strava: Norrena on jumala? Mulla ei ollut tietoa tällaisesta, hädintuskin muistan missä Norrena pelaa. Ymmärrän konjakkihuurut, mutta pyri itsekin erottamaan toisistaan fleguilu ja "fleguilu". Kerroit juuri, että flegu kaveri voitti viime kaudella SM-liigan pistepörssin. Paljonko se olisi tehnyt pisteitä, jos ei olisi ollut flegu? 200? Tällä kaudella flegu on HIFK:ssa kolmanneksi paras pistemies. Kenet nappaisit hänen edelleen pelaamaan ykkösen senana? Liivikin? Wärnin? Ihan henkilöihin liittymättä pidän joukkueessa ennemmin 50 pistettä tekevän "flegun" kuin pirteästi painavan Hackerin, joka tekee 10-15 pistettä. Pinnat yrityksestä, mutta vain toteutuneet pisteet lasketaan.
Muuten kirjoituksessasi ei ollut päätä eikä häntää. Halusit ilmaista olevasi eri mieltä kanssani, mutta kuitenkin pidit itsekin maalivahtivalintaa outona. Mitä tulee KJ:n potkuihin ja siihen, että Hirso olisi allekirjoittaneelle aivan selkeä ykkössentteri - viitsitkö kaivaa esille kohdat, joissa olen sanonut niin? Oikeasti olen kehunut Nokan revolutionaalista hyökkäyssysteemiä ja kyseenalaistanut korkeintaan hänen jatkonsa kaudella 2010 / 11, mikäli HIFK jää alle sijan 4. En todellakaan kannata valmentajan kenkäämistä helmikuussa. Täysi työrauha, katsotaan kauden loppuun. Hirsoa olen pelaajaliikenneketjussa "ylistänyt" seuraavalla tavalla: Minun puolestani hän voi lähteä, mutta vastaavaa korvaajaa ei ole kuitenkaan helppo löytää. Tämä mielipide on puhtaasti pelillinen, sanoin samoin Tommi Kovasesta aikanaan ja siinä oli kaveri, jota aidosti inhosin henkilökohtaisella tasolla. Pelillisesti kun puhutaan, niin pitää oikeasti osata ottaa etäisyyttä suosikkeihinsa ja inhokkeihinsa.
Kummallista, että joillain on suunnaton tarve laittaa sanoja toisten suuhun. Tai näppikselle. Kyllähän hyvä väittely kumpuaa siitä, että esimerkiksi quottaa suoraan toisen pöyristyttävää mielipidettä, jolloin kenellekään ei jää mitään epäselvää. Tietysti keskustelupalsta voisi toimia niin, että reaaliaikaisten käsitysten kertominen kiellettäisiin. Toisin sanoen keskustelu olisi auki ennen kautta ja kauden jälkeen. Silloin olisi aina pirusti tietäjiä hakkaamassa toisiaan selkään.
KJ:n kenkäämistä -tai siis vähintäänkin vakavaa keskustelua hänen asemastaan- olen ehdottanut syksyllä -08. Sieltä löytyy hakutoiminnolla. Totesin tuolloin, että näkyvissä on epäilyttävän vähän merkkejä siitä, että tämä muuttuu paremmaksi. Kannatukseni tuolloin oli 0,01%. Seuraavan kerran otin esille KJ:n aseman HIFK:n hävittyä säälärit akkamaisesti TPS:lle. Kannatukseni oli noussut noin 25 prossaan. Kun Nokan jatkosta myös ensi kaudelle ilmoitettiin, haastattelin tässä ketjussa itseäni ja pidin päätöstä silloisessa tilanteessa oikeana, mutta esitin myös ihan suomenkielellä mahdollisuuden siitä, että kenties se tehtiin liian aikaisin. En ollut vieläkään aivan vakuuttunut Nokan ja HIFK:n kemioiden kohtaamisesta. Nokan kenkäämistä en kuitenkaan ehdottanut enää, mielestäni hän saa vetää tämän kauden aivan rauhassa ja lasketaan ruumiit kauden loputtua.
Lyhyesti sanottuna: Kenkäämisjuna meni jo aikaa sitten. Silloin (yli vuosi sitten) mietin molempien osapuolien etua. Jos ja kun KJ ei tee hyvää tulosta HIFK:ssa, hänen arvonsa markkinoilla putoaa ja vielä viime keväänä Nenä olisi varmastikin ollut hyvää valuuttaa vaikkapa Ruotsissa. Mutta jos -iso JOS- nyt tulee floppikausi, niin uskallan nyt jo helmikuussa -10 ennustaa, että Nenä ei todennäköisesti valmenna tulevaa sopimuskauttaan 10/11 loppuun asti. Mutta syksyn -10 Nokka tulee aloittamaan HIFK:n valmentajana, vaikka pudottaisiin taas sääläreissä ekalla kierroksella. HIFK:lla ei ole vaihtoehtoa. Ei myöskään Nokalla.