positiivinenkin vaikutuksensa - se on kuin rajapyykki talven ja kevään välillä, ja tuolloin mielikin siirtyy kohti kesää...:cool:
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti Vakio

Nelihenkisessä perheessä on muuten hämmästyttävä määrä kelloja. Rannekellot, seinäkellot, kelloradiot, herätyskellot, tietokoneen kello, videon kello, molempien autojen kellot jne.

Kaksihenkisessä perheessä ei ole noista kuin tietokoneen kello (mikä siirtyy itsestään) ja kännykän kello (mikä siirtyy itsestään) ja videoissa on kello. Ei ole paha rasti siirtää.

Ei todellakaan harmita. Se nyt ehkä, että huomenna pitää hypätä 7.50 junaan eli vanhaa aikaa kymmentä vailla seitsämän, mielummin nukkuisin.
 

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti mauri
Kova on taas työ kääntää kaikki kellot tunnilla eteen päin; kuitenkin käy niin, että joku kello unohtuu siirtää, ja sitten tulee myöhästyneeksi joskus jostain...

Ehkä toisinpäin, sitten olet paikassa X tunnin suunnittelemaasi aikaisemmin.
Henk. koht. minulle on aivan sama, siirretäänkö vai ei.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eipä tuo harmita

Menee lauantaiehtoo mukavasti, kun kaikki talouden kellot siirtää kesäaikaan. Ainoat kellot meillä jotka automaattisesti siirtyvät ovat videon ja autoradion kellot.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Juha Salminen

Ehkä toisinpäin, sitten olet paikassa X tunnin suunnittelemaasi aikaisemmin.
Henk. koht. minulle on aivan sama, siirretäänkö vai ei.

Aivan. Tästä on tehtävissä vain yksi johtopäätös; olen aina väärässä paikassa väärään aikaan...heh.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti Juha Salminen


Ehkä toisinpäin, sitten olet paikassa X tunnin suunnittelemaasi aikaisemmin.

Ehkä toisinpäin, sitten olet paikassa X tunnin suunnittelemaasi myöhemmin.

Pitää aamulla hyppää 7.50 junaan. Jos unohdan siirtää kellon ja menen vanhan ajan mukaan asemalle, olen tunnin myöhässä, koska kello on oikeasti jo 8.50.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti pernaveikko


Ehkä toisinpäin, sitten olet paikassa X tunnin suunnittelemaasi myöhemmin.

Pitää aamulla hyppää 7.50 junaan. Jos unohdan siirtää kellon ja menen vanhan ajan mukaan asemalle, olen tunnin myöhässä, koska kello on oikeasti jo 8.50.

Aivan, ja taas olen väärässä paikassa väärään aikaan...perhana.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Turhaa touhuahan tuo on. Auton kellokin on aina kesäajan väärässä ajassa, laiska kun olen enkä jaksa ruveta tappelemaan sen kanssa.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Mihin ne kellot pitää siirtää? Meillä on ainakin kymmenen kelloa ja auto ei oo kunnossa, milloin ja miten.....
 

SÄLLI 85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, New York Rangers, HIFK, Suomi
Oikeastaan haluaisin, että käytössä olisi se yksi ja sama aika eli talviaika eli ns. "Suomen normaaliaika". Aina on vuorokausirytmi päivän pari sekasin ja niin pois päin... Aivan turha koko talvi/kesäaika-vuorottelu. Muistaakseni Virossa (ja Eestissä :) ) on ympäri vuoden talviaika korjatkaa, jos olen väärässä, mutta kun kävin viimeksi Virossa, niin oli. Eikä kai käytäntö ole mihinkään siinä ajassa muuttunu...
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Viestin lähetti SÄLLI 85
Oikeastaan haluaisin, että käytössä olisi se yksi ja sama aika eli talviaika eli ns. "Suomen normaaliaika". Aina on vuorokausirytmi päivän pari sekasin ja niin pois päin... Aivan turha koko talvi/kesäaika-vuorottelu. Muistaakseni Virossa (ja Eestissä :) ) on ympäri vuoden talviaika korjatkaa, jos olen väärässä, mutta kun kävin viimeksi Virossa, niin oli. Eikä kai käytäntö ole mihinkään siinä ajassa muuttunu...
Eihän niillä ole kelloja mitä siirtää... :D Eikö se ole niille aivan sama mitä se kello on...ainakin espanjassa niillä oli semmonen tapa että "kaikki tapahtuu, mutta aikanaan" tai niiden mottohan on siellä "älä tee tänään mitään sellaista minkä voisit siirtää huomiseksi"
 

SÄLLI 85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, New York Rangers, HIFK, Suomi
Viestin lähetti Jaska85
Eihän niillä ole kelloja mitä siirtää... :D Eikö se ole niille aivan sama mitä se kello on...ainakin espanjassa niillä oli semmonen tapa että "kaikki tapahtuu, mutta aikanaan" tai niiden mottohan on siellä "älä tee tänään mitään sellaista minkä voisit siirtää huomiseksi"

Ai niin unohdin... kellot puuttuu ja tossa Espanja-jutus sä oot aivan oikeassa sillä Välimeren maissa melkein kaikki tapahtuu ja tehdään ex-tempore. (Olen sen joutunut karvaasti kokemaan...)
 

Mr.Big

Jäsen
Kellojen siirto on yllättävän suuri operaatio. Niitä ihmetyksiä on yllättävän paljon häiritsemässä normaalia elämäämme.

Laskeskelin viimeksi n. 20 kellonsiirtoa koittavan osakseni. Onneksi osa tapahtuu ns. itsekseen, eli koneet hoitavat työn puolestani. Se onkin hyvä, koska muuten voisi jäädä osa hoitamatta.

Oletteko muuten havainneet: Koneet ottavat yhä enemmän otetta elämästämme! Varokaa, tämä ei voi olla hyvä kehitys!
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Taitaa muuten olla Viro ainoa maa, joka on lopettanut kellojen siirtelyn. En ole kuullut että joku olisi valittanut....
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti finnishninja
Taitaa muuten olla Viro ainoa maa, joka on lopettanut kellojen siirtelyn. En ole kuullut että joku olisi valittanut....

Kyllä ne tänä vuonna taas siirtelee.
EU-jäsenyys kiinnostaa, ei voi sooloilla enää...
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Pikku ongelmahan tämä vaan on, mutta ärsyttää silti. HTV:ltä vuokratussa digiboksissa on elektroninen ohjelmaopas, joka toimii tietty boksin kellon avulla. No, nythän siinä on tietenkin vielä talviaika, vaikka toisin pitäisi olla. Soitin HTV:lle ja siellä miekkonen totesi suurinpiirtein näin: "Aijaa, niinpä tais olla. Voinhan mä vaikka pirauttaa tekniikalle, jos vaikka jossain vaihees sen ajan vaihtais". :mad:
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Rannekello, kännykän kello, stereoiden kello, auton kello ja olohuoneen seinäkello pitää siirtää itse. Tähän menee aikaa kaikkiaan noin kaksi minuuttia. Joka kerran tuo ottaa koville, mutta toistaiseksi olen urakasta selviytynyt. Naapureilta voi toki pyytää talkooapua, jos ei itse suoriudu.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Viestin lähetti Janos
"Aijaa, niinpä tais olla. Voinhan mä vaikka pirauttaa tekniikalle, jos vaikka jossain vaihees sen ajan vaihtais". :mad:
No tämähän on just tätä "kaikki tapahtuu, mutta ajallaan"
 

Huuhaa

Jäsen
Rannekelloa lukuun ottamatta omien kellojen ajat on jo vaihdettu. Seinäkellon ja stereoitten kellot ovat ajassa, videoissa minulla ei ole ollut varmaan pariin vuoteen aikaa, kun en ole jaksanut sitä siihen laittaa, kun, jos vaikka tulee sähkökatkos, niin se aika siitä muistaakseni katoaa, ja sitten se on taas melkonen ruljanssi alkaa sitä aikaa siihen uudestaan säätämään. Enkä sillä ajalla niissä videoissa oikein mitään tekisikään, sillä harvemmin mitään ajastuksella nauhoitan.
 

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, Pelicans, HPK
Itelläni on Teksti-TV:n mukaan itsestään säätyvä kello videossa. Muut kellot ovat muutettu, paitsi tämän laitteen jota paraikaa käytän...
 

Karrmaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers, Lazio, Liverpool
V*tuttaa äärettömästi, kun piti tulla töihin vanhaa/eilistä aikaa viideksi aamulla, mutta nyt kellojen siirtelyn vuoksi töihin lähtö on jo tuntia aikaisemmin. Ei se tunti nyt periaatteessa niin paha oo, mutta kun sen ylimääräisenkin tunnin nukkuisi HYVIN mielellään, puolentoista tunnin unet on mielestäni vähän liian vähän ennen duuniin lähtöä. No ei auta valittaa.. tuleehan se kotiin lähtökin sitten tuntia aikaisemmin...;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös