Melkein kaikki käy. Muutama poikkeus: Bounty -kookos ei maistu hyvältä karkissa; marmeladit -no ehkä jouluna voi ottaa pari; ja sitten halva -se kreikkalainen tai turkkilainen paska karkin korvike, yäk.
Aiemmin mainitut pääkallot ovat uusi tuttavuus mullekin, erittäin hyviä ovat. Kouvolan laku -sitä saa ainakin Stockalta ja Kampin Kossupermarketista- on todella hyvää. Laku on ylipäätään tullut takaisin karkkivalikoimaani, joskus en niin siitä välittänyt.
Täytyy kyllä kompata Dynamoa. Boynty ja ylipäänsä kookos on kyllä jotain aivan käsittämättömän pahaa. Jotenkin niin naisten juttuja...Marmeladit? Hyi helvetti! Muinaisjäänne jostain 1800-luvulta ja voisi ihan hyvin lopettaa näiden teon.
Itselle suurin heikkous on suklaa. Suklaan keksijälle pitäisi muuten antaa näin jälkikäteen Nobelin palkinto. Uutena tulokkaana on tullut tummasuklaa, joka maistuu päivä päivältä paremmalta. Merkeistä parhaiten uppoaa Fazer, joka on takuumerkki. Ruottalaiset koittavat peesailla jollain Maraboulla, mutta ei uppoa kuin muutama tuote. Kyllä Suomi hakkaa tässä kisassa Ruotsin suklaapojat. Itse tuotteista taas parhaiten uppoavat erilaiset patukat kuten Pätkis, Lion, Brejk ja ne Fazerin erilaiset viiden palan patukat (samoja kuin suklaalevyt). Lisäksi täytyy nostaa esille myös Bronbergin Minttusuklaalastut, jotka on aivan loistavaa tavaraa.
Sitten täytyy vielä nostaa esille tuo laku, joka itsessään ei ole mikään erityinen elämys, mutta lapatkaapas vaikka Kouvolan tuoretta lakua ja Fazerin sinistä yhtä aikaa suuhun niin johan toimii! Eilen tuli taas syötyä Kuusankosken lakuja, joissa oli suklainen ja valkosuklainen päällyste. Ei voi muuta sanoa kuin, että koko homma lähti käsistä...Toimii!
Mitä taas tulee itse karkkiin niin en ole suuri kuluttaja ja harvemmin itse ostan. Toki jos karkkia on tarjolla niin kyllähän sitä tulee suuhun vedettyä. Karkeissa taas voiton vie Malaco, jonka Hyvää makumaasta -pussi on melko täydellinen pakkaus.
Mitäs muuten olette mieltä suklaan syönnistä kylmänä? Osa on sitä mieltä, että kun suklaan laittaa jääkaappiin, siihen tulee sellainen huurrekerros, joka vie makua. Osa taas tykkää, että suklaan kylmettäminen taas parantaa makua. Itse kuulun tähän jälkimmäiseen ryhmään. Toki kaikkien suklainen kohdalla se ei toimi, mutta esim. Fazerin sinisen ja punaisen levyn kun laittaa jääkaappiin niin maku mun mielestä vain paranee.