Kaupat, waiverit ja uudet sopimukset 2018–2019

  • 800 042
  • 2 283
Tila
Viestiketju on suljettu.

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Mutta ei asiat ole koskaan noin mustavalkosia. Stromen tie oli melko lailla tukossa Arizonassa eikä pelit olisivat siitä mihinkään muuttuneet. Arizona kuitenkin kehitti Stromea rauhassa isoihin valoihin eka junnujen ja sitten farmin kautta. Silti homma ei toiminu. Nyt pääsi Chicagossa ystävänsä luo (on vissiin jopa DeBrincatin alivuokralainen) ja vieläpä samaan kenttään. Kummasti voi henkinen lukko aueta tuollaisessa tilanteessa.
Tämähän se mun pointti olikin. Nuorten pelaajien kanssa voi olla pienestä kiinni.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Tämähän se mun pointti olikin. Nuorten pelaajien kanssa voi olla pienestä kiinni.

Ei vaan sun pointti viestissäs oli ainakin ulkopuolisen silmin että pitää jatkaa sillä samalla linjalla nuoren pelaajan eikä luovuttaa vaikka hommasta ei tule mitään. Just sitä tarkoitin että maisenmanvaihdos on monesti ainoa oikea tapa. Hyvänä esimerkkinä esim. Kyle Turris. Vasta Ottawassa homma alkoi toimimaan.
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Ei vaan sun pointti viestissäs oli ainakin ulkopuolisen silmin että pitää jatkaa sillä samalla linjalla nuoren pelaajan eikä luovuttaa vaikka hommasta ei tule mitään. Just sitä tarkoitin että maisenmanvaihdos on monesti ainoa oikea tapa. Hyvänä esimerkkinä esim. Kyle Turris. Vasta Ottawassa homma alkoi toimimaan.
Ei vittu, sinäkö sen mun oman pointin mulle kerrot? Mun pointti oli nimenomaan se, että ihan turha tuomita busteiksi näitä Puljujärviä sun muita, ennenkuin on useampi reitti kokeiltu. Olen tosi pahoillani jos ymmärsit väärin.
 

viljelmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Habs
Dylan Stromen kauppaaminen ja nykyinen liito on kyllä hyvä esimerkki siitä, miten helvetin typerää on luovuttaa parikymppisen pelaajan suhteen. Jotain, mihin tälläkin foorumilla syyllistytään.

Lisäksi johtopäätöksien tekeminen 36 ottelun perusteella on liian hätäistä. Monesti pelaajat saavat buustin treidin jälkeen. Eri asia on, jatkuuko tuo esim. ensi kaudella. Nyt Strome on tosiaan pelannut hienosti ja toivottavasti vire jatkuu, ilman DeBrinkcatiakin.
 
Ei vittu, sinäkö sen mun oman pointin mulle kerrot? Mun pointti oli nimenomaan se, että ihan turha tuomita busteiksi näitä Puljujärviä sun muita, ennenkuin on useampi reitti kokeiltu. Olen tosi pahoillani jos ymmärsit väärin.

Siinähän luki, että ulkopuolisen silmin. Eli miltä se luettuna tuntui. Eikä ole ainoa. Itsekin ymmärsin, että joukkue antaa periksi liian helposti. Ja todellakin seuraajana ei kannata pelaajien suhteen antaa periksi. Seuralle oikea valinta voi olla treidata se pois.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Sanoisin, että jos top3/5/10 -hyökkääjävaraus treidataan floppina viimeistään toisen sopimuksensa aikana, niin todennäköisimmin kyse on flopista, eikä nousua löydy.

Poikkeuksia varmasti on, mutta Stromen puolenkauden pisteet hawaiikiekkoa pelaavassa Hawksissa eivät kerro, että onko pelaajasta lopulta mihin/mihinkään.

Ensin syytellään muita hätäisistä johtopäätöksistä ja heti perään nykäistään sellainen itse?
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Siinähän luki, että ulkopuolisen silmin. Eli miltä se luettuna tuntui. Eikä ole ainoa. Itsekin ymmärsin, että joukkue antaa periksi liian helposti. Ja todellakin seuraajana ei kannata pelaajien suhteen antaa periksi. Seuralle oikea valinta voi olla treidata se pois.
No, sitten artikuloin huonosti. Nimenomaan lätkä -fanit antaa periksi liian helposti. Kaipa se on seurausta NHL:n nuorentumisesta.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Poikkeuksia varmasti on, mutta Stromen puolenkauden pisteet hawaiikiekkoa pelaavassa Hawksissa eivät kerro, että onko pelaajasta lopulta mihin/mihinkään.

Tähän nyt sen verran, että vielä vähän varauksella tuon pienen otannan takia Stromeen suhtaudun itsekin, mutta kun katsoo noita pelejä niin kyllä Stromesta varmasti mihinkään on. Peliäly on todella hyvällä tasolla ja kykenee näkemään kenttää pienessäkin tilassa. Pisteitä tulee kyllä, mutta hoitaa velvollisuudet myös kiekottomana. Sanoisin, että Arizona tässä nyt möhli.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Elliotte Friedman on Twitter

Brandon Manning waivereissä, tarkoituksena luoda lisää tilaa kokoonpanoon Sekeraa varten.

Eli Drake Caggiula "ilmaiseksi" Chicagoon. Chiarellin meriittilista sen kuin pitenee.

. Sanoisin, että Arizona tässä nyt möhli.

Kyllä tämä nyt huonolta Arizonan kannalta näyttää, mutta mitä jos Strome olisi jatkanut tämän kauden loppuun näin, niin olisiko saanut edes Schmaltzia vaihdossa. Joskus on vain pakko painaa liipaista. Mutta on siellä aavikolla pieni itsetutkiskelun paikka tapausten Domi ja Stromen takia. Kuka on johtajana kopissa? Onko paras mahdollisuus Stepan josta ottaa mallia hyökkäyspäässä? Isoihin rooleihin tungetaan nuoria miehiä ja heillä ei ole rosterissa selkänojaa johon turvautua.
 

God #88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, #88, Saipa
Eli Drake Caggiula "ilmaiseksi" Chicagoon. Chiarellin meriittilista sen kuin pitenee.



Kyllä tämä nyt huonolta Arizonan kannalta näyttää, mutta mitä jos Strome olisi jatkanut tämän kauden loppuun näin, niin olisiko saanut edes Schmaltzia vaihdossa. Joskus on vain pakko painaa liipaista. Mutta on siellä aavikolla pieni itsetutkiskelun paikka tapausten Domi ja Stromen takia. Kuka on johtajana kopissa? Onko paras mahdollisuus Stepan josta ottaa mallia hyökkäyspäässä? Isoihin rooleihin tungetaan nuoria miehiä ja heillä ei ole rosterissa selkänojaa johon turvautua.
Edes Schmalzia on vähän huono sanavalinta, koska Schmalz on ihan helvetin hyvä pelaaja. Schmalz aloitti todella hyvin Arizonassa ollen Kellerin kanssa joukkueen parhaat pelaajat, valitettavasti vaan loukkaantui. Kun kauppa tehtiin niin Strome ei saanut Arizonassa yhtään mitään aikaiseksi, joten oli ihan loogista tehdä tämä treidi. Strome on löytänyt uuden vaihteen Chicagossa (onneksi) ja ollut hyvä pelaaja, mutta vaikea sanoa hävisikö Arizona tämän kaupan tuon Schmalzin loukkaantumisen takia
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Edes Schmalzia on vähän huono sanavalinta, koska Schmalz on ihan helvetin hyvä pelaaja. Schmalz aloitti todella hyvin Arizonassa ollen Kellerin kanssa joukkueen parhaat pelaajat, valitettavasti vaan loukkaantui. Kun kauppa tehtiin niin Strome ei saanut Arizonassa yhtään mitään aikaiseksi, joten oli ihan loogista tehdä tämä treidi. Strome on löytänyt uuden vaihteen Chicagossa (onneksi) ja ollut hyvä pelaaja, mutta vaikea sanoa hävisikö Arizona tämän kaupan tuon Schmalzin loukkaantumisen takia

Toki nänkin, mutta eipä hän siellä tainnut kunnon mahdollisuuttakaan saada?
 

Ralph

Jäsen
mutta vaikea sanoa hävisikö Arizona tämän kaupan tuon Schmalzin loukkaantumisen takia
Ei kai Schmaltzin loukkaantuminen niin paha ole, että koko ura on pilalla? Vai arvioitko kaupan voittajan vain yhden kauden perusteella? Itse ennemmin katsoisin pari kautta eteenpäin ja sitten nähdään, että kumpi kaupan voitti.
 
Ei kai Schmaltzin loukkaantuminen niin paha ole, että koko ura on pilalla? Vai arvioitko kaupan voittajan vain yhden kauden perusteella? Itse ennemmin katsoisin pari kautta eteenpäin ja sitten nähdään, että kumpi kaupan voitti.

Ja kaupoissa voi olla kaksi voittajaa. Stromen peli ei välttämättä ikinä olisi lähtenyt nousuun Arizonassa. Jos molemmat saavat pelaajan, joka pelaa korkealla tasolla, niin enemmän se olisi voitto molemmille, vaikka toinen pelaisi paremmin kuin toinen.
 

God #88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, #88, Saipa
Ei kai Schmaltzin loukkaantuminen niin paha ole, että koko ura on pilalla? Vai arvioitko kaupan voittajan vain yhden kauden perusteella? Itse ennemmin katsoisin pari kautta eteenpäin ja sitten nähdään, että kumpi kaupan voitti.
Joo siis lähinnä viittasin noihin kommentteihin Arizonan möhlimisistä tässä vaihessa.
 

God #88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, #88, Saipa
Toki nänkin, mutta eipä hän siellä tainnut kunnon mahdollisuuttakaan saada?
Siihen en osaa ottaa kantaa mikä on kunnon mahdollisuus, mutta sellaisen n.50 matsia pelasi. Itse en muista nähneeni muuta kun ~10 matsia tällä kaudella, mutta niissä ei silloin ollut mitään viitteitä siitä, että olisi pitänyt saada isompaa roolia.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Siihen en osaa ottaa kantaa mikä on kunnon mahdollisuus, mutta sellaisen n.50 matsia pelasi. Itse en muista nähneeni muuta kun ~10 matsia tällä kaudella, mutta niissä ei silloin ollut mitään viitteitä siitä, että olisi pitänyt saada isompaa roolia.

Nämä noin 50 peliä kolmen kauden aikana. Arizonaa tarkemmin seuranneet voivat kertoa paremmin, mutta käsittääkseni alemmissa ketjuissa peluutettiin. Saiko sellaista mahdollisuutta, jossa olisi vahvuudet tullut parhaiten esiin?

Itse kauppa saattoi olla hyvä molemmille puolille. Tämän kauden otteilla arvioituna Strome on sopinut Chicagon systeemiin Schmaltzia paremmin.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Patrick Eaves (ANA), Micheal Haley (FLA), Thomas McCollum (NSH) ja Michael Leighton (VAN) tänään waivereissa.
 

Ferris

Jäsen
En tiedä mitä Caps oikein säätää, kun ensin on ilmoitettu Jaskin laitetuksi waiversiin, mutta ilmeisesti se onkin sitten Smith-Pelly?

So, Jaskin wasn’t on the ice for practice. A team spokesman said it was because he was going to be placed on waivers. Then DSP left practice early. Not sure what happened, but now it’s DSP, not Jaskin, on waivers.

Isabelle Khurshudyan on Twitter
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Michael Russo‏Varmennettu tili @RussoHockey
Being told by multiple sources that #mnwild forward Charlie Coyle has been told that he has been traded but not to where yet. Has been told not to get on his plane, his equipment has been taken off the truck
Bob McKenzie‏Varmennettu tili @TSNBobMcKenzie
Charlie Coyle is heading to the Boston Bruins.

Bob McKenzie‏Varmennettu tili @TSNBobMcKenzie
Not official but hearing the trade is Coyle to BOS in exchange for Ryan Donato and a fifth-round pick. Details to come.
 

Nick Neim

Jäsen

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Jaahas, onkohan tuo Wild menossa rebuildiin, kun näitä 26-27 vuotiaita runkopelajia kaupataan ulos? Papat jätetään mentoreiksi ja draftataan uusi core.

Mikke lähtee seuraavana?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös