Hitler huomasi juutalaisuuden ihmiskunnan ravintoketjun ylimpänä rotuna. Hän itsekin sanoi: ”Kapitalistit ovat saavuttaneet asemansa kyvykkyydellään, ja tämän valinnan perusteella, joka osoittaa että he ovat ylempää rotua, heillä on oikeus johtaa.”. Natsismi oli taistelua tästä hierarkiasta, jossa ravintoketjun huippu tarkoitti käytännössä rahapolitiikan hallintaa, jossa juutalaiset ovat olleet valta-asemassa todella pitkään. Heidän kyvykkyyttään todellakin ei voi muuta kuin kunnioittaa ja samalla vastustaa. Hitlerin näkemys oli, että ihmisluonnossa on rotujen taistelua valta-asemasta, ja natsismi oli ja on valkoisen rodun tietoisuutta ja vastavoimaa juutalaiselle ylivallalle.
Natsit pyrkivät kopioimaan juutalaista ajattelutapaa, jossa oma rotu ylittää tärkeysjärjestyksessä kaiken muun.
Nurnbergin oikeudenkäynnissä Der Sturmer -natsilehden kustantaja Julius Streicher totesi, kun häneltä kysyttiin, että oliko hän auttanut Saksan rodullisten lakien kehittämisessä:
"Kyllä, ... Olin kirjoittanut, että kaikki saksalaisen ja juutalaisen veren sekoittaminen täytyi estää tulevaisuudessa. Kirjoitin artikkeleja tämän asian puolesta, ja olen aina toistanut, että meidän täytyy ottaa juutalainen rotu, tai juutalainen kansa, malliksi. Olen aina toistanut artikkeleissani, että muiden rotujen täytyy pitää juutalaisia mallina, koska he ovat antaneet itselleen rodullisen lain. Mooseksen lain, joka sanoo: "Jos menet vieraisiin maihin, sinun ei pidä ottaa vieraita vaimoja". Ja tämä, hyvät herrat, on mitä tärkeintä ajateltaessa Nurnbergin lakeja. Ne olivat nämä juutalaiset lait, jotka otettiin malliksi. Kun, vuosisatoja myöhemmin, juutalainen lainsäätäjä Esra näki, että huolimatta tästä monet juutalaiset olivat ottaneet ei-juutalaisia vaimoja, nämä siteet olivat murtuneet. Tämä on juutalaisuuden alkuperä, joka kiitos sen rodullisten lakien, selviytyi vuosisatojen ajan, kun taas muut rodut ja sivilisaatiot tuhoutuivat"
Tästä syystä juutalaiset ovat kaikkein innokkaimpia edistämään erirotuista maahanmuuttoa kaikkiin valkoisiin maihin. Juutalainen Barbara Spectre on Ruotsissa tunnettu maahanmuuton kannattaja/edistäjä. Suomessa Koko Hubara ja juutalaismedia oli mukana Meillä on unelma -tapahtuman järjestämisessä yms yms. Tästä voisi taas kirjoittaa vaikka kuinka paljon, mutta kun menee offtopicsi, niin jääköön tähän.