Mainos

Kannattajilta seurajohdolle

  • 215 385
  • 670

TJ MACKEY

Jäsen
Kyllä tärkeintä olisi nimenomaan valvoa, ettei Juusea viedä yhtään määräänsä enempää niihin kissanristiäisiin, kyllä pääpainon pitää pysyä pelihommissa.

Onneksi siellä on Teräväinen, joka pk-seutulaisena kerännee suurimman mediahuomion, eikä pikkuleijonien otteet nyt varmaan ihan samanlaista hulinaa aiheuta kuin ilmaveivi-Mikke aikuisissa.

Jos/kun Juusella halutaan rahastaa, niin sitten niitä mukeja ja paitoja myyntiin, mutta pidetään muuten poika pois parrasvaloista ja yhteistyökumppaneiden illanistujaisista.
Kyllä kyllä, pidetään kaveri mahdollisimman hyvin piilossa, medialta, faneilta, kannattajilta ja yhteistyökumppaneilta. Pelipäivänä juuri ja juuri voi antaa Liigan merkitä Juusen kokoonpanoon.

Todellisuudessa, Saros on maagisilla otteillaan itse aiheuttanut hypen, eikä siinä mitään, niin tervepäinen kaveri kyseessä, että en oikein usko Hämeenlinnan median ja HPK:n markkinointikoneiston sekoittavan nuoren kaverin päätä.

Kummallista kyllä, Predatorsin organisaatio ja fanit ovat aika innoissaan tulevasta tähdestään ja palstaa ja huomiota ei säästellä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kyllä kyllä, pidetään kaveri mahdollisimman hyvin piilossa, medialta, faneilta, kannattajilta ja yhteistyökumppaneilta. Pelipäivänä juuri ja juuri voi antaa Liigan merkitä Juusen kokoonpanoon.

Todellisuudessa, Saros on maagisilla otteillaan itse aiheuttanut hypen, eikä siinä mitään, niin tervepäinen kaveri kyseessä, että en oikein usko Hämeenlinnan median ja HPK:n markkinointikoneiston sekoittavan nuoren kaverin päätä.

Kummallista kyllä, Predatorsin organisaatio ja fanit ovat aika innoissaan tulevasta tähdestään ja palstaa ja huomiota ei säästellä.
Olen kanssasi ehdottomasti samaa mieltä.

Ei se ole tyhmä joka takoo sitä kuumaa rautaa, tyhmä on se joka hakkaa sen raudan paskaksi. Kyllä sitä Sarosta voi juoksuttaa vaikka mimmosissa pippaloissa naamaa näyttämässä, kun sen tekee fiksusti, sama pätee fanituotemyyntiin, kun ei kaveria ole ihan rumalla naamallakaan siunattu. Enemmän on kaverissa sellaista Tero Pitkämäki kiilotkuvapoika lookkia.

Ei tässä nyt ole kyse mistään räkälä rundeista kuitenkaan, vaan ihan siitä että annetaan nyt nuorelle miehelle mahdolisuus ihan itselleenkin myydä itseään, sekä seuralle ottaa kasvatista irti, jonka eteen on kuitenkin euroja laitettu melko mittavasti. Kyllä sitä markkinointia ja mediaa voi hallitakin, ei sen tarvitse olla mitään "heitetään lammas susille" tyylistä touhua. Ne muutamat haastattelut ja kierrokset vaikka kouluissa, voi olla jopa Saroksen mielestä ihan hauska juttu, esimerkiksi se että nuori mies aikoo hoitaa kirjoitukset kunnialla, voisi olla todella kova juttu paikallisissa kouluissa, sieltä taotaan niitä pieniä puroja, joista muodostuu iso virta. Samaten niiden yhteistyökumppanien kanssa on hyvä opetella tulemaan toimeen ja nimikirjoituksia oppia jakamaan jo tässä vaiheessa, kun se hype on vielä jossain rajoissa ja sillä ei ole vain taivas ja käden kestäminen rajana. Isoissa ympyröissä se paletti sitten räjähtää nimittäin nopeasti sellaiseen mittaluokkaan, että se on se mikä ne nuoret lahjakkuudet "tappaa", tosin Saros on osoittanut sellaista kylmäpäisyyttä että hänestä en sitä usko. Vähän vaan rohekutta tarvittaisiin sinne toimiston puolelle, ei se mitään ruudin keksintää ole kuitenkaan.

