Ihmettelin kauppaa jo tapahtuma-aikaan, eikä se ole muuttunut sen jälkeen yhtään sen paremmaksi. Ei sillä, on niitä virhearvioita tullut tehtyä itsekin enemmän kuin yksi, mutta tämä kauppa tuntui mokalta alusta asti.
Samoin tuntui täällä ja sopimuksen ulosostoakin heittelin ilmoille jo silloin kun kauppa tuli. En olisi vaan odottanut näin nopeaa ulosostoa silloin ja pyrin näkemään vähän hopeareunuksiakin siinä kaupassa.
Tuollainen pelaajakortti OEL:lla oli jo siirron aikaan:
Olihan se hyvä näyttö, että Christian Wolanin ja Akito Hirose pelasivat paremmin kuin OEL. Tuollaisessa kaupassa pois sitten top10 vuoro (toki sitten nuo Benningin itse tekemät UFA-sopimukset myös).
Itse olisin odottanut OEL:n kanssa vielä kauden, mutta paljon löytyy faneja joiden mielestä kaikki Benningin aikojen roskat pitäisi siivota mahdollisimman nopeasti nyt pois. Olennaista tässäkin on sitten nyt se, mitä tehdään tämän jälkeen. Vancouverista ei kerralla tule mitään haastajaa, mutta tämä avaa mahdollisuuden uudenlaiselle tielle, mitä ei OEL:n kanssa olisi ollut näkyvissä.
Edit: OEL:lla näkisin itse silti kaikesta huolimatta mahdollisuuksia nähtyä parempaan. En suunnittelisi häntä top4-rooliin, mutta vuoden näyttösopimuksella sopivalla hinnalla voisin kokeillakin. En pistäisi isoja panoksia onnistumisen puolesta, mutta OEL on kaikesta päätellen hyvä persoona ja kun toissa kausi oli ihan hyvä (ei palkan arvoinen missään nimessä, mutta rajatapaus kakkosparin pakiksi), siellä saattaisi olla mahdollisuuksia. Terveys tuossa on se suurin asia mikä ratkaisee.