Minulla on Mikko Alikoski -indikaattori: Jos tänne kirjoittava ei ymmärrä, kuinka hyvä pelaaja Alikoski on Kärppiin, tuo oma kasvatti, on tahtoa ja jopa käsiä, niin minun mieleeni tuo ymmärtämätön on aivan pihalla.
Jos Alikoski ei saa pelata Kärpissä, vaan joutuu Laseriin, niin suosittelen hänelle ehdottomasti lähtöä muualle eli SM-liigaan jonnekin toisaalle. K-Laseriin passittaminen olisi liian pahaa vittuilua. Uskoisin, että Alikoski tekisi hänen tasoonsa nähden muualla todellisen läpimurron; 30 p kaudessa.
Joo. Alikoski on oma kasvatti, syö kiekkoja ja on todella huikea lahjakkuus. Miten se on Kärpissä realisoitunut? Pose on nakuttanut parhaalla kärppäkaudellaan tehot 6+4 ja mies on jurrannut kolmos-neloskentässä koko kärppäuransa. Alikoski ei tuo omasta mielestäni juuri mitään extraa tuohon joukkueeseen eikä kehitystäkään ole tapahtunut edellisten viiden kauden aikana. Alikosken hyvät puolet ovat ehdottomasti asennepuolella ja vaatimattomuudessa. Eipä ole koskaan kuullut Posen valittavan vähäisestä peliajasta tms.
Jos pitää valita Alikosken ja huhutun Kari Sihvosen väliltä, niin vaaka kallistuu Sihvoseen. Jos taas pitää valita Alikosken ja Julius Junttilan väliltä, niin vaaka kallistuu Junttilaan. Jos pitää valita Keräsen ja Alikosken välillä, niin vaaka kallistuu Keräseen. Get my point?
Alikoski on vain ja ainoastaan täytemies, ei muuta. Olen samaa mieltä siitä, että Alikoskelle olisi parasta vaihtaa maisemaa johonkin toiseen liigajoukkueeseen, jossa Pose saattaisi päästä jopa kakkoskenttään pelaamaan, mutta mainitsemaasi 30 pistettä Alikoski ei tule kyllä ikinä tekemään (IMO).