Mistä saa parhaat pizzat kotiin kuljetettuna Turussa?
Kiva kun viiihdyt Naantalissa ja maksat veroja sinne. Olen ollut Naantalissa 15 vuotta töissä (ja huomennakin sinne menen), mutta minulle ei ole ikinä tulleet mieleenkään muuttaa Naantaliin. Täysin kuollut kaupunki kesää lukuunottamatta ja silloinkin siellä pyörii pääasiassa muumituristit (mikä on loistava asia Naantalin talouden kannalta).Nostaisin Turun seudulta yhdeksi asuinpaikkavaihtoehdoksi Naantalin. Olen asunut Armonlaaksossa pari vuotta, eikä ole valittamista. Ei tämä ehkä menevälle sinkulle ole paras vaihtoehto, koska suuren osan vuodesta Naantali on unelias pikkukaupunki. Pienen lapsen kanssa sen sijaan paikka on aika optimi.
Pizza Perez tekee myös ihan maistuvia lättyjä. Perezin tuotannon kotimaisuusaste on myös positiivista, vaikka nimestä voisikin jotain muuta, varsinkin ulkopaikkakuntalainen käsittää.
Eikö Perezit ole kuitenkin suomessa asuneet jo sen 30-40 vuotta?Niin, Perez itse taitaa olla Libanonista eli melkein kotimainen.
Eikö Perezit ole kuitenkin suomessa asuneet jo sen 30-40 vuotta?
Touché. Olet aivan oikeassa. Eiköhän sillä vuosimäärällä jo ansaitse tulla kutsutuksi suomalaiseksi.
Suurimmaksi osaksi tämän ketjun innoittamana päätin tehdä tänä iltana pienen excursio-matkan. Lenkkivehkeet niskaan ja autolla Härkämarketin parkkipaikalle. Vetäisin siinä sitten kolme kierrosta Härkämäen ympäri rauhallista vauhtia lähinnä tutustuakseni arkkitehtuuriin, asukkaisiin sekä yleiseen kokonaisuuteen. Härkämäestä mulla on ollut sellainen pienen, rauhallisen lähiön mielikuva. Mulla on muutamakin puolituttu asunut siellä, joten joskus siellä on tullut vierailtuakin. Kertaakaan en tosin ole sen enempää ulkona liikkunut paitsi parkkipaikalta, bussipysäkiltä tai taksista asuntoon ja takaisin. Nyt siis tuli tämäkin puute korjattua yleissivistyksessä.Jyrkkälässä - - - pahimmat spuget ja häiriköt lähtivät pois (moni tuntuu kylläkin menneen läheiseen Härkämäkeen).
Lisäksi Härkämäessä on vieressä K-Market, ulkokuntosali, ravintola-pub, toinen kebab-pizzeria ja juoppojen metsäpubi, ei kuitenkaan Pansion Lumikonkadun "Viisasten kiven" veroinen kosmopoliittinen kokoontumispiste. Härkämäkeä en sinänsä valitsisi asumispaikakseni ihan ensimmäiseksi.
Tämän opin jo aikoinani opiskellessani Porissa. Silloin se vain oli muodossa, että sillä on sama ero onko kusessa vai kusella.Tiedätkö miksi se on Raumalla, eikä Raumassa ja Turussa, eikä Turulla?
Tätä mun on itse asiassa pitänyt kysyä sulta jo vuosia - kun olen tiennyt, että olet Jyrkkälän poikia!Itse olen asunut Jyrkkälässä marraskuusta 1995 lähtien puolentoista vuoden harharetkeä lukuunottamatta eikä ole tarvetta muuttaa pois täältä.
Suurin piirtein sama onko kotoisin Libanonista vai Littoisista.Niin, Perez itse taitaa olla Libanonista eli melkein kotimainen.
Turkulaisuuden määritelmä: Heidekenillä syntynyt, Förillä ajanut, Aurajokeen pudonnut ja Kakolassakin käväissyt!Turkulaisuuteen vaaditaan ulkopaikkakuntalaisilta 50 vuoden asuminen, mutta tästä voi vähentää -10 vuotta jokaisesta Turussa syntyneestä ja turkulaistuneesta lapsesta. Eli patriarkka-Perez vaimoineen alkaa varmasti nämä kriteerit täyttämään.
Lisäksi täytyy olla ajanut förillä.
Pitäneekin ruveta harrastamaan nyt kesän aikana tuollaista "lähiölenkkeilyä". Ehkä ensi kerralla vahingosta viisastuneena mä otan myös sen ryppyisen vitosen taskuuni ja menen nauttimaan yhden palautusjuoman paikalliseen ravintolaan nähdäkseni myös sitä meininkiä hieman lähempää.
Aurajokeen en ole pudonnut, mutta Kakolassa kävin toisinaan tapaamassa asiakkaitani ja vankilatoiminnan läpettamisen jälkeen kävin siellä opastetulla turistikäynnillä. Hyvä opas kertoi mielenkiintoisia juttuja.Turkulaisuuden määritelmä: Heidekenillä syntynyt, Förillä ajanut, Aurajokeen pudonnut ja Kakolassakin käväissyt!
Minulla oli sama fillarointi- ja pubeihin tutustumisharrastus 80-luvulla. Noilla reissuilla kävin ensimmäistä kertaa elämässäni monissa Turun lähiöissä, joihin minulla ei ollut Martinmäessä ja Itäisellä pitkällä pitkällä kadulla asuneena ollut aikaisemmin ikinä mitään asiaa.Tää on ihan vitun hieno harrastus, myös fillarilla. Tapanani on ollut tehdä silloin tällöin muutaman tunnin fillarilenkkejä Turussa ja lähikunnissa.
Veikkaisin, että siellä taitaa asua lähinnä perusduunareita, jotka ovat arkisin kymmenen jälkeen jo kaikessa hiljaisuudessa kotonaan, katsovat televisiota ja ovat menossa nukkumaan.
Tätä mun on itse asiassa pitänyt kysyä sulta jo vuosia - kun olen tiennyt, että olet Jyrkkälän poikia!
Oliko sulla aikoinaan parvekkeellasi iso TPS:n kannatuslippu? Logo mallia 90-luku kultalehväksillä?
No nyt kun sanoit suoraan, että se ei ollut sinun parvekkeesi, niin rohkenen kertoa asiasta hieman lisää. Olin nimittäin aavistuksen varpaillani kysyessäni tätä näin suoraan yhdeltä tietyltä nimimerkiltä - etten vain vahingossa olisi yhdistänyt yhtä tiettyä nimimerkkiä ja yhtä tiettyä asuntoa. Jonkun tulkinnan mukaan tämä saattaisi jopa tarkoittaa nimimerkin ja todellisen henkilön (=asunnon omistaja/haltija) yhdistämistä.Ei ole ollut minun parvekkeeni ja valitettavasti en omista tuon kokoista TPS-lippua.
Eli kyseessä on/oli Suikkilantietä lähinnä sijaitseva talo eli VXY-talo Lippu oli ylimmän kerroksen parvekkeella aavistuksen talon keskilinjasta oikealle (=satamaan) päin. Se oli siellä varmasti ainakin 5-7 vuotta. Sanotaanko jotain tyyliin 2005-2011 tai jotain sinne päin? Itse asiassa lippu näkyy jopa Google Mapsin Street View'ssakin. Nuo kuvat ovat elokuulta 2011.
Joo, missään tapauksessa Naantali ei ole oikea paikka ihmiselle, joka kaipaa suuremman kaupungin vilinää.Kiva kun viiihdyt Naantalissa ja maksat veroja sinne. Olen ollut Naantalissa 15 vuotta töissä (ja huomennakin sinne menen), mutta minulle ei ole ikinä tulleet mieleenkään muuttaa Naantaliin. Täysin kuollut kaupunki kesää lukuunottamatta ja silloinkin siellä pyörii pääasiassa muumituristit (mikä on loistava asia Naantalin talouden kannalta).
Tuosta jonkun paikan kuolleisuudesta varsinkin pääkaupunkiseudulla asuvat ja miksei muissakin kaupungeissa asuvat aina puhuvat. Mitä se niinkuin oikeastaan tarkoittaa?
Joo, ehkä Naantalissa tämä kesän ja talven kontrasti korostuu erityisesti, mutta onhan jokainen Suomen isompi tai pienempi kaupunki kesällä aivan eri maailma. Siinä missä talvella yritetään hukuttaa pää pystyynnostettujen takinkaulusten sisään ja kulkea mahdollisimman nopeasti takaisin sisätiloihin, ollaan kesällä ulkona vapaaehtoisesti ja silti vieläpä hymyillään.Mun käsitykseni on, että se kuolleisuus tarkoittaa talvista Naantalia. Tämä johtuu nähdäkseni kyllä siitä, että kontrasti kesäiseen Naantaliin on aivan valtava. Kun rantaravintolat lyövät syksyllä lapun luukulle ja lehdet puissa alkavat kellastumaan, kuolee kaikki se, joka kesällä määrittää Naantalin ja tekee siitä mielestäni yhden upeimmista kesäkaupungeista Suomessa.
Kävin tänään turussa pitkästä aikaa. Siellä on kyllä todella paljon kauniita ja nuoria naisia. Kolarin meinasin ajaa, kun minishortseja meni molemmin puolin katua. On se hieno kaupunki.
Palolaitos sai hälytyksen kello 18.37, jonka mukaan bussipysäkillä palaa vaatteita ja mies.
Palokunnan saavuttua paikalle, olivat liekit ehtineet sammua, mutta liekehtinyt mies oli kauttaaltaan palovammoilla.
- Kaikki hänen vaatteensa olivat tyystin palaneet. Jäljellä oli vain palaneita vaatemyttyjä sekä metallivetoketjut. Kengätkin olivat kadonneet, kuvaili Salminen.
Mies oli vielä sen verran tajuissaan, että pystyi vastailemaan mm. poliisin kysymyksiin ennen kuin hänet siirrettiin ambulanssiin.
Salmisen mukaan palo oli erittäin raju.
- Sellainen vaatii, että kohteen päällä on runsaasti palavaa nestettä. Miehen läheisyydestä löysimme noin litran vetoisen käsidesipullon. Sehän on hyvin palovaarallista nestettä, kertoo Salminen.
Mies liekehti soihtuna bussipysäkillä Turussa, uutisoi Iltasanomat.