Ke 13.4.2011 HIFK-Blues 1. finaaliottelu

  • 47 269
  • 171

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Varsin viihdyttävä ensimmäinen finaali takana ja oikea joukkue pelin vei. Aivan huikea loppu vielä tuohon saatiin ja nähdäkseni olisi maali pitänyt hyväksyä, mikäli Miettinen olisi pystynyt kiekon maaliin nostamaan. Noh, sitä ei tarvitse miettiä.

Kokonaisuutena mukavan fyysinen ja erittäin vauhdikas peli, joka lupaa tälle sarjalle hyvää!

Tuomarointi jätti toivomisen varaa mutta isoilla tunteilla pelatessa harvemmin kaikki tyytyväisiä tuomaritasoon ovat.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Mukava värinä oli tässä pelissä ja huomenna lisää tätä herkkua! Mun mielestä ei olisi HIFK:n maalia pitänyt hyväksyä, missä Tarkilta oli kilpi tippunut. Kyllä tämä ilta todisti, että Blues voi aivan hyvin antaa tasaisen vastuksen HIFK:lle. Huomennakin on pienistä marginaaleista kaikki taas kiinni. Taklauksia oli aika mukavasti ja eiköhän tuota fiilistä vieläkin tule olemaan entistä enempi.
 

d2uce

Jäsen
Marevan-series game 1

Varsin viihdyttävää kiekkoa. Reilusti taklauksia, ei mitään typeriä ylilyöntejä, mutta kuitenkin asiaankuuluvia torikokouksia.

Kuten tuolla otteluseurannan puolella kirjoitinkin, niin vaikutti, että Blues oli räiskyvämmin tunteella mukana ja HIFK ehkä sitten viilipyttymäisempi.

Blues ei päässyt oikein testaamaan Riksmania kunnolla hyvistä ylivoimista huolimatta. Aika vähissä oli 5vs5 -pelissä tulleet tilanteet, kun taas HIFK sai ylivoimahyökkäyksiä aikaan. Molemmat Bluesin maalit mielestäni ainakin osittain Riksmanin piikkiin. Ensimmäisessä lopetti kummallisesti pelaamisen ja nousi pystyyn kiekon lipuessa maaliin ja toisessa sitten pienestä kulmasta selän kautta sisään.

Erittäin hyvä peli ja lupaa hyvää sarjan tuleviin peleihin. Varmasti kiinnostavat finaalit myös meille, joiden suosikki ei pelaa.
 

Panopticon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Detroit Red Wings
Sinällään mielenkiintoista, että olin luottavaisempi HIFK:n mestaruuden suhteen ennen kuin HIFK siirtyi 1-0 otteluvoitoissa johtoon. Oli sen verran heikkoa HIFK:n peli kuitenkin tänään (tai sitten sen verran hyvää Bluesin peli), ettei tuosta jäänyt kauhean luottavainen olo. Toivottavasti saadaan Lennu takaisin.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Tiukka startti sarjaan.

Ifklle lopulta ihan ansaittu voitto, niin paljon paremmin pääsi Ifk sektoriin ja maalipaikoille. Bluesin pitää ottaa Robinson mukaan, jotta tuohon yv-peliin saadaan vähän juonikkuutta.

Vanhana maalivahtina olen ehdottomasti sitä mieltä, että Ifk:n kolmatta maalia ennen olisi pitänyt peli kyllä käsitykseni mukaan katkaista. No, silti aktiivisempi voitti, joten "vääryys" hyväksyttäköön.


Huomenna lisää herkkua, ihan tyytyväinen on kyllä Bluesin peliinkin kaikenkaikkiaan oltava.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Miksi ihmeessä peli olisi pitänyt viheltää poikki Tarkin menetettyä kilpikäsineen, se rinnastetaan pelaajan hanskaan. Ehkä jossain junnupeleissä tuollaisissa tilateissa vihelletäänkin peli poikki jo pelaajien turvallisuuden takia. Mutta ei esimerkiksi NHL:ssäkään vihelletty pelejä poikki, kun Hasek heitti kaikki mahdolliset kamat, mitä irti sai, kun yritti torjua kiekkoja. Ei tuollaista ole missään sääntökirjassa, ainoastaan maalivahdin kasvosuojuksen lähtiessä, peli vihelletään poikki.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins

Ai, että rinnastetaan? No ei todellakaan, tuo on kuitenkin pikkuisen eri tavalla turvallisuuskysymys. Esim. noissa Hasekin touhuissa asia oli toki vähän eri, kun mies tosiaan tahallaan nakkeli niitä hanskojaan pitkin kaukaloa.

Tuossa Tarkilta ohimennen kolattiin neljännes kamoista (maila ja kilpi) pois ja peli sen kuin jatkui..
 
Suosikkijoukkue
H.I.F.K
Ei voi muuta sanoa kun että juntimpaa lähetystä on harvoin tullut seurattua kuin tämä nelonen sport pro 1 pohjanoteeraus tänään. Selostajat ja kommentaattorit umpijuntteja ja vanhoja jämänarreja, jotka tietenkin täysin puolueellisia bluesin suuntaan. HYI!

Lisäksi tohon päälle vielä tuo järkyttävä junttiränkytys tunnuslaulu, en oo paskempaa kipaletta kai koskaan kuullu. Sopis hyvin johonki jyväjemmareiden ja kalevan pallon finaaliin. HYI!

Itse pelihän oli viihdyttävä ja tulos vähintäänkin oikea. Raitapaidat nyt oli totaali yössä kuten tavallista mutta melko tasaisesti koomailivat puoleen toiseen. Bluesilta edelleenkin todellinen rotta on Heiskanen, sietäisi pois näiltä kunnian kentiltä. Illan kohokohta oli, kun Liivik ajeli rotan omaan maaliinsa ja pian jo syttyikin punalamppu.

Kiitos IFK!
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ja Kojo parantaa recordia kuin sika juoksuaan, nyt ensimmäinen poff- sarjan avausvoitto! Ja täysin ansaitusti, sillä numeroista huolimatta HIFK oli kyllä aika selkeästikin parempi joukkue. Blues ei juurikaan pystynyt maalipaikkoja luomaan, vaikka samahan se tietysti on, millä pompuilla ne maalit tehdään. Tarkki oli sikäli varmempi, että helppoja ei mennyt, kun taas Juuso oli molemmissa maaleissa vähän huolimaton, vaikka en niitä ihan hörpyiksi laskekaan. Mutta peli näytti kuitenkin, ettei Tarkkikaan ihmeisiin pysty, jos maalipaikkoja samaan malliin luodaan.

Ja vaikka Blues oli tänään heikompi, niin huonohan se ei ollut, eikä missään tapauksessa lyöty. Joukkue vääntää omaa juttuaan, ja usko ei selvästikään lopu missään vaiheessa. Täysin mahdollista, että tästä tulee vielä pitkä ja hikinen sarja. Huomenna Bluesilla kuitenkin tietyllä tavalla pakkovoiton paikka. En minä pulloja korkkaile vielä, vaikka huomenna voitto tulisikin, mutta vaikea kuvitella, että Blues pystyisi viemään 5 viimeistä 4-1 tai 4-0, sen verran hyvä HIFK:kin on kuitenkin ollut, esimerkiksi 11 viimeistä ottelua 9-2 voitot...

En tiedä, olisiko peli pitänyt katkaista siinä 3-1 maalissa, mutta se nyt kuitenkin oli ansaittu maali jos mikä, eli siitä valittamiseen ei Bluesilaistenkaan kannata energiaa tuhlata. Söderholm on ollut huikea koko kevään, ei uskoisi samaksi mieheksi kuin viime kaudella. Aivan jäätäviä ratkaisuja viivalla, muutenkin kuin se maali. HIFK:n kakkonen ja varsinkin kakkos-yv kärsi Lennun poissaolosta, mutta näillä mennään, ja yv oli kuitenkin prosentteina kunnossa, vaikka peliä ei saatukaan 5-3 yv:llä tapettua. Karalahti on kyllä äijä, melkein sanoisin, että hän on tavallaan 50 % Bluesin puolustuksesta. Onhan siellä muitakin kovia jannuja, mutta jotenkin tuntuu, että Jere on se johtaja, jonka selän takana muu pakisto on noussut kukoistukseensa. Sota jatkuu.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Tuossa Tarkilta ohimennen kolattiin neljännes kamoista (maila ja kilpi) pois ja peli sen kuin jatkui..

Ota hyvä ihminen huomioon sekin, että siinä oli Bluesin oma pelaaja mukana tilanteessa. Tottakai tilanne olisi ollut eri, jos HIFKin pelaaja olisi tahallisesti ja ilman vastustajan häirintää käynyt pyyhkimässä kamat huitsin nevadaan. Siitä olisi vihelletty silloin jäähy estämisestä. Ihan sama, parempi jengi voitti, se riittää mulle.
 

trap

Jäsen
Huonoin matsi Bluesilta pitkään aikaan. Oikein kukaan yksilö ei noussut esiin Santeri Heiskasta lukuunottamatta. Täysin luokaton esitys.

HIFK oli parempi. Eiköhän tästä tule kuitenkin ihan kova sarja.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Tuossa Tarkilta ohimennen kolattiin neljännes kamoista (maila ja kilpi) pois ja peli sen kuin jatkui..
Silti esim Kurki olisi voinut tehdä jotain muuta kuin seisoa leveässä haara-asennossa ja tuijottaa Tarkkia. Kiekko tai mies, valitse Jimmy kumpi vaan.

Ei Bluesilla tämäniltaisen esityksen perusteella ole mitään hävettävää. Ylivoima ei edelleenkään toimi ja pakistossa on se perustavaa laatua oleva virhe että kaksi heikointa lenkkiä pelaavat samassa parissa. No, molempiin näihin on onneksi mahdollisus vielä valmennusjohdon vaikuttaa. Jos tässä aiotaan mennä päätyyn asti niin tuo yv on vain yksinkertaisesti saatava toimimaan.

Olisi ihan mielenkiintoista kuulla mitä ns puolueettomat kannattajat ajattelevat illan tuomarilinjasta. Itse kun en oikein tuosta kehuttavaa löydä, surkuhupaisin oli Wärnin "ryntäys" eikä tuo Sailion koukkukaan nyt ihan kehuttava ollut muutamia mainitakseni.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tuosta Bluesin avausmaalista vielä sen verran, että onko niihin käsimerkkeihin jotain ohjetta? Minusta olisi selkeämpää näyttää "puhelinta" vasta katkolla, ja tilanteessa levittää käsiään. Nyt pari HIFK- pelaajaa luuli ilmeisesti pelin menevän poikki, mutta siinä nyt oli omaa hölmöyttäkin mukana. Loppuun asti pelataan, aina! Mutta ihan mielenkiinnosta kyselen.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Olisi ihan mielenkiintoista kuulla mitä ns puolueettomat kannattajat ajattelevat illan tuomarilinjasta. Itse kun en oikein tuosta kehuttavaa löydä, surkuhupaisin oli Wärnin "ryntäys" eikä tuo Sailion koukkukaan nyt ihan kehuttava ollut muutamia mainitakseni.

En ole puolueeton mutta tuomarointi oli tasaisesti paskaa. Järventien koukku, BLuesille tullut kamppi kun Kuhta kaatuu viivaan, Wärnin ryntäys jne jne. Kamalaa kuraa.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Minusta HIFKin voittomaali olisi pitänyt hylätä ja aloitus viedä puolueettomalle alueelle. Perustan näkemykseni sääntökirjan pykälään 471/8 ja toissijaisesta pykälään 471/6.

Lisäksi olin näkevinäni että se oli nimenoman HIFKin pelaajan luistin joka potkaisi Tarkin kilven pois tämän kädestä. Jos tämä huomioni osoittautuu vääräksi otan vapauden kääntää takkiani.

Maali tulee hylätä....

Pykälä 471/8.


"..jos hyökkäävän joukkueen pelaaja menee maalialueelle tai maalialueella
ollessaan sijoittuu siten, että häiritsee maalivahdin näkökenttää ja heikentää maalivahdin mahdollisuuksia puolustaa maaliaan ja maali syntyy.."

Pykälä 471/6

"...jos hyökkäävän joukkueen pelaaja millään tavoin – vahingossa tai muutoin koskettaa maalivahtia silloin, kun maalivahti on maalialueellaan ja maali syntyy.."
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Minusta HIFKin voittomaali olisi pitänyt hylätä ja aloitus viedä puolueettomalle alueelle. Perustan näkemykseni sääntökirjan pykälään 471/8 ja toissijaisesta pykälään 471/6.

Lisäksi olin näkevinäni että se oli nimenoman HIFKin pelaajan luistin joka potkaisi Tarkin kilven pois tämän kädestä. Jos tämä huomioni osoittautuu vääräksi otan vapauden kääntää takkiani.

Maali tulee hylätä....

Pykälä 471/8.


"..jos hyökkäävän joukkueen pelaaja menee maalialueelle tai maalialueella
ollessaan sijoittuu siten, että häiritsee maalivahdin näkökenttää ja heikentää maalivahdin mahdollisuuksia puolustaa maaliaan ja maali syntyy.."

Pykälä 471/6

"...jos hyökkäävän joukkueen pelaaja millään tavoin – vahingossa tai muutoin koskettaa maalivahtia silloin, kun maalivahti on maalialueellaan ja maali syntyy.."

Kilpi lähtee pelaajan noustessa maalille, käsi saattaa jopa olla alueen ulkopuolella. Lisäksi Bluesin pelaajalla on osansa tuossa. Periaatteessa noilla sinun spekseillä, kaikki jyrkät maalintakaa tehdyt nousut olisi sääntöjen vastaisia
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kojo ''Haloo''
Lennu ''Kari, se on Lennart tässä''
Kojo ''Aa Max, terve, hyvä peli tänään''
Lennu ''Eiku Lennart, Lennu, punapää''
Kojo ''Jumalauta Max mitä settii, 3 vielä niin mä lähden lahteen''
Lennu ''Kari, mun nilkka voi jo ihan hyvin''
Kojo ''tuut-tuut-tuut''
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Kilpi lähtee pelaajan noustessa maalille, käsi saattaa jopa olla alueen ulkopuolella.
Meinaatko että jokainen veskarin ruumiinosa joka on maalivahdin alueen ulkopuolella on vapaata riistaa?

Nuo minun "speksini" ovat napattu sellaisesta teoreettisesta opuksesta nimeltä Jääkiekon säännöt. Saatan olla väärässä, mutta olen kuullut villiä huhua että ne jotenkin liittyisivät jääkiekkoon.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Olisi ihan mielenkiintoista kuulla mitä ns puolueettomat kannattajat ajattelevat illan tuomarilinjasta. Itse kun en oikein tuosta kehuttavaa löydä, surkuhupaisin oli Wärnin "ryntäys" eikä tuo Sailion koukkukaan nyt ihan kehuttava ollut muutamia mainitakseni.

No mä en puolueeton ole, mutta kyllähän tuossa linjassa parantamisen varaa oli. Wärnin ryntäysjäähy oli ehkä huvittavin pitkään aikaan, samoin mun mielestä Korpikarin koukku tuli melko helposti, kun vertaa millaisia virveleitä sitä yleensä, ja tänäänkin, saa vedellä.

Siitä plussaa, että yleisesti ottaen fyysisesti sai pelata, ja joka torikokouksesta tai poikkarista ei väkisin haettu jäähyä.

Viihdyttävä peli kaiken kaikkiaan, ja oli mukava nähdä että Blues lähti aktiivisesti taklaamaan. Ainakaan HIFK ei mitään ilmaiseksi saa, ja luotto on kova että Espooseenkin joku voitto tulee. Toivotaan tietysti että neljä.

Heiskanen-Kurki kyllä hienosti perseili sen yhden jäähyyn johtaneen tilanteen, harmi että noita kahta on vähän niinkuin kai pakko peluuttaa... Lostedt ei myöskään mun mielestä näissä peleissä oikein mitään tuo kokoonpanoon, ennemmin Robinson kehiin, saisi vaikka yv-peliin käsiä.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Meinaatko että jokainen veskarin ruumiinosa joka on maalivahdin alueen ulkopuolella on vapaata riistaa?

Nuo minun "speksini" ovat napattu sellaisesta teoreettisesta opuksesta nimeltä Jääkiekon säännöt. Saatan olla väärässä, mutta olen kuullut villiä huhua että ne jotenkin liittyisivät jääkiekkoon.

Ei tietentään, mutta pitäisikö tuossa pelaajan keskittyä väistämään? Kuten sanoin, tuo tekisi monet tilanteet sääntöjen vastaisiksi.

Sääntökirja on siitä hauska opus, että siinä ei ole esimerkkejä jokaisesta mahdollisesta tilanteesta. Jos vihellettäisiin täysin jokaisen sääntökirjan pykälän kirjoitetun muodon mukaan, olisi peli täysin erilaista ja kamalaa paskaa katsoa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No mä en puolueeton ole, mutta kyllähän tuossa linjassa parantamisen varaa oli. Wärnin ryntäysjäähy oli ehkä huvittavin pitkään aikaan
Kavereille tuosta tilanteesta sanoinkin, että futiksessakin saa vihellyksen jälkeen ottaa yhtä kovaa olkapäällä tilanteen loppuun, eikä tuomari yleensä pahemmin tilanteeseen puutu. Nyt siis "ryntäys", just joo..

Ihan ok matsi. Aikamoista lätkyttelyä oli esim. kolmannen erän suurin osa, mutta mikä tärkeintä IFK voitti kotonaan avausmatsin ja otti sarjassa ensimmäisen kiinnityksen. Erikoistilanteet hyvällä mallilla ja näissä peleissä niistä pitääkin rankaista, tosin 5 vs.3 olisi ehdottomasti pitänyt hyödyntää kuten Blues mallikkaasti teki osaltaan. Helvetin pitkä matka on vielä kuljettavana kohti kauden huipennusta, mutta luottamus ei ainakaan nähdyn perusteella heikentynyt yhtään omista ennakkotunnelmistani.

Bluesilla kuitenkin tuo terävin kärki on hieman kateissa, ja IFK:n tasaisen hyvin toiminut viisikkopuolustus sekä kuitenkin laajempi materiaali viimeistelyn suhteen tuntuisivat antavan sen ratkaisevan edun edelleen IFK:lle. Luottavaisin mielin itse ainakin jatkan sarjan seuraamista eteenpäin, Blues toki voi heti huomenna kolhaista tuota uskoa laittamalla sarjan tasoihin.

Myös Riksman jatkoi hyvällä tasollaan, Lammassaaren loppuhetken kavennusmaali ehkä niin ja näin sijoittumisensa kannalta, mutta muuten hyvin tarttui kiekko ja vaikkei aina tarttunutkaan niin maalista se pysyi pois hienosti.

Huomenna paikan päälle Espooseen, hyvä ettei tämän pidempään tarvitse odotella vaan saadaan se seuraava askel otettua sarjan suhteen saman tien. Tapahtui se sitten kumpaan suuntaan tahansa. Melkoinen ero asetelmille, ollaanko huomenna tähän aikaan illasta tilanteessa 2-0 vai 1-1.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kiva ottelu katsella paikanpäällä ja vanha viisaus päti taas. Teet itse 3 maalia ja päästät korkeintaan 2, niin voitat pelin. Silloin mv saa päästää yhden sattumaosuman, kuten Juuso ihan lopussa, kun Lammassaaren laukaus upposi nollakulmasta selän kautta sisään. HIFK:n pelituntuma oli vähän hukassa, kun oli 8 päivän tauko peleissä ja odotin siksi tänään vaikeaa peliä HIFK:lle, mutta perussuoritus riitti tänään voittoon, hienoa.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muutama hajahuomio

1. Ajokoirakiekko is back!
2. HIFK vei peliä, joskin Blues pyristeli hyvin vastaan
3. Mikäli tuomarit jatkavat Bluesin tukemista tällä tavalla voi tulla tiukkakin sarja. Epäkiekko hyötyi selkeästi.
4. Tuomarointi oli aivan täyttä kuraa. Samasta rikkeestä tuli toiselle jäähy toiselle ei.
5. Heiskanen oli taas se vanha Rotta-Heiskanen
6. Välillä oli aika hienoa fyysistä peliäkin
7. Ihme juttu kun oikeesti ei ollut monta kertaa kun aidosti jännitti.
8. Matikaiselta ihan hieno taktiikkayritystä ja rytmitystä, ei vaan riittänyt tänään.
9. Tulee vielä kovia pelejä, mutta veikkaan, että nakkikattila nostetaan Nordiksella ensi viikon keskiviikkona.
10. Todelliset maalipaikat selkeästi HIFK:lle
 

Carey Wilson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan just nyt Nordikselta kotiutuneena pitää todeta että tämään kevään vastuksia vertaillessa Blues oli vähintäänkin H-U-O-N-O!

...meinasin käydä erittelee, en jaksa. Kaikki paikalla olleet tietävät totuuden.

Ainiin, yrittähän se Blues pysyä kyydissä Boman/Levonen kaksikon avustuksella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös