Kaupunki nimeltä Turku

  • 225 673
  • 1 277

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Helsingistä tulevat bussit menevät joko Caribialle tai Aurakadulle. Mikään bussi ei mene molempiin.

Oikeastaan en sitä noin tarkoittanutkaan, mutta näköjään ilmaisin itseäni todella typerästi. Tosiaan, bussit tulevat joko Aurakadulle tai Caribialle, eivät molempiin. Aiheellinen oikaisu. Tärkein pointti on nähdäkseni se, että bussiasemalle ei Onnibusilla pääse. Nuo Onnibusin pysäkkien läheltä löytyvät taksitolpat penaz jo ansiokkaasti mainitsikin.
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllähän tuo Onnibus F8 reitti näkyy linja-autoaseman kautta kulkevan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllähän tuo Onnibus F8 reitti näkyy linja-autoaseman kautta kulkevan.

Kyllä, mutta tuo on reitti Turku-Rauma-Pori. @Milles Mortenson tulee Helsingistä. On itse asiassa tainnut päästä jo perille, jos tänään on reissua pukannut. Voisi vaikka ihan huvin vuoksi raportoida meille, että löytyikö se taksi(tolppa).
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Ehkä en jatka enempiä Onnibusin pysäkeistä ;) Sen tiedän, että jokaisen lähellä noita taksitolppia on (eh eh).

Joo, surkuhupaisa päivä tällä turkulaisella.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Piti oikein tarkastaa lipusta ja määränpäänä lukee "Turku (linja-autoasema) Läntinen Pitkäkatu 1". Kyseessä Helsingistä tuleva Onnibussi.

Vaikuttaa hyvältä, @Trenchtown, kun pyydetään jälkikäteen raporttia siitä kuinka pahasti olen eksynyt. :)
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Piti oikein tarkastaa lipusta ja määränpäänä lukee "Turku (linja-autoasema) Läntinen Pitkäkatu 1". Kyseessä Helsingistä tuleva Onnibussi.

Eilen nuo Onnibusin sivut eivät toimineet ollenkaan, joten en päässyt tarkistamaan asiaa. Nyt pääsin ja myönnän olleeni väärässä, Onnibusilla pääsee kuin pääseekin Helsingistä Turun linja-autoasemalle. Reitin numeroa (tai sitä koodia) en löytänyt, mutta mun kyvyttömyyteni tuskin reittiä muuksi muuttaa.

Omat onnibussailut ovat tapahtuneet poikkeuksetta välillä Caribia-Kamppi.
 
@Alamummo n innoittamana päätin avata tällaisenkin ketjun. Koitin hakea ketjua turusta mutta en sellaista löytänyt. Monilla muilla kaupungeilla jo omat ketjunsa löytyvätkin.
Turussa on tullut käytyä pari kertaa jos ei lasketa laivaan astumista. Koitin miettiä Turun hyviä puolia ja keksin kolme. Silja line ja Viking line. Lisäksi laivoilta katseltuna Turun saaristo on upeaa seutua.
Sitä lietesäiliön sisällön väristä puroa en laske sen enempää hyväksi kuin huonoksi asiaksi.
 
Viimeksi muokattu:

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Pari vuotta Turun seudulla asuneena yritin miettiä kaupungista huonoja puolia. En keksinyt. Ensimmäiset 25 vuotta Jyväskylässä pyörineenä voin sanoa, että ensinnäkin jo pelkästään kaupunkina Turku on paljon kauniimpi. Kaupungissa on mielestäni rutkasti toimivampi paikallisliikenne. Ravintolatarjonta on aivan eri tasolla mitä Jyväskylässä, ketjuravintoloita hyvin vähän suhteessa siihen millainen määrä vaihtoehtoisia ketjuttomia ravintoloita kaupungista löytyy. Turussa on ympäri vuoden millon mitäkin tapahtumia jatkuvasti ja kaupunki on myös hyvin lapsiystävällinen. Ei ole ikävä kotikaupunkiin ollut näiden parin vuoden aikana ja tuskin tuleekaan.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kaupunki nimeltä Turku on olemassa olevan ketjun nimi.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Minä miinuksena näen lähinnä turkulaisten sisäänpäin kääntymisen. Ei viitsitä avoimesti ilmaista ylemmälle tahollekaan, mikä kaupungissa mättää (toriparkit ja muut uudistukset). Tuon näen miinuksena myös politiikassa.

Muuten kaupunkina kyllä Turku erittäin miellyttävä. En kaipaa mitään suurempana enkä pienempänä. Kesällä kaupungin turistimääräkin kertoo paljon, mikä on miellyttävää nähtävää.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Meikäläinen muutti aika tasan tarkkaan kaksi vuotta sitten Turkuun ja kyllä olen viihtynyt aivan erinomaisesti. Mun mielestä täällä on paljon mukavampaa porukkaa keskimääräisesti kuin Helsingissä. Näkyy ihan käytöksessä, vaikka toki joka paikasta löytyy ihmisiä, jotka elävät hieman vakavammin tai pilvien yläpuolella katsoen muita alempana.

Tämmöselle rennolle kaupunkilaiselle Turku sopii loistavasti. Jos ne onnistuis saamaan ton joen siniseksi, niin menisi kevyesti Suomen kauneimmaksi kaupungiksi. Sitä se on jo minun mielestäni, mutta muille tuntuu joen väri olevan aika iso asia.
 

Larionov #8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos ne onnistuis saamaan ton joen siniseksi, niin menisi kevyesti Suomen kauneimmaksi kaupungiksi. Sitä se on jo minun mielestäni, mutta muille tuntuu joen väri olevan aika iso asia.

Siihen tarvittaisiin vähintään Willy Wonka värjäämään joen vesi. Meinaan, kun vesi tulee Suomen saviseudulta, niin sen väri on mitä on.
Turku on monesta kohtaa kaunis kaupunki, mutta aina on jotain mitä voisi parantaa (joki, tori etc).
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Siihen tarvittaisiin vähintään Willy Wonka värjäämään joen vesi. Meinaan, kun vesi tulee Suomen saviseudulta, niin sen väri on mitä on.
Turku on monesta kohtaa kaunis kaupunki, mutta aina on jotain mitä voisi parantaa (joki, tori etc).

Jotain tommosta oon joo myös kuullut, mutta ehkä 20 vuoden päästä uudella teknologialla saavat sen savisuuden siitä pois!

Mä oon aina ihmetellyt, että mikä Turun torissa on huonosti? En kohdista pelkästään sulle, vaan oon kuullut tuosta monestakin suunnasta. Helsingin kauppatori ei ainakaan sen erityisemmältä vaikuta.

Tammelan tori nyt on toki aivan kurko.
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Muutama sananen Turusta viisitoista vuotta täällä asuneelta. Mielestäni tori olisi viihtyisämpi jos keskellä toria olisi pyöreä suihkulähde jonka ympäri kiertäisi penkit ja sen suihkulähteen altaan ja penkkien välissä jotain suurehkoja istutuksia, niin tulisi tasaiselle kivitorille myös vettä ja vihreää, sekä istumapaikkoja viettää aikaa.
Ei paljoa muuta vaadittais, niin johan näyttäisi tori aivan toiselta.

Mitä tulee aurajoen veteen, niin Liedon nautelankosken kuohuissa vesi näyttää paikotellen jopa melko kirkkaalta, mutta se onkin vain optista harhaa, sillä kyllä siellä yläjuoksullakin vesi on ruskeaa. Juuri tarkistin asian koneeni kuvagallerioista.

Luonnossa viihtyvälle Turussa ja Turun seudulla parasta on lukuisat kymmenet korkeat kallioiset mäet, jotka turkulaiset nimenneet vuoriksi ja monen tälläisen huipulta näkee pitkällekin.
 

Larionov #8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mä oon aina ihmetellyt, että mikä Turun torissa on huonosti? En kohdista pelkästään sulle, vaan oon kuullut tuosta monestakin suunnasta. Helsingin kauppatori ei ainakaan sen erityisemmältä vaikuta.

Tammelan tori nyt on toki aivan kurko.

Turun tori olisi kiva jos sinne saisi edes yhden kunnollisen kahvittelupaikan. Minulle ei valitettavasti riitä se vanha asuntovaunu josta saa kahvia.

Tammelasta saa sentään mustaa oikeilla mausteilla.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Turun tori tosiaan voittaa Helsingin kauppatorin 100-0. Viikonloppuna Helsingissä kävelin torin reunan ja totesin tuon olevan liian turistitori verrattuna Turun kotoisaan toriin. Meillä toki on jokiranta, mikä imee tuon turistiosaston. Tänä vuonna olen Turun torilla kahvimahdollisuuksia nähnyt enemmän, mille annan jo plussaa.

Tänä vuonna olen todennut mieluisaksi kävelyreitiksi vanhan telakan tilalle tulleen väylän. Uudet talot kallion reunalla on komeita, ja meren tuoksun tuntee. Kesällä varsinkin mukavaa, kun täällä riittää vierasveneilijöitä.

Tämän kesän tapahtumistakin annan kunnian Turulle, varsinkin ilmat suosivat mystisen hyvin kesätapahtumia.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Torit ja Etelä- tai Länsi-Suomi? Hah, eivät mahdu edes samaan virkkeeseen. Kuopio ja Mikkeli vievät tämän skaban, varsinkin suhteessa asukaslukuun. Ylipäätään Itä-Suomi kävelee lännen ja etelän ohi tässä samoin kuin luonnonkin osalta, mutta joo, ei ole enää Helsingissä tämä keskustelu.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Torit ja Etelä- tai Länsi-Suomi? Hah, eivät mahdu edes samaan virkkeeseen. Kuopio ja Mikkeli vievät tämän skaban, varsinkin suhteessa asukaslukuun. Ylipäätään Itä-Suomi kävelee lännen ja etelän ohi tässä samoin kuin luonnonkin osalta, mutta joo, ei ole enää Helsingissä tämä keskustelu.

Ihminen, joka ei ole viettänyt kaunista kesäpäivää Kuopion torilla, ei tiedä hyvästä torista mitään. Myös Savonlinnan tori täytyy mainita. Etelässä vain Tammelan tori on mainitsemisen arvoinen. Helsingin kaupunkimaisuutta lisää se, että siellä on eri kaupunginosilla omat torinsa. Onko Kupittaalla tai Port Arthurilla omat torinsa? Jos @UnenNukkuja kammoksuu turistitoreja, niin Helsingissä kannattaa pistäytyä Hakaniemen torille, jossa näkee enemmän paikallista elämää. Piritorilla ehkä vähän liikaakin.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Täytyy muuten mainita Kupittaalle (huomaamattani) rakennettu/uudistettu lasten leikkipuisto, aika veikeä paikka nykyisellään varmasti pienemmille. Siellä oli jos jonkinlaista puroa laivoille ja autorataa ja muuta pomppulinnaa ja tapahtumaa ainakin keskemmällä kesää kun läpi kävelin, suosittelen lapsiperheille, varmasti viihtyy heittämällä päivän.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Nyt täysturkulainen leikkii turistia ja kaipaa paria neuvoa. En viitsinyt tätä TPS-osion alle pistää, joten tiedustelenpa täältä.

Onko kaupungissamme montakin ravintolaa, jotka näyttäisi lätkämatseja? Pikku-Torren tiedän näyttävän kabinetin puolella. "Naposteluastekin" riittää ruoaksi tässä tapauksessa. Ruokaa tosiaan kaipaisin, en pelkkiä juomia. Juottolat tunnen tässä tapauksessa hyvinkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös