Jatkoajan uutisesta Ruotsalaista koskien: "Koska Ruotsalaisella ei ole NHL-varausta, pitää Sabresin palauttaa hänet Ilveksen käyttöön, mikäli buffalolaisseura ei solmi tämän kanssa sopimusta ensi kaudesta."
Nyt on pakko myöntää, etten ymmärtänyt tätä tekstiä. Nyt kun Ruotsalainen tekee sopimuksen Buffaloon niin Buffalon pitää palauttaa hänet Ilvekseen ellei Buffalo tee sopimusta hänen kanssaan? Miten Buffalo voi palauttaa Ruotsalaista mihinkään jos se ei ole tehnyt sopimusta pelaajan kanssa? Eihän tässä tekstissä ole mitään järkeä!
Ei tuossa ole mitään järkeä. Edes sillä, että Ruotsalaista ei ole varattu, ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että hänet olisi velvollisuus palauttaa yhtään mihinkään.
Voi olla, että tuolla tarkoitetaan sitä, että suullisesti ollaan sovittu, että mikäli NHL-paikkaa ei tule, palaa Ruotsalainen liigaan.
Minä en itse kyllä usko tuohonkaan vaihtoehtoon. Viime kaudella huomattavasti kovemmilla meriiteillä varustettu Lawrence Pilut pelasi valtaosan Rochesterissa samoin kuin Victor Olofsson, joka olisi voinut odotella syksyyn ja mennä minne haluaa, pelasi lähes koko kauden Rochesterissa saamatta edes näyttöpaikkaa ylhäältä kuin vasta kauden lopussa.
Eiköhän Ruotsalaisellekkin ole tehty selväksi, että tarvittaessa (ja todennäköisesti) hommaa lähetään kehittämään Rochesterin kautta. Todennäköisesti siellä olisi roolia ensi kaudeksi tarjolla. Eiköhän tuo myös ole se syy, miksi Ruotsalainen Buffalon kanssa sopimuksen tekee.
edit. Ilmeisesti Ruotsalaisella on Ilvekseen vuoteen 2022 kattava sopimus. Tämä voi toki muuttaa tuota tilannetta, mitä tulee velvollisuuteen "palauttaa" pelaaja (en tunne CBA:ta tältä osin), Olen kuitenkin melko varma, että Ruotsalainen pelaa todennäköisemmin Rochesterissa kuin Ilveksessä ensi kauden.