Lisäksi Matthewsin palkka nousee reilut 1,5 miljoonaa, joten capin nousu huomioiden muihin sopimuksiin on 2 miljoonaa vähemmän käytössä ens kaudella. Semmoinen 20 miljoonaa jää tilaa ja 10-11 pelaajaa pitäisi hankkia, maalivahdeista lähtien.
Tuossa pyörittelin capfriendlyllä, eikä mulla ainakaan ollut vaikeuksia kasata joukkuetta.. Sieltä kuitenkin ensi kaudeksi Fraser Minten korvaa Todd Bertuzzin kokoonpanossa, josta tulee heti käytännössä se 4M säästöä.
Knies - Matthews - Marner
Robertson (1,75M) - Tavares - Nylander
Holmberg - x - Järnkrok
Minten - Kämpf - "mikeamadio"
Reaves, "noahgregor"
Rielly - Liljegren (3,6M)
McCabe - X
"marcoscandella" 1,0M - Timmins
Benoit (1M)
Woll
"martinjones" 1,5M
Nykyisillä sopimuksilla tilaa olisi puuttuville paikoille se 20,2M. RFA-pelaajista Liljegren ja Robertson saanee ainakin jatkoa, ehkä myös Benoit, jos suostuu alle miltsillä jäämään. Liljegrenin lappu onkin sitten kysymymerkki. Itse ounastelen vielä toista siltalappua, tällä kertaa vuoden mittaista arvoltaan about 3,5M. Jos vuosia tulee lisää, kasvaa toki caphittikin. Robertson osunee johonkin 1,5M-2M välille, laitetaan kultainen keskitie 1,75M. Hänenkin kohdallaan tosin loukkaantumishistoria voi vaikuttaa lappuun, tai jopa sen tekemättä jättämiseen.
Eli UFA-markkinoille suunnattaessa, tilanne olisi se, että käytössä olisi 14M hynää, jolla tarvitsisi signata veskari, pari pakkia ja kolmosen sentteri. Toki nuo täytepaikatkin vie sen vajaat 2M, mutta niihin löytyy aina ne jokaisen vuoden noahgregorit. Itse uskon, että ensi kausi on ns. välivuosi, eli annetaan Wollin näyttää, onko vain yhden kauden komeetta. Siihen rinnalle joku martinjones tai jonathanquick reilulla miltsillä tuomaan tukea ja turvaa. Kolmospariin joku marcoscandella vetämään Benoitin kanssa puoliksi pelit, niin avot, kolmossentteriin ja top-4 pakkiin olisikin sitten käytössä se 8-10M, riippuen vähän noiden veteraanien lapuista.
Eli summa summarum, en näe rahan puolesta suurtakaan ongelmaa, enemmänkin noiden tiettyjen pelipaikkojen tarjonta/saatavuus nousee haasteeksi. Noah Hanifinia ja Brett Pesceä varmaan kosiskellaan, mutta se on sitten pois heti siitä kolmosketjun keskeltä.