Ke 13.4.2011 HIFK-Blues 1. finaaliottelu

  • 47 268
  • 171

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huomio, jota muut eivät ole esille nostaneet: Bluesin viimehetkien taktinen loistokkuus, joka johti melkein tasoitukseen.....

Huomasin myös saman asian. Ahtola nukkui kavennusmaalissa ja Juusollekin tuo olisi ollut otettavissa. Siitä hyökkäyspään aloituksesta olisi pitänyt vääntää vähintäänkin tasuri (sekunteja kuluu). Bluesin viimeisen sekunnin maalipaikan olisi voinut Järventie(?) estää heittäytymällä kiekon päälle ja liukumalla se sylissä kulmaan 4sek ennen loppua. Nyt se antoi mennä sen suoraan Blegin pelaajalle. Mutta onneksi Juuso ja/tai kello pelasti tällä kertaa.

Blues ei ollut huono. Okei, sen peli oli vähän vaisun näköistä, mutta eikös Matikaisen peli aina sellaista ole? Oman maalin edustan Blues saa kieltämättä aika tyhjäksi. Toki Petrellin puuttuminen helpotti Bluesin urakkaa aivan helvetisti, mutta silti ihan hyvä peli pikkuveljiltä.

HIFK:n kannalta olen kuitenkin varsin luottavainen sillä peli oli HIFK:n hallussa Bluesin 5-3 YV:tä ja viimeistä kahta minuuttia lukuunottamatta. Viimeistelyä voisi vielä parantaa, ettei tarvitsisi roudata defibrillaattoria messiin baariin viimeisten minuttien tai mahdollisen jatkoajan varalta.
 

scholl

Jäsen
Pari rumpua, kuusi fanipaitaista kaveria ja loput 2.500 katsojaa perusinsinöörejä, jotka ovat tulleet paikalle Avensiksella.

Kun kävin HIFK-Lukko 6. pelin vikan erän tsiigaamassa Ison Omenan Sport Academyssa niin parkkiksella oli tosiaan demari-Toyotoja eli siis kyllä tosiaan Espoossakin demareiden virallinen äänenkannattaja menee kaupaksi. Se oli yllätys. Bluesin matseissa kävijöiden olen toki ajatellut menevän 99,9% kategorioihin: a) tikunnieleet insinöörit, joilla ei kravattia, mutta huonolaatuinen kauluspaita ylänappi kiinni ja Volvo V70, b) hillittömät perhepuuhastelijat HopLopin jälkeen pelissä Chrysler Voyagerilla ja c) myyntiedustajat kuluneissa blankkaamattomissa jostain K-Kengästä ostetuissa nahkakengissään Mondeo alla ja lounassetelit lompsassa.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
ohjeistettuihin. Bluesin katsomossa on vielä pitkä aika siihen, kun yli 50% siellä istuvista edes tajuaa, mitä standing ovation tarkoittaa. Jopa eräs karuimmista tuntemistani puusilmäisistä narrifaneista piti HIFK:n uutta spottia "vitun hienona". Ja ei, kaikki mitä HIFK tekee, ei ole loistavaa. Häpeän korvat päästäni sitä "ifk, muita ei oo" -renkutusta, joka tulee erien alussa. Mutta tolle HIFK:n imagospotille, jonka takana uskon olevan Everin, nostan peukut ylös. Spotti toimii, kun se aiheuttaa spontaanin reaktion. Bluesin pieni fanikatsomo istui perseet penkissä, katseet lattiassa eilen kun kotiyleisö mylvi spotille. Edes buuauksia ei irronnut. Ja Bluesin hallihan on todellinen tunnelman kehto. Pari rumpua, kuusi fanipaitaista kaveria ja loput 2.500 katsojaa perusinsinöörejä, jotka ovat tulleet paikalle Avensiksella. Kukaan ei edes jaksa valittaa, että Bluesin hallissa on huono tunnelma.

Älä nyt ihmeessä provosoidu. Ja turha kääntää keskustelua Baronan tunnelmaan (joka on pääsääntöisesti paska), kun tekstisi sisältää noin paljon asiavirheitä. Tuon videon tapauksessa reaktio voi olla ensimmäisellä kerralla spontaani. Miten usein sitä pyöritetään ifk:n matseissa screenilla, oliko tänään ensimmäinen kerta? Harmi etten nähnyt tuota videota vaijereiden ja metalliputkien sekamelskan läpi. Tietysti tyylikkäämpi kuin jotkut animoidut hanskat screenillä.

Lopussa olisi ollut kiva kuulla miten ifk-fanit lähtevät kannustamaan omaa jengiä. Varmasti olisivat lähteneet, mutta nyt pari kertaa homma lähti käyntiin sen Status Quo (?)-renkutuksen johdolla. Mutta yleisesti ihan hyvää touhua, halli mukaan yksinkertaisilla huudoilla ja läpsyillä.
 

Dakota

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Schollin kanssa samaa mieltä pelistä. Tosin maikkarin toimintaan en ota kantaa. Peli tuntui olevan IFK:n näpeissä jo ennen kiekon tiputtamista jäähän, eikä missään vaiheessa ottelua edes kunnolla jännittänyt. Hyvin outoa. Pelin taso ei ehkä rivikatsojaa vakuuttanut, mutta kyllähän ottelussa intentiseetti oli kohdallaan. Kovaa vääntämistä puolin ja toisin. Fyysinen sarja ehdottomasti luvassa niin kuin ennustettua. Liivikin pommi muuten ratkaisi ottelun. HIFK pääsi Siimin upean taisteluvaihdon jälkeen ylivoimalle, josta siirryttiin 1-0 johtoon. Bluesin sauma olisi ehdottomasti ollut avausmaalissa. Sitä ei tullut. Kuten moni täällä on asiantuntevasti maininnut, niin Bluesin laadukkaat maalintekopaikat oli todella vähissä alusta alkaen. Ja noilla käsillä niistä ei tulla tekemään millään yli kahta maalia per. ottelu. Paitsi jos Riksman tämän suvaitsee. Eilen suvaitsi Bluesin toisen maalin.

Tunnelma oli ihan hyvä pelin vauhdikkuuteen verrattaessa. Ihmettelen suuresti muiden fanien jatkuvaa kommentointia tältä osa-alueelta, koska ainakaan tähän mennessä ei vastusta ole löytynyt. Epäilen vahvasti että löytyy tänään Espoostakaan. Eiköhän punainen sielläkin ole päivän väri.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nyt on pakko sanoa, että aika karua kateellisten panettelua, jos ei pysty tunnustamaan, että toisilla on pidemmät perinteet. HIFK:n hienossa pläjäyksessä ei ole, toisin kuin Ilmalassa, mitään ohjeita katsojille nousta seisomaan. Kyseessä on spontaani reaktio. Mun seurassani Lukko-sarjaa katsomassa olleet raumalaisvieraat osoittivat suurta rispektiä tälle hengennostatuspätkälle ja toivoivat Lukollekin omaa versiota. Kiekkokulttuuria. Kaikesta ei tarvitse pitää, mutta kyllä silloin osoittaa erittäin teinimäistä sisäistyskykyä, jos vertaa spontaaneja standing ovationeita ohjeistettuihin. Bluesin katsomossa on vielä pitkä aika siihen, kun yli 50% siellä istuvista edes tajuaa, mitä standing ovation tarkoittaa. Jopa eräs karuimmista tuntemistani puusilmäisistä narrifaneista piti HIFK:n uutta spottia "vitun hienona". Ja ei, kaikki mitä HIFK tekee, ei ole loistavaa. Häpeän korvat päästäni sitä "ifk, muita ei oo" -renkutusta, joka tulee erien alussa. Mutta tolle HIFK:n imagospotille, jonka takana uskon olevan Everin, nostan peukut ylös. Spotti toimii, kun se aiheuttaa spontaanin reaktion. Bluesin pieni fanikatsomo istui perseet penkissä, katseet lattiassa eilen kun kotiyleisö mylvi spotille. Edes buuauksia ei irronnut. Ja Bluesin hallihan on todellinen tunnelman kehto. Pari rumpua, kuusi fanipaitaista kaveria ja loput 2.500 katsojaa perusinsinöörejä, jotka ovat tulleet paikalle Avensiksella. Kukaan ei edes jaksa valittaa, että Bluesin hallissa on huono tunnelma. Who let the dogs out...Tänään siellä on tunnelmaa, "se tulee aina HIFK:n mukana", sanoo Blues-organisaatiossa toimiva frendini ihan itse.

Puhutaanko me nyt samasta pätkästä? Siis siitä, jossa on pätkiä eri leffoista ja jossa tulee kehotus "Seisokaa" (tjs) jonka jälkeen ihmiset nousivat ylös?

Ihan turha puhua alentuvasti, kyllä mä HIFKiä symppaan ja arvostan perinteitä siinä missä muutkin. Eihän vastaavia millään muulla jengillä Suomessa olekaan, joten syytä olisi ellei ihan puupääksi ryhtyisi. Nyt toi video pisti silmään nimenomaan siksi, että olin ainakin näkevinäni siinä käskyn/kehotuksen nousta ja vedin siitä vertauksen suoraan legendaariseen clap your handsiin. Voihan se olla, että olen väärässä kun istuin perse penkissä, katse lattiassa ja näin omiani. Mut sellaista se on kun ei ole perinteitä!

Kyseessähän on tämä video: http://www.youtube.com/watch?v=eNm--e3Dp40&feature=related (modeille tiedoksi, kysymyksessä youtube-palvelussa sijaitseva HIFK-aiheinen video)

Pätkiä leffoista, nyrkkeilyotteluista ja lätkästä, musiikkina The Fountain -leffan soundtrackki. Eikö tästä ollut kyse?


edit: no ei sviddu, mähän oon ihan puusilmä. Eihän tossa missään kehoteta jengiä nousemaan seisomaan. Ehkä se oli toi "huutakaa meille"-juttu, joka sotki. Eli mun paha ja sitä myötä ennemmin kehut ilmeisen toimivasta fiilisvideosta.
 
Viimeksi muokattu:

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Tuon videon tapauksessa reaktio voi olla ensimmäisellä kerralla spontaani. Miten usein sitä pyöritetään ifk:n matseissa screenilla, oliko tänään ensimmäinen kerta? Harmi etten nähnyt tuota videota vaijereiden ja metalliputkien sekamelskan läpi. Tietysti tyylikkäämpi kuin jotkut animoidut hanskat screenillä.

Videota on pyöritetty pleijareissa aina kolmannen erän ensimmäisellä mainoskatkolla. Muistaakseni alussa jengi ei noussut tuossa "kehotuksessa" seisomaan, mutta video on kieltämättä ollut tehokas ja mukaansatempaava ja on saanut ihmiset innostumaan. Tämä kai se on ollut tarkoituskin, joten en oikein ymmärrä nillitystä.

Clap you hands -hanskaanvetoon vertaaminen on aikamoista vittuilua, mutta toki näiden kahden videon väliin yhtäläisyysmerkit voi vetää sieltä Espoon pelloilta käsin, jos ehdoin tahdoin halua näyttää ymmärryksen puutteensa.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Vahvasti OT, mutta..


Jos videossa heti kärkeen sanotaan " Get up, get up, I wan`t all of you to get up out of your chairs " vähän niin kuin pikkuisen tarkoita, että nouskaapa ylös siitä?..

Itse tykkään Nordiksen meiningistä yleisesti tosi paljon, halli on vanha jne, mutta siellä sitä itsekin junnuna on ekat kunnon matsit tullut nähtyä, hieno pyhättö ja täynnä hienoa kulttuuria. Silti tuo nyt vain kolahti vähän myös omaan korvaani tuo video..
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Videota on pyöritetty pleijareissa aina kolmannen erän ensimmäisellä mainoskatkolla. Muistaakseni alussa jengi ei noussut tuossa "kehotuksessa" seisomaan, mutta video on kieltämättä ollut tehokas ja mukaansatempaava ja on saanut ihmiset innostumaan. Tämä kai se on ollut tarkoituskin, joten en oikein ymmärrä nillitystä.

Clap you hands -hanskaanvetoon vertaaminen on aikamoista vittuilua, mutta toki näiden kahden videon väliin yhtäläisyysmerkit voi vetää sieltä Espoon pelloilta käsin, jos ehdoin tahdoin halua näyttää ymmärryksen puutteensa.

Vetäkää nyt happea välillä, muuten menee kuula jumiin. Kuka täällä nyt nillittää yhtään mitään tai laittaa mitään yhtäläisyysmerkkejä, kuten Juhaht tuossa vastasikin ja tarkensi omalta osaltaan. Itsehän sanoin "Tietysti tyylikkäämpi kuin jotkut animoidut hanskat screenillä." Miten paljon sitä olisi pitänyt kehua kun sitä ei kunnolla nähnyt? Halli kuitenkin piti ääntä eniten tälle videolle koko matsin aikana.

Espoon peltojen, insinöörien, rumpujen, baronan paskan tunnelman yms. mukaan vetämiselle varaukseton peukku, luonnollisesti. Mitäs muutakaan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ihan yleisestikin tunnelmasta sanoisin, että jos tänään Baronalla on samanlainen fiilis, olen pettynyt. Jos kyseessä on finaalit, pitäisi sitä ääntä lähteä (katson tässä myös peiliin). Voihan se hyvin olla, että seuraavia finaaleita nähdään molempien osalta vasta vuosien, tai vuosikymmenien, päästä. Vai kuka HIFK-fani olisi uskonut -99 keväällä odottavansa näin kauan seuraavaa kertaa?

Tää koskee siis ihan samalla tavalla meikäläisiä. Itse aion tehdä oman osani.


edit: jotta homma asettuu perspektiiviin, niin todettakoon, että hienoin hetki katsomon osalta oli ihan ylivoimaisesti Lennulle huutaminen kolmannessa(?) erässä. Siitä iso rispekti.
 
Viimeksi muokattu:

Deus Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Maple Leafs, Packers
Ihan yleisestikin tunnelmasta sanoisin, että jos tänään Baronalla on samanlainen fiilis, olen pettynyt. Jos kyseessä on finaalit, pitäisi sitä ääntä lähteä (katson tässä myös peiliin). Voihan se hyvin olla, että seuraavia finaaleita nähdään molempien osalta vasta vuosien, tai vuosikymmenien, päästä. Vai kuka HIFK-fani olisi uskonut -99 keväällä odottavansa näin kauan seuraavaa kertaa?

Tää koskee siis ihan samalla tavalla meikäläisiä.

Luulen, että sarjan edetessä tuo kannustuskin leviää paremmin koko halliin. Hankalaa arvioida objektiivisesti miten muu halli oli mukana, koska ainakin F2:ssa istuneena korvat soi matsin jälkeen. Eli siellä päässä oli välillä jo aika hyvä meno.

Erätauoilla huomasi kuitenkin miten erilainen fiilis hallissa oli verrattuna aikaisempiin pleijarisarjoihin. Odottava ja hermostunut mutta kuitenkin luottavainen. Edellisestä finaalisarjasta tai muutenkaan siedettävästi pelatusta keväästä alkaa olla jo aikaa. Niin monta vuotta on HIFK:n kannattajan näkökantilta mennyt perseelleen, että hallilla ollaan vielä hieman käsijarru päällä. Ei niin, että Suomessa missään hallissa olisi finaalien ekassa matsissa mikään älytön karnevaalitunnelma.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Täällä on innostuttu jauhamaan fiiliksestä halleissa. Kun ite jossakin vaiheessa sanoin että oli vähän vaisua niin se ei ollut kritiikkiä ketään kohtaan, pienen pieni ihmetyksen osoitus vain kun olen lukenut että näissä pudotuspeleissä on ollut IFK-matseissa tosi hyvä tunnelma. Uskon että on ollut ja niin on muuten ollut Bluesinkin kotimatseissa. Meitä fanipaitaisiakin on siellä muutama enemmän kuin Jhagin mainitsema kuusi kappaletta.

Minusta taputukset ja perus "Espoo" tai "IIÄFKOO" -kannustus silloin kun jengiä huvittaa kannustaa on ihan riittävää. Etäkärpät taitaa pitää eniten möykkää läpi otteluiden, mutta en minä kyllä ikävöi näissä matseissa yhtään niitä hyppiviä ja joikaavia möhömahoja. Poroerottelut erikseen ja kiekkomatsit erikseen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Juhaht: Homma selvä, en olisi edes vastannut, jollei olisi ollut sun viestisi. Eli asiakirjoittajan. Ja tehdään selväksi se, että en todellakaan oleta joka ainoan ihmisen rakastavan, arvostavan ja kunnioittavan samoja asioita. Mähän kuulun niihin faneihin, joiden mielestä ei ole syytä rajoittaa mitään herjoja, mitä fanit keksivät. En koskaan vetänyt pultteja narrifanien "ugh ugh" -huudosta, enkä vedä pulttia "pissa på ifk":stakaan. Vedetään mieluummin itse samalla lekalla takaisin! Mun mielestäni on aikamoista demarimeininkiä, jos fanienkin odotetaan nykyään olevan kultivoituneita ja HMV-leimalla varustettuja. Tämä on kuitenkin laji, jossa saa vieläkin tapella kentällä. Mulle kalskahti "vanhasta videosta" puhuminen ja erityisesti rinnastus Ilmalan kammottavaan huutomittariin, jota häpeävät jo narrifanit itsekin. Kuin myös KissCamia. Uusia juttuja peliin, kiitos!

Jos Blues vie kultamitalin, siihen loppuu napina siitä, että Espoossa ei olisi kiekkokulttuuria. Jostain sekin on osoitus, että joukkue pelaa toista kertaa lyhyen ajan sisään finaalissa. Mutta jotenkin kelaan niin, että kiekkokulttuurin saralla ollaan tietyllä tavalla yhtä perhettä ja niinpä mäkin kävin puolustamassa iki-inhokkini TPS:n logon koskemattomuutta. Se on mun tapani osoittaa kunnioitusta TPS-organisaatiolle siitä, että he ovat perkele aina olleet TPS. NHL-matseissakin olen nauttinut siitä, kun vanhat jengit nostattavat tunnelmaa omilla nostalgiapätkillään. Ja olen nähnyt sellaistakin, että myös vastustajajoukkue osoittaa suosiotaan, kun kotijoukkueen legendapelaajaa juhlitaan jotenkin. Mutta tämä tästä, oikeasti mulla on fokus ihan tässä ottelusarjassa. Kiitokset asiallisesta vastauksesta.

edit: Tunnelma HIFK-hallissa nyt on jännittynyt verrattuna välieräsarjan ja narrisarjan positiiviseen riehumiseen. Eka kertaa 13 vuoteen finaalissa. Suurin osa katsojista seuraa peliä aivan tikkana ja siihen menee energiaa. Muahan vituttavat kaikki nämä saatanan liigan mainoskatkotkin. Nyt ei muista hurrata ja mesota, kun pitää elää joka helvetin sekunti joukkueen pelin mukana. Ikäänkuin siitä niille jotain apua olisi.
 
Viimeksi muokattu:

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Siitä videosta

Enemmän siinä haetaan jengille sitä yhteenkuuluvuuden sekä IFK-perheen tunnetta, joka tuo sen, että kylmät väreet menevät kroppaa pitkin. Perinteet, historia ja hyvät fiilikset (Talviklassikko ja -98 mestaruus), jonka ansiosta jengi nousee ja taputtaa, eikä niin, että "nouskaa idiootit seisomaan ja huutakaa ja läpsytelkää." Ei se ole mikään äänimittari, joita näkee suhteellisen lähellä Stadin jäähallia.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Vetäkää nyt happea välillä, muuten menee kuula jumiin. Kuka täällä nyt nillittää yhtään mitään tai laittaa mitään yhtäläisyysmerkkejä, kuten Juhaht tuossa vastasikin ja tarkensi omalta osaltaan. Itsehän sanoin "Tietysti tyylikkäämpi kuin jotkut animoidut hanskat screenillä." Miten paljon sitä olisi pitänyt kehua kun sitä ei kunnolla nähnyt? Halli kuitenkin piti ääntä eniten tälle videolle koko matsin aikana.

Espoon peltojen, insinöörien, rumpujen, baronan paskan tunnelman yms. mukaan vetämiselle varaukseton peukku, luonnollisesti. Mitäs muutakaan.

Vaikka lainasin sinua, en vastannut sinulle yksilöidysti kuin tuossa ensimmäisessä kohdassa. Enkä nyt suoranaisesti odota vierasjoukkueen kannattajan hyppivän riemusta tuon videon nähdessään - sehän on tehty nimenomaan kotijoukkueen faneille yhteishengen nostattamiseksi.

Mutta se OT:sta.

Itse matsihan oli mielestäni erittäin tasokas peli, joskin aika hyvä fiilis oli koko pelin ajan siitä, että IFK hoitaa. Tänään sitten nähdään, miten Matikainen vastaa.

Turo Järvisestä on vielä sanottava, että kova soturi on. Arvostan. Ollut aina suosikkipelaajiani, hyvä kun on takaisin IFK:ssa.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Jos Blues vie kultamitalin, siihen loppuu napina siitä, että Espoossa ei olisi kiekkokulttuuria. Jostain sekin on osoitus, että joukkue pelaa toista kertaa lyhyen ajan sisään finaalissa.

No se jos puhuu kiekkokulttuurin puutteesta Espoossa on se lähinnä idiotismia tai vain tietämättömyyttä. Täällä voitetaan joka vuosi mestaruuksia eri ikäluokissa (tänä vuonna C:stä alkaen äijiin finaaleissa) ja naisetkin kait voittivat kuusi putkeen jossain vaiheessa. Perinteet on eri juttu. Meillä ei ole asiaa, eikä tarvetta puhua 80/90-luvun finaaleista. Meillä ei ole ikivanhaa hallia johon pääsee spåralla ja hyvä niin. Se on teidän juttu. Eikä me täällä pellolla aina oikein ymmärretä tuota suurkaupungin sykettä mitä siellä pilvenpiirtäjien keskellä on.

Ja Pärdelle vielä sen verran, että Avensikseen en koske. Ajaisin ennemmin vaimon Volvoa kuin sitä.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Otan hieman takaisin väitteestäni katsottuani kovalevyltä tän vielä. Mutta vain hieman. Oli siellä paikkoja, mutta laatupaikkoja ? HIFK pystyy parempaankin tällä alueella. Mä en millään voi laskea Turo Järvisen ja Toni Söderholmin läpiajoa laatupaikaksi, vaikka olisivat 2-0 -tilanteessa. Micke-Ville 2-1 -tilanteessa olisi laatupaikka, sanoisin varma maalipaikka. Katson maalipaikoissa laatua, en määrää ja tähän liittyen se on aina otettava huomioon kenelle pelaajille paikat tulevat.

Tähän on nyt vaan ihan pakko kysyä, että onko Bluesilla laatupaikkoja sitten lainkaan? Siellä on Bluesilla tasan 4 kaveria, jotka on tehnyt saman verran tai enemmän maaleja pudotuspeleissä kuin Söderholm. Bluesilla ei tainnut noin niinkun oikeastikaan olla yhtään laatupaikkaa, mistä olisivat laittaneet ohi. No ehkä se Miettisen viimeisen sekunnin paikka, mutta siinäkin tuli kellosta johtuen liian kiire. Kyllä IFK laatupaikat vei ja tulee viemään vastakin. Ennakkoon oli jo tiedossa, että Blues tekee maalinsa tyyliin kiekkoa maalille, hirveä maski ja kolme äijää hakkaamaan sisään. Hyvin on heille tuo taktiikka toiminutkin.

Kyllä mä väittäisin, että eilisessä matsissa se oli nimenomaan Jalonen, joka vei spartalaista suht kevyesti. IFK oli lukenut Bluesin johtavankin ylistämän pelinavaustavan melko hyvin ja Bluesilla oli ajoittain todella suuria vaikeuksia saada kiekkoa IFK:n alueelle. Taisivat loppujen lopuksi saada yhden käden sormilla lasketun määrän kontrolloituja suoria hyökkäyksiä.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Kyllä mä väittäisin, että eilisessä matsissa se oli nimenomaan Jalonen, joka vei spartalaista suht kevyesti. IFK oli lukenut Bluesin johtavankin ylistämän pelinavaustavan melko hyvin ja Bluesilla oli ajoittain todella suuria vaikeuksia saada kiekkoa IFK:n alueelle. Taisivat loppujen lopuksi saada yhden käden sormilla lasketun määrän kontrolloituja suoria hyökkäyksiä.

Tästä samaa mieltä. IFK otti keskialueen niin vahvasti, ettei laatupaikoille ollut paljoa asiaa. Sama ongelma muillakin joukkueilla punanuttuja vastaan. Erittäin hyvää puolustamista. Bluesin täytyy tänään keksiä tuohon jotain. Ei liene helppoa, mutta katsotaan.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Ja Pärdelle vielä sen verran, että Avensikseen en koske. Ajaisin ennemmin vaimon Volvoa kuin sitä.

Nyt kun olet päässyt luetun ymmärtämisessä sille tasolle, että pystyt erottamaan kirjoittajat toisistaan, voit seuraavaksi yrittää kohdistaa piikkisi oikealle kirjoittajalle. :)
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Nyt kun olet päässyt luetun ymmärtämisessä sille tasolle, että pystyt erottamaan kirjoittajat toisistaan, voit seuraavaksi yrittää kohdistaa piikkisi oikealle kirjoittajalle. :)

Juuri näin :)

sulle niitä peltoja ja Jhagille Avensiksia. Jokaiselle omansa.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Nyt ollaan jo pahasti aiheen vieressä mutta onhan Nordiksella kiistatta liigan paras tunnelma. Aivan sama onko siihen syynä Status Quo, liigatasolla erittäin hyvännäköiset cheerleaderit vai tuo video joka taas mun makuun on hyvin perinteitä kunnioittava ja suoraan sanottuna ammattilaisten tekemä. Siinä(kin) nähdään mitä ammattimies (Everi) saa aikaan, voisivat Espoossa ottaa mallia.

Mitä sitten tunnelmaan tulee niin kyllä itsestäni tunnistan sen että jännittää niin perkeleesti ettei ajatus pysy kasassa. Ei mulla nyt silloin ihan ensimmäisenä tule mieleen se josko laulaisin jotain chanttia kun hädin tuskin pysyy eilisellä tuomarilinjalla kärryillä siitä onko jäähy tulossa omille tai vastustajille.

Nukutun yön jälkeenkään en saa HIFK:ta eilisen suhteen selkeästi paremmaksi. Ylivoima oli parempaa kyllä ja maalipaikkoja saivat luotua enemmän. Toisaalta siinä olivat myös 2 osa-aluetta jossa Blues oli normaalimpaa heikompi eilen. Varsinkin kolmospakkipari oli jäätävän huono ja valitettavasti taitavat tänään jatkaa. Ei näin Petu.

Isot rispektit vielä Södelle joka pelasi eilen upean pelin. Liekö sitten miehen Espoo/Kauniainen-taustasta johtuvaa mutta selkeästi toinen IFK-lainen Lennun lisäksi jonka ottaisin Bluesiin nanosekunnissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös