finnishninja
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Gunnilse IF
Väliin on pientä ymmärrystä näkyvissä, väliin ei voi muuta kuin ihmetellä ettei aikuisten (?) miesten keskutelutaitoon sisälly pätkääkään vastaanottoa.
Ensinnäkin, jos ei asiasta keskustelu kiinnosta, niin kukaan ei pakota. Kakarat inttää, täällä yritetään keskustella eiks niin?
Toiseksi, olen itse avannut tämän ketjun. Siksi olen mukana niin kauan kuin mielenkiintoista juteltavaa riittää. Jos et halua "inttää" kanssani, älä siteeraa minua, äläkä esitä minulle kysymyksiä. Tämän ei myöskään pitäisi olla mikään ylivoimainen asia sinulle, joka tiedät täsmälleen miten keskustelumme aihe on.
Ja sitten asiaan:
Ensinnäkin, jos ei asiasta keskustelu kiinnosta, niin kukaan ei pakota. Kakarat inttää, täällä yritetään keskustella eiks niin?
Toiseksi, olen itse avannut tämän ketjun. Siksi olen mukana niin kauan kuin mielenkiintoista juteltavaa riittää. Jos et halua "inttää" kanssani, älä siteeraa minua, äläkä esitä minulle kysymyksiä. Tämän ei myöskään pitäisi olla mikään ylivoimainen asia sinulle, joka tiedät täsmälleen miten keskustelumme aihe on.
Ja sitten asiaan:
En viitsi edes kommentoida tätä.HN kirjoitti
Scouttaustoiminnan sekoittaminen agenttitoimintaan - toistuvasti, vaikka väärä luulo on korjattukin - on kaiken huippu.
Kirjoitin mm. että luultavasti näemme pian ajan, jolloin kaikki SM-liigassa pelaavat ovat listattuja. Miten tämä onnistuu ilman kykyjen metsästäjiä? En ole tietääkseni väittänyt että scouttien määrä olisi laskussa.dude kirjoitti
Hän väittää, että scouttien määrä on laskemassa, vaikka se päinvastoin on kasvussa.
En ole myöskään kieltänyt tätä. Näinhän se on.Hän väittää, että kukaan scoutti ei ehdi katsomaan kaikkia prospecteja. Ei niin, siksi jokaisella organisaatiolla on euroopassa 2-4 scouttia ja jokaisessa Pohjois-Amerikan juniorisarjassa omansa. Lisäksi heitä auttaa NHL:n organisaatio nimeltä Central Scouting Bureau, jonka toimintaa Euroopassa vetää mies nimeltä Göran Stubb, tuttu mies? CSB:n riippumattomat miehet tutkivat pelaajia ja heidän taustojaan, tekevät kauden jälkeen heille mittauksia ym, jotka ovat kaikkien NHL-seurojen käytössä.
En väittänyt myöskään toisin. En yleensäkään rankannut Ericiä. Siteerasin vain erästä mielipidettä ja kerroinpahan vain hieman mitä ajattelin kun näin hänen pelaavan.Ja mitä tulee siihen, oliko Eric Lindroos maailman kautta-aikain lahjakkain pelaaja, vastaus on ei. Mario Lemieux on lahjakkain kiekkoilija, mitä maa on päällään kantanu. Eric on toinen.
Minä pystyn erottamaan kaksi pelaajaa toisistaan, jos näen ITSE tarpeeksi monta peliä.Jos finnishninja on mielestään niin hyvä pelaajien arvioitsija, kannattaa mennä tarjoamaan omaa osaamistaan jollekin näistä organisaatioista.
Myöskään tätä en ole kieltänyt, vaan pikemminkin päinvastoin. NHL:n markkinavoimat ovat todella julmat kun uusia pelaajia lanseerataan systeemiin sisään.Kuten Flonaldo sanoi, scouttien tehtävä on arvioida kuka on 18-vuotiaana lahjakkain omassa ikäluokassaan. Sen jälkeen vastuun miehistä ottaa ihan muut miehet.
dude, älä ota enää...On eri asia katsoa peliä kuin katsoa pelaajia.
Voit sekoittaa termit halutessasi - tai ymmärtää mitä tarkoitan. Scoutin työ on nähdäkseni uusien kykyjen kartoittaminen ja hän saa siitä palkkansa. Käsittääkseni hän ei saa palkkaa, ellei löydä yhtään lupaavaa pelaajaa työn-antajalleen. Taisi jo joku mainitakin... Scoutti seuraa muutamaa pelaajaa ja pyrkii välittämään heistä raportteja työnantajalleen. Siksi kutsuin pelaajia suojateiksi. Sillä sitähän he ovat, hiomattomia timantteja löytäjälleen. Nuoret pelaajat ovat scoutin leipä.MaV kirjoitti
Mikä ihmeen suojatti? Puhut scouteista aivan kuin he olisivat agentteja. Minun tietääkseni NHL-joukkueilla ei ole agentteja scutteina. Se yhtälö ei kuulosta toimivalta.
Olen tästä kanssasi samaa mieltä.kolmessa, neljässä, viidessä ottelussa pystyy sanomaan jo aika hyvin kuin paljon potentiaalia pelaajalla on
Tämä onkin sitten jo hieman vaikeampaa. Minäkin ole yrittänyt tässä ketjussa hehkuttaa Kahnbergiä, mutta vähemmällä menestyksellä. Miten tämä voi sitten toimia suuressa mitassa, kun pelejä on satoja ja pelaajia tuhansia ja Scoutteja kymmeniä? Saako joku tästä sopasta niin tuhannen luotettavan että listan ykkönen on varma ja ehdoton ykkönen? Flonaldon "lähellä totuutta" osuu paremmin tähän, sitä olen ajanut takaa.Muut osaavat kyllä kertoa sen, ketkä ovat potentiaalisia pelaajia.
Näinkö nopeasti unohtaisit pelaajat, jotka pyrkivät samalle hiekkalaatikolle? Kyllä. Se olisi paljon helpompaa jos he voisivat keskittyä vain yhteen listaan.Jos puhutaan sitten jo näistä varatuista pelaajista niin listauksen teko on jopa helpompaa.
Ei ole, mutta tuskin kukaan todella jääkiekosta perillä oleva uskaltaa myöskään sanoa kuka sataprosenttisesti nr. 1 ja kuka nr. 2.Tietenkään kukaan ei voi absoluuttisesti sanoa, että pelaaja 35. on parempi kuin 36. mutta se nyt ei kai tässä ollutkaan se pointti?