Pelaajan mailat painavat puolet tuosta, mutta puolen kilon ero ei kuitenkaan ole kovinkaan paljoa.
Kaksinkertainen ero on mielestäni "kunnolla kenttäpelaajan tikkua enemmän". Ja jos kenttäpelaaja lataisi toista pelaajaa yliolan lyönnillä (tai lyönnillä ylipäänsä) suoraan päin taulua, niin se olisi aikasta ruma temppu se. Kun sama tehdään tuolla Lassilan
hiilikuituisella mailalla, joka painaa luultavasti alle kilon (parempi?), niin siinä on vielä enemmän voimaa kuin kenttäpelaajan mailassa. Vai menikö se nyt jotenkin väärin? Tahtoi lähinnä sanoa, ettei se veskarin maila ole ainakaan lieventävä asianhaara, vaan mielestäni vielä rumempi temppu kuni normimailalla lyönti.
Eniten tässä oikeastaan sieppaa se, että tuossa on sangen monta asiaa, jotka eivät kuulu maalivahdin peliin sitten ollenkaan. Maalin takana pesäpallolyönnillä maalivahdin mailalla toista päähän ja vielä enemmän tai vähemmän syyttä suotta. Kai mää sitten oon joku nysverö, mutta nyt en tykkää ollenkaan. Oikeasti.
Ja mun mielestä ei
saisi (eri asia, että onko) olla lieventäviä asianhaaroja, että oli kovinkin pahoillaan haastattelijalle (varsinkaan, kun samassa meni ja myönsi, että tarkoituskin oli lyödä), eikä se, ettei Gratton jättänyt peliä lopullisesti kesken. Kyllä tuollainen naaman aukeaminen ja tikkien laitattaminen mun mielestä lasketaan loukkaantumiseksi, jos sillä nyt väliä on.
Mutta niin. Ei mulla muuta kuin että mikähän mahtaa olla sitten jääkendoon kuulumaton teko, kun tämä on joissain piireissä "pieni ylilyönti, maksimissaan kolme peliä"?
Sieppaa, saakeli.