Edit. Ja älkää unohtako sitä Vainiota, siinä meillä on toinen maailmanmestari, vaikka nimi ei nyt samalla tavalla myykkään kuin Saros tällä hetkellä. Kova kaveri se on sekin!
 
Viimeksi muokattu:

Ritarisydän

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers, Real Madrid
Edit. Ja älkää unohtako sitä Vainiota, siinä meillä on toinen maailmanmestari, vaikka nimi ei nyt samalla tavalla myykkään kuin Saros tällä hetkellä. Kova kaveri se on sekin!

Juuri näin, Suomella oli kisoissa todella kovan luokan seitsemäs puolustaja. Harvinaista kyllä, Juuso taisi tällä kertaa ns. kärsiä rightin kätisyydestään, leftinä olisi varmasti ollut enemmän pelaavassa kuusikossa varmaankin Ristolaisen parina.

Juuso Vainio on aivan mainio !
 

Sabre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings
Plussat meikältäkin Kulmalan palkitsemisesta. Maailmanmestari on aina maailmanmestari.

Sitten seuraavaksi tulee niin helvetin iso ja pitkä miinus, niin voidaan tuo edellinen plussa ja aika monta edellistäkin plussaa heittää kaivoon. Kuulin tänään että, viime kauden jälkeen Veteläiselle oli sanottu lyhykäisyydessään näin: ''sun palveluksia ei enää tarvita.'' Ihan vitun uskomatonta!
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Älyttömän hieno ele kerhon johdolta palkita myös vierasjoukkueen maailmanmestari! Pisteet sinne!

Kyllä! Osoittaa todellista pelisilmää palkita myös vastustajan kultamitalisti. Todella upea ele!

Plussat meikältäkin Kulmalan palkitsemisesta. Maailmanmestari on aina maailmanmestari.
Korjatkaa jos olen väärässä mutta tämä saattoi olla Liigan ja Jääkiekkoliiton yhteinen sopimus, sillä käsittääkseni kaikissa peleissä kukitettiin niin omat kuin vieraat jos tällaisia kentällä oli. Ihan mutulla kuitenkin vetelen ja jos menee metsään niin siinä tapauksessa Kerhon toimistolle plussaa.
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ainakin lauantaina Pelicans palkitsi myöskin Vainion ja Saroksen, oman poikansa Juvosen lailla, joten eiköhän näin ole Liiton ja Liigan tahoilta päätetty. No propsit siinä tapauksessa Jääkiekkoliitolle ja Liigalle. Kyllähän vierasjoukkueen kultamitalistit kukat ja onnittelut yhtä lailla ansaitsevat siinä missä kotijoukkueenkin pelaajat.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Ilmoitan seurajohdolle nyt ja tässä paikassa hylkääväni seuran, jos Kerhosta tulee Hjalliksen farmi.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kiitos muuten johtoportaalle, ei pelkästään siitä että T-73 ulostettiin, vaan myös siitä että pelaajien blogit vaipuivat unholaan. Muuan kädenvääntömatka ei ollutkaan kuin ehkä viimeisten vuosien valopilkku kaikkien lukemieni novellien joukossa, eikä siksi koska se olisi ollut äidinkielellisesti kaunista, vaan koska sitä oli kertomassa oikeasti fiksu ja lahjakas urheilija, myös kirjoituksen alalla, joka suorastaan pystyi piirtämään mieliini sen reissun ja sen tapahtumat todella elävästi.

