Sanopa Musta Nuoli rehellisesti, kumpi on sinusta relevantimpi rikos ottaen huomioon katupartioinnin, niskoittelu (ja talonvaltaaminen) vai pahoinpitely?
Henkilökohtaisesti minua ei pelota kadulla liikkuvat pellet, joilla on merkintä talonvaltaamisesta tai niskoittelusta, kunhan eivät minun kotiani valtaa. Mutta niin kauan kuin kadulla liikkuu steroidikuurilla olevia uusnatseja, en voi sanoa tuntevani oloani kovinkaan turvalliseksi – varsinkaan silloin, kun liikun kaupungilla ystävieni kanssa, jotka eivät ole etnisesti aitoja härmäläisiä.
Pahoinpitelyt ovat vastenmielisiä rikoksia, ne tuomitsen ehdottomasti ja toivoisin niistä kovempia tuomioita - mutta koska tuomitsen kaiken väkivallan, en pidä ns. vasemmistolaista väkivaltaa ja riehuntaa erityisasemassa verrattuna muuhun väkivaltaan, kuten osa vasemmistolaispoliitikoistakin tuntuu pitävän.
Relevanttiudesta kun kysyit, niin ideologisen väkivallan kannalta ns. äärioikeistolaisten mahdolliset rikostaustat yksittäisistä ei-ideologisista rikoksistaan takavuosina eivät ole enää niin relevantteja eli ajankohtaisia kuin ns. äärivasemmistolaisten säännöllisesti eri "juhlatilanteissa" suorittamat rettelöinnit, kivien ja pullojen heittelyt sekä eri mieltä olevia että erityisesti virkavaltaa kohtaan.
Väkivaltaa ja pahoinpitelyn yritystä sekin on, jos kiviä lentää laillista sananvapaus- ja mielenosoitusoikeuttaan käyttävään soihtukulkueeseen ja/tai järjestystä turvaavaa poliisia kohtaan, jopa niin paljon, että poliisi on pakotettu käyttämään kättä pidempää. Parin vuoden takainen kiakkovierasepisodista ja hevosten pahoinpitelystä nyt puhumattakaan.
Talonvaltaajat ovat myös mielestäni ala-arvoista roskasakkia, joiden osalta toivoisin poliisin käyttävän paljon nykyistä kovempaa voimaa tilanteiden laukaisemiseksi. Toisen kiinteistöihin tunkeutujat ja sisään murtautujat ovat yksiselitteisesti rikollisia ja omaisuusrikoksen tekijöitä.
Jos niitä "avoimia kulttuuritiloja" sun muita niin kovasti kaivataan, niin sopii elämäntapataiteilijoiden sitten vuokraavan vaikka kimpalla jonkun kiinteistön tähän tarkoitukseen, ei se paljoa maksa per (pelle)nenä kuukaudessa jos on edes kymmenisen maksajaa. Mutta ei - jos ei kaupunki tarjoa ilmaistiloja, niin sitten pitää murtautua jonnekin hokien "kaupunki kuuluu kaikille". Vaikka en skinheadeja tai uusnatseja muuten sympatiseeraa, niin jopa kaljanhuuruiset nahkapäät sentään vuokraavat itse kerhotilansa ja maksavat niistä vuokraa. Tähän eivät toisten kukkaroille pyrkivät anarkistirettelöitsijät tunnu pystyvän.
Mitä kadulla kulkemiseen tulee, niin vaikka en ole koskaan osallistunut mihinkään kulkueisiin tai mielenosoituksiin suuntaan tai toiseen enkä haluakaan osallistua, niin omilla kasvoillaan liikkuvien Odin-katupartiolaisten sijasta enemmän minua pelottaisi kadulla liikkuva ja identiteettinsä salannut pellelauma, joiden joukossa on todennäköisesti rikoksista tuomioita saaneita häirikköjä, joiden kynnys käyttää väkivaltaa erimielisiä, virkavaltaa ja eläimiä kohtaan saattaa olla matala, ja joilla osasta saattaa kilju- ja pilvipäissään olla taipumus heitellä pulloja ja kiviä tai rikkoa ikkunoita.
Jos jonkun mielestä klovnit ovat jotenkin hauska ja hyväntahtoinen tapa tehdä pilaa toisin ajattelevista, niin ainakin minulle tulee klovneista mieleen lähinnä John Wayne Gacyn kaltaiset sarjamurhaajat (Pogo-klovni) tai fiktiopuolelta Stephen Kingin SE tai Batmanin vihulainen, psykopaattinen Jokeri.
Väkivaltaisia, steroidipäisiä uusnatsejakaan en sinänsä kaipaa - se on vain sitten eri asia, kuinka iso prosentti turvapaikkatilanteesta huolestuneista ja nykyiseen maahanmuuttopolitiikkaan epäilevästi suhtautuvista tavallista kansalaisista on näissä katupartioissa steroidipäisiä uusnatseja.
Ja kuten
@TF-79 kirjoittikin, niin paljonko nämä "natsipartiot" nyt sitten ovat tehneet näitä rikoksia ja riehuneet hallitsemattomasti (steroidien voimalla tai ilman)?