Karkki

  • 113 732
  • 341

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Samaa mieltä ehdottomasti. Tosin tässä tapauksessa yritys ei lunastanut Leafin vanhoja tiloja, vaan tuossa taisi toimia hetken aikaa leipomo. Tuosta tulee ajettua usein ohi ja jo silloin ihmettelin, että onkohan tuo hyvä paikka leipomomyymälälle. No ei ollut eikä se kauaa siinä ollutkaan, vaikka rakennuttivat uudet hienot tilat. Makeistehtaalle tuo on varmasti hyvä paikka ja kyllähän tuo karkkifirma avaa myös tehtaanmyymälän samaan yhteyteen mikä on varmasti ihan hyvä idea.

Muistan, kun pienempänä käytiin mummon luona kylässä ja parin sadan metrin päässä oli Leaf, jonka myymälästä käytiin aina hakemassa kohtuu halpaan hintaan naposteltavaa. Mukavia aikoja.

Nykyäänhän siihen entisen tehtaan viereen on rakennutettu salibandyhalli, jonka ohessa kenttien lisäksi on kuntosalitiloja, kokoustiloja, saunoja ym. Tuleehan tuolla käytyä useinkin reikäpalloa lätkimässä.

Itse aiheesta, niin minusta on hassua että näinkin moni tykkää näistä kirpeistä vaihtoehdoista kuten Missä Äx (vai sekoitanko nyt johonkin toiseen) ja turkinpippurit. Itse olen bongannut parempia (mieleisiäni) vaihtoehtoja, nuo kirpeät eivät ole niin minun makuuni. Suklaata tai hedelmäkarkkeja (Tuttifrutti choco loistava yhdistelmä molempia) tulee popsittua silloin tällöin. Mutta siis pääpointti oli se, että yllättävän moni syö noita kirpeämpiä makeisia ja niitä näkee monessa paikassa. No, makunsa kullakin.
 

Vesku

Jäsen
Lidl mullistaa ummehtuneen suomalaisen makeisteollisuuden(kin).

Tiedättekö Kaatissäkin salmiakilla ja vihreällä hedelmämaulla maustetut sammakot? Lidlistä saa eri makuisia Crazy Frogeja 250 gramman pussin, ja hinta oli tietysti niinkin alhainen kuin 1,49 € tms.

Jatkoon.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Lidl mullistaa ummehtuneen suomalaisen makeisteollisuuden(kin).

Tiedättekö Kaatissäkin salmiakilla ja vihreällä hedelmämaulla maustetut sammakot? Lidlistä saa eri makuisia Crazy Frogeja 250 gramman pussin, ja hinta oli tietysti niinkin alhainen kuin 1,49 € tms.

Jatkoon.

Tuo jäi omasta listastani. Toisinaan, kun Lidlissä vierailee, niin joka kerta on pakko ostaa pussillinen noita imeskeltäväksi. Siinä on muuten aidosti herkullisia imeskelykaramellejä.
 

lätkämies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Columbus Blue Jackets
Lidl mullistaa ummehtuneen suomalaisen makeisteollisuuden(kin).
Nimenomaan nykyyän tulee lidlistä karkit ostettua, koska kyseisestä paikasta saa halvimmat ja parhaimman makuiset karkit. Muun muassa viinikumit ovat isossa pussissa ja lyövät maussaan kaikki muut viinikumit, lisäksi löytyy niitä kirpeitä vihreitä omenarinkuloita aijajai. Lidlistä saa myös hyvät imeskeltävät kovat karkit niissä pyöreissä peltirasioissa.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Muun muassa viinikumit ovat isossa pussissa ja lyövät maussaan kaikki muut viinikumit
Siis mikäs vittu siinä on että Bassett-viinikumeja ei saa kuin laivalta enää? Häh! Lähi-Siwoissa ainakin oli niitä vielä kymmenkunta vuotta sitten. Ovat hyviä. Lidl´n viinikumit nyt menee sellaisena hätävarana, mutta Bassett, oioi, missä olette?

Nameista tuli mieleen että vaikka on viime vuodet tullut pysyttyä erossa aika paljon noista sokeriherkuista niin herra jeesus kun ohimennen "laadunvalvontaa" suorittaessa tuli otettua yksi lätkä-liiga-salmiakki. Ei terve, että oli hyvä salmiakki.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Siis mikäs vittu siinä on että Bassett-viinikumeja ei saa kuin laivalta enää? Häh! Lähi-Siwoissa ainakin oli niitä vielä kymmenkunta vuotta sitten. Ovat hyviä. Lidl´n viinikumit nyt menee sellaisena hätävarana, mutta Bassett, oioi, missä olette?

Nameista tuli mieleen että vaikka on viime vuodet tullut pysyttyä erossa aika paljon noista sokeriherkuista niin herra jeesus kun ohimennen "laadunvalvontaa" suorittaessa tuli otettua yksi lätkä-liiga-salmiakki. Ei terve, että oli hyvä salmiakki.

Ei niitä juuri missään näy. Joissain kaupoissa näkee Bassettin viinikumeja karkkipussissa, mutta ainoa oikea on se kilon paketti, mielummin vielä yksi perinteinen ja toinen sour paketti. Lentokentällä niitä myydään, myös siinä myymälässä josta saa ostaa kotimaan lennoilla. Aika usein tulee lennettyä joten täydennystä on helppo hankkia.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viinikumikarkkien harvinaisuus johtunee siitä, että jengi harvemmin haluaa ostaa pussillista paskaa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Viinikumikarkkien harvinaisuus johtunee siitä, että jengi harvemmin haluaa ostaa pussillista paskaa.

Turhaa pilkantekoa monelle rakkaasta asiasta. Viinikumeissa on tosin ongelmansa, ainakin minulle ne aiheuttavat ankaraa närästystä. Sama koskee erilaisia salmiakkilaatuja, etenkin salmiakkijauhetta. Omatekoisen analyysin perusteella tämä johtuu jollakin tavalla suolahapon erityksen lisääntymisestä vatsan syövereissä, jatkoanalyysinä lausuisin vielä, että varsinkin salmiakissa on suolahapon rakennusaineita. Tervetuloa kumoamaan lausuntoni tahi allekirjoittamaan se.
 

Fordél

Jäsen
Näin joulun aikana on tohon olkkarin pöydän kippoon ilmestynyt yksi kaikkien aikojen parhaista suklaista ja karkeista: Fazermint. Minttu ja suklaa on täydellinen yhdistelmä. Fazermintissa ne on vielä jotenkin todella hyvässä muodossa ja maut natsaa mainiosti yhteen.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Näin joulun aikana on tohon olkkarin pöydän kippoon ilmestynyt yksi kaikkien aikojen parhaista suklaista ja karkeista: Fazermint. Minttu ja suklaa on täydellinen yhdistelmä. Fazermintissa ne on vielä jotenkin todella hyvässä muodossa ja maut natsaa mainiosti yhteen.

Heh, itse sain joulukorin, jossa oli muiden lahjojen seassa suklaakarkkeja, ja kaikki muut niistä olen jo syönyt, mutta juuri nuo Fazermintit ovat jääneet jäljelle. Minun makuhermoja nuo ei kutittele ollenkaan.
 

Eleanor

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Devils
Fazerinan suklaakarkkeja syön tässä samalla, kun katselen telkkaria/olen koneella. Jos Fordél haluaa, niin saa tulla hakemaan Fazermintit pois. :)
 
Näin joulun aikana on tohon olkkarin pöydän kippoon ilmestynyt yksi kaikkien aikojen parhaista suklaista ja karkeista: Fazermint. Minttu ja suklaa on täydellinen yhdistelmä. Fazermintissa ne on vielä jotenkin todella hyvässä muodossa ja maut natsaa mainiosti yhteen.

No tämä. Fazermintien lisäksi omiin suosikkeihin kuuluu suklaista Fazerin peruskonvehdit sekä tänä jouluna ensimmäistä kertaa konvehtina näkemäni Fazerin salmiakkisuklaa. Muista karkeista sitten Mariannet oikeastaan ovat ainoita, mitä suuhun tulee laitettua.
 

Fordél

Jäsen
Heh, itse sain joulukorin, jossa oli muiden lahjojen seassa suklaakarkkeja, ja kaikki muut niistä olen jo syönyt, mutta juuri nuo Fazermintit ovat jääneet jäljelle. Minun makuhermoja nuo ei kutittele ollenkaan.

Outoa, te turkulaiset...No ei vaan makuja on monia.

Fazerinan suklaakarkkeja syön tässä samalla, kun katselen telkkaria/olen koneella. Jos Fordél haluaa, niin saa tulla hakemaan Fazermintit pois. :)

Ja tosiaan, makuja on monia. Appelsiinin ja suklaan yhdistelmää itse en taas ymmärrä. Fazermina ei siis uppoa. Mutta Faaermintit voin tulla noutaan pois.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Outoa, te turkulaiset...No ei vaan makuja on monia

Ei vaan me tamperelaiset. Etä-TPS -miehiä tässä vaan ollaan. :)

No jotta ei mene off-topiciksi ihan kokonaan, niin sellaiset punaisissa kääreissä olevat suklaakarkit, joissa on piparirouhetta sisällä, on oikein hyviä.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ja juuri imeskelen merkkaria. On hyvä ja riittoisa pussi tämä.

Juuri eilen jälleentutustuin merkkarien makuun, kiitos erään Jatkoajan nimimerkin jolla oli merkkaripussi mukanaan ja joka antoi minullekin pari merkkaria käydessään työpaikallani. Pitää ostaa kyllä itsellenikin oma pussi, kyllä maistuivat.

Huomasiko joku muuten, että mustissa merkkareissa oli lovi kyljessä, mutta keltaisissa ja punaisissa ei? Lovi on oletettavasti hengitysreikä jos/kun merkkari tarttuu ahnaan mukulan kurkkuun, mutta kaipa punaiset ja keltaisetkin merkkarit olisivat kaivanneet hengenpelastuslovea.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Merkkareita en käsittänyt muksuna enkä käsitä edelleenkään. Koostumus oli aivan käsittämätön, niitä sai jäystää tuntikaupalla ja lähinnä paikat irtoili. Ei tee mieli kokeilla.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Merkkareita en käsittänyt muksuna enkä käsitä edelleenkään. Koostumus oli aivan käsittämätön, niitä sai jäystää tuntikaupalla ja lähinnä paikat irtoili. Ei tee mieli kokeilla.

Juuri siksi Merkkarit olivat kersana suosittuja, että ne kestivät käyttöä hyvin, ja siksi karkkirahalla sai enemmän tehokasta peliaikaa kuin esimerkiksi Pätkikseen sijoittamalla.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Itselleni nämä Merkkarit olivat pettymys. Kovin mauttomia karkkeja, eikä musta-värillinen kombo tuonut lohtua ollenkaan. Noin 10 karkkia pussista söin, jonka jälkeen laitoin roskiin.

Vastaavasti Fazerin Ässä Pelix on todella hyvä pussi. Pussin koko sisältö on syötävää. Etenkin salmiakin makuinen karkki on tässä pussissa todella maukas.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Juuri siksi Merkkarit olivat kersana suosittuja, että ne kestivät käyttöä hyvin, ja siksi karkkirahalla sai enemmän tehokasta peliaikaa kuin esimerkiksi Pätkikseen sijoittamalla.

Ilmeisesti olin kulinaristi enkä taloudellinen jo lapsena, koska mielestäni karkin piti maistua hyvältä ja olla miellyttävä suutuntumaltaan. Merkkareissa ei täyty kuin varauksin maku. Imeskely on muutenkin aika homoa.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Olettehan muuten huomanneet Milkan rantautumisen Suomeen? Sitä parempaa suklaata saa hakea. Etenkin Milka Alpine Milk on todella hyvää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös