Karjala-Turnaus 2003

  • 19 866
  • 158

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti coupe
Väitän että jos Mave ja Korppi pelaisivat vaikka HIFK:ssa niin kyllä olisi maajoukkueessa. Jotkut väittää että Korppi on sinne liian vanha mutta Helminen pelasi siellä vielä vanhempana, ja Korppi ei ole edes hidas (niin kuin Helminen).

Miten niin jos pelaisi HIFK:ssa? HIFK:sta ei päässyt joukkueeseen kuin Karalahti (aivan selvä) ja kuukauden pelaaja (Pärssinen). Ei sieltä helpommin valita pelaajia IFK:sta kuin Ässistä.

Korpisalo nyt vaan ei varmaan ole niitä pelaajia joita ollaan MM-kisoihin kaavailtu, myönnä se itsekin. Kivenmäki ei ollut pistepörssin kolmas kun maajoukkuetta valittiin, ei lähellekään, hän pääsi vasta vireeseen valinnan jälkeen, joten ihan turha selitellä.
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä se vaatii Porilaista hulluutta jos ehdottaa tosissaan maajoukkueeseen Boomanneja ja Korpisaloja.
Kohta Pelicans-fanit varmaan ehdottaa Kake Kauppilaa =)
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Viestin lähetti J-Ko
Kohta Pelicans-fanit varmaan ehdottaa Kake Kauppilaa =)

Siis hetkinen, Kake kyllä oikeasti kuuluisi maajoukkueeseen, sillä hän on pelannut loistavan syksyn ja on todellinen tähtipelaaja maagisine käsineen. :D


Kuten totesin, olen vain tyytyväinen ettei tarvitse kenenkään Pelicansista lähteä sinne väsyttämään ja satuttamaan itseään.
 

coupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄssätFc Porto
Viestin lähetti RV16
Siis hetkinen, Kake kyllä oikeasti kuuluisi maajoukkueeseen,
Niin kyllä minä ymmärrän että omia kannustetaan mutta ei kake maajoukkueeseen mahdu ellei Kivenmäen Mave tai Korppi:kaan mahdu.
Kyllä kake varmasti on pelicansin parhaita mutta pelicans on sarjassa jumbo, eli se ei tarkoita sitä että "jos pärjää lahdessa niin pärjäisi maajoukkueessa"
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Eiköhän nämä pilipaliturnaukset ois parasta pelata kaikkien liiga joukkueitten voimin ilman maajoukkuetta. Ei kukaan pääsis valittamaan, kun omaa suosikkia ei valittu. Ja jos mestis liigoilla iskee kateus, niin otetaan nekin vaan mukaan.

Mutta jos tosissaan ajatellaan, niin ei maajoukkuetta enää nykyään voi valita siten, että siellä on koko pistepörssin kärki.
Roolittaminen se on päivän sana. Tosin Summasen roolittaminen on lähinnä puupäät/kädet kouhottaa kaukalon päästä toiseen.
Toki sinne mahtuu muutama poikkeuskin.

Itse odotan tulevassa turnauksessa hyviä näyttöjä Pärssiseltä ja Peltoselta. Hentusen nyky kunto kiinnostaa myös.
Saunakavereista puhuminen minua on aina jaksanut hymyilyttää. Onhan se niin, että valmentajilla on suosikki pelaajia, mutta ei se poista sitä, että SUOMEN mittapuulla Peltonen, Kiprusoff, Nummelin ja muutamat muut on ihan ok pelaajia jopa mm-kisoissa. Etenkin puolustuksessa näkisin mielummin euroopassa pelaavia miehiä, kuin nhl:stä suurella kohulla kisoihin floppaamaan tulevia. Timonen ja Salo on melkein ainoat jotka eivät ole pettäneet mm-kisoihin tullessaan.
Mutta toivotaan jellonilta vahvaa koti-turnausta. On se keskimäärin kivempää kattoa suomen joukkueen voittamista, kuin häviämistä.
 

Sampe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins/Turun PalloSeura/Kiekko-Vantaa
Viestin lähetti repe_joke
Mutta jos tosissaan ajatellaan, niin ei maajoukkuetta enää nykyään voi valita siten, että siellä on koko pistepörssin kärki.
Roolittaminen se on päivän sana. Tosin Summasen roolittaminen on lähinnä puupäät/kädet kouhottaa kaukalon päästä toiseen.
Toki sinne mahtuu muutama poikkeuskin.


Juu, muutama poikkeus näköjään tämänkertaisessa jengissä:

Kiprusoff (Kiprun kädet ei ole puuta edes lämätessä!)
Nummelin
Tuulola
Karalahti
Immonen
Määttänen (puupäästä en tiedä, mutta ihan kohtuupätevä kiekonkäsittelijä)
Peltonen
Kallio
Eloranta
Laakkonen
Pärssinen
Rintanen
etc.

Tuossa on tämänkertaisista kenttäpelaajista yli puolet. Poikkeus vahvistaa säännön? ;)
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Sampe
Juu, muutama poikkeus näköjään tämänkertaisessa jengissä:


Karalahti


Tuossa on tämänkertaisista kenttäpelaajista yli puolet. Poikkeus vahvistaa säännön? ;)

Karalahden laskisin puupääks, vaikka ei puukäsi olisikaan.
Ei tarvia kenenkään hifk fanin suuttua, mutta mies jolla oli kaikki käsissä tuhoaa uransa ohrapirtelön, niin ei voi ihan terve tapaus olla. Itse en usko, että Karalahti pelaa keväällä jellona joukkueessa. Olen toki todella tyytyväinen, jos Karalahti pääsee parinvuoden takaiseen kuntoon ja myönnän silloin kyllä arviointi virheeni miestä kohtaan.

Joo onhan se vähän eriasia maajoukkueeseen valita miehiä, kuin liiga joukkueeseen. Jokerit nyt muutenkin on ollut viime vuosina ihan toivoton tapaus. Pakaslahti ykkössentterinä viime vuonna, ei perkele sillon on kyllä jotain pahasti vinossa.
Tämän kertasessa joukkueessa on aika paljon semmoisia miehiä, jotka uskoisin olevan keväällä joukkueessa mukana. Etenkin hyökkääjistössä. Mahdollinen nhl kuvio tietenkin sotkee jonkun verran pakkaa, mutta eipä siellä taida pelata kuin pari vakavasti harkittaavaa hyökkääjää, siis semmoisissa joukkueissa jotka tippunevat pudotuspeleistä.

Ja vielä loppuun. Toivottavasti Karalahti pistää minut syömään sanani. Samalla tavalla minä tuuletan Karalahden maalia, kuin jonkun muunkin, mutta tällä hetkellä miehestä ei ole kovin positiivinen kuva.
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Karalahti ja Kiprusoff

Molemmat puoltavat paikkansa. Kummallakin on hyvät kädet ja hyvä pelinluku. Jos Karalahti malttaa olla kupittelematta, niin silloin molemmat pelaavat varsin virheetöntä puolustuspeliä. Ja rightin puolelta ammuttuja lämäreitä ja "lämäreitä" ylivoima kaipaa :)
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Viestin lähetti coupe
Niin kyllä minä ymmärrän että omia kannustetaan mutta ei kake maajoukkueeseen mahdu ellei Kivenmäen Mave tai Korppi:kaan mahdu.
Kyllä kake varmasti on pelicansin parhaita mutta pelicans on sarjassa jumbo, eli se ei tarkoita sitä että "jos pärjää lahdessa niin pärjäisi maajoukkueessa"

En ilmeisesti liittänyt tarpeeksi hymiöitä omaan viestiini.

Ja mitä tulee tähän yleiseen keskustelun avaukseen valmentajan vihasta/suosimisesta tiettyjä joukkueita kohtaan, niin kannattaa muistaa että sinne kolmos- ja nelosketjuihin ei välttämättä niitä Kivenmäen kaltaisia (tietääkseni ei mikään puolustusekspertti) pelaajia valita.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Viestin lähetti RV16
En ilmeisesti liittänyt tarpeeksi hymiöitä omaan viestiini.

Ei niillä hymiöillä mitään vaikutusta olisi ollut. Sen verran tosikkomaisen puusilmäistä tämä joukkuevalinta keskustelu on joidenkin Porilaisten taholta ollut; Mutta hei, sen (Porilaisen hulluuden) vuoksi minä Ässiä symppaankin... ;-)

Kaksi huomionarvoista asiaa:

1. Eri valmentaja - eri meno. Se, että Aravirta kierrätti joka ikistä jannua mukana, joilla vähänkin mielenkiintoa riitti, ei tarkoita sitä, että Summasen pitäisi samalla linjalla jatkaa.

2. Pistepörssin mukainen valinta ja eri rooleihin pelaajien hakeminen on edelleenkin kaksi eri asiaa, onneksi. Onneksi myös jatkoajan partaveitsenterävät virtuaali-coachit eivät päätä pelaajavalinnoista...

Niin ja pelaahan tuolla (edelleen) joitakin omiakin kestoinhokkeja. What a big deal... Ainoastaan Pärssisen mukanaolo harmittaa; arvatkaapa miksi?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Mane
Rajamäestä voisi flintstonelle todeta, että vilkaisepa niitä maalintekijätilastoja kun esimerkiksi nollan maalin Mikkola kuuluu joukkoon joka "koohottaa ja osaa maalejakin tehdä", mutta viiden maalin Rajamäki ei.

No miten sen nyt ottaa, ainakin urallaan Niko Mikkola on ollut parempi maalintekijä kuin Rajamäki. Tässä vähän tilastoja asiasta.

Erkki Rajamäki

SM-liigassa:
Pelejä 178
Maaleja 22 (0,12 maalia/peli = n. joka 8 pelissä maali)
Parhaalla kaudella 12 maalia 56 pelissä (n. joka 5 pelissä maali)

Niko Mikkola

SM-liigassa:
Pelejä 379
Maaleja 78 (0,21 maalia/peli = n. joka 5 pelissä maali)
Parhaalla kaudella 17 maalia 50 pelissä (n. joka 3 pelissä maali)

PS. On sillä maalittomalla Niko Mikkolalla kuitenkin tällä kaudella tehot 0+5, verrattuna Rajamäen 5+3, että mistään kauheista eroista ei ole tällä Ekin huippu ja Nikon surkealla kaudellakaan eroja pisteissä.
 

Wint

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä olen melkoisen tyytymätön Karalahden toimintaan ja arvostelukykyyn. Maajoukkueella kokoontuminen maanantaina, ja missä kunnossa kaverin tapasin keskustassa sunnuntaina 15.30. Minä olen Jeren takana viimeiseen asti, mutta kyllä jonkinlaista "heräämistä" tarvittaisiin.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
1. kenttä: Timo Pärssinen-Kimmo Rintanen-Tomi Kallio, Marko
Tuulola-Petteri Nummelin.

2. kenttä: Ville Peltonen-Jari Viuhkola-Mikko Eloranta,
Marko Kiprusoff-Antti-Jussi Niemi.

3. kenttä: Janne Laakkonen-Jarkko Immonen-Toni Dahlman,
Tuomas Eskelinen-Jere Karalahti.

4. ketju: Erkki Rajamäki-Petri Pakaslahti-Jukka Hentunen.

Seitsemäs puolustaja: Pekka Saravo, 13. hyökkääjä: Pasi
Määttänen

Varsin mielenkiintoiset nuo jellonakentät Venäjä peliin.
Tosin Immosen olisin nähnyt mielellään kakkoskentässä Viuhkolan tilalla ja päinvastoin.
Kakkoskentän pakkipari saattaa aiheuttaa muutamia sydämen tykytyksiä kotikatsomoissa, mutta toivotaan, että kaksikko selviää pelistä kunnialla.
Kolmelta kentältä voi odottaa ratkasuja, jos kentät pysyy samoina läpi turnauksen, nelonen varmaan pyrkii rikkomaan vastustajan ykkösen peliä. Tosin Hentunen osaa tehdä maalinkin kunnossa ollessaan.
 

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Wint
Kyllä olen melkoisen tyytymätön Karalahden toimintaan ja arvostelukykyyn. Maajoukkueella kokoontuminen maanantaina, ja missä kunnossa kaverin tapasin keskustassa sunnuntaina 15.30. Minä olen Jeren takana viimeiseen asti, mutta kyllä jonkinlaista "heräämistä" tarvittaisiin.

Kerro lisää "tapaamisestasi?" Totuuden kestävät kaikki. Myös Karalahti. Vihjailuja ei.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Wint:
eikös se ole Jeren/IFKn linja että kuppia saa ottaa ja "vähän reilumminkin"? Niin kauan kuin ei vaikuta työntekoon niin hyvin menee :) Ei mitään uutta auringon alla..

Mutta itse joukkueesta. Ässä-kannattajien valitus on ollut ihan aiheellista,miksei tulessa olevia Ässiä ole otettu joukkueeseen mukaan? Mun mielestä Bergeron olisi huoletta voinut olla maajoukkueen ykkös-sentteri. Muuten Raadon kokoama tiimi on ok ja varsinkin ketjut olisin rakentanut samalla tavoin itse.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti kakkonen
Wint:
eikös se ole Jeren/IFKn linja että kuppia saa ottaa ja "vähän reilumminkin"? Niin kauan kuin ei vaikuta työntekoon niin hyvin menee :) Ei mitään uutta auringon alla..

Eipä siinä olekkaan muuta kun se, että kupittelu vaikuttaa aikalailla urheilijan "työsuorituksiin", etenkin se reilumpi kupittelu. Taitaa olla 3 tai peräti 4 päivää kupittelun jälkeen ennen kun sais tehdä mitään fyysisesti raskasta. Lähinnä sen takia, että keho ei ole palautunut metonolin polttamisesta.
Tietenkin Jere voi olla jonkun sortin ihme johonko kupittelu ei vaikuta kuin positiivisesti, mutta vähän kyllä epäilen.

Kaikesta huolimatta Jere on semmoinen tyyppi jota kaipaa maajoukkue paitaan. Nyt siellä on vauhdissa pysyvä häiskä jonka nenälle ei hypitä ja joka pitää huolen myös siitä, että joukkue kavereiden nenille ei hypitä.
Ja kyllähän sen Jeren maalin mm-kisoista muistaa varmaan lopun elämää. Siis tämän Venäjä ottelun maalin, jos olisi jäänyt jollekkin epäselväksi.
Tänä iltanahan tuo nähdään mitenkä Jere kestää vauhdissa mukana. Toivon mukaan hyvin.
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Selvä maali toisen erän puolessa välissä Suomella TV-kameran perusteella. Ja maalia ei hyväksytä ja syy on, että ei tiedetä eikä nähdä kiekkoa.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Re: Porilainen puolustuspuheenvuoro

Viestin lähetti poliisikonstaapeli
Maajoukkueen kokoonpano Karjala-turnaukseen:

16 H Ville Peltonen Jokerit


Mitä?! pelaako se ville vieläkin meillä? Aika näkymätön on kyllä ollut alkukaudesta :)
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Hoh, hoh. Ei sitten Summanen löytänyt parempaa rankkarin vetäjää joukkueesta. Aika kädetön yritys Villeltä. Pärssinen, Eloranta, Hentunen tai Kallio olisi ollut minun mielestäni potenttiaalisempia. Karalahti heitti hyvän pommin, pelasi kyllä itsensä samalla pihalle ja Venäjälle yv-hyökkäys, mutta muuten hyvä.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Joo, itse maalintekoyritys rankkarissa oli aika kädetön, mutta se toinen laukaus näytti ainakin telkkarin välityksellä lämmittävän Venäjän kassaria ihan mukavasti.
 

Messenger

Jäsen
Ehdottaisin,että Venäläisiltä pelaajilta kiellettäisiin alumiini- ja hiilikuitumailoilla pelaaminen k-välisissä peleissä!
On taas sen näköistä halon hakkuuta (kuten aina ennenkin).
Saataisiin edes vähän lievitettyä muiden maiden pelaajien vammoja ja hammaslääkärillä käyntiä.
 

erzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Les Habs, Man Utd
Viestin lähetti Messenger
Ehdottaisin,että Venäläisiltä pelaajilta kiellettäisiin alumiini- ja hiilikuitumailoilla pelaaminen k-välisissä peleissä!
On taas sen näköistä halon hakkuuta (kuten aina ennenkin).
Saataisiin edes vähän lievitettyä muiden maiden pelaajien vammoja ja hammaslääkärillä käyntiä.


Eihän siellä kukaan enää sikaile, kun Jere is back! Näinhän se ainakin uhosi...
 

coupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄssätFc Porto
Viestin lähetti kakkonen


Mutta itse joukkueesta. Ässä-kannattajien valitus on ollut ihan aiheellista,miksei tulessa olevia Ässiä ole otettu joukkueeseen mukaan? Mun mielestä Bergeron olisi huoletta voinut olla maajoukkueen ykkös-sentteri. Muuten Raadon kokoama tiimi on ok ja varsinkin ketjut olisin rakentanut samalla tavoin itse.
Niin Bergeron olisi varmasti päässyt maajoukkueeseen jos olisi edes Suomalainen
 

coupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄssätFc Porto
Viestin lähetti kakkonen


Mutta itse joukkueesta. Ässä-kannattajien valitus on ollut ihan aiheellista,miksei tulessa olevia Ässiä ole otettu joukkueeseen mukaan? Mun mielestä Bergeron olisi huoletta voinut olla maajoukkueen ykkös-sentteri. Muuten Raadon kokoama tiimi on ok ja varsinkin ketjut olisin rakentanut samalla tavoin itse.
Niin Bergeron olisi varmasti päässyt maajoukkueeseen jos olisi edes Suomalainen
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös