Eli tämä on kustannuskysymys.
Onko ihan kaikki kustannukset (eli se kärsimys) väärin? Jos vaikka jokainen suomalainen maksaa yhden euron, että voidaan auttaa hädässä olevia, onko se liikaa?
Ei. Kaikki kustannukset ei ole väärin. Tässä video havainnolistamaan omaa mielipidettäni, olen siis samoilla linjoilla tämän Jani Salomaan kanssa.
A studio 2015 09 04 Jakso 18 Päästä pakolainen kotiisi - YouTube
Videossa siis Jani toteaa että, suuntaamalla apu sinne missä sitä tarvitaan, eli pakolaisleireille ja noille rajoille missä pakolaisia on paljon jumissa, niin me saataisiin autettua heitä keitä avun tarve koskettaa. Sekaan ei mahtuisi ns. vapaamatkustajia ketkä tulee tänne nostattamaan raiskaus ja rikollis tilastoja.
Tällä olisi myös sellainen myönteinen vaikutus, kun rajat laitettaisiin kiinni ihan kaikkialla euroopassa ja ruvettaisiin hakemaan kriisi alueilta näitä lapsiperheitä eurooppaan. Kiitollisuuden velassa he kouluttautuisivat prosentuaalisesti paremmin (näin anakin itse toimisin.) Saataisiin oikeasti koulutettua väkeä lisää veronmaksajiksi. Nythän tilanne menee niin että peräti 9% tänne saapuneista maahanmuutajista on saatu työllistettyä, lopuista on tullut joko rasite meidän yhteiskunnalle tai heidät on karkoitettu maasta. Ja ennen kun tähän kerkee joku suvisuvakki pätemään niin, joo suomalaisiakin jää työttömyyden ulkopuolelle, mutta siinä on se ero että heistä olemme ihan oikeasti vastuussa.
Ainoa kysymys mikä tässä ihmetyttää, on se kun päätäjät puhuvat uusista työntekijöistä, miten me saadaan nämä työllistettyä kun ei me saada omaakaan nuorisoa työllistetyä, lisäksi joka vuosi häviää enemmän työpaikkoja kun tulee lisää. Tähän yhtälöön ei sovi kyllä se että näistä pakolaisista tulisi meille veronmaksajia. En kirjoittanut pitkää matikkaa, mutta luulen että tässä on joku matemaatinen pulma.
Ja sehän on kuin lumipallo efekti, samalla siis loppuisivat nämä hukkumiset välimereen kun ei heidän enää tarvitse matkustaa kumiveneillä ja pakettiauotoilla ensin meren yli ja siitä koko euroopan halki. Rikollisuus ei saisi salakuljetuksesta rahaa, eli luultavasti isis tai isot huume kartellit joutuisi keksiä muita keinoja rahoitukselleen.
Kysyit vilpertti että, onko tämä kustannus kysymys, niin minulle tämä on järjen asia, päättäjille tämä on kustannus kysymys. Eikä ne sitä tee kansalaisten hyväksi, vaan valtio myönteisesti. Meille veronmaksajille jää ainoastaa viulujen maksut.