Kannattajatoiminnan lieveilmiöt ja häiriökäyttäytyminen katsomoissa

  • 1 390 905
  • 6 038

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Eli siis mun on pakko laittaa eri väriset lasit päähän ja näyttää fanipäätyyn persettä ensi kotipelissä, kun menivät huutelemaan X asioita Leprassa? Yritin nyt tuoda hieman erilaisen näkökannan tähän ongelmaan varsinkin tuossa viimeisimmässä viestissäni. Ja näkökanta ei mielestäni kauhean radikaali ole mihinkään suuntaan.

Nyt mitenkään muuhun kantaa ottamatta kuin tuohon, että "persettä näyttämään kotipäätyyn" niin ehken ei nyt tarvitse taas toiseen äärilaitaankaan mennä.

Mutta se "omien puolustaminen" on mielestäni vähän kummallista tilanteissa joissa on urpoiltu ihan huolella. En tarkoita ko. tilannetta kun en minäkään siitä mitään varmaa tiedä, että onko siinä urpoiltu huolella - yleisesti vain. Mutta siis, se että jollain samanvärinen paita ei mielestäni ole järkevä peruste puolustaa idioottimaisuutta ja typerää käytöstä. Se jos joku "omista" kannattajista käyttäytyy kuin kusipää on ihan ok tuomita riippumatta oletko samalla vai eri puolella.
Jos taas selvästi ryöpytetään ylimääräistä tai kohtuuttomasti, puolustus ok.

iso ero tulee siitä, jos puolustaa idioottimaisuutta vain siksi koska saman värinen paita, tahraa kyllä vain itseänsäkin siihen samaan ja saa aikaan yleistystä josta saa sitten kärsiä itse kuten muutkin "omat" asiallisetkin kannattajat.
Taasen jos idioottimaisuudet otettaisiin sinä itsenä ja "tuomittaisiin" riippumatta paitojen väristä se saattaisi vähentää sitä parhaiten ja saada aikaan yleistä arvostusta muuta asiallista porukkaa kohtaan.

Mutta itse aiheeseen niin joku taisi olla paikalla? Kerro/kertokaa nyt ihmeessä mitä siellä on huudeltu niin saa vähän edes jotain mihin perustaa mielipidettä, nyt ei osaa sanoa mitään kun ei tiedä oikeastaan mitään. Tuo, että maalivahti ei ole ilmeisesti omien sanojen? (onko tuo voitu toisaalta kirjoittaa ilman et NW tarkoittanut sitä julki?) mukaan uskaltanut tulla ulos vieraskannattajista johtuen kuitenkin sytyttää punaisen valon että hetkinen, tuskin tämä nyt ihan tuulesta temmattua syyttä suotta on? Tuskin kukaan haluaisi huvikseen itselleen moisen pukukopissa tärisijän "leiman" jos ei siihen oikeasti syytä ole?

Siihen siis olen taipuvainen uskomaan, mutta todellakin kiinnostaisi kuulla mikä tälläiseen johtanut, tosiaan jotkut imurihuutelut tuskin muuta kuin naurattaa noin yleisesti maalivahteja. Jotain paljon rajumpaa voisi siis olettaa.

Jos ei julkisesti kehtaa tähän, niin minulle saa laittaa YVtä ihan rohkeasti.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli siis mun on pakko laittaa eri väriset lasit päähän ja näyttää fanipäätyyn persettä ensi kotipelissä, kun menivät huutelemaan X asioita Leprassa? Yritin nyt tuoda hieman erilaisen näkökannan tähän ongelmaan varsinkin tuossa viimeisimmässä viestissäni. Ja näkökanta ei mielestäni kauhean radikaali ole mihinkään suuntaan.
Eli mielestäsi ainoa vaihtoehto omien sokealle puolustamiselle on näyttää niille persettä? Sinun "erilainen näkökanta" on vähättely ja muiden syyllisten hakeminen, kun yrität väkisin kääntää asiaa siten, että Kärppien kannattajat eivät koskaan voi tehdä mitään väärää.

Tämä viesti kertoo juuri siitä, että et osaa katsoa asiaa objektiivisesti.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja tästä syystä pitäisi rattijuoppoihin suhtautua tyyliin ”no siellä ne nyt vähän kaahailee ympäripäissään kylänraittia; kyllä sen verran pitäisi omaa nahkaa kovettaa, ettei tuollaisesta suutu”? Kun ei niitä rattijuoppoja kuitenkaan liikenteestä pois saada, niin yritetään sitten ymmärtää ja kannustetaan toimimaan samoin. ”Taklattavan vastuu” all over again.
Jep, ja syytetään samalla poliiseja siitä, että eivät ole saaneet rattijuoppoja pysäytettyä ennen kuin jotain sattuu.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Nyt mitenkään muuhun kantaa ottamatta kuin tuohon, että "persettä näyttämään kotipäätyyn" niin ehken ei nyt tarvitse taas toiseen äärilaitaankaan mennä.
Tollanen on kyllä ihan Myrskyn hommia johon ei tosiaan kannata lähtee.

Edit. Myrskynhän tais kylläkin näytellä persettään vieraille. Ei lienee soveliasta sekään.
 

Bacon

Jäsen
Ei muuta kuin jaksamisia loukkaantujille ja pelaajalle. Hyvä heille että Suomessa meininki on vielä näin kesyä.
Vaikka mä modernin kannattamisen puolella olenkin, niin en näe mitään vitun ideaa huudella kenellekään kaukalossa olevalle tappouhkauksia tai väkivallalla uhkailua. En vaikka olisi kuinka kännissä. Silloin tarvitsee jo viirata hiukan korvien välissä. Ja tuo "mutku muualla Euroopassa" on ihan helvetin huono argumentti. Ihan mielellään ne muun Euroopan lieveilmiöt saa jäädä sinne, oli se itse kannatustoiminta kuinka komeaa tahansa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka
Vaikka mä modernin kannattamisen puolella olenkin, niin en näe mitään vitun ideaa huudella kenellekään kaukalossa olevalle tappouhkauksia tai väkivallalla uhkailua. En vaikka olisi kuinka kännissä. Silloin tarvitsee jo viirata hiukan korvien välissä. Ja tuo "mutku muualla Euroopassa" on ihan helvetin huono argumentti. Ihan mielellään ne muun Euroopan lieveilmiöt saa jäädä sinne, oli se itse kannatustoiminta kuinka komeaa tahansa.
Laitatko linkkiä, missä on tosta tappouhkauksista. Menny itellä täysin ohi. Kovia syytöksiä.
 

Humuli71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Niemelä ikuisesti
Vaikka mä modernin kannattamisen puolella olenkin, niin en näe mitään vitun ideaa huudella kenellekään kaukalossa olevalle tappouhkauksia tai väkivallalla uhkailua. En vaikka olisi kuinka kännissä. Silloin tarvitsee jo viirata hiukan korvien välissä. Ja tuo "mutku muualla Euroopassa" on ihan helvetin huono argumentti. Ihan mielellään ne muun Euroopan lieveilmiöt saa jäädä sinne, oli se itse kannatustoiminta kuinka komeaa tahansa.
Yhtään tappouhkausta tai muuta väkivaltaan liittyvää Westerholmille ei ole Kärppien kannattajat huutaneet. Niklaksella ei vaan ilmeisesti pää kestänyt kaksi erää jatkunutta vittuilua ja itki tästä sitten paikallistoimittajalle, joka teki asiasta omat johtopäätöksensä.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Yhtään tappouhkausta tai muuta väkivaltaan liittyvää Westerholmille ei ole Kärppien kannattajat huutaneet. Niklaksella ei vaan ilmeisesti pää kestänyt kaksi erää jatkunutta vittuilua ja itki tästä sitten paikallistoimittajalle, joka teki asiasta omat johtopäätöksensä.

Vieläkään ei ole kerrottu mitä tämä möly oli. Vai onko niin, että on kuitenkin hiukan painokelvotonta tekstiä?
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Joo nyt selkeästi palstalla on väkeä jotka olivat paikalla/osallisina.

Kertokaa nyt rohkeasti vaan mitä tuli perseiltyä niin saadaan sitten kaikki joko nauraa Westerholmin herkkyydelle tai tuomita teidät helvetin liekkeihin.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Yhtään tappouhkausta tai muuta väkivaltaan liittyvää Westerholmille ei ole Kärppien kannattajat huutaneet. Niklaksella ei vaan ilmeisesti pää kestänyt kaksi erää jatkunutta vittuilua ja itki tästä sitten paikallistoimittajalle, joka teki asiasta omat johtopäätöksensä.
Viimein saadaan tämäkin juttu päätökseen kun kerrot suoraan mitä sitten huutelitte/muut huuteli vierestäsi?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yhtään tappouhkausta tai muuta väkivaltaan liittyvää Westerholmille ei ole Kärppien kannattajat huutaneet. Niklaksella ei vaan ilmeisesti pää kestänyt kaksi erää jatkunutta vittuilua ja itki tästä sitten paikallistoimittajalle, joka teki asiasta omat johtopäätöksensä.
Et vaikuta lähteenä kovin luotettavalta, kun kommentointi on tuota tasoa, etkä suoraan kerro mitä siellä on huudeltu. Joko se on ollut painokelvotonta tavaraa, tai sitten et vain ole oikeasti kuullut.
 

444

Jäsen
Vaikka mä modernin kannattamisen puolella olenkin, niin en näe mitään vitun ideaa huudella kenellekään kaukalossa olevalle tappouhkauksia tai väkivallalla uhkailua. En vaikka olisi kuinka kännissä. Silloin tarvitsee jo viirata hiukan korvien välissä. Ja tuo "mutku muualla Euroopassa" on ihan helvetin huono argumentti. Ihan mielellään ne muun Euroopan lieveilmiöt saa jäädä sinne, oli se itse kannatustoiminta kuinka komeaa tahansa.
Äläs nyt, kun lutuurilasset haluavat herjata, niin pitäähän pikku lumihiutaleita ymmärtää. Vähän sama kuin sanoisi puolisonsa hakkaamaksi tulleelle henkilölle, että pitää ymmärtää, kun ei kuitenkaan tappanut.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Äläs nyt, kun lutuurilasset haluavat herjata, niin pitäähän pikku lumihiutaleita ymmärtää. Vähän sama kuin sanoisi puolisonsa hakkaamaksi tulleelle henkilölle, että pitää ymmärtää, kun ei kuitenkaan tappanut.
Joo, se on kyllä vähän sama...

Jos täällä nyt on sana sanaa (sanoja) vastaan, niin miksi täällä jotkut pitää faktana, että siellä on huudeltu jotain tappouhkauksia tai vastaavaa. Miksi SaiPan molarin sana on yhtään luotettavampi kuin random oululaisen lutuurilassen?

Todellisille ruokottumuuksille nou, nokkelille vittuiluille jees. Nyt ei vaan kellään tunnu olevan faktaa kumpaa siellä on kuulunut, joten ihmettelen keskustelua kovasti.
 

444

Jäsen
Jos täällä nyt on sana sanaa (sanoja) vastaan, niin miksi täällä jotkut pitää faktana, että siellä on huudeltu jotain tappouhkauksia tai vastaavaa. Miksi SaiPan molarin sana on yhtään luotettavampi kuin random oululaisen lutuurilassen?

Todellisille ruokottumuuksille nou, nokkelille vittuiluille jees. Nyt ei vaan kellään tunnu olevan faktaa kumpaa siellä on kuulunut, joten ihmettelen keskustelua kovasti.
Itse en keksi ainuttakaan syytä, miksi SaiPan maalivahti keksisi tällaisen asian päästään, kun oma jengi ei ole nousemassa pudotuspeleihin. Sen sijaan keksin kyllä useita syitä, miksi oululaiset (ainakin oululaisjoukkuetta kannattavat lutuurilasset) haluavat vähätellä asiaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo, se on kyllä vähän sama...

Jos täällä nyt on sana sanaa (sanoja) vastaan, niin miksi täällä jotkut pitää faktana, että siellä on huudeltu jotain tappouhkauksia tai vastaavaa. Miksi SaiPan molarin sana on yhtään luotettavampi kuin random oululaisen lutuurilassen?

Todellisille ruokottumuuksille nou, nokkelille vittuiluille jees. Nyt ei vaan kellään tunnu olevan faktaa kumpaa siellä on kuulunut, joten ihmettelen keskustelua kovasti.
En ole kylläkään huomannut, että kukaan täällä olisi pitänyt faktana sitä, että on huudeltu jotain törkeää. On vain niitä, jotka pitävät tätä mahdollisena, sekä niitä, joiden mielestä on faktaa ettei tällaista ole tapahtunut, vaikka heillä ei mitään tietoa asiasta olekaan.

Pääasiassa tässä on kritisoitu niitä kirjoittajia, jotka ovat lähteneet suorilta vähättelemään tapausta, vaikka eivät oikeasti tiedä yhtään mitä on lopulta tapahtunut. On vain typerää lähteä tuolle linjalle, kun ei tiedä faktoja.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse en keksi ainuttakaan syytä, miksi SaiPan maalivahti keksisi tällaisen asian päästään, kun oma jengi ei ole nousemassa pudotuspeleihin. Sen sijaan keksin kyllä useita syitä, miksi oululaiset (ainakin oululaisjoukkuetta kannattavat lutuurilasset) haluavat vähätellä asiaa.
Jaa. Kyllä mä taas keksin esimerkiksi sen, että vituttaa jumalattomasti kun a) tuli turpaan ja b) jotkut juntit pitää koko matsin meteliä oman maalin takana. Tai miljoona muuta lapsellista syytä, mistä minä tai sinä tiedetään millainen ihminen Westerholm on. Vaikuttihan SaiPassa aikonaan jengikavereittensa fyrkat kääntänyt molari, ei ne aina pyhimyksiä ole maalivahditkaan...

Enkä muuten väitä Westerholmin valehdelleen. Kun ei me voida tietää. Kun ei ole sitä faktaa, tai edes faktaksi väitettyä.
 

444

Jäsen
Jaa. Kyllä mä taas keksin esimerkiksi sen, että vituttaa jumalattomasti kun a) tuli turpaan ja b) jotkut juntit pitää koko matsin meteliä oman maalin takana. Tai miljoona muuta lapsellista syytä, mistä minä tai sinä tiedetään millainen ihminen Westerholm on. Vaikuttihan SaiPassa aikonaan jengikavereittensa fyrkat kääntänyt molari, ei ne aina pyhimyksiä ole maalivahditkaan...

Enkä muuten väitä Westerholmin valehdelleen. Kun ei me voida tietää. Kun ei ole sitä faktaa, tai edes faktaksi väitettyä.
Alkaa olla aika kierittää uusi kerros foliota pään ympärille. Koska joku toinen joskus aiemmin teki jotain, niin kyllä sitten tääkin varmaan teki jotain ihan muuta. Koska perhosefekti ja kaikki. Kohtalaisen diippiä, sanoisin.
 
Suosikkijoukkue
KK
Kuinka monta ottelua pitää muuten pelata Liigassa, jotta pelaajaa ei lasketa enää "junnumolariksi"? Westerholmille on nyt kolmen kauden aikana kertynyt lähemmäs kuusikymmentä liigaottelua. Milloin hänet voidaan laskea liigavahdiksi? Ikääkin on kuitenkin jo 22 vuotta. Veikkaan, että noiden lähemmäs kuudenkymmenen ottelun aikana Westerholm on myös kohdannut aika paljon häneen kohdistunutta huutelua. Nyt taisi olla ensimmäinen kerta, kun hän reagoi asiaan näin voimakkaasti. Sitä voi sitten jokainen tahollaan miettiä, että mistä tämä voisi johtua.

Itse en ole koskaan ymmärtänyt tätä ilmiötä, että puolustellaan oman suosikkijoukkueen kannattajia, vaikka he olisivat tehneet jotain tyhmää. Jokaisen joukkueen kannattajissa on varmasti idiootteja ja parhaalla mahdollisella tavalla heidän hölmön käyttäytymisen saa kitkettyä sillä, että heidän tekonsa tuomitaan sen oman porukan sisällä. Ehkä se on sitten joidenkin mielestä coolia larpata ULKOMAALAISIA, sillä kaikki ULKOMAALAISET katsomohuligaanit ovat niin kovia jätkiä.
Mielestäni "junnumolari" on U20, eli A-juniori ikäinen. Vai voiko Dave Ayreiä kutsua NHL:n mittapuulla verraten "junnumolariksi"?
 

theZ

Jäsen
Toivottavasti SaiPa seurana vie tämän eteenpäin jos siellä oikeasti on huudeltu jotain erittäin törkeää. Jotain todella erikoista tässä on enkä nyt aidosti keksi mitä Westerholmille on voitu ylipäätään huutaa, että vihjailtu pukuhuoneeseen linnoittautuminen pelon vallassa olisi tapahtunut. Sen vielä ymmärtäisin että esim. ulos ei halua lähteä loppuverryttelyä tekemään jos jotain vakavasti otettavaa uhkailua on esiintynyt mutta jos asia menee kuten täällä se on esitetty niin ei tuo Westerholminkaan reaktio ihan normaali ole. Oli huudeltu sitten mitä tahansa. Ihan puhtaana arvauksena huudeltu on ja varmasti jotain hyvän maun rajat ylittävääkin, mutta tuskin Westerholm on peloissaan koppiin linnoittautunut vaan toimittaja heittänyt vähän värikynää. Esim. joku SaiPan edustaja pyytänyt järkkäriä tarkistamaan pihan toimittajan kuullen tai muuta ja Westerholmilla kestänyt kopissa normaalia pidempään ja vedelty yhtäsuuruusmerkkejä sen jälkeen. Ihan arvailua tämä, mutta en oikein tuohon mitään kovin järkevää tapahtumankulkua muuten keksi. SaiPahan on organisaationa jo tehnyt niin monta ulostuloa vaikka mistä asiasta niin samahan se olisi joku tiedote julkaista tästäkin.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
SaiPahan on organisaationa jo tehnyt niin monta ulostuloa vaikka mistä asiasta niin samahan se olisi joku tiedote julkaista tästäkin.

On Saipalla kuitenkin suurempi kynnys lähteä tekemään julkaisua kuin tässä ketjussa ilmiselvästi asianosaisten selonteko jota eivät jostain käsittämättömästä syystä halua tehdä. Toteavat vaan että mitää rajoja ei ylitetty mutta muuten ollaan suu supussa.

RTK:n kanssa samaa mieltä että "nokkelille vittuilulle jees" mutta tämä kärppäläisten kiertely puhuu kyllä aivan muusta.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Se on kummallista kun aikuiset (?) Ihmiset, miehet etupäässä (?) ei pysty seisomaan sanojensa takana. Sanokaa nyt vaan suoraan mitä siellä on huudeltu, jos ei huutelijat itse ilkeä niin joku vieressä ollut jos sellainen täältä löytyy.

Sillä tämä parhaiten selviää faktat pöytään. Loppuu turha vetkuilu ja arpominen, ikävän tarhankin kärppäkannattajien paidasta saa hyvin paljon pienemmäksi samalla.

Se, että käy sanomassa ei ole mitään sen ihmeempää huudettu turhaa mölyä, toimii kyllä juuri päinvastoin miten sanoja sen haluaa, valitettavasti, kun ei samalla voi antaa esimerkkejä.
 

NahkaHagrid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Jesse Puljujärvi.
Mielestäni kuitenkin olisi hyvä kyseenalaistaa myös Westerholmin sanomiset. Saipa oli koko pelin ajan ottavana osapuolena, ja tulostaulussakin se näkyi aivan selkeästi. Vähän kyllä ihmettelen jos noin reippaassa johtoasemassa on tarve vielä heitellä henkeen tai terveyteen kohdistuvia uhkauksia Saipan maalivahdille, jokin ei tässä yhtälössä oikein täsmää, plus vielä se että tästä ei missään muualla lue kuin Lappeenrannan omassa lehdessä, tekee mielestäni kyllä Westerholmin väitteistä vähintäänkin kyseenalaisen.

On kyllä perin erikoista että tästä asiasta joka olisi lähes poliisiasia, ei lue missään, kaikki vaan mutuilee, ja anteeksi täytyisi pyydellä. Ei ainakaan minulle vielä riitä näillä tiedoilla.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
...
Jos täällä nyt on sana sanaa (sanoja) vastaan, niin miksi täällä jotkut pitää faktana, että siellä on huudeltu jotain tappouhkauksia tai vastaavaa. Miksi SaiPan molarin sana on yhtään luotettavampi kuin random oululaisen lutuurilassen?
...
Yksi ilmiselvä syy muiden lisäksi on se, että eihän tässä ole edes mikään oululainen lutuurilasse uskaltautunut nimellään mitään sanaa aiheesta sanomaan. Täällä on muutama nimimerkki vihjaillut olleensa paikalla, ilmeisesti jopa huutelemassa tai ainakin ihan siinä vieressä hymisemässä ja mitään ei ole huudeltu mitä ei voisi sanoa, paitsi ettei sanota että mitä on huudeltu. Näkisin siis että tähän mennessä aiheesta on lausuntoja yksi ja sitten jotain palstan kärppäläisten vähättelyä ilman että uskalletaan edes kertoa mitä omasta mielestä siellä on huudeltu.

Jaa tämähän käy sopivasti vastauksena myös melko suoraan ylle ilmestyneeseen @NahkaHagrid in viestiin.
 

NahkaHagrid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Jesse Puljujärvi.
Yksi ilmiselvä syy muiden lisäksi on se, että eihän tässä ole edes mikään oululainen lutuurilasse uskaltautunut nimellään mitään sanaa aiheesta sanomaan. Täällä on muutama nimimerkki vihjaillut olleensa paikalla, ilmeisesti jopa huutelemassa tai ainakin ihan siinä vieressä hymisemässä ja mitään ei ole huudeltu mitä ei voisi sanoa, paitsi ettei sanota että mitä on huudeltu. Näkisin siis että tähän mennessä aiheesta on lausuntoja yksi ja sitten jotain palstan kärppäläisten vähättelyä ilman että uskalletaan edes kertoa mitä omasta mielestä siellä on huudeltu.

Jaa tämähän käy sopivasti vastauksena myös melko suoraan ylle ilmestyneeseen @NahkaHagrid in viestiin.

Käsittääkseni paikalla EHKÄ olleet kärppäkannattajat, jotka asiaan ovat ottaneet kantaa, niin ovat puhuneet ainoastaan kannatushuudoista ellen käsitä täysin väärin?

Kyllä aika sekaisin saa olla nuppi jos noissa johtolukemissa täytyy vielä lyötyä lyödä, siksi nämä Westerholminkaan väitteet nyt ei oikein tunnu loogisilta. Itse en paikalla ollut joten paha sanoa. Peli pelattiin vielä lappeenrannassa, joten on aika vakavaa mikäli ei maalivahti uskalla tulla omasta kotihallista pihalle.

Kysykää nyt joku toimittaja itse tältä Westerholmilta mikä oli homman nimi.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Pelicans vs Tappara
  • 2.56
  • 3.50
  • 2.60
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös