En vaan ymmärrä tätä Valentenkon siirtoa. Miksi kaveri lähtee AHL:stä, jos on niin lähellä NHL-paikkaa? Ja Venäjällä menee vielä semmoiseen joukkueeseen, jossa tasokkaita pakkeja on jo valmiina reilusti? Ilmeisimmin on tullut koti-ikävä tai kulttuurishokki, sillä muuten ei tuossa siirrossa äkkiseltään ole mielestäni mitään järkeä, jos NHL-ura todellakin on ollut haaveena.
Seminin armeijakomennuksesta tulikin mieleeni, että onkohan Ovechkin, Malkin ja kumppanit käyneet armeijan? Kuka tietää? Meinaan vaan, että voidaanko alkaa odottelemaan 2-3 vuoden pestiä näillekin herroille?
Asepalvelushan on tunnetusti hyvä keino peitellä sopimusrikkoa.
Työpaikalla jotkut puhelivat jotain, että Venäjällä intti olisi kolme vuotta. Oliko kaverit ihan kuutamolla, vai kuulikohan korvani täysin oikein. En nyt jaksa ruveta googlettamaan.Seminin armeijakomennuksesta tulikin mieleeni, että onkohan Ovechkin, Malkin ja kumppanit käyneet armeijan? Kuka tietää? Meinaan vaan, että voidaanko alkaa odottelemaan 2-3 vuoden pestiä näillekin herroille?
Asepalvelushan on tunnetusti hyvä keino peitellä sopimusrikkoa.
Ovechkin tuskin on käynyt armeijaa ja tuskin tulee sitä käymäänkään, jollei mene sukset ristiin Washingtonissa. Tokijos joku iso porho päättää Venäjällä, että pidetään poika maassa eikä päästetä pois, niin kait ne passin voi takavarikoida ja pakottaa palvelemaan pari vuotta esim. Dynamon paidassa.
Työpaikalla jotkut puhelivat jotain, että Venäjällä intti olisi kolme vuotta.
Asevelvollisuus mennee työsuhteen velvoitteiden edelle myös Suomessa.
Aiemmin samanlainen siirto oli Andrei Taratukhinin kohdalla. Taratukhinin ilmoitettiin olevan kaudella Calgaryn kokoonpanossa, niin tämä tekikin Ufan kanssa sopimuksen. Sinänsä erikoinen ratkaisu, että Ufan kokoonpanoon on varmaan yhtä vaikeaa päästä, kuin Calgarynkin. No ehkäpä Ufassa tulee parempaa palkkaa ja tuskin Ufassa sen huonommat ketjukaverit(mm. Radulov) on, kuin Calgaryssakaan.
Calgaryssa menestyminen toisi kuitenkin pitkän päälle aika paljon paremman tilin, kuin Ufaan jääminen.
Hmm...Mun mielestä se on laskenut jo yhteen vuoteen. Saa korjata, jos olen väärässä!
Tässäkö seuraava sopimusrikeriita? Eikös se sopparien kunnioitus pitänyt olla vielä voimassa? TSN:n mukaan Valetenkolle oli annettu lupa lähteä kotimaahansa hoitamaan perheasioita määrittämättömäksi ajaksi. Canadiensien edustajan mukaan seura ei ole ollut tietoinen venäläisen tekemästä sopimuksesta.
...Kumpaa sopimusta Valentenkon pitäisi sitten kunnioittaa? Sitä, jonka hän aikanaan allekirjoitti Nizhnekamskin kanssa, vai sitä, jonka hän allekirjoitti myöhemmin Montrealin kanssa rikkoen aiemmin Nizhnekamskin kanssa tekemänsä sopimuksen?...
Mielestäni tämän tyyppisten kavereiden ei pitäisi saada sopimuksia minnekään.
Erikoista tässä tapauksessa on, että petetty osapuoli suostuu uuteen sopimukseen, taas isommalla rahalla.
Luultavasti tässä käy niin, että saatuaan sopimuskorvauksen Venäjältä Valentenko lähtee takaisin NHL:ään ja tekee sopimuksen uuteen seuraan.
Tässä syytellään ainoastaan seuroja sopimusten alaisten pelaajien palkkaamisesta. Mielestäni suurin syyllinen on pelaaja, joka rikkoo sopimuksen.
...Mielenkiintoista, että nyt joku keksi alkaa syyttämään pelaajaa, kun tuotiin esille, että NHL-seura oli se joka ensimmäisenä teki sopimuksen pelaajan kanssa, jolla oli voimassaoleva sopimus toisen seuran kanssa. Miten minulle tuli sellainen kuva, että halusit tässä sysätä vastuun pois NHL-seuralta pelaajalle?
En maininnut missään kohtaan yhtään pelajaa nimeltä kun arvostelin heidän ahneuttaa.
Sinun moraalisi näköjään sallii tämän tyylisen toiminnan, mutta minun mielestäni sopimuksia on kunnioitettava.
Mutta valitsit arvostelun ajankohdaksi sen, kun joku toi esille että pelaajan sopimusta toisen seuran kanssa ei kunnioitettu nimenomaan NHL-seuran taholta.
Minkä tyyppisen toiminnan minun moraalini sallii ja miksi?
Vastausviestissäsi annat täyden siunauksen sopimuksen rikkomiselle, jotta saadaan hyvä pelaaja KHL liigaan.
Valentenko rikkoi kahdesti oman sopimuksensa, ensin Neftehimik Nizhnekamskin kanssa ja sen jälkeen Montreal Canadiensin kanssa. Ja tämä on sinusta hyvä asia??
"Valentenkon tasoiset pelaajat nostavat KHL:n tasoa, joten he ovat tervetulleita sinne."
"Onhan tuo yksi keino pitää Valentenko Venäjällä."
Lainaukset sinun kirjoituksistasi. Näiden perusteella päättelen sinun moraalisi olevan aika häilyvä, kun on kysymys sinulle tärkeästä asiasta.
...Mitä tulee aiheeseen yleisemmin, niin ei ole hyvä asia että seurat eivät kunnioita sopimuksia toisten sarjojen seurojen kanssa. Pidän ongelman juurena kuitenkin NHL:ää, en KHL:ää. NHL oli se, joka ensin alkoi "varastaa" KHL:stä sopimuksenalaisia pelaajia (Semin-tapaus ei käy esimerkistä, koska Semin suoritti Venäjällä asevelvollisuuttaan).
Olen kirjoittanut aiemminkin, että hyväksyn nykytilanteessa sen, että KHL-seurat ottavat Pohjois-Amerikasta kaikki ne pelaajat jotka pystyvät riippumatta heidän sopimustilanteestaan. KHL:n ei ole syytä kunnioittaa NHL-sopimuksia, koska NHL ei kunnioita KHL-sopimuksia.
Valentenkon tapaus on kuitenkin vielä asia erikseen, koska hänellä on tosiaan se voimassaoleva sopimus venäläisen joukkueen kanssa.
Eli mielestäsi ei ole oikein, että seurat eivät kunnioita sopimuksia?? Mutta KHL seurat saavat rikkoa sopimukset??
Tämä nyt antaa aika erikoisen kuvan moraalistasi.
Eli mielestäsi ei ole oikein, että seurat eivät kunnioita sopimuksia?? Mutta KHL seurat saavat rikkoa sopimukset??
Traagisinta Valentenkon tapauksessa on se hänen oman perheensä törkeä rahastaminen Pavelin uran kustannuksella.
Isä kauppasi pojan Dynamoon, vaikka poika itse olisi halunnut P-Amerikkaan jäädä. Tylyä meininkiä.
Toisaalta ymmärrettävää jos pelaajan pitää elättää koko rahanahnetta sukuaan kehitysmaassa nimeltä Venäjä, silloin ei aina voi tehdä omia ja itsenäisiä valintoja.
Nykytilanteessa katson että KHL-seuroilla ei ole velvollisuutta kunnioittaa NHL-sopimuksia koska NHL ei kunnioita KHL-sopimuksia. Nykytilanne on enemmän NHL:n kuin KHL:n syytä, koska pelaajien "varastaminen" alkoi NHL:n taholta. Siksi aloite tilanteen korjaamiseksi tulisi myös lähteä NHL:n suunnalta.
Tästä on juuri kysymys, kostamisesta.
Sinun mielestäsi kostaminen on oikein, minun mielestäni ei, koska se ei palvele jääkiekkoa.