DAF kirjoitti:
En ihan tajunnut pointtiasi. Tuossahan keskitytään kirjoittamaan siitä, kuinka esim. Dinamon talousongelmat pitivät palkat kuukausia myöhässä. Tämä asia ei ole kyllä uutinen kenellekään, joka on seurannut sarjaa viime kaudella, siksi pahoja Dinamon talousongelmat olivat, ja siksi paljon siitä kirjoiteltiin pitkin kautta (jos olet seurannut).
Sen verran viime kaudella seurasin juu, että nuo ongelmat oli tiedossa.
Eikös siinä kuitenkin ihan yleisesti mainittu, että Venäjällä pelaajien oikeudet ja joukkueiden sopimusvastuu (tms) on vielä kovin outo käsite? Sitten on mainintaa juuri siitä, että joukkue voi jättää maksamatta palkkoja rahavaikeuksiensa lisäksi myös jos peli ei luista tai pelaaja on loukkaantuneena.
Jotkut joukkueet jättävät myös sopimusta tehdessä mainitsematta näitä kyseisiä syitä, joilla voi palkka jäädä tulematta. Toki pelaajan agentin hommahan se on ottaa selvää, että hommat menee kuten on sovittu, mutta kyllä itse länsimaisin silmin odottaisin, että kumpikin osapuoli sopimusneuvotteluissa lähtisi siitä, että kerrotaan asiat niin kuin ne ovat eikä mitään "pieniä pränttejä" käytetä.
DAF kirjoitti:
Mitä tulee noihin muihin sopimusjuttuihin (mitä ne ovat tuossa? itse hahmotin vain palkkaongelmat tuosta jutusta?), tässä on toki sana sanaa vastaan -tilanne. Seura antaisi varmasti täysin toisenlaisen vastauksen - totuus lienee jossain välillä. Ei ehkä kannata uskoa sokeasti tuon jutun juttuja kivoista ulkomaalaisista ja kusettavista ryssistä - jos ei toistakaan laitaa.
En itsekään usko, että tuo juttu on yksi ja ainoa totuus enkä muistaakseni niin tainnut viestissäni väittääkään? Olen samaa mieltä kanssasi, että totuus on varmasti sieltä idän ja lännen juttujen väliltä.