Karkki

  • 113 816
  • 341

Kassu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kohta lähtee Penguinsin ja Habsien Game 7 käyntiin ja ohessa napostellaan Malacon MUST Touch of Sea salmiakkia. Ehdottomia suosikkejani pakko todeta. Vain 75 gramman pussi todella koukuttavaa salmiakkilakritsia. Suosittelen kaikille salmiakin ystäville.

Aivan loistavia karkkeja todellakin. Juuri täydellisen makuista ja sopivan suolaista salmiakkia, johon on löytynyt myös kohdillaan oleva pehmeys. Pussin kokokin on sattunut kohdilleen, ettei tule maha kovin kipeäksi vaikka tapani mukaisesti vedän koko pussin kerralla. Yleensä karkkipussit ovat Suomessa aivan liian isoja.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On ollut jo pidemmän aikaa myynnissä, ainakin vuoden. Aivan loistava pussi kertakaikkiaan ja hintakin on erittäin edullinen.

Tänään tuli ostettua ja tykkäsin kyllä! On kyllä jäänyt minultakin huomaamatta moinen pussi. Pussi on kieltämättä aika Super Salmiakki pussin näköinen eli ehkä en vain ole katsonut tarpeeksi tarkasti. Tai sitten syystä tai toisesta sitä ei ole kaupoissa joissa yleensä vierailen.
 

passenger

Jäsen
Olen jäänyt pahasti viime aikoina koukkuun niihin Smash-suklaakeksitötteröihin, keltaisessa pussissa. Todella hyviä. Melko harvoin tulee karkkia syötyä noin yleisesti, joskus harvoin irtsareita.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Kyllähän ne vanhat kunnon irtsarit punaiset Ufot ovat ykkösiä. Harmi että noita ei enää monessa paikassa näe. Vieroitukseen löysin Kruununhaan k-kaupasta pikkupussissa noista hieman pienempiä versioita, mutta maku oli sama :)
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Siis vaaleanpunaiset ufot vai ne tulipunaiset?

Tulipunaisia ei näe juuri enää, joten ostankin joskusharvoin veridraculoita korvamaan makua. Vaaleanpunaiset ufot ovat kuitenkin huikeimpia ufoja evö, oon syöny muksusta asti ja vieläkin menevät vaan, joskin niiden taso on vähän mennyt mauttomampaan suuntaan...
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Heh, pakko mainostaa hitusen aiheesta sivuun, että Pietarista sai tölkissä olevaa alkoholijuomaa, joka maistui ihan noilta ufokarkeilta. Taisi olla pariakin erilaista, mutta itse ostin sellaista jossa oli vihreä tölkki ja maku jotakuinkin niiden mustavihreiden ufokarkkien tapainen. Taisi sitä olla vaaleanpunaista, joten olisiko sitten enemmän noiden mustapunaisten karkkien kaltaisia.

Ei tuota juomaa kyllä montaa tölkkiä varmaan pystyisi juomaan, mutta oli aika metka kokemus. Ufokarkkien ystävien kannattanee etsiä käsiinsä jos Venäjälle eksyy.

Petollista kamaa kyllä, kun alkoholi ei maistunut yhtään ja aika isohkot prosentit.
 

Mr Pond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Heh, pakko mainostaa hitusen aiheesta sivuun, että Pietarista sai tölkissä olevaa alkoholijuomaa, joka maistui ihan noilta ufokarkeilta.
Ainakin vaaleanpunaista ufojuomaa saa ihan Suomen baareistakin. Maku muistutti kyllä ufokarkkeja, mutta ei tosiaan montaa viitsi juoda. Hinta tosin oli melko edullinen 2€/4cl.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Siis vaaleanpunaiset ufot vai ne tulipunaiset?

Tulipunaisia ei näe juuri enää, joten ostankin joskusharvoin veridraculoita korvamaan makua. Vaaleanpunaiset ufot ovat kuitenkin huikeimpia ufoja evö, oon syöny muksusta asti ja vieläkin menevät vaan, joskin niiden taso on vähän mennyt mauttomampaan suuntaan...

Ne vaaleanpunaiset originaalit. Semmoiset karheampi-pintaiset. Toiset on niiltä "kiiltävämpi" pintaisia mut niillä ei tee mitään :)
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ainakin vaaleanpunaista ufojuomaa saa ihan Suomen baareistakin. Maku muistutti kyllä ufokarkkeja, mutta ei tosiaan montaa viitsi juoda. Hinta tosin oli melko edullinen 2€/4cl.
Voi olla, että olen tuota juonut nimenomaan shottina. Tiedä sitten onko samaa, voisi kuvitella tuon shotin olevan jotain vahvempaa vielä. Tuo Venäjältä ostamani oli sellaista 7%:sta, hiukan lonkeroita muistuttavaa kamaa.

No tämä tästä karkkiketjussa, kunhan muistui mieleen. =)

***

Piti tämän ketjun innoittaman ostaa tuollainen salmiakkisekoituspussi, siitä onkin tovi kun olen salmiakkia ostanut, muuten kuin irtokarkkeina.
 

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets
Olen jäänyt pahasti viime aikoina koukkuun niihin Smash-suklaakeksitötteröihin, keltaisessa pussissa. Todella hyviä. Melko harvoin tulee karkkia syötyä noin yleisesti, joskus harvoin irtsareita.

Kerran ostin Smash-pussin ja ne tötteröt maistuivat ihan paskalle. Teki tiukkaa syödä pussi loppuun, joten sen jälkeen en ole pussin pussia ostanut kyseistä tuotetta. Suosin suklaata tahtoessani levyjä, M&M's -pussia tai Amerikan pastilleja.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Kerran ostin Smash-pussin ja ne tötteröt maistuivat ihan paskalle. Teki tiukkaa syödä pussi loppuun, joten sen jälkeen en ole pussin pussia ostanut kyseistä tuotetta. Suosin suklaata tahtoessani levyjä, M&M's -pussia tai Amerikan pastilleja.
Pöh. Makuaistisi on viallinen. Smashit ovat ihan kunkkuja. Näinköhän juuri mainoksen että Smashista on tullut joku patukka?
Lisäksi huomenna pitää ostaa edellä hehkutetun salmiakkipussin lisäksi Kartanon perunalastuja, sieltä on tullut joku uusi maku.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Lidlin valikoimista löytyy muun muassa karkkikaupoista tutut simpukkakonvehdit. Aikoinaan ostin Sörkan karkkikaupasta niitä kohtalaisen suuria määriä (eli jotain 350 grammaa per kerta), kunnes kaikkien karkkien hinnat yhtäkkiä nousivat puolella. Pari vuotta kului, kun yritin paikallistaa noita meren herkuiksikin sanottuja tajunnanräjäyttäviä makeisia, kunnes hokasin, että niitähän löytyy ihan tuosta vierestä. Nykyään ostan sellaisen paketin noin kerran parissa viikossa.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Rainbow toffeepatukat. 36c/laaki. NAM.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Ostin eilen sellaisia pehmeähköjä turkinpippureita. Firewood-nimeltään. Ihan mielettömän hyvä pussi!

Heti uusinta kun markettiin taas astelen.


Linkki vie Fazerin sivuille.
 

Pataprinsessa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Apua. Ostin junamatkan iloksi puoli kiloa irtokarkkeja. Olin syönyt niistä ehkä neljä, kun jo rupesi ällötämään nuo sokerimöykyt. Loppumatkan ajan söin noin yhden karkin puolessa tunnissa, vaikka ei oikein tehnyt edes mieli. Ja valittuna oli kuitenkin vain hyviä karkkeja. Nytkö se vanhuus iski? Tätäkö se on, kun jotkut aikuiset sanovat, etteivät niin makeasta välitä?
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Apua. Ostin junamatkan iloksi puoli kiloa irtokarkkeja. Olin syönyt niistä ehkä neljä, kun jo rupesi ällötämään nuo sokerimöykyt. Loppumatkan ajan söin noin yhden karkin puolessa tunnissa, vaikka ei oikein tehnyt edes mieli. Ja valittuna oli kuitenkin vain hyviä karkkeja. Nytkö se vanhuus iski? Tätäkö se on, kun jotkut aikuiset sanovat, etteivät niin makeasta välitä?

Ole onnellinen, jos makuaistisi on kehittynyt sille tasolle, etteivät karkit maistu enää hyvältä. Pääsääntöisestihän ne ovat vain sokeria ja lisäaineita, joten et jää paljosta paitsi.

Sen sijaan suklaa on asia erikseen. Jo pelkkä suklaan valmistaminen on silkkaa taidetta, joten myös lopputuotoksen nauttimiseen on syytä suhtautua hartaudella.

Turun Sanomissa olikin tänään juttua belgialaisesta suklaasta

Belgiassa suklaa on taidetta ja sen valmistaminen on vaivalloista puuhaa. Pelkästään täytteen tekeminen voi viedä jopa vuorokauden, kertoo Chocopolisissa työskentelevä suklaakokki Yorrick Vernaillen.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Täällä ilmoittautuu herkkuperse. Joskus "nuorempana" vedin lähes päivittäin kilon karkkia, enkä valehtele tippaakaan. Aloin huolehtimaan sitten, että entä jos diabetes joskus iskisi, niin aloin vähentämään ja mikään muu kuin puolen vuoden karkkilakko ei auttanut tilanteeseen.

Nykyisin pari kertaa viikossa annan luvan itselleni ja karkille, on se vaan niin hyvää!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Irtokarkeissa suosikit ovat aikalailla vakiot: suolasillejä, king kongeja, vadelma&lakritsiveneitä, Pandan suklaacrispejä (Ahaa-suklaata), tennismailoja ja kinuskikuulia löytyy perussatsista silloin harvoin kuin irtomellejä syön. Pehmeät mustat karkit ovat mun juttuni yhdessä toffeesuklaan kanssa. Tosin nuo halvat suklaat saavat edelleen tällä iällä aikaiseksi jonnekin kaula-hartiaseudulle mehevän finnin, joten pieni hinta hinta on maksettava Ahaa-suklaan nauttimisesta. Muuten syön pääasiassa tummia suklaita, joista iho-ongelmia ei aiheudu mulle.

Lauantaisin pidän karkkipäivää, ja jos irtokarkkeja ostan, on 200-300 grammaa aika passeli satsi. Mulla on muutama kaveri, joilla karkkia menisi sen mitä eteen kantaisi, mutta itse en ole edes lapsuudessani kyennyt lauantaipussia enempää syömään. Paha ja läski olo tulee, jos tuon pari sataa grammaakin vedän kerralla leffan aikana. Yleensä napostelen siitä läpi päivän, ja illalla syön suklaat telkun äärellä. Pulla on sitten se mun paheeni makean puolelta, tosin ei sitäkään enää tee mieli siinä määrin kuin ennen, kun jotenkin tuo hiilaririippuvuus on katkennut syksyn aikana.

Numen mainitsema kilo karkkia tuntuu aivan tolkuttomalta mulle, oksentaisin varmasti jossain vaiheessa ja iho oireilisi seuraavat viisi vuotta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Yksi hauska juttu karkeissa on kovien ja pehmeiden karkkifanien koulukunnat, vähän kuten hedelmät vs. salmarit. Itse en pidä kovista melleistä kuin pastilleina, mutta esim. vaimoni kaivelee pussiinsa aina ufoja, perinteisiä turkinpippureita ja draculoita ynnä muita kovuuksia. Mun mielestäni karkki ei saa olla kova, ei viinikumia, eikä sitkeä tyyliin joku perinteinen merkkari. Suolasilli tai hallonbåtar ovat ehkä ideaaleja mun makuuni. Kaikenlaista. Siinä olisi jollekin väitöskirjan paikka.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Yksi hauska juttu karkeissa on kovien ja pehmeiden karkkifanien koulukunnat, vähän kuten hedelmät vs. salmarit. Itse en pidä kovista melleistä kuin pastilleina, mutta esim. vaimoni kaivelee pussiinsa aina ufoja, perinteisiä turkinpippureita ja draculoita ynnä muita kovuuksia. Mun mielestäni karkki ei saa olla kova, ei viinikumia, eikä sitkeä tyyliin joku perinteinen merkkari. Suolasilli tai hallonbåtar ovat ehkä ideaaleja mun makuuni. Kaikenlaista. Siinä olisi jollekin väitöskirjan paikka.

On hetkensä, kun tilaus kovalle nannalle saattaa olla suurempi kuin pehmeälle nannalle. Ainakin minulla on. Illan hämyssä saatan joskus jopa hammastenharjauksen jälkeen imeskellä Euca Menthol -yskänpastillia. Tosin tuore Euca Mentholhan on tekstuuriltaan sellainen miltei kova eli loppunaheva. Se antaa hampaalle jonkin verran tilaa ennen muuttumistaan purukseksi, mikäli namin kuluttaja sen pureksia päättää.

Nahevuuttakin on asteikon laidasta laitaan. Tuoreet hilloveneet eli sampion mainitsemat hallonbåtit ovat kenties sieltä esinahevasta päästä, miltei pehmeitä, kivasti kuohkeita. Suolasillit taas laskevat suolasilliarominsa suukkuseen keskinahevasta kovuudestaan. Missähän kompiaisessa ei sitten laisinkaan esiintyisi nahevuutta. Ehkäpä pususen sisälmyksessä. Enhän millään muotoa voi tässä mainita makeisen alkuperäistä nimeä, olisihan se lukijallekin jo melko järkytys, sillä tätä ketjua lukevat ja tänne kirjoittavat a.k. poislukien palstamme ylevimmät ja tahrattomimmat sielut.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuossa viikonloppuna ostin pari suklaalevyä ja kolmisen pussia (suht pieniä) lakritsaa ja vedin tuosta valtaosan itse (eukko taisi muutaman palan suklaata saada). Sitä ennen ostin karkkia ehkä puoli vuotta sitten, joten äärimmäisen harvoin tulee noita itse hankittua. Jos joku tarjoaa niin saatan ottaa pari, mutta muuten ei maistu.

Tuo menee sen verran ähkyilyksi ja överiksi joka kerta, että hyvä pysyä muutamissa harvoissa nautintohetkissä. Toiset ihmiset osaavat nauttia jostain suklaalevystä, itse kiskon sitä kuin leipää konsanaan. Konvehdit ja juurikin tuo belgialainen suklaa ovat tietysti sellaisia, joita syö sitten hieman suuremmalla nautinnolla.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
1. salmiakki
2. suklaa
3. toffee
4. laku
5. hedelmä

Siinä puhtaat maut. Näiden kombot ovatkin jo toinen maailma. Kovista pehmeisiin uppoaa eli kaikkiruokainen olen. Kovin tummat suklaat sekä kovat b-luokan hedelmäkarkit eivät uppoa. Jotkin ulkomaalaiset täytekonvehdit ovat myöskin suolesta.

Parasta arkea turkinpippurit, Fazerin salmiakkisekoitus, Hyvää Makumaasta, Marabou suklaa ja irtokarkit.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
On se kumma juttu, että aikuisen miehen pitää kärsiä joistain teini-iän oireista. Ei onneksi tahattomia erektioita aiheudu kesken työpäivän, mutta taas lykkäsi tajuttoman finnin, kun viime viikolla söin Pandan ja Fazerin maitosuklaita. Eli seuraavan kerran vasta jouluna. Joku about 70% suklaa ei tee pahaa ollenkaan ja se toisaalta tulee nautittuakin rauhallisemmin, joten jatkossa siis sitä. Paitsi jouluna. Jouluna vedetään Juhlapöydän konvehteja!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuo täälläkin mainittu Turkinpippuri Firewood on kyllä kovaa kamaa. Aivan tolkuttoman hyviä salmareita, tekstuuriltaan sopivan pehmeitä ja vielä inauksen tulisiakin. Eivät tosin sovi ruoanlaiton yhteydessä naposteltaviksi, kun ei tahdo tulla liemien maistelusta heti kättelyssä mitään, mutta muuten kyllä parasta melliä pitkään aikaan.

Halvoista suklaista olen pysytellyt erossa jo jonkin aikaa paria yksittäistä patukkaa lukuunottamatta, niska-hartiaseudun iho kiittää. Maraboun minttu on markettisuklaista ehkä parasta ja onneksi sopivan tummaa. Ei mitään mättösuklaata, vaan palanen silloin, toinen tällöin. Fazerin sininen häviää muutamassa hetkessä, kun sen erehtyy avaamaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mikä on sinun suhteesi karkkiin.
Eipä sitä voi sanoa olevan. Lapsena piti saaha suu makkeeks aina kun mahollista, mutta aikuisena en ole karkkia syönyt. Siis en varmaan yli 20 vuoteen. Lapsille sitä joutuu kerran viikossa ostamaan. Kun haluan herkutella, valintani on suolainen, ei makea.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös