En nyt oikein ymmärrä teitä kaikkia. Olihan tämän kauden lopputulos suuri pettymys, mutta alkaa tuntumaan, että kitinää riittää joka vuosi - jos ei siis olla voitettu mestaruutta. Tällä hetkellä keskustelu on jo melko yksipuolista syiden etsimistä, ja ei pahemmin positiivista kulmaa löydy. On siellä jotain taas varmaan tehty oikein, kun koko kausi pelattiin aivan kärkikahinoissa - kuten kuuluukin. Mestaruuden asettaminen tavoitteeksi on aivan oikein tämän kokoluokan seurasta puhuttaessa, mutta monille näyttää muodostuneen jokin outo illuusio mustavalkoisesta suurseurasta, jolta tulisi odottaa dominointia vuosi vuodelta. Esimerkiksi Kaskisen aikana TPS on ollut lähes koko ajan runkosarjassa sijalla kaksi, vaikka seura operoi tiedettävästi noin sarjan kuudenneksi suurimmalla pelaajabudjetilla. Kuinka helvetin huonosti ne muut sitten vetävät? Kyllä tuo jengi tulee ensi vuonna menestymään varmasti paremmin pudotuspelejä myöten. Ollaan kuitenkin oikealla tiellä, kun viimeisimpien kausien runkosarjasijoitukset ovat järjestyksessä 2.,2. ja 4. Saa ottaa talteen.
Itse olen tästä "kitinästä" eri mieltä. Mielestäni on aiheellista tämä kritisointi ottaen huomioon tämän kauden playoff otteet ja Niittymäen vastaukset kysymyksiin. Sanotaankin niin että TPS olisi mennyt eteenpäin lopullisista sijoituksista ei oikein vastaa todellisuutta, ainakaan pelillisesti, runkosarjassa voi näin ollakkin. Totuus on se, että näiden kahden kauden aikana Kaskisen komennossa on voitettu Saipa puolivälierissä 4-2, Tapparalle hävittiin suvereenisti 0-4 ja pronssi HIFKille. Tällä kaudella meno tyssäsi heti alkuun HPK käsittelystä jonka veivät pelillisesti ongelmitta (johdettiin peliä sarjassa vajaat 10min!!). Selinin aikaista historiaa en lähde sen enempää avaamaan, mutta muistaakseni ei ihan näin "lupaavalla" kokoonpanolla oltu liikenteessä vaikka hyviä pelaajia silloinkin oli rosterissa.
Kyllä TPS suurseura on ainakin liigan mittakaavassa, onkin niin ettei pelaajabudjetti ole aivan terävintä kärkeä. Ottaen kuitenkin huomioon mestaruudet, historian, miljöö, puitteet missä työt tehdään (halli yms.), omistus/varallisuus, imago... Varmaa löytyis miettimällä joitain muitakin osasyitä mitä itse pidän suurseuran kriteereinä. Pelaajabudjetti korreloi menestyksen kautta ja sen takia sitä on laskettu. Nyt vaan pitäs ruveta toimiin niinkuin suurseura.
Tämä tosiaan mitä itse ajattelen näistä kommenteista että mukamas eteenpäin oltaisiin menty ja keskustelu siitä on ihan ymmärrettävää. Minä olen sitä mieltä että parannusta ei ole tullut vaikka niin seurasta todetaan.