Itse katoin, että jos työssä käy tuolla Helsingin suunnassa niin voisi asuntoa kuitenkin katsella Aurajoen itäpuolelta. Ei kuitenkaan mikään ehdoton vaatimus. Toisaalta kun katseli hintatasoa jostain Ilpoinen, Ispoinen, Uittamo, Harittu, Koivula, Luolavuori akselilta. Millaisia alueita nuo ovat?
Mielellään myös niin, että pääsisi kotiovelta juoksulenkille jne. Tosin tämä ei mielestäni rajoita kuin ihan ydinkeskustan pois.
Ja mihinkään Varissuolle, Lausteelle tai Pansio/Perno akselille ole muuttamassa eikä se aiemmin mainittu Runosmäkikään huokuttele.
Kotiovelta pääset juoksulenkille kaikissa noissa mainitsemissasi kaupunginosissa, mutta Koivulaan tai Harittuun en ite muuttaisi. Asuin joskus aiemmin monta vuotta Piispanristillä ja kun se on siinä Koivulan ja Haritun vieressä, niin jonkun verran noissa kaupunginosissa olen elämää nähnyt, molemmissa on omat epämiellyttävät puolensa, joita esim. Piispanristiltä ei löytynyt. Mutta tuosta on jo kymmenisen vuotta aikaa, saattaa tilanteet olla muuttuneet ja varmaan onkin. Lisäksi jokainen arvostaa eri asioita ja rankkaa asuinpaikkansa sen mukaan.
Sinuna katselisin kämppää esim. Piispanristiltä tai sitten syvemmältä Kaarinan puolelta, tosin hintatasosta mulla ei ole mitään tietoa. [kärjistys]Jos mustalais- ja nistinaapurit eivät haittaa niin miksei Harittukin tulisi kysymykseen.[/kärjistys] Uittamosta tykkään myös paljon ja siellä aikaa jonkin verran viettävänä sanoisin, että se on noista luettelemistasi kaupunginosista se, johon ensimmäisenä kääntäisin katseeni. Uittamo on viihtyisä paikka, puhutaan sitten City- tai Meriuittamosta. Uimaranta on kivenheiton päässä, melontakeskus samoin, jotka ainakin mulle painaisivat vaakaa Uittamon hyväksi. Toisaalta jos Runosmäki ei niin nappaa, mutta länsipuolelle voisit muuttaa, niin tervetuloa Länsinummeen! Täällä on ainakin kaikki kaupat tuon Itäniityntien kauppakeskittymän ansiosta kävelymatkan päässä, Myllykin on tossa ihan mäen takana ja täältä löytyvät (mun mielestä) Turun parhaat lenkkipolut tosta Länsinummen ja Raision välistä ja mitä olen huomannut, niin jos vain lunta piisaa pidetään hiihtoladutkin kunnossa. Tosin tästä ei ole kuin visuaalisia havaintoja, hiihtänyt olen viimeksi ala-asteen neljännellä luokalla. Kuntoiluvehkeet lenkkipolkujen varrella uusittu ihan just. Uusittu Impivaaran uimahallikin on lähellä. Autolla pääsee ohikulkutietä pitkin kätevästi Helsinkiin päin. Sama koskee toki tuota kohtuu uutta Liljalaaksoakin, joka siis pistettiin pystyyn tohon Länsinummen ja Ohikulkutien väliselle pellolle. Tosin jos asuisit keskustassa tai itäpuolella, niin motaria pitkin pääsee vielä kätevämmin. Riippuu vähän siitä missä tämä työpaikkasi sijaitsee.
Jos nyt ei ajatella käytännöllisyyttä, niin mun mielestä Martti on Turussa paras paikka asua. Oli aikoinaan omituista muuttaa Piispanristiltä Marttiin, kun yhtäkkiä olikin joki ihan rannassa, kaikki palvelut muutaman minuutin kävelymatkan päässä, kauppatorille kivenheitto jne.
Turku beibe Martti, keskustaan kävelee vartti... Tykkäsin kovasti, vaikka kovin ahtaasti Martti(kin) on nykyään rakennettu, kun joka helvetin tyhjälle maatilkulle on rakennettu kerrostalo. Jos saisin vapaasti päättää ja raha ei olisi este, niin muuttaisin Stålarminkadun itäpuolelle vanhaan puutalo-Marttiin, mutta asuntoja sieltä ei taida juuri koskaan olla myynnissä.
Tossa nyt mun kaks senttiä aiheeseen. Tervetuloa kotiin!
*e* Käytännöllisyydellä viittaan siis tuohon työmatkaasi, muutenhan Martti on kaikin puolin käytännöllinen paikka asua, vaikka tosiaan ihan pirun ahtaasti rakennettu.