Ensinnäkin, kuka tervejärkinen laittaa omia ampumisvideoitaan maailman nähtäväksi?
Eikö tuommoisia videoita ole aika paljonkin youtubessa? En tiä onko ne sitten tervejärkisiä.
Ensinnäkin, kuka tervejärkinen laittaa omia ampumisvideoitaan maailman nähtäväksi?
Ei tässä tiedä mitä tekisi. Tunteeko enää tässä maassa olevan edes turvassa?
QUOTE]
Miksei tuntisi? Miten turvallisuutesi on nyt enemmän uhattuna kuin esim. eilen tai viikko sitten? Huomenna puu kaatuu päällesi tai juoppo ajaa yli...tai sitten ei. Mistä sitä ikinä tietää?
Kyllä todellakin ärsytti tuon YLEn uutisankkurin jeesustelut "ovatko poliisin keinot todellakin loppuneet". Eikös noita ampumaratavideoita ole tuhansittain Youtubessa, mene nyt sitten jokaiselta ase takavarikoimaan. Poliisilta erittäin skarppia toimintaa että tällaisia edes valvotaan.
Itse käyn Helsinkiläisellä ampumaklubilla aina silloin tällöin, ja ainakin siellä porukka täyttelee ampumapäiväkirjaa jos ovat aikeissa hakea aseenkantolupaa. Luvan myöntäjälle täytyy siis pystyä todistamaan harrastuneisuus nykypäivänä. Olen saanut käsityksen että tämä käytäntö tuli Jokelan tapauksen jälkeen. Minulla ei ole tietoa tarvitseeko lomakkeessa olla 10 vai 100 ammuntakertaa aseen saadakseen. Luultavasti jotain tältä väliltä.Molemmat ovat selkeästi hakeneet lupansa ja aseensa vain tätä mieletöntä tekoaan varten. Miten nämä sitten saa lupia myöntävä viranomainen karsittua pois, onkin jo toinen asia. Tällä kertaa taisi olla lähellä, toivon hartaasti että jatkossa onnistumisprosentti nousee 100:aan.
Eiköhän niistä ampumisvideoista suurin osa ole ulkomaisia, ja Suomessa ei varmaan poliisin resurssit tai valtuudet riitä. Vaikea kuvitella, että Suomesta tuhansia ampumisvideoita olisi.Radiossa poliisi sanoi, että tämänkaltaisten kuultavaksi kutsumiset You-tube videon postaamisesta ovat erittäin harvinaisia. Joten en sitten tiedä miksei poliisi ole puuttunut näihin tuhansiin ampumavideoihin Youtubessa.
Kyllä todellakin ärsytti tuon YLEn uutisankkurin jeesustelut "ovatko poliisin keinot todellakin loppuneet". Eikös noita ampumaratavideoita ole tuhansittain Youtubessa, mene nyt sitten jokaiselta ase takavarikoimaan. Poliisilta erittäin skarppia toimintaa että tällaisia edes valvotaan.
Toki itselle ihan se ja sama vaikka siviilikäyttöiset aseet kiellettäisiin kokonaan.
Harrastuneisuus on jo pidemmän aikaa pitänyt näyttää toteen. Joka paikassa on tietysti omat tapansa. Toisissa paikoissa (turku) riittää ainoastaan ampumaseuran/metsästysseuran jäsenyys.Itse käyn Helsinkiläisellä ampumaklubilla aina silloin tällöin, ja ainakin siellä porukka täyttelee ampumapäiväkirjaa jos ovat aikeissa hakea aseenkantolupaa. Luvan myöntäjälle täytyy siis pystyä todistamaan harrastuneisuus nykypäivänä. Olen saanut käsityksen että tämä käytäntö tuli Jokelan tapauksen jälkeen. Minulla ei ole tietoa tarvitseeko lomakkeessa olla 10 vai 100 ammuntakertaa aseen saadakseen. Luultavasti jotain tältä väliltä.
Se, että poliisin paikalletulo on kestänyt näennäisen kauan, johtuu -toivon mukaan- siitä, että viimesyksyisen jälkeen Suomen poliisille, kuten muillekin viranomaisille, on tehty protokolla, jonka mukaan edetään kouluammuskelussa / vastaavassa.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1592245Toivottavasti ei ainakaan luokan opettajalle olisi käynyt mitenkään sillä on loisto tyyppi.
En tiedä onko kyseistä asiaa aikaisemmin jo juku ihmetellyt, mutta eikös niissä joissain videoissa kamera liikkunut..? Eli joku on kuvannut tätä amujaa(ko)?
Sinänsä aikamoinen tuuri, että sattuivat tuosta helvetillisestä uhkailuviestien massasta poimimaan juuri sen tulevan murhaajan.
Jokainen kuolema on turha ja väärä.
Jos joku muu on kuvannut ampuradalla ammuskelua, ei hänen ole tarvinnut tietää kouluammuskelusta mitään. "You will die next" voisi olla vain vitsi, "heh, heitänpä tuollaisen tuohon". En kylläkään tiedä oliko tuossa videossa erikseen joku kuvaamassa.
Saaresta on painettu jo paitoja myyntiin...