Katupartiot – ”nyt voin tuntea oloni turvalliseksi/turvattomaksi”

  • 194 835
  • 1 974

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Pitääkö mun nyt tehdä sellainen johtopäätös, että tällaista pykälää ei löydy Suomen voimassa olevasta lainsäädännöstä?

Edit. @Ahar miksi et halua selvittää tätä asiaa loppuun? Oletko ehkä sittenkin väärässä, mutta ei löydy kanttia myöntää asiaa?

Onko laiton uhkaus asianomistaja -rikos?
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Onko laiton uhkaus asianomistaja -rikos?

Mä en nyt oikeasti tajua miksi sä jankutat tätä asiaa. Tossa aikasemmin oli sovellettava pykälä. Syyttäjä voi nostaa syytteen laittomasta uhkauksesta, jos uhkaus on tehty hengenvaarallista käyttäen välinettä tai erittäin tärkeä yleinen etu syytettä vaatii. Mun mielestä kyseessä ei ole asianomistajarikos.

Oliks sulla muuten sitä pykälää tarjota minkä perään kyselin?
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Mä en nyt oikeasti tajua miksi sä jankutat tätä asiaa. Tossa aikasemmin oli sovellettava pykälä. Syyttäjä voi nostaa syytteen laittomasta uhkauksesta, jos uhkaus on tehty hengenvaarallista käyttäen välinettä tai erittäin tärkeä yleinen etu syytettä vaatii. Mun mielestä kyseessä ei ole asianomistajarikos.

Oliks sulla muuten sitä pykälää tarjota minkä perään kyselin?

Siis mitä pykälää? Kun nyt kotilakimiehenä olet tullut siihen tulokseen, että asianomistaja -rikoksia ei ole olemassakaan, niin suotta tätä keskustelua on tässä ketjussa ainakaan jatkaa.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko laiton uhkaus asianomistaja -rikos?
Lähtökohtaisesti asianomistajarikos, mutta koska syyttäjällä on aiemmin kerrotuissa tapauksissa oikeus nostaa syyte, niin kyseessä on tarkkaan ottaen niin sanottu sekamuotoinen rikos.

Asianomistajarikos tarkoittaa sitä, että asianomistajalla on aloiteoikeus syytteen nostamisen suhteen. Asianomistajarikoksen vastakohta on virallisen syytteen alainen rikos, josta virallinen syyttäjä voi oma-aloitteisesti, ilman asianmistajan myötävaikutusta nostaa syytteen. On myös olemassa niin sanottuja sekamuotoisia rikoksia, jotka lähtökohtaisesti ovat asianomistajarikoksia, mutta tiettyjen edellytysten täyttyessä virallinen syyttäjä saa nostaa myös tällaisesta rikoksesta syytteen oma-aloitteisesti.
Lähde: Mitä ovat asianomistajarikokset? | Minilex

Vetää sanattomaksi...,Nyt kun tälle tielle lähdettiin, niin ei ole olemassakaan sellaista rikosta, mitä syyttäjä ei voisi eteen päin viedä, eli tältä pohjalta ei ole olemassa asianomistaja -rikoksia. Jopa näpistyksen pystyy syyttäjä viemään oikeuteen.
Tuon samaisen linkin takaa sullekin selviää, että näpistyksen syyttäjä voi viedä rosikseen tiettyjen ehtojen täyttyssä, mutta ihan mitä tahansa rikosta ei voi. Ihmeen paljon sulle tulee näitä fiboja siihen nähden, että olet aina oikeassa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei tunnu vastausta tulevan, eikä se kovin suurena ylläripyllärinä tule.

Onkohan muuten noista Odineista kuitenkaan kuitenkaan murhannut mamuja lenkkipoluille, kuten @TosiFani n älylliset ja menestyneet aatetoverit Kokoomuksessa?

Tosifanilta loppui argumentit kyllä ihan totaalisesti, mikä ei toki yllätä ketään. Se mikä hieman pääsi yllättämään, oli se että ne argumentit loppuivat tällä kertaa hyvin nopeasti, jo ensimmäisen viestin kohdalla. Yleensä siinä on mennyt hieman kauemmin. Ja sehän nyt ei toki ole myöskään kenellekään mikään yllätys, että Tosifanilla on käytössään hyvin tiukat kaksoisstandardit, jotka taas tulivat hyvin esille. "Vastustajia" arvioidaan kriteereillä, joita ei missään nimessä voi käyttää "omien" arvosteluun, koska se nyt vaan ei käy ja on ihan eri juttu.

Tässä on jotain niin kaunista ja herkkää.

Näistä viesteistä syntyi kuva tilanteesta, jossa Dee ja Kisapuisto ovat kaulakkain kerhohuoneella. Seinältä heitä katsovat hyväksyvästi Timo Soinin, Laura Huhtasaaren ja Sauli Niinistön muotokuvat Suomen lipun vierestä, kulmassa @Ahar istuu isossa nahkatuolissa itseensä tyytyväisenä konjakkilasin kanssa. Soittimesta soi hiljaa Jukka Kuoppamäen Sininen ja valkoinen, tunnelma on harras.

Minulta todella loppui argumentit, mutta niinhän näissä aina käy, pulun kanssa on vaikea pelata voitollista shakkia.
 
Viimeksi muokattu:

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Tuon samaisen linkin takaa sullekin selviää, että näpistyksen syyttäjä voi viedä rosikseen tiettyjen ehtojen täyttyssä, mutta ihan mitä tahansa rikosta ei voi. Ihmeen paljon sulle tulee näitä fiboja siihen nähden, että olet aina oikeassa.

Ei taida olla sellaista rikosta, mitä syyttäjä ei voisi yleisen edun, tai jonkin muun erittäin tärkeän seikan sitä vaatiessa viedä oikeuteen, vai onko?
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Ihan ot, mutta kun sinulla arvon @TosiFani on tapana heitellä muita nimimerkkejä viesteihisi, niin miksi et tägää?
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Siis mitä pykälää? Kun nyt kotilakimiehenä olet tullut siihen tulokseen, että asianomistaja -rikoksia ei ole olemassakaan, niin suotta tätä keskustelua on tässä ketjussa ainakaan jatkaa.

Sinä sanoit, että syyttäjä voi nostaa syytteen mistä tahansa rikoksesta. Ole hyvä ja kerro mihin pykäkään perustat väitteesi, vai oliko väitteesi epätosi?

En tiedä mikä tässä nyt on niin vaikeaa sinulle. En ole sanallakaan väittänyt etteikö asianomistajarikoksia olisi olemassa. Niitä on olemassa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihan ot, mutta kun sinulla arvon @TosiFani on tapana heitellä muita nimimerkkejä viesteihisi, niin miksi et tägää?

Kuvittelin täggääväni, ilmeisesti olen epäonnistunut. Eikö tuo risuaita nimen eteen enää riitä?

edit: Ei tietenkään, koska se on väärä merkki... olen nolo. Korjaan virheeni, olen pahoillani.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Sinä sanoit, että syyttäjä voi nostaa syytteen mistä tahansa rikoksesta. Ole hyvä ja kerro mihin pykäkään perustat väitteesi, vai oliko väitteesi epätosi?

En tiedä mikä tässä nyt on niin vaikeaa sinulle. En ole sanallakaan väittänyt etteikö asianomistajarikoksia olisi olemassa. Niitä on olemassa.

Yleisen edun tai jonkin muun erittäin tärkeän seikan johdosta syyttäjä voi nostaa syytteen lähestulkoon mistä rikoksesta tahansa, vaikka kyseessä olisikin ns. asianomistajarikos.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Tässä on jotain niin kaunista ja herkkää.

Näistä viesteistä syntyi kuva tilanteesta, jossa Dee ja Kisapuisto ovat kaulakkain kerhohuoneella. Seinältä heitä katsovat hyväksyvästi Timo Soinin, Laura Huhtasaaren ja Sauli Niinistön muotokuvat Suomen lipun vierestä, kulmassa @Ahar istuu isossa nahkatuolissa itseensä tyytyväisenä konjakkilasin kanssa. Soittimesta soi hiljaa Jukka Kuoppamäen Sininen ja valkoinen, tunnelma on harras.

Minulta todella loppui argumentit, mutta niinhän näissä aina käy, pulun kanssa on vaikea pelata voitollista shakkia.

On se söpöä. Silloin tietää onnistuneensa, kun unelmaöyhöttäjät menevät henkilökohtaisuuksiin,mikä onkin varsin yleistä teikäläisten joukossa.
 

Liitteet

  • kerhohuoneella.jpg
    kerhohuoneella.jpg
    66 KB · kertaa luettu: 333

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On se söpöä. Silloin tietää onnistuneensa, kun unelmaöyhöttäjät menevät henkilökohtaisuuksiin,mikä onkin varsin yleistä teikäläisten joukossa.

Ei kai tuossa mitenkään henkilökohtaisuuksiin mennä? Itse istuisin mielelläni isossa nahkanojatuolissa itseeni tyytyväisenä, konjakkilasi kädessä. Vielä kun toisessa kädessä olisi iso sikari, niin elämä olisi täydellistä.

Tuollainen mielikuva syntyi, kun luki sinun, @Dee Snider in ja @Kisapuisto n tyytyväisyydestä, olitte kaikki niin onnellisia.

Ja minusta Jukka Kuoppamäen Sininen ja valkoinen on hyvä biisi.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Yleisen edun tai jonkin muun erittäin tärkeän seikan johdosta syyttäjä voi nostaa syytteen lähestulkoon mistä rikoksesta tahansa, vaikka kyseessä olisikin ns. asianomistajarikos.

Njaa, nyt asia on siis että lähestulkoon mistä rikoksesta tahansa voi syyttäjä nostaa syytteen.

Kiva, että saatin asia selväksi.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Eiköhän Vapaavuoren tausta aikoinaan uraputkea hidastanut, syystäkin.

Vapaavuori on myös kaikin tavoin osoittanut oppineensa nuoruutensa hölmöilyistään. Näistä Sodin-reppanoista en olisi yhtä vakuuttunut.

Katupartioita puolustavat ovat sitä mieltä, että naiset pelkäävät enemmän puskaraiskauksia nyt kuin ennen. Ehkä näin on, eikä kenenkään pelkoa pidä vähätellä. Minä en pelkää, että pakolainen raiskaisi minut, mutta minä pelkään liikkua kaduilla, joilla liikkuu väkivaltatuomioita saaneita steroideilla aivonsa kyllästetyt rasistijoukot, mutta ilmeisesti minun pelkoni ei ole oikeutettua, koska Jan Vapaavuorellakin on tuomio pahoinpitelystä.

Toivottavasti tulevaisuudessa saan lukea lehtiartikkelin, jossa Sodin-reppana kertoo kypsyneensä ja ymmärtävänsä, millainen ihmisluuseri on joskus ollut oltuaan mukana rasistessa porukassa ja kulkenut sen mukana kaduilla luomassa pelkoa. Siinä vaiheessa voin rinnastaa entisen Sodin-reppanan nuorisorikollisesta kunnon kansalaiseksi kasvaneen Jan Vapaavuoren.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Katupartioita puolustavat ovat sitä mieltä, että naiset pelkäävät enemmän puskaraiskauksia nyt kuin ennen. Ehkä näin on, eikä kenenkään pelkoa pidä vähätellä. Minä en pelkää, että pakolainen raiskaisi minut, mutta minä pelkään liikkua kaduilla, joilla liikkuu väkivaltatuomioita saaneita steroideilla aivonsa kyllästetyt rasistijoukot, mutta ilmeisesti minun pelkoni ei ole oikeutettua, koska Jan Vapaavuorellakin on tuomio pahoinpitelystä.

Kuten sanoit, kenenkään pelkoa ei pidä vähätellä. Mutta sun pelkosi Odinin sotureita kohtaan on täysin irrationaalinen. Odinin soturit eivät ole ainakaan toistaiseksi tehneet mitään rikollista partioidessaan. Se toinen partioporukka eli loldiers of odin on toki syyllistynyt laittomuuksiin ja on näin ollen faktisesti paljon vaarallisempi porukka, mutta heitä et varmaan tarkoittanut. Pakolaiset taas puskaraiskaavat Suomessa suurin piirtein viikoittain talvellakin.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kuten sanoit, kenenkään pelkoa ei pidä vähätellä. Mutta sun pelkosi Odinin sotureita kohtaan on täysin irrationaalinen. Odinin soturit eivät ole ainakaan toistaiseksi tehneet mitään rikollista partioidessaan. Se toinen partioporukka eli loldiers of odin on toki syyllistynyt laittomuuksiin ja on näin ollen faktisesti paljon vaarallisempi porukka, mutta heitä et varmaan tarkoittanut. Pakolaiset taas puskaraiskaavat Suomessa suurin piirtein viikoittain talvellakin.
Kai tämä teksti oli joku hyvä vitsi?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kuten sanoit, kenenkään pelkoa ei pidä vähätellä. Mutta sun pelkosi Odinin sotureita kohtaan on täysin irrationaalinen. Odinin soturit eivät ole ainakaan toistaiseksi tehneet mitään rikollista partioidessaan. Se toinen partioporukka eli loldiers of odin on toki syyllistynyt laittomuuksiin ja on näin ollen faktisesti paljon vaarallisempi porukka, mutta heitä et varmaan tarkoittanut. Pakolaiset taas puskaraiskaavat Suomessa suurin piirtein viikoittain talvellakin.

Kerropa miksi minun pitäisi pelätä pelleporukkaa? Mitä sellaista he voisivat tehdä, joka on uhka minun turvallisuudelleni?
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kerropa miksi minun pitäisi pelätä pelleporukkaa? Mitä sellaista he voisivat tehdä, joka on uhka minun turvallisuudelleni?

Ei varmaankaan mitään. Mutta kerros nyt sitten vastavuoroisesti, että miksi sinun pitäisi pelätä Odinin porukkaa? Mitä sellaista he voisivat tehdä, joka on uhka sinun terveydellesi? Ja sitten vielä, että miksi sinä luulet, että täysin rauhassa tähänkin asti partioinut Odinin porukka olisi sinulle vaarallisempi kuin puskaraiskaavat pakolaiset? Miksi Odinin porukka pieksisi juuri sinut kaupungilla, kun ei ne ole piesseet ketään muutakaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös