Slalomlalom kirjoitti:
Minulla ei ole koskaan ollut lemmikkiä. Joten kärpäseltä henki ja Nixon pitäköön rahansa.
Tyhmyys on viisauden alku ja Katri sen todistaja.
Ei ole myöskään ollut omaa lemmikkiä, mutta kotona on ollut ja tuttava piirissä muutenkin reippaanlaisesti koiria ynnä muita perkeleitä.
Minulla ei ole mitään elukoita vastaan, ainoastaan niitä perheenjäseniksi kutsuvia henkilöitä, "*kutsikutsiguu* ja meidä rekku oli taas niitä lutunen kun se paskansi isännän aamutohveliin, voi että! Sitten se hyppäsi lasten huoneeseen panna rytkyttämään tytön pehmonallea. Eihän se hauskaa tytön puolelta ollut, mutta minkäs sille voi?"
Perkele, yksikin minun talooni tuleva "perheenjäsen", joka kuseksii huoneen nurkkiin ja haistelee emännän haaroväliä lentää sitten saman tien pihalle. "Meidän musti on sitten niin fiksu kun osaa tuoda klapeja liiteristä saunalle." Kai se nyt saatana tuo kun on muutaman kerran herkkupaloilla opetettu, herranjestas sentään...
Eläin ei ole koskaan ihmistä tärkeämpi vai pitäisikö minun pelastaa mahdollisessa tilanteessa sinun sijastasi rakas sylikoirasi?
Totta on tosin se seikka, että elukoilla on positiivisia vaikutuksia sen omistajaan joissain määrin. Joutuu lähtemään lenkille(Tosin paljon halvemmaksi tulee vaikka maksaa se kuntosalikortti ja mennä sinne salille ammattilaisten ohjaukseen.)ja elukka on aina "iloinen" nähdessään kotiovella sinut. Tunnet olevasti odotettu ja tärkeä. -Paskat se oikeasti mitään iloinen on, ruokaa se haluaa ja on ihan fiiliksissä kun ruoan tarjoaja on tullut ovesta peremmälle, vai onko se piski vielä 10 minuutin päästä ihan täpinöissään, kun safkat on syöty ja lepohetki odottaa? On ehkä sitten kun sanotaan, että mennäänkö ulos? Häntä heiluu ja pomppua riittää, mutta ei se muuten iloinen ole kuin sen takia, että pääsee haistelemaan toisten kusijälkiä... Sitähän ne muutkin perheenjäsenet ulkoillessaan harrastavat... just joo.
Eikö oikein lemmikin omistajalla ole kykyjä sosiaaliseen kanssakäymiseen, kun pitää ottaa aivopieru siihen talouteen rahaa tuhlaamaan? Itsekäs p***a, kun et halua olla yksin niin sitten hommaat jonkun elukan seuraksi. Painu ulos viettämään aikaasi ihmisten kanssa. Tai rakenna vaikka vene ja lähde kalaan.
Ainoat hyvät syyt koiran hankkimiseen ovat siis:
1. metsästykseen
2. psyykkisiä oireita helpottamaan
3. pelastus/jäljitys tehtäviin ynnä huumeita haistelemaan rajoille.