Ikäänkuin se ei olisi riittänyt niin hieno idea ja täälläkin useasti mainitut blogitekstit, mukaanlukien ulkkarien ongelmat kaupassa yms. hienot detaljit, jotka sitoi joukkueeseen, päätettiin sitten vain unohtaa kesken kauden. Ilmankos en edes yhtään kommenttia asioista nähnyt. En toki tiedä taustoja ja lukijamääriä mitä noilla blogeilla oli, mutta jos pelaaja uhraa aikaansa sen tunnin miellyttääkseen nykyisiä asiakkaita, niin montakos laskee se johtoporras tarvittavan että se maksaa itsensä takaisin? 1, 2, 10, 100?

Tietääkseni se edustaminen kuuluu myös niiden pelaajien osaan joukkueessa ja se sisältää tälläistä kaikkea "hömppää" tai miten sen haluaakaan nimetä. Se nyt vaan on myös tapa sitouttaa siihen myytävään tuotteeseen samalla tavalla kuin se että mennään vaikka jakaan niitä nimmareita ala-asteelle tai kertoon omasta toimenkuvasta, valistaan huumeista puhumaan alkoholista tai ihan mitä vaan, vaikka tarjoilemaan juustoleipiä lakkahillolla sponsorin myyntipisteelle johonkin markettiin perjantaina. SE KAIKKI MYY! Toritapahtumakin sitten kuopattiin kaikessa hiljaisuudessa, olisi voinut moni lapsi haluta sen oranssin ilmapallon logolla ja pelaaja kortin nimmarilla. Niistä yli kakskymppisistä puhumattakaan jotka olisivat ostaneet myös ne makkarat ja mehut ihan omalla rahalla ja ottaneet nimmarin vaikka fanipaitaan.

Olem pettymys!
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Tietääkseni se edustaminen kuuluu myös niiden pelaajien osaan joukkueessa ja se sisältää tälläistä kaikkea "hömppää" tai miten sen haluaakaan nimetä.

Kyllähän tuota "hömppää" on tarjolla. Viime lauantainakin olivat Borna ja Karjalainen yllätysfanitapaamisessa paikallisessa yökerhossa.

Että silleen...
 

J.Petke

Jäsen
Katsoessani ruutu.fi-palvelusta kerhon peliä mietiskelin, että opittaiskohan tästä kaudesta se, että "kaikkien pelaajien myyntiä" ei lähdetä huutelemaan iltapäivälehtiin..? Harjoituspeleissäkin on ollut enemmän katsojia.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Katsoessani ruutu.fi-palvelusta kerhon peliä mietiskelin, että opittaiskohan tästä kaudesta se, että "kaikkien pelaajien myyntiä" ei lähdetä huutelemaan iltapäivälehtiin..? Harjoituspeleissäkin on ollut enemmän katsojia.

Yleisö saatiin siis jo kaikkoamaan, eli puolet tavoitteesta täytetty. Yhtään pelaaja ei kai ole vielä onnistuttu rahastamaan?
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Varmaan tuolla uutisellakin osuutta on yleisömäärään mutta eiköhän ylipäätään se, että mahkut ovat lopullisesti mennet selitä tuota. Eikä sekää yleisömääriä nosta, että Suomella on samaan aikaan peli. Itse jätin menemättä juuri tämän vuoksi.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Katsoessani ruutu.fi-palvelusta kerhon peliä mietiskelin, että opittaiskohan tästä kaudesta se, että "kaikkien pelaajien myyntiä" ei lähdetä huutelemaan iltapäivälehtiin..? Harjoituspeleissäkin on ollut enemmän katsojia.

Eihä kukaan huudellutkaan vaan sanottiin että jos joku hyvä tarjous tulee niin sitten ehkä mietitään. IS:n toimittajahan oli vedellyt mutkia suoriksi ja tuon Korpela jo korjasikin HäSan haastiksessa kuin myös YLEn haastattelussa.

Tosin kyllä varmaan tuolla Hämeenlinnan pimeän kaupan illalla ol myös osuutta asiaan, mutta silti huonosti oli väkeä mutta mitäpä voi odottaa.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Eihä kukaan huudellutkaan vaan sanottiin että jos joku hyvä tarjous tulee niin sitten ehkä mietitään. IS:n toimittajahan oli vedellyt mutkia suoriksi ja tuon Korpela jo korjasikin HäSan haastiksessa kuin myös YLEn haastattelussa.
Korpelan korjaus ei auttanut enää mitään kun paska oli jo tuulettimessa. Laukkanen pitäisi saada jonkinlaiselle medianhallintakurssille ja äkkiä. Mitä ihmettä se huutelee Kerhon tilanteessa yhtään mitään medialle? Jatkossa kun Laukkasen luurissa lukee Pärnänen, Lempinen, Hoffren, Rantanen tai Nyholm niin äkkiä painamaan sitä punaista luurin kuvaa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Eihä kukaan huudellutkaan vaan sanottiin että jos joku hyvä tarjous tulee niin sitten ehkä mietitään. ...

Tosin kyllä varmaan tuolla Hämeenlinnan pimeän kaupan illalla ol myös osuutta asiaan, mutta silti huonosti oli väkeä mutta mitäpä voi odottaa.
Kuten todettua, HPK-SaiPa -ottelun lähtökohdat olivat erittäin hankalat, sillä:

1) HPK:n kausi on ollut tasapaksua taapertamista,
2) HPK:lla ei ole ollut enää viikkoon realistisia mahdollisuuksia pudotuspeleihin,
3) "tyhjennysmyynti" oli julistettu vähintäänkin kiertoilmauksin, ja
4) tiedettiin, että Suomen maajoukkue pelasi samaan aikaan olympialaisissa.

Jokainen myös ymmärsi, että yleisömäärä jäisi kohtien 1-4 yhteisvaikutuksesta reilusti alle kolmen tuhannen. Mutta mitä teki seuran markkinointiosasto, jolla oli - "hyvästä tarjouksesta" puheen ollen - mahdollisuus vaikuttaa tilanteeseen edes jollain tavalla?

Oliko tarjolla lipputarjouksia (esim. "kaksi yhden hinnalla", "kaikki paikat 15 euroa (sis. toimituskulut ja hotsin)" tai "minikausikortti - kaikki HPK:n loput kevään 2014 kotiottelut (SaiPa-, Ilves-, JYP-, Tappara-, HIFK-) B- ja D-katsomoihin 50 euroa") tai jotain erityistä lisää ottelutapahtumaan (esim. game worn –paidan arvonta lipun ostaneiden kesken tai yhteistyökumppanin kustantamat ystävänpäiväkahvit), jotka olisivat voineet nostaa yleisömäärää tänään edes muutamalla sadalla hengellä?

Ei. Ei yhtään mitään.

Jos HPK:n markkinointiosaaminen on todella näin heikolla pohjalla, ei ole mikään ihme, että Kerhon yleisömäärät - ja niiden myötä lipputulot sekä muut talouden kannalta kriittiset menestystekijät alkavat olla enemmän kuin huolestuttavalla tolalla. Veteläisen sopimuksen uusimatta jättäminen ja markkinointipuolen täydellinen laiminlyönti uhkaa käydä vielä kalliimmaksi kuin se surullisenkuuluisa ”rasite”, johon seura hirttäytyi Raution kanssa. Oletan ja toivon, ettei kyseessä ole harkittu ja tietoinen organisaation alasajo, minkä vuoksi ennen kaikkea ihmettelen viimeaikaista toimintaa sekä viimeksi kuluneen vuoden aikana tehtyjä resurssien kohdentamisratkaisuja todella paljon.

Toistan loppuun itseäni, ja kysyn jälleen retorisesti, mitkä ovat HPK:n arvot, visio ja missio – eli missä on HPK:n strategia, joka piti esitellä kesällä 2012.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kuten todettua, HPK-SaiPa -ottelun lähtökohdat olivat erittäin hankalat, sillä:

1) HPK:n kausi on ollut tasapaksua taapertamista,
2) HPK:lla ei ole ollut enää viikkoon realistisia mahdollisuuksia pudotuspeleihin,
3) "tyhjennysmyynti" oli julistettu vähintäänkin kiertoilmauksin, ja
4) tiedettiin, että Suomen maajoukkue pelasi samaan aikaan olympialaisissa.

Jokainen myös ymmärsi, että yleisömäärä jäisi kohtien 1-4 yhteisvaikutuksesta reilusti alle kolmen tuhannen. Mutta mitä teki seuran markkinointiosasto, jolla oli - "hyvästä tarjouksesta" puheen ollen - mahdollisuus vaikuttaa tilanteeseen edes jollain tavalla?

Oliko tarjolla lipputarjouksia (esim. "kaksi yhden hinnalla", "kaikki paikat 15 euroa (sis. toimituskulut ja hotsin)" tai "minikausikortti - kaikki HPK:n loput kevään 2014 kotiottelut (SaiPa-, Ilves-, JYP-, Tappara-, HIFK-) B- ja D-katsomoihin 50 euroa") tai jotain erityistä lisää ottelutapahtumaan (esim. game worn –paidan arvonta lipun ostaneiden kesken tai yhteistyökumppanin kustantamat ystävänpäiväkahvit), jotka olisivat voineet nostaa yleisömäärää tänään edes muutamalla sadalla hengellä?

Ei. Ei yhtään mitään.

Jos HPK:n markkinointiosaaminen on todella näin heikolla pohjalla, ei ole mikään ihme, että Kerhon yleisömäärät - ja niiden myötä lipputulot sekä muut talouden kannalta kriittiset menestystekijät alkavat olla enemmän kuin huolestuttavalla tolalla. Veteläisen sopimuksen uusimatta jättäminen ja markkinointipuolen täydellinen laiminlyönti uhkaa käydä vielä kalliimmaksi kuin se surullisenkuuluisa ”rasite”, johon seura hirttäytyi Raution kanssa. Oletan ja toivon, ettei kyseessä ole harkittu ja tietoinen organisaation alasajo, minkä vuoksi ennen kaikkea ihmettelen viimeaikaista toimintaa sekä viimeksi kuluneen vuoden aikana tehtyjä resurssien kohdentamisratkaisuja todella paljon.

Toistan loppuun itseäni, ja kysyn jälleen retorisesti, mitkä ovat HPK:n arvot, visio ja missio – eli missä on HPK:n strategia, joka piti esitellä kesällä 2012.
Nyt tuli asiaa yhteen viestiin niin kovasti että oikein piti hieraista silmiä. Mutta kuten on jo todettu niin "all is well". Älä sie turhaan hikeenny, siellä on ammattilaiset vetämässä naruista, kyllä ne tietää ja on asiantuntijoita. Itsesi teet vain naurunalaiseksi kun menet parempiasi neuvomaan, turha tässä on kritisoida on katsos pieni talousalue ja tiukat ajat, eikä kassassa paista kuin pohja, pelaajatkin pelaa ihan vituralleen niin eihän se ketään kiinnosta ja Hämeenlinnalaiset nyt vaan on täysiä kusipäitä, glory hunttereita ja jääkiekosta mitään ymmärtämättömiä, kun eivät juokse ilosta hihkuen luovuttamaan rahojaan HPK:lle, jonka tuote on todellista priimaa, on johdettu täydellisesti, omaa Liigan parhaan vamennuksen ja kenttäpelaajatkin hipovat lähes täydellisyyttä, maaleja ne vaan tekee niukanlaisesti. Kyllä tälläsistä asetelmista on hyvä ponnistaa, ensi vuonna mitalikannassa samaan aikaan kun kansa suorastaan taistelee jämäpaikoista, että mahtuu halliin jne.
 
Viimeksi muokattu:

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Toistan loppuun itseäni, ja kysyn jälleen retorisesti, mitkä ovat HPK:n arvot, visio ja missio – eli missä on HPK:n strategia, joka piti esitellä kesällä 2012.

Ikävänkantajan viestissä on paljonkin, mistä ottaa koppia. Mutta tämä lainaus; Rolf Paski lupaa lopettaa välittömästi tämän "negailun" kun Risto Korpela esittää julkisuuteen vastauksen tähän...
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Olisiko hyvä ajatus laittaa viimeisiin kotipeleihin liput alennusmyyntiin? Joku -40% voisi tuoda vähän enemmän porukkaa halliin syömään hodareita ja juomaan olutta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös