Kannettavat mp3-soittimet

  • 79 496
  • 504

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Joulupukki toi neljägigaisen, mustan iPod nanon tähän talouteen. Täytyy sanoa, että maineensa veroinen vehje se on, positiivisessa mielessä siis. Kuten joku jo sanoi, joku kumma laadukkuuden aura siitä pelistä uhkuu. Design-värkkihän se on kuten Applen tuotteet muutenkin. Siinä missä rivi-MP3-soitin tuo mieleen vain just-another-electronic-device-fiiliksen, on iPod kuin Aalto-maljakko tusinavaasin rinnalla. Naarmuuntumista en vielä ole havainnut, enpä nanoa tosin paljon ole vielä riepotellutkaan.

Äänenlaatu on erinomainen verrattuna vanhaan korvalappu-CD-soittimeen, kohinaa ei musiikissa kuule lainkaan vakiokuulokkeillakaan. Pienestä koosta huolimatta erittäin jämäkkä vehje, ei varmasti helpolla hajoa. Asetuksia löytyy joka lähtöön. Ajattelin, että joskus ehkä tulee hankittua isompi versio, mutta tuo pienuuden tuoma kätevyys on kyllä sellainen valtti, josta luopuminen voi suuremmasta kapasiteetista huolimatta tuntua liian raskaalta. Tällä mennään ja katsotaan mihin se riittää, sanoi eräskin dseneral mänidsör.
 

Sörkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Täällä pukki toi 512 Mt:n Logik soittimen. Eihän tuo varmasti hyvä ole verrattuna Creativen vastaaviin. Applen tuotteista puhumattakaan. Ja netissäkin on saanut negatiivista niskaansa. Ei kuulemma pysty toistoa säätämään tarpeeksi hyvin (esim. kansio kerrallaan tms.).

Mutta meikäläiselle tuo laite riittää oikein mainiosti lenkkikaveriksi. Sinne saa riittävästi levyjä (ja luonnollisesti kaupasta hankituista levyistä siirretty) mahtumaan, joiden yhteenlaskettu kesto riittää varmasti pidemmänkin lenkin ajan. Eikä siinä lenkin aikana tule pahemmin niitä biisejä skippailtua, joten riittää (ainakin minulle) kun laittaa soittimen toistolle ja painuu itse ulos ovesta.

Äänenlaadusta ei ole hajuakaan kun ei ole vielä tullut vertailtua muihin soittimiin. Mutta kyllä sieltä napeista ne biisit kuuluvat.
 

Erik Loka

Jäsen
Monte-Cristo kirjoitti:
Joulupukki toi neljägigaisen, mustan iPod nanon tähän talouteen. Täytyy sanoa, että maineensa veroinen vehje se on, positiivisessa mielessä siis. Kuten joku jo sanoi, joku kumma laadukkuuden aura siitä pelistä uhkuu. Design-värkkihän se on kuten Applen tuotteet muutenkin. Siinä missä rivi-MP3-soitin tuo mieleen vain just-another-electronic-device-fiiliksen, on iPod kuin Aalto-maljakko tusinavaasin rinnalla. Naarmuuntumista en vielä ole havainnut, enpä nanoa tosin paljon ole vielä riepotellutkaan.

Äänenlaatu on erinomainen verrattuna vanhaan korvalappu-CD-soittimeen, kohinaa ei musiikissa kuule lainkaan vakiokuulokkeillakaan. Pienestä koosta huolimatta erittäin jämäkkä vehje, ei varmasti helpolla hajoa. Asetuksia löytyy joka lähtöön. Ajattelin, että joskus ehkä tulee hankittua isompi versio, mutta tuo pienuuden tuoma kätevyys on kyllä sellainen valtti, josta luopuminen voi suuremmasta kapasiteetista huolimatta tuntua liian raskaalta. Tällä mennään ja katsotaan mihin se riittää, sanoi eräskin dseneral mänidsör.


No nyt pienen karsinnan suoritettuani listalla keikkuu 2 ja 4 gigan nanot sekä itse ipod, se 30 gigan versio värinäytöllä ja muilla turhuuksilla. Harmillista vaan että siinä ei ole radiota, joka olis ihan mukava lisä jos vaikkapa peliä ei muuten pääse kuuntelemaan. Kokemuksia ?
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
thatt kirjoitti:
No nyt pienen karsinnan suoritettuani listalla keikkuu 2 ja 4 gigan nanot sekä itse ipod, se 30 gigan versio värinäytöllä ja muilla turhuuksilla. Harmillista vaan että siinä ei ole radiota, joka olis ihan mukava lisä jos vaikkapa peliä ei muuten pääse kuuntelemaan. Kokemuksia ?
Juuri viime yönä omenapomo Steve Jobs julkisti muiden härpäkkeiden muassa FM-radiosovittimen (tai mikä se sitten onkaan) iSoille ja piEnille iPodeille. Tiedä sitten, paljonko moinen lisäsysteemi maksaa. Applen tuntien lisälaite kallis, DNA halpa.
 

JimmyConway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Monte-Cristo kirjoitti:
Juuri viime yönä omenapomo Steve Jobs julkisti muiden härpäkkeiden muassa FM-radiosovittimen (tai mikä se sitten onkaan) iSoille ja piEnille iPodeille. Tiedä sitten, paljonko moinen lisäsysteemi maksaa. Applen tuntien lisälaite kallis, DNA halpa.

Taitaa olla tämä laite http://store.apple.com/Apple/WebObj...6zIzbJ1ElKNEyC/2.SLID?mco=1643B174&nplm=MA070

Onhan se kallis, 55 euroa, mutta siinä tulee mukana myös kuulokkeet ja kaukosäädin. Hinnan lisäksi tuote näyttäisi olevan "täyttä Applea", kun katsoo mm. radion näyttöä ja ominaisuuksia (esim. RDS).

Nämä pari kuukautta, mitä olen omaa 30-gigaista käyttänyt olen huomannut pari asiaa. Etukäteen mietin pitäisikö ostaa se erillinen laturi, en ole sitä vielä ainakaan tarvinnut, ehkä jos lähtisi jollekkin pitemälle reissulle. Laitteen akku kestää huomattavasti kauemmin, kun kuuntelen valmista soittolistaa, enkä valitse joka kappaletta erikseen. Ja nimimerkille thatt sanoisin seuraavaa: Valitsin juuri 30-gigaisen, enkä Nanoa sen takia, että 30-gigaiseen mahtui kaikki mp3:set kerralla ja jäi vielä tilaakin, eikä tarvitse miettiä mitä musiikkia pitää mukana. Tämän lisäksi 30-gigaisessa on hyvin tilaa myös vaihtokovalevy-käyttöön
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Onkos kellään kokemusta noista verkkokauppa.comin maahantuomista korealais yms. soittimista.
2 vuotta vanha (korealainen) halpis alkaa esittää kuolemisen merkkejä ja uuden hankinta on toteutuksen alla.
Koska koneellani oleva mp3-kansion koko lienee hikisesti 500 megaa, niin eipä oikein ole tarvetta 30 gigaiselle ipodille tai vast.

Joten katse suuntautuu tuonne 512-1024 megaisiin flash-soittimiin.
Creativen Nano plus 512 MB@99€ tjsp. olisi yksi vaihtoehto ja taatusti varmaan ihan ok vehje.
Tähän vehkeeseen olen iskenyt silmäni,
Axdia Odys MP3-S11 1GB (http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=18280), lähinnä sen takia että se on kevyt, halpa ja toisaalta siinä tulee tuollainen kaularemmisysteemi, joten itse vehkeen saa roikkumaan paidan alle yms.
Hintakin olisi kohdallaan, mutta en oikein mistään löydä kokemuksia tuosta vehkeestä ja olisi nyt alkuun ihan kätevä tietää, josko vehje on täysi susi.
edit: Katos joo, sehän onkin saksalainen vehje, eli ei se aivan surkea voi olla. Pistetäänpä siis mietintään. Toinen vaihtoehto olisi http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0435 ...mitäs mp3-soittimiin erikoistuneita foorumeita niitä onkaan, pitäneekin lukaista ketju läpi.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Creative MuVo TX SE 512

Onko jollain otsikon mukainen soitin? Kertokaapa kannattaako tuo ostaa? Suht halpa ja tavaraa mahtuu varmasti sen vertaa kun tarvitsenkin, mutta haluaisin kuulla kommentteja laitanko rahani hukkaan, jos tuon ostan?
 

Banhammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Mystinen mies
Piilomainonta (tai jokin muu) on tehnyt tehtävänsä, ja jostain syystä allekirjoittaneen on aivan pakko saada iPod. Ongelmana on se, että eniten himottaisi iPod Nano 4 gigan muistilla, mutta omistan ennestään jo viiden gigan Zen Micron. Jos ollaan siis järkeviä, niin onko mitään järkeä vaihtaa Creativea Appleen?
 

Haamu

Jäsen
Miksu00 kirjoitti:
Onko jollain otsikon mukainen soitin? Kertokaapa kannattaako tuo ostaa? Suht halpa ja tavaraa mahtuu varmasti sen vertaa kun tarvitsenkin, mutta haluaisin kuulla kommentteja laitanko rahani hukkaan, jos tuon ostan?

Minulla on ko. soitin ollut nyt pari kuukautta ja olen ollut tyytyväinen. Itsellä soitin on käytössä salilla ja lenkeillä, joten tavaraa mahtuu tuon max. kahden tunnin ajaksi vallan mainioisti. Suosittelen ostamaan akkuparistoja+niiden lataajan soittimen kanssa, laite nimittäin tyhjentää pariston suht' nopeasti. Ja jos ei ennestään ole, niin kannattaa hommata kunnon kuulokkeet myös. Niillä soittimen mukana tulevilla rimpuloilla ei tee mielestäni mitään. Itse ainakin olen ollut tyytyväinen Koss:n Spark Plugineihin, joiden 'eari'-tyyppinen korvanappi on viimeisen päälle hyvä.
 

Erik Loka

Jäsen
Banhammer kirjoitti:
Piilomainonta (tai jokin muu) on tehnyt tehtävänsä, ja jostain syystä allekirjoittaneen on aivan pakko saada iPod. Ongelmana on se, että eniten himottaisi iPod Nano 4 gigan muistilla, mutta omistan ennestään jo viiden gigan Zen Micron. Jos ollaan siis järkeviä, niin onko mitään järkeä vaihtaa Creativea Appleen?

Tällä suunnalla täysin sama tilanne, paitsi etten omista Zen Microa. Kyseinen verme onkin tulossa kahden viikon sisään.
 

#30

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans.
Banhammer kirjoitti:
Piilomainonta (tai jokin muu) on tehnyt tehtävänsä, ja jostain syystä allekirjoittaneen on aivan pakko saada iPod. Ongelmana on se, että eniten himottaisi iPod Nano 4 gigan muistilla, mutta omistan ennestään jo viiden gigan Zen Micron. Jos ollaan siis järkeviä, niin onko mitään järkeä vaihtaa Creativea Appleen?

Mitä vikaa siinä Zen Microssa on ollut ja mitä uutta meinaat siitä iPodista saada? Itse olen ollut tyytyväinen omaan Zen Microon, en tiedä noita Nanon ominaisuuksia mutta koko ei kai ole paljoa pienempi ja ainakin radio taitaa puuttua.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

Erik Loka

Jäsen
Frankie kirjoitti:
http://store.apple.com/Apple/WebObj...4L25z98/0.SLID?mco=E99E0756&nclm=CarAudioiPod

Onko JA:n käyttäjillä kokemuksia näistä välineistä millä saat iPodisi yhdistettyä auton stereoihin? Onko niiden autoon virittämisessä jotain säätöä vai onko se helppoa?

Mun käsityksen mukaan noita "cassette&stereo kit:ejä" myydään ihan autovarustekaupoissa, ja luonnollisesti paljon halvemmalla mitä applelta. Ja mitä itse niitä käytössä oon nähny niin toimineet ovat.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Frankie kirjoitti:
Onko JA:n käyttäjillä kokemuksia näistä välineistä millä saat iPodisi yhdistettyä auton stereoihin? Onko niiden autoon virittämisessä jotain säätöä vai onko se helppoa?
Riippuu toki autostereoistasi, onko kasettisoitin/cd-soitin yms.

Itselläni vain kasettisoitin autossa. Ostin Verkkokaupasta alle kympin maksavan kasettiadapterin, joka yksinkertaisesti työnnetään auton kasettipesään. Kasetin toisesta päästä lähtee sitten piuha jonka saa suoraan iPodiin kiinni.

Sittenhän on näitä Suomessa kiellettyjä FM Transmittereita, joita saa kyllä netin kautta tilattua. Laite varaa itselleen tietyn vapaan taajuuskaistan, ainakin käsittääkseni, ja soittaa iPodia siinä.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Creative MuVo TX SE 512

Miksu00 kirjoitti:
Onko jollain otsikon mukainen soitin? Kertokaapa kannattaako tuo ostaa? Suht halpa ja tavaraa mahtuu varmasti sen vertaa kun tarvitsenkin, mutta haluaisin kuulla kommentteja laitanko rahani hukkaan, jos tuon ostan?

Ratio on poistettu sitten edeltävän mallin (MuVo TXFM) mikä selittänee pudonneen hinnan. Ihan toimiva vekotin, varmatoiminen ainakin XP:n kanssa (eli ei tule yllättäviä formatoinnin tarpeita, ainakaan itselle ei ole tullut vastaan). Näppärää on tuo irtoava USB-muistiosa, josta seuraa, ettei ylimääräisiä piuhoja tarvitse kanniskella mukana. Tuskin menevät rahasi hukkaan.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Frankie kirjoitti:
http://store.apple.com/Apple/WebObj...4L25z98/0.SLID?mco=E99E0756&nclm=CarAudioiPod

Onko JA:n käyttäjillä kokemuksia näistä välineistä millä saat iPodisi yhdistettyä auton stereoihin? Onko niiden autoon virittämisessä jotain säätöä vai onko se helppoa?

Laadukkain on tietenkin suora kytkentä piuhalla, mutta harvassa autostereossa on vielä liitäntöjä etupaneelissa. Tulossa kyllä on. Toinen vaihtoehto on tosiaan edellä mainitut kasettiadapterit, jos sattuu vielä olemaan kasettisoitin. Kolmas on sitten FM-taajuutta käyttävät laitteet kuten Monster FM tai iTrip. Itse asiassa näitä ei kai Suomessa saisi käyttää, koska ne tosiaan perustuvat FM-taajuuden käyttöön. Toisin sanoen podiin liitetään pieni radiolähetin, joka lähettää podin sisällön auton oman antennin kautta radioon. Taajuudeksi valitaan sellainen, jolta ei tule mitään ohjelmaa. Kaverin kanssa kokeiltiin, mikä on lähettimen teho eli kaveri viritti omaan autoradioonsa saman taajuuden ja lähti loittonemaan omasta autostani. Vielä noin 100 metrin päässä meikäläisen musat soivat kaverin autossa. Monster FM sisältää myös laturin ja maksaa noin 50 taalaa, iTrip on pienempi iPodin päälle lätkäistävä pieni sylinterinmuotoinen laite ja maksaa alle 30 taalaa.Mm. eBaystä löytyy. Toimii tietysti kotonakin eli jos virittää kotona minkä tahansa radion samalle taajuudelle kuin lähetin lähettää, tulevat musat ulos vaikka stereoista tai kotiteatterista. Taajuus on täysin vapaasti valittavissa. Mutta kuten todettua, virallisesti näitä ei Suomessa saa myydä.

Todettakoon vielä, että MonsterFM-laite kytketään iPodin pohjan telakkaliittimeen ja iTrip tulee päällä olevaan miniplugin ja sen toisen liittimen muodostamaan kokonaisuuteen. Monsterin johto alkoi reistailla noin puolen vuoden käytön jälkeen, syynä tosin se, ettei podille ollut autossa kunnon telinettä ja piuha vääntyili sinne tänne, kun soitin oli milloin missäkin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä olisi yksi vaihtoehto: http://www.autonavi.fi/tuotteet/25/43/rda99t.phtml

Lienee myös laillinen Suomessakin, kun tämä ei käytä radiolähetintä vaan kytketään suoraan johtoihin... Itse ainakin harkitsen vakavasti tämän hankkimista lähiaikoina.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
heavy kirjoitti:
Tässä olisi yksi vaihtoehto: http://www.autonavi.fi/tuotteet/25/43/rda99t.phtml

Lienee myös laillinen Suomessakin, kun tämä ei käytä radiolähetintä vaan kytketään suoraan johtoihin... Itse ainakin harkitsen vakavasti tämän hankkimista lähiaikoina.

Näyttää joltain jakoboksilta, joka kytketään autoradion antenniliitäntään ja joka jakaa antennitulon kahteen sisääntuloon. Toiseen antenni ja toiseen mp3-soittimen tai muun äänilähteen johto. Aikamoinen piuhahässäkkä tuosta kyllä tulee ja edellyttää myös kytkimen asentamista kojelautaan. Jos on kätevä käsistään ja valmis rei´ittämään autoaan niin tuohan on mitä mainioin ratkaisu ja äänenlaatukaan ei ole altis häiriöille. Leasing-autoon ei oikein viitsi ruveta moista laitetta sovittamaan eli pakko pitäytyä iTripissä.

Niin se vielä, että taajuus näyttää olevan 88,7. Mahtaakohan tuo vuotaa häiriöitä jos alueella on samalla taajuudella radiotoimintaa?
 

Erik Loka

Jäsen
Sandisk Sansa e200

Onkos kukaan laittanut merkille kyseistä soitinta? Meinaan vaan että itsellä taitaa ipod nano jäädä ostamatta kun tuo nyt vaan tulis markkinoille (ja toivon mukaan näinä päivinä tuliskin).

Vertailussa Sandiskin eduksi huomasin ainakin:
Akkukeston (20h vs. 12h)
Mahdollisuus vaihtaa itse akku
Radio (incl. suora nauhoitus radiosta)
Toistaa videoita
Suurempi näyttö
Paikka mini-sd -muistikortille
Sanelin
Halvempi hinta

Saatavilla 2,4 & 6 gigan mallit, joista keskimmäisen vaihtoehdon hankintaa olen suunnitellut, sillä jos tila loppuu voin kasvattaa musiikkikirjastoa muistikortilla.

http://www.sandisk.com/Products/Catalog(1166)-SanDisk_Sansa_e200_Series_MP3_Players.aspx
 

lejon

Jäsen
thatt kirjoitti:
Onkos kukaan laittanut merkille kyseistä soitinta? Meinaan vaan että itsellä taitaa ipod nano jäädä ostamatta kun tuo nyt vaan tulis markkinoille (ja toivon mukaan näinä päivinä tuliskin).

Vertailussa Sandiskin eduksi huomasin ainakin:
Akkukeston (20h vs. 12h)
Mahdollisuus vaihtaa itse akku
Radio (incl. suora nauhoitus radiosta)
Toistaa videoita
Suurempi näyttö
Paikka mini-sd -muistikortille
Sanelin
Halvempi hinta

Saatavilla 2,4 & 6 gigan mallit, joista keskimmäisen vaihtoehdon hankintaa olen suunnitellut, sillä jos tila loppuu voin kasvattaa musiikkikirjastoa muistikortilla.

http://www.sandisk.com/Products/Catalog(1166)-SanDisk_Sansa_e200_Series_MP3_Players.aspx

Saman soittimen olen ajatellut hankkia. Hieno juttu tuo, että muistikapasiteettia on mahdollista kasvattaa muistikortilla. Noita korttejahan taitaa nykyään olla useamman gigan kokoisia. Tuo radion nauhoitus ei ilmeisesti Euroopassa toimi.
 

JanJ

Jäsen
Miksu00 kirjoitti:
Onko jollain otsikon mukainen soitin?
Ostin sen Creative Muvon, ja kuukauden päästä ostin iPod 30 gigasen. Creative sai uuden leposijan laatikon pohjalta.

Ihan mukava käyttää, kevyt ja paristo kestää pitkään.
Mutta ainakin minulle kapasiteetti oli selkeästi liian rajallinen.
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
#30 kirjoitti:
Itse olen ollut tyytyväinen omaan Zen Microon,

Niin mäkin tähän asti.
Ensin hajosivat alkuperäiset kuulokkeet, mikä ei tietty tullut yllätyksenä.
Tämän jälkeen kuulokejakki "löystyi", joten soitto pätkii kävellessä todella ikävästi.
 

Nahkaparturi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiseeraan TuToa
Minulla on MuVo TX FM ja tyytyväinen olen ollut, mutta alkaa kyllä houkuttamaan nuo isompi gigaset pelit.

Mutta sanokaahan mitä olen mennyt säätämään soittimessani väärin, kun albumien raidat soivat väärässä järjestyksessä, eli viimeisestä ensimmäiseen?
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Kopteri kirjoitti:
Tämän jälkeen kuulokejakki "löystyi", joten soitto pätkii kävellessä todella ikävästi.

Itsellä kävi juuri näin ja frendillä myös.
Huoltoon vaan ja sieltä lähettivät molemmissa tapauksissa uudet soittimet tilalle. Taitaa olla enemmän ominaisuus kun vika tuo kuulokeplugin löystyminen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös