Irtokarkeissa suosikit ovat aikalailla vakiot: suolasillejä, king kongeja, vadelma&lakritsiveneitä, Pandan suklaacrispejä (Ahaa-suklaata), tennismailoja ja kinuskikuulia löytyy perussatsista silloin harvoin kuin irtomellejä syön. Pehmeät mustat karkit ovat mun juttuni yhdessä toffeesuklaan kanssa. Tosin nuo halvat suklaat saavat edelleen tällä iällä aikaiseksi jonnekin kaula-hartiaseudulle mehevän finnin, joten pieni hinta hinta on maksettava Ahaa-suklaan nauttimisesta. Muuten syön pääasiassa tummia suklaita, joista iho-ongelmia ei aiheudu mulle.
Lauantaisin pidän karkkipäivää, ja jos irtokarkkeja ostan, on 200-300 grammaa aika passeli satsi. Mulla on muutama kaveri, joilla karkkia menisi sen mitä eteen kantaisi, mutta itse en ole edes lapsuudessani kyennyt lauantaipussia enempää syömään. Paha ja läski olo tulee, jos tuon pari sataa grammaakin vedän kerralla leffan aikana. Yleensä napostelen siitä läpi päivän, ja illalla syön suklaat telkun äärellä. Pulla on sitten se mun paheeni makean puolelta, tosin ei sitäkään enää tee mieli siinä määrin kuin ennen, kun jotenkin tuo hiilaririippuvuus on katkennut syksyn aikana.
Numen mainitsema kilo karkkia tuntuu aivan tolkuttomalta mulle, oksentaisin varmasti jossain vaiheessa ja iho oireilisi seuraavat viisi vuotta.