Kaupunki nimeltä Turku

  • 225 448
  • 1 277

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Hei... ole onnellinen, että Suomessa on paikka nimeltä Turku. Muutenhan me kaikki turkulaiset oltaisiin levittäydytty ympäri Suomea.

Hyvä pointti! En olekkaan ajatellut asiaa tältä kantilta, mutta hyvä saada uusia näkökulmia.

Vakavasti puhuen, hienosta kaupungista kyse ja vähintään yhtä mukava paikka asua kuin Tampere.
 

Kiprusoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Toronto Maple Leafs
Onko sataman/Turun linnan tienoilla jotain hyvää ruokapaikkaa?
En tiedä ehditkö jo täällä vierailla, mutta myös ihan sataman ytimestä löytyy ravintola. Viikkarin ja Siljan terminaalien välissä on Hotel Seaport, josta löytyy myös ravintola. Ruokalistaan voi tutustua täältä: A la Carte - Best Western Hotel Seaport

Meikäläisen vanha työpaikka, niin voin huoletta sanoa, että hyvää sapuskaa löytyy niin lapsille kuin aikuisillekin. Eikä tarvitse lähteä suunnistamaan keskustaan päin.
 

ftr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Huuhkajat, Borussia Dortmund
Toivotan onnea kohtalotoverille. Olen asunut reilu vuoden nyt Turussa ja kyllähän se on entiselle tamperelaiselle kova paikka. Hieno kaupunki kuitenkin ja hyvin on alkanut tottua tähän paikkaan.

Itsekin muutin työn perässä Tampereelta Turkuun viime vuoden syyskuussa. Helppo sopeutua suht. samankokoiseen kaupunkiin. Jatkoajassahan on turuntamperelaisia oikein ruuhkaksi asti..
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Jatkoajassahan on turuntamperelaisia oikein ruuhkaksi asti..
Näköjään.
Pitäisköhän joskus järjestää sellainen turuntamperelaisten jatkislaisten kokoontuminen jonnekin kuppilaan tuopin ääreen?
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Voidaanko edellä olevien kokemuksien mukaan todeta, että Turusta tulee oikeasti ne parhaimmat naiset?
Näin voitaneen todeta, ainakin minä puollan kyseistä väitettä.
Junnu Vainiokin taisi aikanaan sanoa, että "naisen vieminen Turkuun on kuin veisi samovaarin Moskovaan".
 

Mänizeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New York Rangers
Pitäisköhän joskus järjestää sellainen turuntamperelaisten jatkislaisten kokoontuminen jonnekin kuppilaan tuopin ääreen?

Menkää turkulaiseen Alepubiin, niin saatte nostalgian huippuunsa.
 

Mänizeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New York Rangers
Siellähän kokoontuu paljon seksuaalivähemmistön edustajia ja heteroalkoholisteja.

Jotain tällaista muistelin itsekin ja kun Tampereella on (onko muuten vielä?) kulttimaineeseen noussut Ale...

Meinaatko, että ex-tamperelaisilla on siellä kotoinen olo?

Ajattelin jatkaa jotain humoristista tähän, mutta on se sen verran vaikea ja (kenties vaarallinenkin) laji tässä yhteydessä, että antaa olla. Menee palstatilaa hukkaan.
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Jotain tällaista muistelin itsekin ja kun Tampereella on (onko muuten vielä?) kulttimaineeseen noussut Ale...
On, itseasiassa kolmekin Alea (Ale-Pub Hällänkellari, Ale-Bar Pikajuna sekä Ale Pupi). Jälkimmäisin noista on se, joka oli aikoinaan rautatieasemalla uudehkon asematunnelin kohdalla.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aina luotettava Seiska raportoi melko yllättävää tietoa turkulaisen kiekkoväen ja muidenkin naamannäyttäjien mekasta, Olavin Krouvista. Jutun mukaan Olkussa olisi harrastettu ns. kassan ohi myyntiä ja summasta (600 000€) päätellen homman on pakko olla ollu melko pitkäkestoista ja suunnitelmallista.

Pienimuotoisen omatoimisen selvittelyn mukaan pitkäaikainen ravintolapäällikkö, ihmiskyrpä, joka on tiskin takana heilunut vuosikaudet, olisi kengitty helvettiin juuri näihin ko. välistävetoihin liittyen. Kaiken kaikkiaan melko ällistyttävä juttu, mutta toisaalta en yhtään ihmettele, jos tämä mulqvisti olisi oikeasti syyllinen näihin epäiltyihin rikoksiin.

Aika paljon olen aikoinani rahojani Olkkuun kantanut ja parit vähän isommat kekkeritkin siellä olen järjestänyt, mutta silti tämä runkku on aina katsellut mua pisin nokanvarttaan ja ollut niin minua kuin muitakin ei-julkkiksia kohtaan todella töykeä ja surkea asiakaspalvelija. Olenkin ihmetellyt, miten tämä seppä on onnistunut pitämään työpaikkansa, kun muu Olkun henkilökunta on aina ollut helvetin ystävällistä ja palvelualtista.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sanokaa nyt saatana, että miten voin hakea esim vain Pääkirjaston tai vaikka vittu Paimion kirjaston valikoimista kirjoja. Ts missä tuolla voi rajata hakua kirjastoittain?
Vaski-kirjastot - uusi verkkokirjasto - Vaski-kirjastot
PS: Olen kiukkuinen veronmaksaja ja vaadin palvelua.
 

cornix

Jäsen
Sanokaa nyt saatana, että miten voin hakea esim vain Pääkirjaston tai vaikka vittu Paimion kirjaston valikoimista kirjoja. Ts missä tuolla voi rajata hakua kirjastoittain?
Vaski-kirjastot - uusi verkkokirjasto - Vaski-kirjastot
PS: Olen kiukkuinen veronmaksaja ja vaadin palvelua.

Kirjan nimellä teet hakusi niin johan onnistuu. Vai meinasitko ihan vaan kaikki tietyn kirjaston kirjat selailla läpi? Jos näin niin miksi, kun kirjat saa nopeasti tilattua haluaamasi kirjastoon.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kirjan nimellä teet hakusi niin johan onnistuu. Vai meinasitko ihan vaan kaikki tietyn kirjaston kirjat selailla läpi? Jos näin niin miksi, kun kirjat saa nopeasti tilattua haluaamasi kirjastoon.
Siis haluan nähdä esimerkiksi mitä toista maailmansotaa käsitteleviä kirjoja on vaikka Raision tai Kaarinan kirjastoissa, että tiedän kumpaan menen tänään. Aihe ja kirjastot on esimerkinomaisia.
 

cornix

Jäsen
Siis haluan nähdä esimerkiksi mitä toista maailmansotaa käsitteleviä kirjoja on vaikka Raision tai Kaarinan kirjastoissa, että tiedän kumpaan menen tänään. Aihe ja kirjastot on esimerkinomaisia.

https://vaski.finna.fi/Search/Resul...masta:+tekijä,+teos,+aihe+...&retainFilters=0 Kyllä tuo mun mielestä ihan simppelisti onnistuu tuon hakupalkin avulla, sieltä tsekkaat mielenkiintoiset kirjat ja katsot mistä kirjastosta on saatavilla suoraan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
https://vaski.finna.fi/Search/Results?lookfor=2+maailmansota&prefilter=-&SearchForm_submit=Hae+kokoelmasta:+tekijä,+teos,+aihe+...&retainFilters=0 Kyllä tuo mun mielestä ihan simppelisti onnistuu tuon hakupalkin avulla, sieltä tsekkaat mielenkiintoiset kirjat ja katsot mistä kirjastosta on saatavilla suoraan.
No ei. "Toinen maailmansota" hakusanalla tulee joku kaksi tuhatta hittiä. Mun pitäisi käydä ne nyt läpi että tiedän mennäkö Raisioon vai Kaarinaan. Sen sijaan että voisin vaan suoraan hakea, että mitä (lähinnä paljonko) on Kaarinassa, mitä Raisiossa että tiedän kumpaan mennä? En siis ole minkään yksittäisen teoksen perässä.
 
Viimeksi muokattu:

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
No ei. "Toinen maailmansota" hakusanalla tulee joku kaksi tuhatta hittiä. Mun pitäisi käydä ne nyt läpi että tiedän mennäkö Raisioon vai Kaarinaan. Sen sijaan että voisin vaan suoraan hakea, että mitä (lähinnä paljonko) on Kaarinassa, mitä Raisiossa että tiedän kumpaan mennä? En siis ole minkään yksittäisen teoksen perässä.

Tosta hausta painat oikeasta reunasta kohdasta kirjasto -> vaski-kirjastot ja siitä haluamasi kirjaston (esim. Kaarinan kohdalla painat harmaasta nuolesta Kaarinan edessä ja sen jälkeen pääset valitsemaan minkä kolmesta Kaarinan kirjastosta haluat). Esim. Kaarinan pääkirjastossa on 295 aihetta koskevaa nidettä joista 209 on kirjaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tosta hausta painat oikeasta reunasta kohdasta kirjasto -> vaski-kirjastot ja siitä haluamasi kirjaston (esim. Kaarinan kohdalla painat harmaasta nuolesta Kaarinan edessä ja sen jälkeen pääset valitsemaan minkä kolmesta Kaarinan kirjastosta haluat). Esim. Kaarinan pääkirjastossa on 295 aihetta koskevaa nidettä joista 209 on kirjaa.
Kiitokset. Ihan en tajua miksi siinä pitää ylipäätään olla tuo väliotsikko "vaski-kirjastot", ts miksei suoraan aukea nuo paikkakunnat. No hyvä että selvisi ja olisivat tuo pitänyt itsekin tajuta.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Kiitokset. Ihan en tajua miksi siinä pitää ylipäätään olla tuo väliotsikko "vaski-kirjastot", ts miksei suoraan aukea nuo paikkakunnat.

Omasta mielestäni myöskin toi vaski-kirjastot väliotsikko on täysin turha ja ilman sitä tultaisiin paremmin toimeen.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
tulen Helsinki-Turku Onnibussilla, mutta ei varmaan vaikuta tähän.

Sen verran tulen huutelemaan, että Onnibus ei taida linja-autoasemalle saakka viedä. Helsingistä tullessa ensimmäinen pysäkki on Caribialla ja toinen sitten siinä Aurakadulla kaupungintalon nurkilla. Niin tai näin, etköhän tuota taksitolpan löydä.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Helsingistä tullessa ensimmäinen pysäkki on Caribialla ja toinen sitten siinä Aurakadulla kaupungintalon nurkilla.
Ei pidä paikkaansa. Helsingistä tulevat bussit menevät joko Caribialle tai Aurakadulle. Mikään bussi ei mene molempiin. Caribian luona taksitolppa on päätepysäkin vieressä, Aurakadun pysäkiltä on noin 500 metrin matka torin taksitolpalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös