Ja kuten penaz tuossa kirjoittikin, niin onhan siinä selkeä ero, asuuko täl pual jokkee vaiko tois pual jokkee. En minä ainakaan tuntisi kotoisaksi oloani jos asuisin täl pual jokkee.
Jotain perää tuossa teoriassa täytyy olla, jonka veli penaz meille tarjoili, tai ainakin pystyn siihen samaistumaan. Jostain syystä tois pual jokke sopii mulle paremmin. Toki en ole kantaturkulainen, vaikka Heidekenillä olenkin käynyt syntymässä. Sivumennen sanoen olen tästä ylpeä, lähinnä kai siksi, kun siitä kuuluu Turussa olla ylpeä. Heidekenillahan päästettiin maailmaan vain turkulaisten lapset, ulkopaikkakuntalaiset kakarat sitten TYKSissä, mutta vuosittain oli eri syistä joitakin poikkeuksia. Meikä on yksi niistä harvoista poikkeuksista, in your face paljasjalkaiset! No kuitenkin, muutin aikoinaan maalta kaupunkiin, mutta siinä jäi Turku välistä, kun mentiin samalla vauhdilla Kaarinan puolelle Piispanristille. Siinä ei hidas maalaispoika ehtinyt muutamassa vuodessa edes kunnolla tottumaan kaupungissa asumiseen, kun avovaimo ilmoitti, että lähdehän nostelemaan ja lähdinhän minä, muutin jokirantaan Marttiin, kun hillittömällä mäihällä sain sieltä halvan yksiön vuokrattua alle markkinahintojen. Taas sivumennen sanoen esitin kerran vuokraemännälle toiveen, että vuokraa olisi varmaan syytä tarkistaa ja nimenomaan ylöspäin. Samasta talosta samanlaisten ja -kuntoisten yksiöiden vuokrat olivat satasen-kaksi omaani korkeammat. noh, tämä emäntä ihmetteli rehellisiä puheitani ja sitä, kun itse otin tuollaisen asian puheeksi. Vuokra ei koskaan noussut, joten ei väkisin, jos ei raha kelpaa. Tosin käsittääkseni ko. emännän suku omistaa (tai ainakin omisti) luokkaa helvetin paljon maata ja metsää jostain Mynämäen korvesta, joten ei vissiin ollut niin meikäläisen vuokran suuruudella väliä, pikkurahoja tuollaiselle.
No kuitenkin, Martissa asumisesta nautin, mutta muutettuani tänne Länsinummeen tuli selittämättömän hyvä olo, ihan kuin olisi tullut kotiin tai ainakin paikkaan, joka on kodin veroinen. ja tämä on tosiaan ensimmäinen asuntoni tois pualt. Turkulaisuudestani olen avoimen ylpeä, enkä ilman elämäntilanteen pakottavaa muutosta täältä ole mihinkään lähdössä. Täällä on hyvä, tääl tois pual jokke. Oma fiilis on, että nykyään tätä täl pual/tois pual-asetelmaa pidetään lähinnä triviaalina asiana ihan paljasjalkaisten turkulaistenkin keskuudessa, mutta kyllä sillä ainakin joku pienoinen vaiettu merkitys on.
Totta kai omiin fiiliksiin varmasti vaikuttaa sekin, että kakarana kun tultiin maalta kaupunkiin ostoksille, mentiin Raision Anttilaan ja Raisio on tosiaan tossa ihan kaupunginrajan takana. Jos Raisiosta ei haluttua hyödykettä löytynyt, saatettiin lähteä Länsikeskukseenkin saakka, minuutin automatkan päässä sekin tästä Länsinummesta. Myös suurin osa kavereista löytyy joko entiseltä kotikunnalta tai sen naapurikunnista, Raisiosta tai länsipuolelta Turkua. Joten ei kai se mikään ihme ole, että täällä on kotoisampi olo ja täällä viihtyy paremmin.
Mr.Fox kirjoitti:
Maariassa, Paattisilla tai vaikka jossain vitun Tortinmäessä on vielä paljon tilaa ennen kuin sun tarvitsee mihinkään Paimioon muuttaa.
Kyllä joo, tarkoitin nyt lähinnä sitä, että asun hyvin liki kaupungin rajaa. Tuli tosta Tortinmäestä mieleen, että aikoinaan oli jo hyvin lähellä, että meikäläinen olisi muuttanut Paattisille, mutta tulin siihen tulokseen, että edes nainen ei ole sellaisen uhrauksen arvoinen ja kun haviteltu duunikin meni loppumetreillä sivu suun, niin ei tarvinnut lähteä. Jälkeenpäin (ja oikeastaan heti silloinkin) tuli huokaistua helpotuksesta. Jos haluan maalle, muutan oikeasti maalle, en mihinkään satelliittiturkuun.
Tosin eihän se Paimio mikään paha paikka ole.
No ei kyllä, ainakaan jos tuolla sun mittarilla mittaa. Olen siellä itsekin kerran, kaksi päässyt petihommiin ja nukkumisen jälkeen jopa pukille.