Eli siis mun on pakko laittaa eri väriset lasit päähän ja näyttää fanipäätyyn persettä ensi kotipelissä, kun menivät huutelemaan X asioita Leprassa? Yritin nyt tuoda hieman erilaisen näkökannan tähän ongelmaan varsinkin tuossa viimeisimmässä viestissäni. Ja näkökanta ei mielestäni kauhean radikaali ole mihinkään suuntaan.
Nyt mitenkään muuhun kantaa ottamatta kuin tuohon, että "persettä näyttämään kotipäätyyn" niin ehken ei nyt tarvitse taas toiseen äärilaitaankaan mennä.
Mutta se "omien puolustaminen" on mielestäni vähän kummallista tilanteissa joissa on urpoiltu ihan huolella. En tarkoita ko. tilannetta kun en minäkään siitä mitään varmaa tiedä, että onko siinä urpoiltu huolella - yleisesti vain. Mutta siis, se että jollain samanvärinen paita ei mielestäni ole järkevä peruste puolustaa idioottimaisuutta ja typerää käytöstä. Se jos joku "omista" kannattajista käyttäytyy kuin kusipää on ihan ok tuomita riippumatta oletko samalla vai eri puolella.
Jos taas selvästi ryöpytetään ylimääräistä tai kohtuuttomasti, puolustus ok.
iso ero tulee siitä, jos puolustaa idioottimaisuutta vain siksi koska saman värinen paita, tahraa kyllä vain itseänsäkin siihen samaan ja saa aikaan yleistystä josta saa sitten kärsiä itse kuten muutkin "omat" asiallisetkin kannattajat.
Taasen jos idioottimaisuudet otettaisiin sinä itsenä ja "tuomittaisiin" riippumatta paitojen väristä se saattaisi vähentää sitä parhaiten ja saada aikaan yleistä arvostusta muuta asiallista porukkaa kohtaan.
Mutta itse aiheeseen niin joku taisi olla paikalla? Kerro/kertokaa nyt ihmeessä mitä siellä on huudeltu niin saa vähän edes jotain mihin perustaa mielipidettä, nyt ei osaa sanoa mitään kun ei tiedä oikeastaan mitään. Tuo, että maalivahti ei ole ilmeisesti omien sanojen? (onko tuo voitu toisaalta kirjoittaa ilman et NW tarkoittanut sitä julki?) mukaan uskaltanut tulla ulos vieraskannattajista johtuen kuitenkin sytyttää punaisen valon että hetkinen, tuskin tämä nyt ihan tuulesta temmattua syyttä suotta on? Tuskin kukaan haluaisi huvikseen itselleen moisen pukukopissa tärisijän "leiman" jos ei siihen oikeasti syytä ole?
Siihen siis olen taipuvainen uskomaan, mutta todellakin kiinnostaisi kuulla mikä tälläiseen johtanut, tosiaan jotkut imurihuutelut tuskin muuta kuin naurattaa noin yleisesti maalivahteja. Jotain paljon rajumpaa voisi siis olettaa.
Jos ei julkisesti kehtaa tähän, niin minulle saa laittaa YVtä ihan rohkeasti.