Kapeampi kaukalohan toisaalta antaa tasoitusta pelaajille joilla pelinäkemys ei ole aivan huippuluokkaa, mutta toisaalta sitten taas korostaa pelinäkemystä pelinrakentelussa. Nyt kun kaukaloa on kavennettu ja oletettavasti tämä on ollut johdon mietteissä jo pidempään niin toivotaan, että Rita olisi tosiaan saanut/ottanut jatkoa. Mielestäni kapean kaukalon pitäisi sopia Janin tyypiselle pelaajalle jolla jalat ja laukaus toimii, mutta on usein sijoittumisensa takia ollut isossa kaukalossa liian laidassa tehdäkseen sieltä maalin. Pari terävää potkua ja ranteet lukkoon tyylillä uskoisin, että Rita tekisi kapeassa kotikaukalossa ensikaudella helposti sen 10 maalia, aika puhtaasti juurikin tyylillä riisto, pari potkua ja veto.
Uskoisin, että nykyisellä ja mahdollisella laiturikoostumuksella Rita, Valtonen, Hentunen, Lahti, Mäki, Saarinen, joista kukaan ei ole sen tyylin pelaaja, että pystyisi hienoilla harhautuksilla pelaamaan itselleen paikan kulmasta maalinedustalle tämä kapea homma tulee meillä toimimaan. Kapeammassa kaukalossa kun maalipaikat tulevat hieman yllättävämmin eikä sitä ennen tarvitse olla sitä kolmea laatu passia.
Toisaalta tämä sitten taas tuo omaan puolustukseen painetta ja nyt meillä on pakko olla puolustus joka ei hirveästi häviä kaksinkamppailuja omassa päässä ja vaikka häviäisikin niin olisi sen verran jalkoja, että pääsisi kuitenkin uudestaan peliin mukaan. Niemi on tähän hyvä alku, varauksin myös Kalteva ja ehkäpä jopa Helenius. Mielestäni myös se täydellinen jarrukenttä tarvitaan nyt tämän uudistuksen jälkeen vieläpä kipeämmin. Eriasia sitten on, että onko se kenttä, joka kasataan aina tarvittaessa vaiko pysyvässä kokoonpanossa oleva kentällinen. Positiivisena asiana, että se jo nykyisellään on täysin mahdollista laitureita Mäki, Lind, Valtonen ja sentteriä Hauhtonen yhdistelemällä esimerkiksi puolustajiin Niemi, Kalteva, Helenius.
Kapeampaa kaukaloa olen itse huutanut Areenalle koko sen olemassaolon ajan. Eli itse otan tämän täysin tyytyväisenä vastaa. Ja iso peukku tälle uudistukselle.